0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
می خواهم فیلم نامه بنویسم

معرفی، خرید و دانلود کتاب می خواهم فیلم نامه بنویسم

یک روش علمی
درباره می خواهم فیلم نامه بنویسم
بارها قلم و کاغذ برداشتم و آماده‌ی نوشتن شدم، اما گویی گرفتار جادویی شده باشم، حتا یک کلمه هم بر کاغذ نقش نمی‌بست. موقعیتی شبیه به آن‌چه محمود شایان، قهرمان فیلم بسیار ارزشمند درخت گلابی اثر داریوش مهرجویی، در آن قرار گرفته؛ نویسنده‌ای که ذهنش سترون شده. خیلی به دلیل یا دلایل این خشکیدنِ قلم فکر می‌کردم تا این‌که این اواخر متوجه شدم تنها به خود موضوع و ابعادش به عنوان دغدغه‌ی شخصی فکر کرده‌ام، اما نه از منظر درام‌نویسی، بلکه از دیدگاه روان‌شناختی. سال‌ها در کلاس‌هایی که داشته‌ام، دانشجویان و هنر‌جویان، درباره‌ی موضوع‌هایی که ذهن‌شان را درگیر کرده و تصمیم دارند بر مبنایش فیلم‌نامه بنویسند، پرسش‌هایی را مطرح می‌کردند و اصلی‌ترینش این بود که «از کجا باید شروع کنیم؟»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
115 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۰:۰۰
نویسنده احمد طالبی نژاد
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۴ مگابایت
۱۱۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
23 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب نسبتاً مفیدیه. فکر میکنم در این حوزه باید از دیدگاه‌های مختلف استفاده و همزمان تمرین کرد تا هم حرفی برا گفتن داشت و هم به فرم شخصی رسید. کتابای سید فیلد و سینگر و یخصوص کتاب داستان مک‌کی مرجع هستند و باید اولویت باشند برای کسی که میخواد وارد این حوزه بشه. اما اگر قصدتون حضور در سینمای ایرانه قطعا نیاز هست که از نویسندگان ایرانی هم بهره ببرید. امیدوارم موفق باشید.

5

اگه چندین کتاب درباره ی آموزش فیلمنامه نویسی خوندید وکلا با فضای دنیای فیلمنامه نویسی آشنا شدید ولی هنوز نتونستید ایده یا طرحتون رو تبدیل به فیلمنامه کنید ،پیشنهاد میدم کتاب چگونه در ده روز فیلمنامه بنویسیم رو مطالعه کنید وپس از مطالعش،اگر واقعا به هدفتون ایمان داشته باشید خود کتاب وادارتون میکنه تا فیلمنامه رو شروع وتا به انتها ادامه دهید

5

من کتابهای بهتری برای شروع فیلمنامه نویسی سراغ دارم که جهت میدن به فکر نویسنده مثل کتابای سید فیلد یا تو حوزه داستان کتاب هنر زمان ناصر ایرانی جا دارن ک خونده بشن ولی این کتاب کلش چیز خاصی نداشت و بیشتر حجم کتاب صرف یه فیلم نامه نچندان خواندنی شده بود ک به نطرم تاثیر خوبی رو خواننده نداره

3

من یک ترم شاگرد آقای طالبی نژاد بودم. خیلی در امر آموزش و تئوری استادند. فقط ای کاش در مقدمه، به نویسنده ی داستان درخت گلابی، گلی ترقی اشاره می کردند.

4

کتابی که با زبانی ساده روال شکل گیری یک فیلم نامه از ایده اولیه،شخصیت پردازی تا طراحی پلان و سکانس ها رو با متنی روان توضیح میده.

3

اولین کتاب در این زمینه بود که مطالعه کردم . برای کسایی که آشنایی چندانی با این حوزه ندارن مناسبه

4

این مگه ۱۹۸ صفحه نبود ، چرا شده ۱۱۵ تا اونم بصورت صفحه های کوچک

4

خوب و کاربردی و ساده و روان

5

عالیه

3

متوسط

نمایش 1 نقد دیگر
3.8
(18)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
می خواهم فیلم نامه بنویسم
می خواهم فیلم نامه بنویسم
یک روش علمی
نشر چشمه
3.8
(18)
25,000
تومان