0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسیح وآدم

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسیح وآدم

بشر و بشریت در باب پنجم رساله به رومیان
نویسنده:
کارل بارت
درباره مسیح وآدم
بارت تلویحاً می‌گوید که در سیرِ تاریخِ دینِ مسیحی بر چنین اندیشه‌هایی تأکید شده است، اندیشه‌هایی که وضعِ ناگوارِ انسان را به آدم، انسان نخستین، و امیدشان به آزادی از گناه را به مسیح ارتباط می‌دهند. اما تمام این تأکیدها با منظور و معنایی که در اندیشه پولس بوده تفاوت فاحشی دارند: آدم، در مقامِ پدرِ نوعِ بشر، پدیدآورنده گناه تلقی شده است. تمام بشریت به تبعِ او، از طریق رابطه جنسی نسل‌ها با همدیگر، به «خیل گرفتار لعنت ابدی»، تعبیری که سخنان آگوستین را به یاد می‌آورد، تبدیل شده است. فرض بر این بوده که انسان بنا بر وراثت، ناگزیر گرفتار «گناه نخستین» شده است؛ چنین تصور شده که «گناهِ تبار» تمام اعضایش را لکه‌دار کرده است. فقط کسانی که «خود را به دست عیسی مسیح خداوند می‌سپارند» می‌توانند امیدوار باشند که از «لعنت آدم» آزاد شوند. و این‌گونه، این قطعه خاص ِ پولس مبنای یکی از نیرومندترین و تأثیرگذارترین آموزه‌ها در تاریخ دین مسیحی شد: اتحاد تمام بشر در آدم، نخستین گناهکار، که همگی محکومیتشان را در او می‌بینند. اگرچه بارت به طرز تعجب‌آوری به این آموزه مهم تاریخی اشاره مستقیم نمی‌کند، آشکارا در سرتاسر تفسیرش آن را در نظر دارد. هدف اصلی بارت آن است که این سنت دیرینه را اصلاح کند و برای این کار خاطرنشان می‌کند که پولس را نمی‌توان به‌درستی فهمید، مگر این‌که بفهمیم این حواری مسیح را رأس ِ حقیقیِ تمام بشریت، که شامل آدم هم می‌شود، می‌داند ــ رأس ِ پیروزمند بشریتی که، با خطای آدم آغاز شد و، محکوم به مرگ شد، زیرا تمام اعضایش مثل آدم گناه کردند و می‌کنند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
689.۸۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
94 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۸:۰۰
نویسندهکارل بارت
مترجممحمد صبائی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Chris and Adam. Man and humanity in Romans ۵,۱۹۵۶
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۸۹.۸۱ کیلوبایت
۹۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آثار کارل بارت بی‌نظیرند.. پدر ارتدکسی جدید قرن بیستم .. فقط ایکاش مترجمان عزیز در برخورد با چنین آثار فلسفی_الیهاتی مسیحی یک مقدار در باب الهیات و جهان بینی مسیحی و کتاب مقدس مطالعه بیشتری داشته باشند.. برکات خدا با شما باشه.

5

من با آثار بارت با این کتاب آشنا شدم، نگاه رفرم تیلیش بولتمان در توجه به مسیحیت را خوانده بودم، متاسفانه همگی آثار آنها به فارسی ترجمه نشده است.

5

کتاب بسیار خوبی هست

3.4
(5)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسیح وآدم
مسیح وآدم
بشر و بشریت در باب پنجم رساله به رومیان
گروه انتشاراتی ققنوس
3.4
(5)
35,000
تومان