0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شخصیت سالم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شخصیت سالم

درباره شخصیت سالم

وقتی صحبت از پزشکی باشد، انسان‌ها را به دو گروه بیمار و سالم دسته‌بندی می‌شود. اما وقتی از روان انسان‌ها صحبت می‌کنیم می‌توان آنها را به سه گروه تقسیم کرد: سالم، بیمار و معمولی. دکتر فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ و گوینده‌ی کتاب صوتی شخصیت سالم معتقد است صحبت از روان به دلیل قرار گرفتن انسان در جامعه و تعامل با افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. افزون بر آن یک شخصیت روانی نرمال ماهیت واقعی انسان را به نمایش می‎گذارد. مخاطب با گوش کردن به این اثر می‌آموزد شخصیت چگونه شکل می‌گیرد و در چه مرحله‎ای بالغ می‌شود. علاوه بر آن انواع تیپ‌های شخصیتی را می‌شناسد و با 100 شخصیت سالم آشنا می‌شود.

‌درباره‌ی کتاب صوتی شخصیت سالم اثر فرهنگ هلاکویی

کتاب صوتی پیش رو حاصل سخنرانی‌های دکتر هلاکویی در یکی از سمینارهایش است که درقالب کتاب در دسترس علاقمندان به این حوزه قرار گرفته است. کتاب شخصیت سالم، 100 ویژگی شخصیتی که یک انسان بالغ و سالم باید در کردار و افکار از خود به نمایش بگذارد را بیان کرده است. نسخه‎ی مکتوب این اثر دارای100 فصل است که ویژگی‌های شخصیتی مختلف را توضیح داده است. کتاب صوتی دارای 14 بخش است که زمان خوانش هر یک از آنها نزدیک به یک است. حجم کلی این کتاب صوتی 125 مگابایت است.

همه‌ی انسان‌ها با وضعیت جسمانی سالم آشنا هستند اما کمتر کسی به ویژگی‌های شخصیت روانی سالم توجه کرده است. دکتر هلاکویی در این اثر مفهوم شخصیت را از پایه و اساس مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. او معتقد است شخصیت انسان محموعه‌ای پیچیده از افکار، احساسات، هیجانات و رفتارهاست که از دوران کودکی در ما شکل می‌گیرد و بر تمام زندگیِ انسان تاثیر می‌گذارد. او شخصیت را یک الگوی ثابت می‌داند.

اما چگونه می‌توان یک شخصیت روانی سالم را شناخت؟

فردی که شخصیت روانی سالمی دارد می‌تواند با سایر افراد جامعه روابط مناسب و پایدار برقرار کند، کنترل احساسات خود را به دست گیرد و خود را با شرایط مختلف تطبیق دهد. اولین مشخصه‌ی فرد سالم فلسفه و جهانبینی اوست. دومین مولفه، آرمان خواهی است. ویژگی سوم فرد سالم گرایش، توجه و اهمیت او به واقعیت است. چهارمین ویژگی میل و کوشش فراوان او برای کشف و درک حقیقت است. دکتر هلاکویی به همین ترتیب 100 ویژگی یک انسان سالم را برمی‌شمارد و به تفسیر و توضیح آن می‌پردازد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی شخصیت سالم

نگاهی به موضوع شخصیت

تشکیل شخصیت

رشد شخصیت

تیپ مهر طلب1

تیپ مهر طلب 2

تیپ مهر طلب 3

تیپ برتری طلب 1

تیپ برتری طلب 2

تیپ برتری طلب 3

شخصیت سالم 1

شخصیت سالم 2

شخصیت سالم 3

شخصیت سالم 4

شخصیت سالم 5

‌درباره‌ی فرهنگ هلاکویی نویسنده‌ی کتاب شخصیت سالم

دکتر فرهنگ هلاکوئی، روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه شناس و استاد دانشگاه است. او در 10 شهریور سال 1323 در شیراز به دنیا آمد. دکتر هلاکویی سه مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی، اقتصاد و مشاوره‌ی ازدواج را از دانشگاه تهران و دانشگاه یوتا آمریکا اخذ کرده و مدرک دکترای خود را در رشته‌ی جامعه شناسی دریافت نموده است.

دکتر هلاکویی پس از پایان تحصیلاتش در سال 1353 به ایران بازگش و فعالیت‌های فرهنگی خود را در رادیو و تلویزیون آغاز نمود. او برای مدتی مسئولیت سرپرست کمیته فرهنگی ـ اجتماعی در معاونت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران را برعهده گرفت. هلاکوئی پس از مهاجرت مجدد به آمریکا  به فعالیت‌های مشاوره و پژوهش ادامه داد. او در حال حاضر مدیر یک موسسه بهزیستی در آمریکاست.  دکترهلاکویی آثار مکتوب، صوتی و تصویری متعددی را برای مخاطبان فارسی زبان تهیه کرده است. او از سال 2000 تا اکنون برنامه‌ی تلویزیونی و رادیویی مختلفی را اجرا کرده و در آن پاسخگوی پرسش‌های مختلف فارسی زبان از سراسر دنیا بوده است. او همچنین سمینارهای متعددی درباره‌ی مسائل روانی، ازدواج و کودکان برگزار کرده است. از آثار صوتی دکتر هلاکویی می‌توان به کتاب‌های «خشم و عصبانیت»،«ترس، اضطرابو وحشت»،«شخصیت ناسالم» و «علم و شبه علم» اشاره کرد. انتشارات ما و شما کتاب «شخصیت سالم » را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی شخصیت سالم را شنید؟

کتاب شخصیت سالم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی و تحلیل شخصیت قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. خوانش کتاب صوتی شخصیت سالم را فرهنگ هلاکویی به‌عهده داشته‌ است.

انتشارات ما و شما، ناشر آموزه‌های تخصصی پزشکی، جامعه‌شناسی و روانشناسی

انتشارات ما و شما در سال 1383 به مدیریت دکتر سید اصغر ساداتیان تاسیس گردید او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی تهران است و تاکنون آثار متعددی در حوزه‌ی پزشکی را تالیف و منتشر کرده است. این انتشارات برنامه‌های فرهنگی ارزشمندی را پایه‌گذاری کرده است. در این رابطه می‌توان به طرح اهدای کتاب با آرم و عنوان، طرح اهدای کتاب به مناطق محروم و برگزاری کارگاه های آموزش خانواده اشاره کرد. انتشارات ما و شما با نویسندگان سرشناس و مطرحی نظیر دکتر فرهنگ هلاکویی و دکتر نهضت فرنودی همکاری داشته است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
125.۴۸ مگابایت
مدت زمان
۱۲:۱۰:۵۸
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۵.۴۸ مگابایت
۱۲:۱۰:۵۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 253 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
5 ٪
142 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب های صوتی مربوط به این ناشر همگی ضبط صدای دکتر هلاکویی از سمینارهای ایشان بوده و هیچ گونه کپی رایت ندارد،، خودتون هم میتونید براحتی از نت دانلود کنید

4

وقتی خود آقای دکتر هلاکویی سخنرانی هاش را به رایگان در اختیار مردم قرار میدهد شما فایلهای صوتی ایشون را به معرض فروش میزارید؟!! این کار درست نیست. مشتریان شما افراد عامی نیستند و به مرور مشتریانتون را از دست خواهید داد.

2

کاش این مطالب رو در بیست سالگی ام می دونستم. کاش اصلا پدران و مادرانمون این مطالب رو بلد بودند. من که ازش خیلی استفاده کردم. برای بزرگ کردن دخترم خیلی مفید بود. حتی شاید خنده دار به نظر برسه، با گوش دادن به این مطالب روی کاهش وزن و ورزش کردن روزانه ام دارم کار می کنم😅. در یک کلام عالیه

5

سلام. خدا رو شکر که فیدیبو از کتاب های ایشون تو مجموعه استفاده کرده اگر بخوام خلاصه بگم .به نظر بنده این شخص به نوعی پیامبر عصر جدیده تمام کتاب ها و مطالب ایشون رو پیدا کنید و بخونید و گوش بدید به شما قول میدم بیشتر شما حیرت زده میشد.

5

دکتر هلاکویی واقعا نابغه ست لطفا نسخه های صوتی بیشتری از ایشون بذارید

1

دوستان لطفا بیش از اینکه به تعریف از دکتر هلاکویی بپردازید به شرح ویژگی های این کتاب بپردازید

1

تمام این سخنرانی ها کامل و جامع به صورت رایگان در اینترنت هست . بنده داخل گوگل سرچ کردم و دانلود کردم . به نظر بنده کار درستی نیست که این مجموعه برای چیزی که زحمت خاصی نکشیده مبلغ دربافت کنه . یا اینکه حداقل کل فایلها رو با یک مبلغ خیلی ناچیز در حد مثلا ۱۰۰۰ تومان در اختیار مخاطبین قرار بدید .

3

با تشکر از دکتر هلاکویی و اطلاعات مفیدشون. ولی در یک مورد باید ایشون در اظهارنظراتشون احتیاط به خرج بدن. اونجایی که صحبت از تعالی روح و تربیت اولیای الهی است که در عصر ما هم بوده و هستند اساسا روانشناسی صحبتی برای گفتن نداره و نمیتونه اون رو تبیین کنه و بنابراین نمیتونه اون رو هم زیر سوال هم ببره.

4

دکتر هولاکویی باعث شد بیشتر به تغییر خوم بیاندیشم تا تغییر دیگران وواقعا همه کتاباشون رو دوست دارم ومیخونم ودنبال میکنم

5

دکترهولاکویی به معنای واقعی کلمه کم نظیریابینظیرهستندوفوقهدقیق وپروعمیق.من ازکمترکسی حرف شنوی دارم وداشتم ولی مطالب دکترروکاملا به جان ودل میبینم میشنوم وتابتوانم بکارمیگیرم وخیروخوبیش هم به خودم رسیده نکات روانشناسی عالی وهمه کس پسند وهمه کس میتونه بفهمه ....

نمایش 132 نقد دیگر
4.4
(255)
آموزنده 🦉 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شخصیت سالم
٪50
شخصیت سالم
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.4
(255)
آموزنده 🦉 (1)
40,000
٪50
20,000
تومان