0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خانواده تک سرپرست

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خانواده تک سرپرست

درباره خانواده تک سرپرست

حضور پدر و مادر کنار هم در خانواده الزامی است، چرا که هر کدام از آن‌ها نقش به خصوصی در مدیریت و تربیت فرزندان دارند. در واقع همه ما می‌دانیم که نبود هر کدام از این دو نفر چه ضربه و آسیبی به خانواده خواهد زد. طلاق و مرگ دو عامل اصلی جدایی و تک سرپرست شدن خانواده است. به هر حال باید پذیرفت که در بسیاری از مواقع نمی‌توان از بروز این جدایی جلوگیری کرد؛ اما آیا می‌توان گفت که باید بدون هیچ اقدام و آگاهی مسئولیت‌ها و نقش‌های خود را کنار بگذاریم و تنها غمگین و افسرده به زندگی ادامه دهیم؟ دکتر فرهنگ هلاکویی در سمینار خانواده تک سرپرست به عوامل و راهکارهای موثر در رو به رو شدن با مسائل خانواده تک سرپرست پرداخته است.

درباره کتاب صوتی خانواده تک ‌سرپرست

کتاب صوتی خانواده تک سرپرست شامل 3 ساعت سمینار دکتر فرهنگ هلاکویی درباره خانواده‌های تک سرپرست است. دکتر هلاکویی در این سمینار موضوع تک سرپرست بودن بعضی خانواده‌ها علت‌ها و دلایل آن را توضیح می‌دهد. در ادامه مشکلات رفتاری و تاثیر این موضوع بر فرزندان، موانع و اتفاقات ناشی از نبود یکی از والدین را بررسی و راهکارهایی را برای مواجه با آن‌ها ارائه می‌کند.

کتاب صوتی خانواده تک سرپرست مناسب همه‌ی زنان و مردان جامعه است و نمی‌توان گفت که تنها خانواده‌های تک سرپرست می‌توانند از مطالب آن استفاده کنند. چرا که طلاق یا مرگ همسر ممکن است در هر مرحله‌ای از زندگی اتفاق بیفتد، پس داشتن اطلاع و آگاهی در این زمینه به پدران و مادران امروز یا فردا کمک خواهد کرد تا در شرایط مختلف، زندگی خود را به خوبی کنترل و مدیریت کنند.

 

خانواده تک سرپرست؛ مرگ یا طلاق

خانواده تک سرپرست به خانواده‌ای گفته می‌شود که تنها یکی از والدین مسئول مراقبت و نگهداری از فرزندان را به عهده داشته باشد. عدم حضور یکی از والدین و در نهایت تبدیل خانواده به خانواده تک سرپرست می‌تواند طلاق یا مرگ همسر باشد. طلاق برای زوجین امری انتخابی است و هر دو نفر با خواست یکدیگر یا حداقل خواست یکی از طرفین به آن راضی می‌شوند. در طلاق فرزندان از دیدن والدشان محروم نمی‌شوند و این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا در صورتی که خواستند با پدر یا مادرشان که از آن‌ها دور است ملاقات داشته باشند؛ اما در مورد مرگ یکی از والدها چیزی به نام انتخاب وجود ندارد. نه همسر و نه فرزندان برای همیشه از دیدار والد خود محروم می‌شوند.

این جدایی نه تنها برای کودکان که برای والد سرپرست هم ضربه‌های روانی و مشکلات دو چندانی در پی خواهد داشت. کنار آمدن با فقدان کسی که تا قبل کنارشان بوده و از امروز دیگر در خانه حضور ندارد بسیار ناخوشایند است. مسئولیت‌ها به مرور زیاد می‌شوند، تغییرات و پذیرفتن شرایط به وجود آمده هم برای سازگاری نیاز به زمان دارد. در کنار همه‌ی این مسائل رو به رو شدن با موضع منفی جامعه به والد تک سرپرست هم مشکل دیگری است. در بسیاری از جوامع عقیده رایج درباره‌ی خانواده تک والدی، خانواده‌ای است شکست خورده که معمولا فرزندانی با مشکلات روحی بار خواهد آورد.

گوش کردن به کتاب صوتی خانواده تک سرپرست به افراد جامعه این امکان را می‌دهد تا با نگاهی متفاوت به موضوع خانواده تک سرپرست نگاه کنند و به جای قضاوت از روش‌های موثر برای حل مشکلات ناشی از آن استفاده کنند.

دکتر هلاکویی در این کتاب موضوعاتی همچون یادگیری ارتباط موثر، دلایل ازدواج، تنهایی و جدایی، تاثیر مرگ و طلاق بر خانواده، مسائل گروه‌های سنی مختلف بر اثر جدایی والدین را بررسی و تحلیل می‌کند.

نگاهی به سرفصل‌های کتاب صوتی خانواده تک سرپرست

جدایی یعنی چه؟

رهایی یعنی چه؟

خودکفا بودن یعنی چه؟

شما به چند صورت طلاق گرفته‌اید یا جدا شده‌اید

چه اندازه برای جدایی توافق داشته‌اید

من و شما باید بدانیم متاسفانه طلاق یک جراحی است

موانع و محدودیت‌ها

تاثیر مرگ و طلاق بر روی کودکان

ازدواج بچه‌های طلاق

سن بچه‌های هنگام طلاق

حس و حالات بچه‌ها هنگام جدایی پدر و مادر

خانواده تک سرپرست و جدایی و مسائل گروه‌های سنی مختلف در این دوران

خطر بیرون رفتن با همسر سابقتان

درباره دکتر فرهنگ هلاکویی

دکتر فرهنگ هلاکویی نام آشنایی برای بسیاری از ایرانیان است. او   در سال 1323 در شیراز به دنیا آمد و به عنوان روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه‌شناس، استاد دانشگاه و شخصیت رادیویی سال‌هاست که به ایرانیان سراسر دنیا مشاوره می‌دهد. دکتر هلاکویی در رشته جامعه‌شناسی مدرک دکترا و در رشته‌های روانشناسی، اقتصاد و مشاوره ازدواج دارای مدرک فوق‌لیسانس است. او سال‌هاست که با برگزاری سمینارهای متعدد و برنامه‌های تلوزیونی و رادیویی سعی داشته تا در حوزه‌های مختلف روانشناسی فعالیت کند.

بیشتر سمینارهای دکتر هلاکویی به صورت تالیف و بیشتر به صورت صوتی و تصویری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است کتاب‌های صوتی این سمینارها از سوی انتشارات ما و شما منتشر شده‌اند. دکتر هلاکویی در حال حاضر در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا اقامت دارد. دکتر هلاکویی سال‌ها عمر خود را صرف سخنرانی و مشاوره به ایرانیان کرده است تا به آن‌ها بیاموزد که برای زندگی کردن باید تلاش کرد و باید هدفمند بود. مباحث مهمی مثل موفقیت، خوشبختی، آرامش، درمان استرس و اضطراب در زندگی شخصی و کاری از مهم‌ترین آموزه‌های او در این سمینارها بوده است.

مرکز بهزیستی بورلی هیلز به مدیریت دکتر هلاکویی تاسیس شده است تا در این مرکز مشاوره ازدواج، خانواده و کودکان به افراد مختلف کمک کند. همچنین دکتر هلاکویی یکی از معدود افرادی است که توانسته از سال 2000 میلادی تا امروز با اجرای برنامه‌ی «رازها و نیازها» در تلوزیون و رادیو به شیوه‌ی تلفنی پاسخ بسیاری از ایرانیان را از نقاط جهان در زمینه‌های روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی دهد. او به قدری بر این افراد تاثیر گذاشته است که شمار افرادی که از دکتر هلاکویی به شکل تلفنی مشاوره گرفته‌اند به بیش‌از 29000 نفر رسیده است که این خود نشان از تاثیرگذاری این روانشناس معروف دارد.

دکتر هلاکویی با برگزاری سمینارها و دوره‌های روانشناسی از مسائل روانی که به رفاه و بهزیستی مرتبط می‌شوند صحبت می‌کند. هلاکویی در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ عضو انجمن روحانی «سنتا مونیکا» بوده‌است.

کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم، کتاب صوتی علم و شبه علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی انسان و عشق، کتاب صوتی شخصیت سالم، کتاب صوتی خانواده اگر جوان بودم، کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده موفق از جمله کتاب‌های صوتی دکتر هلاکویی است که انتشارات ما و شما منتشر کرده است.

برای دانلود کتاب pdf  و الکترونیکی گروهی دیگر از کتب روانشناسی از مولفین دیگر می‌توانید از این صفحه خرید آنلاین داشته باشید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
29.۶۴ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۵۲:۳۸
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۹.۶۴ مگابایت
۰۲:۵۲:۳۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی عالی و مفید بود مخصوصا یه قسمتی که میگن نگین خونه پدرت یا خونه مادرت چون بچه احساس پوچی و بی ریشه ای میکنه برام خیلی جالب بود

5

کتابای دکتر هلاکویی رو بشدت پیشنهاد مبکنم مطالعه کنید خصوصا عاشق کتاب انسان و عشق ایشون هستم

5

این فایل صوتی رو به همه کسایی که بچه دارن یا میخوان بچه دار بشن توصیه میکنم. بنظرم عالی بود.

5

این کتاب یکی از واجبات برای مطالعه ی عموم افراد توصیه میکنم - مرسی از فیدیبو

5

دکتر جان یه دونه ای . عالیه مطالب تون . خدا حفظ تون کنه .

5

امیدوارم حالا حالاها وجودتونو داشته باشیم دکتر هلاکویی عزیز♥️?

5

بسیار عالی و‌آموزنده با سپاس از آفای دکتر??

5

دکتر هلاکویی عشق انسان را می آموزد

5

چقدر آموزنده و مفید بود. ممنون

1

واقعا بی نظیره

نمایش 2 نقد دیگر
4.6
(28)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خانواده تک سرپرست
خانواده تک سرپرست
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.6
(28)
40,000
تومان