0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اگر جوان بودم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اگر جوان بودم

درباره اگر جوان بودم

دوره‌ی جوانی در واقع دوره‌ای از زندگی است که فرد نه کودک است و نه میانسال، بلکه جایی بین این دو دوره از زندگی را دوره‌ی جوانی می‌گوییم. زمانی که فرد کودک است دنیای او در بازی و سرگرمی خلاصه می‌شود و هنوز زندگی و مسیر هدف برای او تعریف نشده است اما رفته رفته  زمانی که فرد سن بلوغ را می‌گذراند متوجه اهمیت سرنوشت خود می‌شود و می‌خواهد برای آینده‌اش یک تصمیم‌گیری جانانه و درست داشته باشد تا زمانی که به سن کهولت و پیری رسید امنیت فکری و رفاهی زندگی خود را تامین و تضمین کند. بهتر است بگوییم جوانی به یک نگرش خاص از نوع رفتار فرد است. فردی که به تازگی استقلل پیدا کرده و حالا گزینه‌هایی همچون انتخاب شغل، انتخاب همسر و ... را پیش روی خود دارد. بسیاری از جوانان هم هستند که تنها به این فکر می‌کنند که مبادا پیر شوند، و ظاهرشان دیگر مثل سابق طراوت و شادبی گذشته را نداشته باشد. اما اصل مهمی که شاید اغلب جوانان بعد از پیری تازه به آن می‌رسند این است که پس کیفیت زندگی‌مان چه شد؟ چه‌قدر به هدف‌ها و آرزوهای خود نزدیک شدیم.

 دکتر هلاکویی در کتاب صوتی اگر جوان بودم از جوانی صحبت می‌کند و باهدف پرورش تعليم راه و رسم‌هایی را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می‌دهد که چگونه از زمان با ارزش جوانی استفاده کند تا زمانی که به میانسالی رسیدند دیگر حسرت گذشته را نخورند.

درباره کتاب صوتی اگر جوان بودم

دکتر هلاکویی در کتاب صوتی اگر جوان بودم توضیح می‌دهد که ضعف در دانش و اصول تربیتی ناکافی باعث شده تا اغلب پدران و مادران در جامعه نتوانند فرزند خود را با تربیت درست و صحیح به سن هشت سالگی یا دوران بلوغ برسانند. در واقع این مشکل تنها ضعف پدر و مادر نیست بلکه عدم فرهنگ‌سازی و اگاهی بخشی در جامعه هم در این مورد دخیل است.  بنابراین یکی از وظایف ما این است که  قبل از رسیدن به 18 سالگی آسیب‌های روحی خود را اصلاح کرده و به سلامت و آرامش فکرمان رسیدگی کنیم. دکتر هلاکویی در ادامه با فرض اینکه اگر ما جوان بودیم دقیقا چه کاراهایی را انجام می‌دادیم و چه کارهایی را انجام نمی‌دادیم توضیح می‌دهد و در ادامه می‌گوید اگر جوان بودیم چطور این آسیبها را اصلاح می‌کردیم.

دکتر هلاکویی معتقد است که جوانی یک پدیده است، آن هم یک پدیده جدید. او در پی این جملات بیان می‌کند که در گذشته خیلی از کلمه‌ی جوان استفاده نمی‌شد چون اغلب مردم تنها دو مقطع زمانی کودکی و بزرگسالی را می‌شناختند و زمانی که نشانه‌های بلوغ در کودکان ظاهر می‌شد ازدواج می‌کردند و بعد هم بچه‌دار می‌شدند. دکتر هلاکویی توضیح می‌دهد که سن جوانی تقریبا از 18 سالگی شروع و تا 39 سالگی ادامه دارد و این زمان شاید به ظاهر کمی زیاد باشد اما به سرعت می‌گذرد و انسان روزی چشم باز می‌کند و می‌بیند که سن جوانی‌اش تمام شده است. پس بهتر است از بهترین روزهای زندگی یعنی روزهای جوانی نهایت و بهترین استفاده را ببرید.

کتاب صوتی اگر جوان بودم مناسب چه کسانی است

همه‌ی ما انسان‌ها در زندگی خود اشتباه کرده‌ایم. هیچ‌فردی نمیتواند ادعا کند که تا به حال در زندگی خود اشتباهی نکرده است. اما این نکته خیلی مهم است که اشتباهات خود را تکرار نکنیم و از آن‌ها درس بگیریم تا دوباره مرتکب اشتباه بدتری نشویم. کتاب صوتی اگر جوان بودم به ما کمک می‌کند تا در زندگی خود انتخاب‌های درخشانی داشته باشیم، عادت‌های بد را کنار بگذاریم، اعتماد به نفس بیش‌تری داشته باشیم، در زندگی هدفمند باشیم و برای اهداف خود تلاش کنیم و تجربه‌های موفق زندگی خود را در اختیار دیگران بگذاریم تا آن‌ها نیز در مسیر اشتباهی که شاید ما قبلا در آن قدم برداشته‌ایم قدم نگذارند.

یکی از فواید گوش دادن به کتاب صوتی اگر جوان بودم این است که شما علاوه بر اینکه دید بازتری به زندگی پیدا می‌کنید و با گذشت زمان اگر به این راهکارهای کاربردی عمل کنید هرگز زمانی که به بزرگسالی و پیری رسیدید حسرت روزهای از دست رفته‌ی جوانی را نمی‌خورید.

این کتاب خلاصه و چکیده سخنرانی دکتر هلاکویی با عنوان «اگر جوان بودم» است که می‌توانید نسخه صوتی آن را که انتشارات ما و شما منتشر کرده از فیدیبو خریداری کنید.

مروری بر کتاب صوتی اگر جوان بودم

دکتر فرهنگ هلاکویی در کتاب صوتی اگر جوان بودم مسائلی همچون اعتماد به نفس و اینکه چطور می‌توانیم اعتماد به نفس خود را به یک حس سازنده و مثبت تبدیل کنیم، تفاوت اعتماد به نفس مثبت و منفی، آیا آن‌چه که ما خواستن و توانستن تعریف می‌کنیم درست است صحبت می‌کند.  او علاوه بر اعتماد به نفس به طور مفصل از حرمت نفس و باورهای غلطی که مردم نسبت به همدردی دارند صحبت می‌‌کند. دکتر هلاکویی در سخنرانی خود بیان می‌کند که حرمت نفس در روح، روان و زندگی انسان بسیار تاثیرگذار است. او در ادامه نشانه‌ها و نتایج وجود حرمت نفس در انسان را مشخص می‌کند و می‌گوید خودشیفته بودن، خودمدار بودن و خودخواه بودن با حرمت نفس انسان در تضاد است و ممکن است درآینده باعث تباهی فرد شود. در بخش بعدی آقای دکتر توضیح می‌دهد که انسان اعتیاد دارد. گاه این اعتیادها مثبت و گاهی این اعتیادها منفی هستند و در زندگی ما تاثیر اساسی دارند پس اگر روزی برسد و ما این سوال را از خود بپرسیم که اگر جوان بودم چه می‌کردم و حالا باید چه کنم پاسخ این است که باید اعتیادهای منفی خود را کنار گذاشت. بنابراین بهتر است قبل از این‌که پیر شویم بدانیم اهداف مهم‌مان در زندگی چیست و برای رسیدن به این اعداف باید کدام عادت‌های بد خود را کنار بگذاریم. دکتر هلاکویی در این کتاب صوتی به شنوندگان خود می‌آموزد که چطور می‌توان از قید و بندها رها شد. آن‌چه شنوندگان این کتاب صوتی به آن خواهند رسید در نهایت جایگاه زیبایی در زندگی است.

یکی از نکات مثبت این سخنرانی‌ها صحبت درباره‌ی موضوعاتی است که همه‌ی ما در زندگی به آن‌ها بر می‌خوریم. نکاتی مثل جایگاه دوست، نداشتن دوست، بهترین سن ازدواج و بچه‌دار شدن و رابطه‌ی عشق و ازدواج. همچنین دکتر هلاکویی از خطرات و گرفتاری‌هایی که ممکن است هر جوانی را به دام بیندازد صحبت می‌کند و می‌گوید:«در پایان مجبور هستم به 27 مورد و نکته به طور مختصر اشاره کنم فقط مواظب باشید گرفتارش نشوید».

درباره دکتر هلاکویی

فرهنگ هُلاکوئیِ نایینی که او را با نام دکتر فرهنگ هلاکویی  می‌شناسیم در سال 1323 در شیراز به دنیا آمد. دکتر هلاکویی روانشناس، روان‌درمانگر، مشاور ازدواج و خانواده، جامعه‌شناس، اقتصاددان،  ادیب،  فیلسوف،  استاد دانشگاه و شخصیت رادیویی است. او او در رشته جامعه شناسی دارای مدرک دکترا و در رشته‌های روانشانسی، اقتصاد و مشاوره ازدواج دارای مدرک فوق لیسانس است. آثار دکتر هلاکویی به صورت تالیف و بیشتر به صورت صوتی و تصویری در دسترس علاقه‌مندان است. اکنون در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن است. دکتر هلاکویی سال‌ها عمر خود را صرف سخنرانی و مشاوره به ایرانیان کرده است تا به آن‌ها بیاموزد که برای زندگی کردن باید تلاش کرد و باید هدفمند بود.

هم‌اکنون دکتر هلاکویی مؤسس و مدیر مرکز بهزیستی بورلی هیلز است و در این مرکز به‌عنوان مشاور ازدواج، خانواده و کودکان فعالیت گسترده‌ای دارد. از سال 2000 میلادی تا امروز دکتر هلاکویی با اجرای برنامه‌ی «رازها و نیازها» در تلوزیون و رادیو در آمریکا به شیوه‌ی تلفنی پاسخ بسیاری از ایرانیان را از اقصی نقاط جهان در زمینه‌های روان‌شناختی، اجتماعی و خانوادگی می‌دهد. شمار افرادی که از دکتر هلاکویی به شکل تلفنی مشاوره گرفته‌اند به بیش‌از 29000 نفر رسیده است که این خود نشان از تاثیرگذاری این روانشناس معروف دارد.

دکتر هلاکویی با برگزاری سمینارها و دوره‌های روانشناسی از مسائل روانی که به رفاه و بهزیستی مرتبط می‌شوندصحبت می‌کند. هلاکویی در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ عضو انجمن روحانی «سنتا مونیکا» بوده‌است.

کتاب‌های صوتی دکتر هلاکویی

فیدیبو برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی کتاب‌های صوتی دکتر فرهنگ هلاکویی از جمله کتاب صوتی خوشبختی، کتاب صوتی شخصیت ناسالم،کتاب صوتی علم و شبه علم، کتاب صوتی استرس یا فشار روانی اجتماعی، کتاب صوتی انسان و عشق،کتاب صوتی شخصیت سالم،کتاب صوتی خانواده تک سرپرست،کتاب صوتی رمز و راز موفقیت و کتاب صوتی ازدواج و خانواده موفق را را برای خرید و دانلود در سایت قرار داده است.

برای دانلود کتاب pdf  و الکترونیکی گروهی دیگر از کتب روانشناسی از مولفین دیگر می‌توانید از این صفحه خرید آنلاین داشته باشید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
186.۸۳ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۴:۰۴
نویسندهفرهنگ هلاکویی
راویفرهنگ هلاکویی
ناشرانتشارات ما و شما
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۰۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۶.۸۳ مگابایت
۰۳:۲۴:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 185 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
4 ٪
120 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دوستان این چه وضع نظر دادن درباره کتابه؟یه جمله توضیح مفید درباره کتاب کسی نداده. یه جمله ای که بشه باهاش تصمیمگرفت کتاب رو خرید یا نه!!!اینم کتابخونهای ما.

3

سخنرانی‌های مفیدیه و تلنگری برای بازنگری دوباره خودت، افکار و رفتار و نگرشت اینکه قرار نیست تمام آنچه که از خانواده و محیط زندگیت یاد گرفتی مثل یه هندونه در بسته تا آخر عمر با خودت ببری بلکه دوره جوانی دوره شناخت و نوزایی هست تا اینبار آگاهانه دست به شناخت و انتخاب بزنی. در چند مورد با ایشون هم نظر نبودم و به قول خودشون حرفی رو که فکر می کنید به نظرتون خوب و درست هست بپذیرید.

5

بعضی مطالب ایشون قابل استفادس ولی رو نکات ظریفی خیلی باید دقت کرد تا به اشتباه نیفتیم. داخل پرانتز اینکه ایشون تحصیلاتشون روانشناسی نبوده و جز یک پدرک ارشدشون تحصلات در زمینه جامعه شناسی داشتن و آدم بسیار پولکی هستن طبق دوستانی که در سمینارشون بودن. سرجمع دبدر میخوره منتها خیلی باید مراقب بود و در کل از حکم دادنهای با شناخت محدود از مورد، خوب مغازه دودهنه باز کردن! قضاوت از رو میانگین یا عرف در مورد تک تک موارد کار غیراخلاقیه که متاسفانه خیلی از مشاورا با مخاطب عام بهش مبتلی هستن.

5

اگر در مرحله ای از زندگی هستید که احساس می کنید نیاز دارید یک نصیحت طولانی با کمی چاشنی تحکم و تحقیر که از قدیم لازمه تعلیم و تربیت دانسته می شده بشنوید، این فایل انتخاب درستی برای شماست. درضمن مثل هر کنفرانس و سخنرانی دیگری بعد از مدتی رشته کلام از دست سخنران خارج می شه و به "از هر دری، سخنی" تبدیل می شه! ولی روی هم رفته اگر صبور باشید مطالب مفیدی هم دستگیرتان خواهد شد.

5

این کتاب در واقع نسخه صوتی سخنرانی دکتر هلاکویی در یکی از همایش‌هاست. حاوی کلی مطلب به‌دردبخوره که اگه تو زندگی‌مون رعایتش کنیم، قطعا آرامش و شادی بیشتری خواهیم داشت. ولی ای کاش این نسخه صوتی رو تو سن ۱۸، ۱۹ سالگی یا حتی کمتر، گوش کرده بودم. تاریخ انقضای بعضی نکته‌ها برای من گذشته بود. مثل توصیه‌هایی که برای انتخاب رشته و شغل داشتن. ولی در کل کتاب خوبی بود از نظر من.

4

دوستان من بیشتر کتاب های هلاکویی رو خوندم عالین چون تخصصش هست منتها حواستون باشه تحت تاثیر حرفای ماتریالیستیش و ضد اسلامش قرار نگیرید من خودم برام شبهه ی دینی نمیشه چون تو دین مطالعه دارم اما اگه براتون شبهه شد حتما دنبال جوابش برید چون ب مرور این آثار موجب تعدد شبهه میشه براتون فقط از این جهت خوب نیس وگرنه درمورد مطالب روانشناسی عالیه خودم اکثر کتاباشو خوندم

5

به این حرف های دکتر که حاصل یک عمر دستاورد علمی و روانشناسی هست گوش بدید و دنبال شناخت شخصیت تون و اصلاحش برید یا جوانی و عمرتون رو هدر بدید و بعد چهل سال که به عقب نگاه کنید فقط حسرت گذشته رو بخورید.

5

یک کنفرانس هست که دکتر هلاکویی به چند نکته اشاره می‌کنه که دانستن و در نظر گرفتن اونها برای افراد در زندگی مفیده ، مثلا اگر رشته تحصیلی متناسب هر شخص انتخاب نشه در اینده چرا حتما ضرر میکنه، یا نحوه انتخاب همسر اینده ، نکات بصورت کلی و کوتاه گفته میشوند و در مجموع سخنرانی قابل قبول و خوبیه

5

این فایل های صوتی دکتر هلاکویی عالیه و من همه رو گوش دادم اما همه این کتاب های صوتی با همین اسم و محتوا در سایت ها رایگان موجوده...من قبل از آشنا شدن با فیدیبو این فایل های صوتی رو دا‌شتم

2

کتاب مسخره ای بود ٱدم زد ایران که خودش نمیدونه یجاهایی چی میگه و اصلا در شأن یک انسان تحصیل کرده با مدرک دکتری صحبت نمیکنه و اگر این ادعاهایی که داره درسته پس چرا خودش نتوانسته باهردو همسرش زندگی کنه و طلاق داده

نمایش 110 نقد دیگر
4.5
(185)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اگر جوان بودم
اگر جوان بودم
فرهنگ هلاکویی
انتشارات ما و شما
4.5
(185)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
40,000
تومان