0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن و بازار

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهن و بازار

جایگاه سرمایه داری در تفکر اروپای مدرن
نویسنده:
جری مولر
درباره ذهن و بازار
در این کتاب به بررسی متونی پرداخته‌ام که به نظر می‌رسید بهترین، متداول‌ترین و اثرگذارترین استدلال‌ها را دربارۀ نظام سرمایه‌داری به دست داده‌اند. گاه بر روی یک متن واحد از یک نویسندۀ خاص تمرکز کرده‌ام و گاه بر روی کلّ مجموعه‌آثار یک نویسنده. در این مسیر، هر گونه زمینه‌ای را که برای ایضاح متون کاملاً مفید به نظر می‌رسید معرفی و آنچه را که نویسندگان آن متون در ذهن داشته‌اند بازآفرینی کرده‌ام. انجام این کار هر بار تشریح امور متفاوتی را ایجاب می‌کرد، زمینه‌های مورد اشاره گاه رویدادهای سیاسی بود و گاه تحولات اقتصادی، گاه تغییرات اجتماعی و جمعیت‌شناختی بود و گاه زمینه‌های متغیّر حیات فکری. انجام همۀ این کارها معمولاً اقتضا می‌کرد که در سنت‌های فکری و مباحثات جاری‌ای که هر یک از نویسندگان در آن درگیر بوده‌اند کند و کاو صورت گیرد. به همین دلیل، خوانندگان کتاب با مطالبی مواجه خواهند شد که به‌ظاهر شباهت چندانی با مطالب معمول در کتاب‌های تاریخ افکار ندارد، از جمله موضوع حباب‌های بازار بورس، دهقانان مهاجر، انقلاب‌های مصرفی، کمپانی هند شرقی، سَلَف‌خری کالا، طرح اصلاح آموزش بر اساس قانون «پرداخت به شرط نتیجه»، و انقلاب‌های سوسیالیستی و فاشیستی. مایکل اوکشات زمانی فهم تاریخی را این‌گونه تعریف کرده بود: «مجال دیدن مقطعی از گذشته، بر حسب مناسباتی که پیش‌تر مغفول واقع شده‌اند، و توان تصوّر آن مقطع به‌نحوی زنده و روشن‌تر....» کتاب حاضر می‌کوشد با غور در برخی مناسباتِ غالباً مغفول‌مانده، فهم‌هایی زنده و روشن‌تر از مباحثات جاری دربارۀ نظام سرمایه‌داری در طول سه قرن گذشته به دست دهد. کتاب ذهن و بازار، جایگاه سرمایه‌داری در تفکر اروپای مدرن تاریخچه‌ای است جالب توجه در این باره که ایده سرمایه‌داری چگونه در اندیشه‌ غربی تکوین و تکامل یافته است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
780 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۰۰:۰۰
نویسندهجری مولر
مترجم مهدی نصراله زاده
ناشرنشر بیدگل
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
the mind and the market: capitalism in modern european thopught
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۲۶
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
190,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۶۹ مگابایت
۷۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
6 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

من دارم این کتاب رو می‌خونم. تا پایان بخش آدام اسمیت رسیدم و می‌تونم با جرئت بگم بسیار مفید و آموزنده‌ست. نویسنده می‌خواد افکار و ایده‌ها رو در بستر تحولات اقتصادی - اجتماعی تفسیر کنه و رابطه‌ی متقابل‌شون با هم رو نشون بده. تا این بخش که بسیار موفق و چیره‌دستانه این کار رو کرده. در کتاب‌های تاریخ فلسفه یا کتاب‌های تئوریک کمتر گفته میشه اندیشه‌های کسی مثل ولتر یا اسمیت در چه بستر تاریخی‌ای شکل گرفته، انگار که یه‌سری متفکر هستن که فقط دارن به متون همدیگه ارجاع می‌دن و بس. این کتاب به‌خوبی چنین نقیصه‌ای رو پر می‌کنه و به این لحاظ برای فهم بهتر تئوری‌ها هم به‌شدت راهگشاست. البته امیدوارم به بخش هگل و مارکس که می‌رسیم کیفیت بررسی تغییر نکنه، چون سنتی که امثال مارکس و هگل توش قلم زده‌ن خیلی متفاوته و بیمِ این می‌ره که نویسنده تفسیرهای تقلیل‌گرایانه و یکسویه از این متفکران رو مبنا قرار بده، بادا که چنین نشود. کیفیت ترجمه هم بسیار عالیه. من با نسخه‌ی انگلیسی تطبیق دادم و ترجمه رو بسیار خوشخوان و روان و مناسب یافتم. بعضی جاها اگه اشکال یا اختلافی دیدم توی فایل کامنت گذاشتم و عمومی‌ش کردم که باقی دوستان هم بتونن ببینن و نظر بدن.

5

کتابی جامع و کامل در مورد تاریخ سرمایه‌داری و بازار آزاد که نظریات اندیشمندان گوناگون را در بستر تاریخی و اجتماعی آنها واکاوی می‌کند.

5

یکی از بهترین کتاب ها که مورد استقبال اکثریت دانشجویان حوزه علوم اجتماعی هست

4

کتاب روایت جامعی از شکل گیری سرمایه داری و نقش جامعه بر آن دارد و بازار مورد انتقاد و تحسین بسیاری از اقتصاد دانان قرار گرفته است

5

از اصلی ترین کتاب ها برای آشنایی با اقتصاد و فلسفه سیاسی.

5

کتابی عالی که ذهنیت شما راجب مسیر سرمایه داری حاضر روشن میکند

5

کتابی که برای علاقه مند به اقتصاد توصیه میشه

4

کتاب بسیار عالی و اموزنده ای هست

5

بهترین کتابی هست که خوندم

3

خیلی سخته بدون پی دی اف

نمایش 3 نقد دیگر
4.3
(30)
135,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ذهن و بازار
ذهن و بازار
جایگاه سرمایه داری در تفکر اروپای مدرن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن و بازار
ذهن و بازار
جایگاه سرمایه داری در تفکر اروپای مدرن
نشر بیدگل
4.3
(30)
135,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر