0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1

از آغاز تا افلاطون
درباره تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1

علم فلسفه علمی است که همه‌ی انسان‌ها دوست دارند به نحوی آن را فرابگیرند. زیرا این علم تنها یک علم نیست بلکه درس زندگی است و مسائل روزمره‌ی انسان‌ها و تأثیرات روانی آن را محاسبه و مباحثه می‌کند. علم فلسفه در غرب از یونان باستان آغاز می‌شود و فیلسوفان سه‌گانه‌ی یونانی، سقراط -افلاطون-ارسطو کسانی بودند که پایه‌های علم فلسفه را شکل دادند.  افراد زیادی هستند که می‌خواهند خواندن فلسفه را آغاز کنند اما نمی‌دانند کدام کتاب برایشان مناسب است. کتاب پیش رو یکی از بهترین کتاب‌هایی است که در دنیای امروز در باب فلسفه و تاریخش نوشته‌شده است. جامعیت این کتاب سبب شده است بلافاصله بعد از انتشارش به یکی از مشهورترین کتاب‌های تاریخ فلسفه تبدیل شود و مخاطبان عام و عمومی زیادی را جذب کند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج مناسب کسانی است که می‌خواهند خواندن فلسفه را آغاز کنند. این کتاب همچنین مناسب استادان و دانشجویان است و می‌تواند منبع خوبی برای تحقیقات در حوزه‌ی فلسفه باشد. این کتاب‌ها با ارائه‌ی موضوعات تکمیل و جامع درباره‌ی فیلسوفان مشهور منبع خیلی خوبی برای مطالعات تخصصی فلسفه است.

درباره کتاب تاریخ فلسفه راتلج اثر چارلز ویستن تیلور

نویسنده‌ی کتاب درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «جلد اول تاریخ فلسفه‌ی راتلج یکی از مهم‌ترین دوره‌های اندیشه‌ی انسان را دربرمی گیرد. .فلسفه در مدت دو سده و نیم ازنظری شبه اسطوره‌ای به وضعیتی رسید که طی آن بسیاری از بنیادی‌ترین پرسش‌ها درباره‌ی گیتی، ذهن و رفتار انسانی با دقت پیگیری شد و برخی از ماندگارترین شاهکارهای اندیشه‌ی غربی به رشته‌ی تحریر درآمد.

در مقالات مجلد حاضر رهیافت‌ها و اندیشه‌ورزان بنیادی فلسفه‌ی یونانی به ترتیب زمانی ارائه خواهد شد. هر مقاله را صاحب‌نظری معروف در حوزه‌ای ویژه نوشته و در آن حجم عظیمی از آثار کیفی چند دهه‌ی گذشته درباره‌ی فلسفه‌ی افلاطونی و پیشاافلاطونی در نظر گرفته‌شده است. تمامی این مقالات به نحو قابل‌فهمی نوشته‌شده‌اند و نیازهای غیرمتخصصان را بدون از دست دادن دقت علمی برآورده می‌کنند. گستره‌ی عنوان‌ها از اندیشه‌های نظرورانه ی اولیه‌ی یونان و شرایط فرهنگی و اجتماعی آن تا سوفسطایی‌ها و سقراط را دربرمی گیرد و با سه فصل درباره‌ی نقش پایدار افلاطون در تمامی حوزه‌های اصلی فلسفه پایان می‌یابد. کتاب حاضر که با گاه‌شماری، واژه‌نامه‌ی اصطلاحات فنی و کتاب‌شناسی گسترده‌ای تکمیل‌شده، راهنمای ارزشمند و جامعی برای آشنایی با آغازگاه‌های فلسفه شمرده می‌شود.»

مجموعه‌ی تاریخ فلسفه‌ی راتلج

مجموعه‌ی تاریخ فلسفه راتلج را انتشارات چشمه منتشر کرده است. این انتشارات درباره‌ی این مجموعه‌ می‌نویسد: « مجموعه‌ی تاریخ فلسفه راتلج به ترتیب زمانی به بررسی تاریخ فلسفه‌ی غربی از آغازگرهای آن در سده‌ی ششم پیش از میلاد تا دوران کنونی می‌پردازد. در این مجموعه تمامی تحولات عمده‌ی فلسفی عمیقاً بحث می‌شود. قسمت بیشتر این مجلدات به افرادی اختصاص داده‌شده که عموماً از فیلسوفان بزرگ تلقی می‌شوند. اما چهره‌های کم‌اهمیت‌تر نیز فراموش نشده‌اند و همراه با آن‌ها ده جلد تاریخ حاضر شامل اطلاعات‌پایه‌ای و انتقادی درباره‌ی فیلسوفان مهم گذشته و حال است.

این فیلسوفان آشکارا درون بستر فرهنگی و به‌ویژه علمی زمانه‌ی خود قرار داشته‌اند. مخاطب تاریخ کنونی فقط متخصصان فلسفه نیستند. بلکه دانشجویان و خواننده‌ی عام نیز در نظر گرفته‌شده. هر فصل توسط مرجع معتبر آن حوزه نوشته‌شده. فصل‌ها به سبکی خواندنی نگاشته شده‌اند و واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات فنی در هر مجلد تهیه‌شده است. مجلدات یادشده عبارت‌اند از:

1- از آغاز تا افلاطون. سی. سی تیلور

2- از ارسطو تا آگوست ین. دیوید فورلی

3- فلسفه ی سده های میانه. جان مارنبون

4- رنسانس و عقل باوری سده ی هفدهم ج. اچ. آر. پارکینسون

5- فلسفه‌ی بریتانیایی و عصر روشنگری. استوارت براون

6- عصر ایدئالیسم آلمانی. رابرت سولمون و کاتلین هیگینز

7- سده‌ی نوزدهم. سی. ال. تن

8- فلسفه‌ی قاره‌ای در سده‌ی بیستم. ریچارد کیرنی

9- فلسفه‌ی علم، منطق و ریاضیات در سده‌ی بیستم. س. ج. شانکر

10- فلسفه‌ی معنا، شناخت و ارزش در سده‌ی بیستم. جان کانفیلد

هر جلد از این کتاب‌ها شامل 10 تا 15 فصل است که هر فصل را نویسنده‌ای متفاوت نوشته است و در آن به تفضیل درباره‌ی هر فیلسوف توضیح داده است.

مروری بر فصل‌های جلد اول کتاب تاریخ فلسفه راتلج

ازآنجایی‌که این کتاب از خط زمانی پیروی می‌کند، جلد اول این مجموعه به بررسی فیلسوفان از آغاز تا افلاطون می‌پردازد. فصل‌های این کتاب عبارت‌اند از:

 فصل اول: پولیس و فرهنگ‌ آن

فصل دوم: ایونی‌ها

فصل سوم: هراکلیت

فصل چهارم: فیثاغورثی‌ها و الئایی‌ها

فصل پنجم: امپدوکلس

فصل ششم: آناکساگوراس و اتم‌باورها

فصل هفتم: سوفسطایی‌ها

فصل هشتم: حساب، هندسه و علم اصوات موسیقی در یونان: از طالس تا افلاطون

فصل نهم: سقراط و آغازگاه‌های فلسفه‌ی اخلاق

فصل دهم: افلاطون- متافیزیک و شناخت‌شناسی

فصل یازدهم: افلاطون- اخلاقیات و سیاست

فصل دوازدهم: افلاطون- زیبایی‌شناسی و روان‌شناسی

در بخشی از تاریخ فلسفه‌ی راتلج می‌خوانیم

توسیدیدس با استفاده از فعل فلسفیدن از‏ قول پریکلس، سیاستمدار آتنی، چنین ادعا می‌کند: «ما عاشق خردمندی هستیم بی‌آنکه نرم و ملایم بشویم.» ادعای خردمندی و احترام به آن در یونان باستان به‌هیچ‌وجه محدود به کسانی نبود که سنت غربی، با تکیه‌بر بررسی ارسطو از اندیشمندان پیشین در مابعدالطبیعه، کتاب اول، عملاً به‌عنوان «فیلسوف» مشروعیت می‌بخشد. فصل کنونی دو وظیفه برای خود قائل است: بیان نکاتی درباره‌ی شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جهانی که فلسفه‌ی یونانی، آن‌گونه که تعریف می‌کنیم، در آن آفریده شد؛ و اشاره به نحوه‌ی طرح و بحث موضوعاتی که «فلسفی» طبقه‌بندی‌شان می‌کنیم یا آشکارا پیامدهای ضمنی فلسفی دارند، توسط آثاری که این روزها به‌عنوان «ادبیات» یا «هنر» تقسیم‌بندی می‌شوند، و به این‌گونه بازگرداندن فلسفه به بستر فراخ‌تر خرد.

بحث‌های مربوط به‌پیش زمینه‌ی فلسفه‌ی یونان اولیه اغلب بر پیوندی نزدیک‌بین تحولات فلسفی و سیاسی تأکید کرده‌اند. بخشی از هدف من در این فصل بررسی اهمیت عوامل دیگر و تأکید بر گستره‌ای است که درهم تنیدگی خودآگاهانه‌ی مسائل اخلاقی، سیاسی، شناخت‌شناسی و در حقیقت متافیزیکی مقدم بر تحول مشارکت سیاسی عملی در سطح کلان بود. به‌این‌علت و نیز به دلیل اهمیت آثار هومر و هسیود به‌عنوان متونی معروف در سراسر جهان یونانی، طولانی‌ترین بخش این فصل به بحث مفصل درباره‌ی درون‌مایه‌های معین آن‌ها اختصاص‌یافته است. به نظر من فلسفه‌ی یونان، آن‌گونه که آن را تعریف می‌کنیم، فقط ثمره‌ی چشمگیری از پیچیده شدن فرهنگی بود که خود محصول تماس‌های پربار بین یونان و جهان مدیترانه‌ی شرقی و شرایط ناپایدار زندگی انسان درون خود یونان به شمار می‌رفت، شرایطی که هم مستلزم استقلال مشخص و دسترسی به دیگران و هم رابطه با آن‌ها بود.

ترجمه کتاب تاریخ فلسفه راتلج به فارسی

کتاب تاریخ فلسفه راتلج را حسن مرتضوی به فارسی ترجمه کرده است. حسن مرتضوی مترجم ایرانی متولد 1340 است. او یکی از معتبرترین مترجمان در حوزه‌ی فلسفه و اقتصاد است. او تاکنون بیش از چهل‌وپنج عنوان کتاب در حوزه‌ی اقتصاد و فلسفه ترجمه کرده است. از مهم‌ترین کتاب‌های ترجمه‌شده توسط او می‌توان به کتاب سرمایه اثر کارل مارکس، از هگل تا نیچه اثر کارل لویت، سانسور و آزادی مطبوعات اثر مارکس و جلد‌های اول، سوم و چهارم از کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج اشاره کرد.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟

این کتاب در دسته‌ای از کتاب‌ها قرار می‌گیرد که هر فصل را می‌توان جداگانه خواند و بررسی کرد. به همین دلیل خواندن این کتاب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه در اوقات فراغت باشد. شما با خواندن تنها یک جلد از این کتاب می‌توانید به‌اندازه‌ی یک دانشجوی فلسفه اطلاعات داشته باشید. 

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب تاریخ فلسفه‌ی راتلج اثر چارلز ویستن تیلور با ترجمه‌ی حسن مرتضی بود. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این کتاب در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
777 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۵:۵۴:۰۰
نویسنده کریستوفر چارلز ویستن
مترجمحسن مرتضوی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
From the Beginning to Plato
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
150,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۱۳ مگابایت
۷۷۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
44 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
12 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

لطفا تمامی جلدهایی که تا کنون در امده را در اپ قرار دهید با تشکر

4

من نسخه چاپی کتاب رو خریداری کردم و بر خلاف ادعایی که در پشت جلدش شده اصلاً به نظر نمیرسه که برای کسانی که میخوان فلسفه رو شروع کنن انتخاب مناسبی باشه. به نظر میرسید که شما باید پیش زمینه و اطلاعاتی تاریخی و فلسفی در رابطه با اشخاص دوران ابتدایی تاریخ یونان داشته باشید.

5

لطفا باقی جلد های این مجموعه را هم اضافه کنید

4

کتاب بسیار مفیدی بود! در اون هم زندگی فیلسوفان و هم نظریه هاشون مورد بررسی قرار گرفته. من فقط جلد یکشو خوندم ولی اگه بتونم حتما بقیش هم میخونم!

4

با عرض سلام و ادب و احترام میخواستم بگم سرعت این برنامه یا اپ شما خیلی پایینه اگه بشه یه کمی سرعت رو ارتقا بدین خیلی خوب میشه . سپاسگزارم

4

با سلام باقی مجلدات رو هم لطفا قرار بدین

2

هم نوع نوشتار هم نوع ترجمه جذاب نیست و خوندنش را سخت میکنه. به نظرم کاپلستون خیلی بهتره.

4

سلام این ترجمه بهتر هست یا ترجمه انتشارات حکمت؟ کسی مقایسه کرده؟

4

این کتاب به نسبت ترجمه چاپ حکمت دقتهای لغوی بیشتری دارد . ترجیحم چاپ نشر چشمه است .

4

ببخشید این کتاب فقط درباره فیلسوفانه یا نظریه فیلسوفان هم مورد برسی قرار گرفته

نمایش 8 نقد دیگر
3.7
(27)
174,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 1
از آغاز تا افلاطون
نشر چشمه
3.7
(27)
174,000
تومان