0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گفتمان مدرنیته

معرفی، خرید و دانلود کتاب گفتمان مدرنیته

نگاهی به برخی جریانهای فکری معاصر ایران
درباره گفتمان مدرنیته
لیبرالیسم یکی از مکاتب پرنفوذ فلسفی غرب است. این مکتب، در سه زمینه فلسفی، سیاسی و اقتصادی، اصول و مبانی خود را ارائه داده است. در زمینه سیاسی طرفدار آزادیهای فردی و اجتماعی است، و در زمینه مسائل اقتصادی نیز به کم‌کردن نقش و قدرت دولت اعتقاد دارد. از نظر فکری نیز بر این اعتقاد است که اگر امور جهان بر روال طبیعی خود قرارگیرد، مشکلات بشری حل خواهد شد. اگر نظم طبیعی جامعه را برهم نزنیم و بگذاریم که افراد طبق خواسته‌های خود عمل کنند، هم برابری در جامعه ایجاد خواهد شد و هم برادری. دخالت افراد یا دولتها در جریان امور، موجب از هم‌گسیختگی نظم اقتصادی و سیاسی جامعه می‌شود. این مکتب در قرن هفدهم، همزمان با پیدایش سرمایه‌داری شکل گرفت. پیروان آن، طرفدار حقّ انباشت سرمایه و اموال شخصی بودند. نخستین متفکران لیبرال بر این اعتقاد بودند که عموم مردم می‌توانند راه سعادت و خوشبختی خود را انتخاب کنند و به سلسله مراتبی از روحانیان و غیرروحانیان نیاز نیست تا برای مردم تعیین تکلیف کنند. لیبرالیسم در طول تاریخ، همواره با موانع آزادیهای فردی نظیر نفی فردیت، تعصبات مذهبی، قدرت مطلقه و محرومیت افراد از حق رأی مبارزه کرده است. از نظر این مکتب، انسانها مساوی خلق شده‌اند و در وجود آنها حقوقی خاص به ودیعه نهاده شده که از آن جمله است: حقّ حیات، حقّ آزادی و حقّ انتخاب راه زندگی. لیبرالها طرفدار جامعه مدنی هستند؛ یعنی جامعه‌ای که افراد بتوانند آزادانه به کارهای اقتصادی و فعالیتهای سیاسی بپردازند و دولت در امور آنها کمتر دخالت کند و هر کس در مسائل مذهبی خود آزادانه پیرو وجدان خویش باشد و هیچ عقیده‌ای بر آنها تحمیل نشود. در لیبرالیسم چرخشهای چندی پدید آمده است، به‌طوری که لیبرالیسم جدید را از لیبرالیسم کلاسیک جدا می‌سازد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۴ مگابایت
تعداد صفحات
487 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۱۴:۰۰
نویسندهعبداللّه نصری
ناشردفتر نشر فرهنگ اسلامی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۱۶
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۴ مگابایت
۴۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

من این کتاب را سالها پیش خواندم. نقدی به این آبکی تا کنون ندیده بودم. تا حالا هم نشنیدم هیچ کدام از روشنفکران که در این کتاب نقد شده اند نسبت به این کتاب واکنش نشان بدهند. خود این مطلب نشان دهندهٔ ضعف شدید مطالب آن است، تنها چیزی که در آن پیدا نمی شود استدلال است. اگر اینها توان استدلال داشتند که طرفهای مقابلشان را از دانشگاه یا کشور بیرون نمی کردند.

3

شناختتون رو نسبت به ليبراليسم اين كتاب خيلي بيشتر ميكنه و يه سري جاها خيلي ميخواد نقدش كنه ولي گول به خودي ميزنه و اطلاعات مثبت ازش به خواننده ميده

5

این کتاب، خیلی مفید و مختصر بسیاری از ادعاهای مهم جریان روشنفکری دینی و غربگرایان لیبرال رو نقد می‌کنه و به چالش می‌کشه.

3.5
(4)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گفتمان مدرنیته
گفتمان مدرنیته
نگاهی به برخی جریانهای فکری معاصر ایران
دفتر نشر فرهنگ اسلامی
3.5
(4)
60,000
تومان