0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصاص مقدس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قصاص مقدس

نویسنده:
پیتر ترماین
درباره قصاص مقدس
ایرلند، در قرن هفتم میلادی، از پنج ایالت پادشاهی اصلی تشکیل شده بود: البته، کلمه‌ی امروزی ایرلندی برای ایالت هنوز هم cúige است، به معنای «یک پنجم». چهار شاه ایالتی – اولاید (اولستر)، کانِت، مومان (مونستر) و لایین (لنستر) ـ به اَرد ری یا پادشاه وفادار بودند که از تارا در ایالت پنجم «سلطنتی» میتِی (میث)، که به معنای «ایالت میانی» است، حکم می‌راند. حتی در این قلمروهای استانی، نوعی تمرکززدایی از قدرت با تجزیه به قلمروهای کوچک و مناطق قبیله‌ای وجود داشت. در ایرلند قانون نخست‌زادگی، به ارث رسیدن قدرت به پسر یا دختر ارشد، مفهومی بیگانه بود. حکومت، از پایین‌ترین خان قبیله تا پادشاه، فقط تا حدی ارثی و اصولاً انتخابی بود. هر حاکم [چه زن، چه مرد] باید شایستگی خودش را برای آن مقام اثبات می‌کرد و با نظر derbfhine یا خانواده‌ی خود ـ سه نسل گرد‌آمده در یک جلسه‌ی محرمانه ـ انتخاب می‌شد. اگر حاکمی مسیر حافظ منافع مشترک مردمش را دنبال نمی‌کرد، استیضاح و از قدرت خلع می‌شد. در نتیجه نظام سلطنتی ایرلند باستان بیش‌تر چیزی شبیه به جمهوری امروز بود تا حکومت‌های سلطنتی فئودالی اروپای قرون ‌وسطی.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
308 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۱۶:۰۰
نویسندهپیتر ترماین
مترجمشاهین رحمانی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Absolution By Murder:a Sister Fidelma mystery,۱۹۹۶
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۱۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
33,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ مگابایت
۳۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

طرفداران کلیسای رم و کلیسای سلتی ایرلند در صومعه ای گرد هم می آیند تا طی مناظره ای تصمیم بگیرند در نورت آمبریا (بخشی از بریتانیا) کدام مذهب فراگیر شود. قبل از شروع مناظره، سخنگوی کلیسای ایرلند به قتل می رسد.

2

ترجمه پر دست اندازه و روان نیست. با توجه به اینکه خود کتاب هم محتوای قدیمی و نامانوس داره حتما ترجمه باید خیلی روان باشه تا آدم جذب بشه.

4

شرحی که درباره کتاب داده شده است ، مرتبط نیست و اشتباه است. در نسخه چاپی کتاب اصلا ماجرا متفاوت است و مرتبط به ایرلند نیست. لطفا تصحیح گردد.

3.8
(10)
92,000
٪50
46,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصاص مقدس
٪50
قصاص مقدس
پیتر ترماین
نشر قطره
3.8
(10)
92,000
٪50
46,000
تومان