0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاپلان و سادوک

معرفی، خرید و دانلود کتاب کاپلان و سادوک

، سایکوفارماکولوژی و روش های تحریک مغز
درباره کاپلان و سادوک

در طول سال‌های گذشته تعداد کتاب‌های تخصصی در حوزه‌ی روان‌پزشکی و روان‌درمانی بسیار زیاد شده است. یکی از کتاب‌های منبع و پرفروش در حوزه روان‌پزشکی بالینی کتاب کاپلان و سادوک است که مباحث کاملی را درباره علوم رفتاری و روان‌پزشکی بالینی ارائه داده است. در دنیای امروز با توجه به پیچدگی‌های رفتاری انسان و اختلالات روانی که روز به‌روز بیش‌تر و در عین حال ناشناخته‌تر می‌شوند وجود یک کتاب این چنینی می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. نویسندگان کتاب کاپلان و سادوک «بنیامین سادوک»، «ویرجینیا سادوک» و «پدرو روئیز» هستند که درواقع علوم رفتاری و روانپزشکی بالینی را  بر اساس DSM-5 در این کتاب بررسی می‌کنند. ویراست یازدهم کتاب تمام ملاک‌های DSM-5 را ادغام کرده و مرور مفصل و کاملی از روش‌های درمانی هر اختلال روانی شناخته‌شده ارائه می‌کند و با دیگر منابع علوم رفتاری متفاوت است چراکه کتاب کاپلان و سادوک براساس DSM-5 به بررسی بیماری‌های روانپزشکی، علائم، تشخیص و درمان هر کدام به شکل خلاصه پرداخته است.

درباره کتاب کاپلان و سادوک

کتاب کاپلان و سادوک در اصل کتابی است چند جلدی در حوزه روانپزشكي که با مرور جامع و کلی از رشته‌ی روان‌پزشکی برای بالینگران، دستیاران، دانشجویان و همه افرادی که در ارائه‌ی خدمات بهداشت روان نقش دارند ضروری و مفید است. این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع نوشته‌شده‌ی موجود درزمینه‌ی روان‌پزشکی است که بسیاری از دانشجویان و افراد برای آزمون‌های علمی رشته‌های روان‌شناسی و روان‌پزشکی از آن استفاده می‌کنند. کتاب کاپلان و سادوک در سال 2014  در آمریکا از سوی  انتشارات ولترز کلوور منتشر شده است.

کتاب روانپزشكي كاپلان و سادوک؛  سایکوفارماکولوژی و روش‌های تحریک مغز در اصل خلاصه‌ی مطالب روان‌پزشکی است که نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در تمام نقاط جهان به عنوان یک کتاب مرجع و کامل برای روان‌پزشکی بالینی مورد استفاده اساتید و دانشجویان و ... قرار گرفته است و به عنوان یک منبع مستقل، قابل اعتماد و عینی از رویدادها و تئوری‌های جدید رشته روان‌پزشکی شناخته شده است و هر سال چند هزار نسخه از آن در سراسر جهان فروخته می‌شود. کتاب کاپلان و سادوک در ایران هم جزو کتابهای محبوب و معتبر است که بسیاری از دانشجویان و بالینگران به عنوان منبع از آن استفاده می‌کنند. ویرایش یازدهم این کتاب اکنون در جهان منتشر شده و ترجمه‌های متعدد از آن هم در ایران موجود است تا علاقه‌مندان به راحتی از نسخه الکترونیک و چاپی آن استفاده کنند. این کتاب دارای جدول های DSM-5 است و بیش‌تر اختلالات روان‌پزشکی را بر اساس مکانیسم‌های متفاوت بررسی می‌کند. برای مثال بیش‌تر سازماندهی قسمت روان‌داروشناسی بخش اول کتاب به علت مکانیسم اثر داروها تغییر کرده اما این کتاب همه‌ی داروهای جدید حتی داروهای دردست تولید را هم شامل می‌شود. در کتاب کاپلان و سادوک برای فهم و یادگیری بهتر مخاطبان از گزارش‌های موردی و تصاویر و جدول‌ها استفاده شده است تا قدرت تحلیل افراد از مطالب و مباحث کتاب بالاتر رود. در ادامه می‌توان گفت مطالعه‌ی این کتاب رایج‌ترین روش‌های درمانی کنونی را که شامل توصیف تمامی فنون روان‌درمانی جدید است در بر می‌گیرد.

 در بخشی از کتاب کاپلان و سادوک می‌خوانیم

بسیاری از بیمارانی که به دنبال درمان اختلال روانی اند یا به چنین درمانی نیاز دارند دچار مصرف مزمن مواد غیر مجاز با نوشیدن مقادیر زیادی الكل هستند. ماری جوانا ماده ای است که بیشترین مصرف را در بین مواد غیر مجاز در اغلب ایالتها) در آمریکا دارد. قطع مصرف مزمن دارو یا الکل می تواند منجر به میل شدید و پایداری و همچنین منجر به علایم بالینی قابل توجه ترک روانی و فیزیولوژیکی شود. برای بسیاری از بیماران، درمان موفق اختلال روانی ممکن است با مصرف هم زمان ماری جوانا، کوکایین و الكل غیر ممکن باشد. اگر چند بار امتحان دارو با شکست مواجه شود، ممکن است بستری بیمار ضروری باشد.

آرامش و خواب‌آلودگی غالبا اثر مورد نظر بسیاری داروهای روان گردان است، مخصوصا در درمان بی خوابی، اضطراب یا بی‌قراری، با این وجود خواب آلودگی روزانه یکی از اثرات نامطلوب این داروها است. حائز اهمیت است که پزشک بیماران را در مورد این احتمال اگاه کرده و مستند سازد که در مورد احتیاط در رانندگی با وسائط نقلیه یا کار با ماشین آلات یادآوری لازم به بیمار شده است. گاهی خواب آلودگی روزانه ادامه اثر مصرف شبانه داروهای خواب آور است. حتی با داروهایی نظیر SSRIs، که تاثیر محرک برای بسیاری از بیماران دارند، خواب آلودگی روزانه ممکن است مساله ساز باشد. در بعضی موارد، این حالت از تخریب کیفیت خواب ناشی می شود. مصرف مزمن SSRIs سبب می شود که بعضی از بیماران احساس ذهنی خستگی، سستی و خمیازه کشیدن، حتى على رغم خواب کافی پیدا کنند. مداوای خواب آلودگی نامطلوب مشتمل است بر تعدیل دوز یا زمان تجویز، تغییر دادن دارو، افزودن دوزهای اندک محرکها یا افزودن مودافینیل (Provigil).

مروری بر فصل‌های کتاب کاپلان و سادوک

کتاب کاپلان و سادوک شامل دو بخش اصلی است. بخش اول با عنوان روان‌داروشناسی دارای 35 فصل است. فصل اول بخش یک کتاب با عنوان اصول کلی سایکوفارماکولوژی شروع می‌شود. در این فصل نویسندگان توضیح می‌دهند که برای اختلال‌های روان‌پزشکی داروهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به آن‌ها داروهای روان‌گردان می‌گویند. این داروها بر حسب کاربرد بالینی که دارند تقسیم‌بندی می‌شوند. مثل داروهای ضد افسردگیری، ضد خواب، تقویت‌کننده‌های درک و محرک‌ها. در این فصل اعمال فارماکولوژیک، انتخاب دارو، مکانیزم‌ها، عوامل مربوط با دارو، عوارض جانبی، سیر درمانی، ناکارآمدی جنسی، افزایش وزن، کاهش وزن، تغییرات گلوکز، تخریب‌شناسی، آشفتگی‌های قلبی-عروقی، اختلال‌های طبی یا روان‌پزشکی موجود و ... بررسی‌ می‌شوند.  از نکات حائز اهمیت در این کتاب وجود جدول‌هایی است که با نمونه و توضیحات به درک ‌بیش‌تر مطالب کمک می‌کنند. در این بخش زنان باردار، کودکان و افراد سالمندی که نیاز به داروهای روان‌پزشکی دارند هم بررسی می‌شوند. در ادامه نویسندگان توضیح می‌دهند که سومصرف از داروهایی که برای اختلال‌های روانی تجویز می‌شوند ممکن است باعث وخیم شدن شرایط حال بیمار شود. عنوان فصل‌های دیگر بخش اول کتاب به این شرح هستند:

فصل ۲: اختلال حرکتی ناشی از درمان طبی..

 فصل ۳: آگونیست ها و آنتاگونیست‌ها

 فصل ۴: آنتاگونیستهای گیرنده بتا آدرنرژیک

 فصل ۵: عوامل آنتی کولینرژیک

 فصل ۶: ضد تشنج ها

فصل ۷: آنتی هیستامین‌ها

 فصل ۸: باربیتوراتها و داروهای با اثر مشابه

 فصل ۹: بنزودیازپین ها و داروهای موثر بر گیرنده GABA

فصل10: بوپروپیون

فصل ۱۱: بوسپیرون

 فصل ۱۲: مهارکننده های کانال کلسیم (CCB)

فصل ۱۳: کاربامازپین واکس کارباز پین

فصل ۱۴: مهارکننده های کولین استراز و ممانتین ....

فصل ۱۵: دی سولفیرام و آکامپروسات

فصل ۱۶: آگونیست های گیرنده دوپامین و پیش سازها

 فصل ۱۷: آنتاگونیست های گیرنده دوپامین (FGAs)

فصل ۱۸: لاموتریژین

فصل ۱۹: لیتیوم کربنات

فصل ۲۰: آگونیست های ملاتونین (املتنون و ملاتونین)

فصل 21: میرتازاپین

فصل22: مهارکننده‌های مونوامین اکسیداز

فصل ۲۳: نفازودون و ترازودون

 فصل ۲۴: آگونیست های گیرنده اوپيوئيد

 فصل ۲۵ : آنتاگونیستهای گیرنده او پیوئید نالترسان، نالمفن و نالوکسان

فصل ۲۶: مهارکننده های ۵- فسفودی استراز

فصل ۲۷: مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین - نور اپی نفرین (SNRIs)

فصل ۲۸: مهارکننده های اختصاصی بازجذب سروتونین (SSRIs)

فصل ۲۹: آنتاگونیست های سروتونین - دوپامین (SDAs) و داروهای با اعمال – (آنتی سایکوتیک های نسل دوم یا آتیپیک)

 فصل ۳۰: داروهای محرک و اتوموکستین

فصل ۳۱: هورمون های تیروئیدی

 فصل ۳۲: سه حلقه ای و چهار حلقه ای ها.

 فصل ۳۳: والپروات

فصل ۳۴: مکمل های غذایی و غذاهای دارویی

 فصل ۳۵: داروهای کاهنده وزن

بخش دوم کتاب با عنوان روش های تحریک مغز شامل سه فصل به شرح زیر است:

 فصل 1: تشنج درمانی الکتریکی

 فصل ۲: سایر روش های تحریک مغز

فصل ۳: درمانهای جراحی اعصاب و تحریک عمقی مغز

ترجمه کتاب کاپلان و سادوک به فارسی

با فراگیر شدن و اهمیت رشته‌های روان‌پزشکی و روان‌شناسی بالینی نیاز به منابع قابل اعتماد در ایران هم افزایش پیدا کرد. کتاب کاپلان و سادوک در سال‌های اخیر با چند ترجمه وارد بازار نشر شد. در سال 1395 انتشارات تیمورزاده با ترجمه و گردآوری علیرضا ابراهیمی و مصطفی علیخانی این کتاب را وارد بازار نشر کرد. مترجمان در پایان کتاب پرسش‌های آزمون دانشنامه تخصصی (بورد) و گواهینامه (ارتقا) دانشگاه‌های ایران (1394) را به همراه پاسخنامه کلیدی قرار داده‌اند تا این سوالات مرجعی برای آزمون های پره اینترنی و دستیاری و آزمون‌ها ارشد مامایی و آزمون ها‌ی دیگر باشد.

از ترجمه‌های دیگر این کتاب می‌توان به ترجمه‌ی دکتر فرزین رضاعی با عنوان خلاصه روانپزشكي اشاره کرد.

خرید و دانلود کتاب با نسخه پی دی اف pdf  کتاب الکترونیکی کاپلان و ساودوک در سایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان‌پذیر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
64.۷۰ مگابایت
تعداد صفحات
392 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۴:۰۰
نویسندهعلیرضا ابراهیمی
ناشرانتشارات تیمورزاده
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
29,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶۴.۷۰ مگابایت
۳۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
8 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این ترجمه قسمت دارودرمانی کتاب سیناپس کاپلان و سادوک ویرایش سال ۲۰۱۵ هست. بسیار مفیده والبته امید است کل کتاب هم در فییدیبو قرار بگیرد.

4

سلام. مگه این کتاب همون کتاب خلاصه روان پزشکی کاپلان و سادوک نیست، چرا مطالب و فصل هاش فرق داره؟ ?

4

سلام من کتاب را خریدم ولی نتونستم اپلیکیشن را برای ویندوز دانلود کنم لطفا راهنمایی کنید

4

پرداخت و انجام دادم ولی داتلود نشد چرا..توی کتابخانه اپ هم چیزی نیست

4

از فیدیبو متشکرم

4

سلام این کتاب فصل ۲۹ و۳۰ کاپلان و سادوک هست؟

4

من نمی توانم کتاب را دانلود کنم متاسفانه

2

ببخشید این نسخه فارسیه یا انگلیسی؟

5

بسیارعالی ومفید

5

فوق العاده است.

نمایش 4 نقد دیگر
3.8
(24)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاپلان و سادوک
کاپلان و سادوک
، سایکوفارماکولوژی و روش های تحریک مغز
انتشارات تیمورزاده
3.8
(24)
59,000
تومان