0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حق نوشتن

معرفی، خرید و دانلود کتاب حق نوشتن

دعوت و تشرف به زندگی نویسندگی
درباره حق نوشتن
نوشتن مثل نفس‌کشیدن است. من به این ایمان دارم. من ایمان دارم که همه‌ی ما نویسنده به‌دنیا می‌آییم. ما با موهبت‌هایی الهی‌ برای یادگیری زبان به‌دنیا می‌آییم و این موهبت در همان چند ماه اول زندگی‌مان که شروع به نام‌گذاری دنیامان می‌کنیم به ما می‌رسد. همه‌ی ما حسّی از مالکیت داریم، حسی از رضایت‌خاطر ناشی از نام‌گذاری چیزهایی که می‌یابیم. واژه‌ها به ما قدرت می‌بخشند. وقتی کودکی نوپاییم، ابتدا با دست چیزها را می‌قاپیم و بعد با کلمات. هر کلمه‌ای که یاد می‌گیریم غنیمتی است، تکه‌ای طلاست که ما را غنی‌تر می‌کند. ما کلمه‌ی جدیدی به‌چنگ می‌آوریم و بارها و بارها آن را می‌گوییم و مثل کلوخ طلای گرانبهایی در نور می‌چرخانیم. وقتی بچه‌ایم، کلمه جمع می‌کنیم و از داشتن کلمه ذوق می‌کنیم. کلمات به ما حس مالکیت می‌بخشند: ما دنیامان را نام‌گذاری می‌کنیم و آن را مال خودمان می‌دانیم. وقتی بچه‌ایم، با سرعت حیرت‌انگیزی کلمات جدید یاد می‌گیریم. کلمات به ما اهرم می‌دهند: «من با مامان می‌رم!» یا «مامان می‌مونه»؛ بچه‌ها مشخص و صریح صحبت می‌کنند. آنها حاشیه نمی‌روند. کلمات آنها شخصی و قدرتمند است. آنها آکنده از عزم و اراده‌اند. آنها مملو از شور و شوق و مقصودند. کودکان به‌قدرت کلمات ایمان دارند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهجولیا کامرون
مترجمسیمین موحد
ناشرنشر هیرمند
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The right to write: an invitation and initiation into the writing life, 1,998.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۰۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
79,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۰ مگابایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 38 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
68 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتابهای جولیا کامرون، نه فقط برای نویسندگی، بلکه در کل برای تمام رشته‌های هنری مناسبه. حرف اصلیش پرورش خلاقیته. داره یاد میده که چطور تو مسیر خلاقانه‌ای که در پیش گرفتیم ، استمرار داشته باشیم و هر روز و هر روز، تو مسیر بمونیم. منتظر الهام نباشیم و روز به روز کار کنیم. کار روزانه و توی مسیر موندنه که یه ;آدم حرفه‌ای رو از یه آدمِ فقط علاقمند جدا میکنه.

4

کتاب لطیفی است. تمریناتی برای روان شدن قلم دارد، ولی به کمک این کتاب نمی فهمید چگونه کتاب بنویسید. شاید نوشتن را شروع کنید، ولی نوشتن کتاب، چیز دیگری است.

5

کتاب رو خیلی دوست داشتم همه رو تشویق میکنه به نوشتن نوشتن رو‌ ساده سازی می کنه و میگه همه باید بنویسند ... اصلا هر کسی حقی داره به نام حق نوشتن ...

5

یکی از دوستانم بهم معرفی کردن، کتاب بسیار قشنگیه! دوسش داشتم ولی منو نویسنده نکرد? ولی انگیزش رو بهم داد، من قلمم خودمونیه،نمیتونم اونقدر شق و رق باشم ولی توصیش میکنم بخونین و لذت ببرین :)

5

این کتاب عالیه،شوق نوشتن رو زنده نگه میداره درون ادمی،من هر زمان احساس میکنم نمی توونم بنویسم میام سراغ خووندن چند صفحه از کتاب.کمک میکنه برای نوشتن

4

کتاب خوبی است .به نظرم برای کسانی که میخواهند نوشتن را شروع کنند راهنمای خوبی است و البته باید بیشتر از دو بار خواند از خرید کتاب راضی ام .

5

رسیده ام به بخش هابی از این کتاب که هزار بار به خود می گویم کاش ترجمه بهتری داشت، ترجمه ای روان تر، ملموس تر و بهتر.

5

مثل کتاب دیگه جولیا کامرون (راه هنرمند)، این کتاب هم بسیار جامع و مفیده و ترس ما رو از نوشتن می ریزه. حتما خوندنش رو توصیه می کنم.

5

ممنون از فیدیبو بابت این کتاب .این کتابو یکی از دوستانم معرفی کرد و وقتی دیدم فیدیبو دارتش کلی خوشحال شدم

5

کتاب فوق العاده‌ایه من فقط نمونه رو خوندم خیلی یاد گرفتم نظرم نسبت به نویسنده‌ها ونوشتن خیلی خیلی مثبت شد

نمایش 15 نقد دیگر
4.3
(39)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
39,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حق نوشتن
حق نوشتن
دعوت و تشرف به زندگی نویسندگی
نشر هیرمند
4.3
(39)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
39,500
تومان