0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان

معرفی، خرید و دانلود کتاب پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان

درباره پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان
آنچه امروزه به هویت ایرانی معروف است مجموعه­ای فراهم­آمده از دستاوردهای ارزشی و معنوی مردمان این سرزمین است که در طول تاریخ در پهنه­ای جفرافیایی به نام «ایران» شکل گرفته است. هویت این کشورِ پهناور ویژگی­هایی دارد که آن را از سایر هویت­ها متمایز می­سازد و در این پهنۀ گسترده از سپیده­دم­تاریخِ حیات اجتماعی و فرهنگی جریان داشته و هم­اکنون هم جریان دارد. ایران به علت موقعیت استراتژیک خود با لشکرکشی­های مهیب و بنیان­کنی مواجه بوده است که اگر بنیانهای قویِ فرهنگیِ مختصِ خود را نداشت چه بسا در این فراز و فرودها از میان می­رفت. از مشخصات مهم هویت ایرانی سهیم‌بودن مردم سراسر این کشور کهن در آن است. در فرهنگ و هویت ایرانی آذربایجان همچون سایر نواحی ایران نقش و جایگاهی مهم دارد. نقش آذربایجان از حیث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و ادبی در فرهنگ و هویت ایرانی نیازمند تحقیقات مفصل و مستوفایی است. علی­رغم این اهمیت، طی سالهای اخیر تلاشهایی صورت گرفته تا برای آذربایجان پیراهن نامتجانس بیگانه با تاریخ وفرهنگ آن ببافند و با تحریف هویت ایرانی اسلامی آن، شبهاتی را مطرح سازند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
171 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۲:۰۰
نویسندهحیدرپیر علیلو
ناشرموسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۳۰
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
8,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۵ مگابایت
۱۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

لطفا عزیزان پانفارس از داشته هایشان حرف بزنند نه از آرزو هایشان گیریم که در تاریخ منطقه آزربایجان ترک نبوده الان چه ملتی در این منطقه زندگی می کنند و خود را از چه می نامند . شما تاریخ ایران را از حکومت دروغین هخامنشی به این ور می گویید قبل آن در این سرزمین هیچ ملتی زندگی نمیکرد ؟ خودتان در کتاب هایتان می نویسید که قبل پارس و پارت و ماد در این سرزمین ترکان میزیستند که البته همین پارت و ماد هم ترک بوده اند . یک جمله هست : تاریخ را فاتحان می نویسند . الان هم پانفارس ها ۷۰،۸۰ سالیه حکومت این سرزمین که امروزه به آن ایران گفته می شود را در دست دارند . در این تایم هرچه تاریخ برای تورک بوده را پاک کرده اید و تاریخ جعلی و بدون سند خود را بر این سرزمین تحمیل کرده اید . باز هم میگویم از داشته هایتان در این زمان حرف بزنید نه از آرزوهایتان

5

اون دوستی که نویسنده را مسخره کردن باید بدانند که ترکان و مغولان از نظر زبانی و ریشه جدا از هم ولی بسیار نزدیک هم اند . اینکه فلان لغت چطور نوشته می شود چیز دیگریست . منطقه ی اذربایجان هم فقط چند قرن است که ترک شده . قبل از آن به یکی از زبان های ایرانی در آن به صورت عمده صحبت می شد که الان هم بعضی جاهای اذربایجان صحبت می شود .

4

بر اساس کدوم مستندات می فرمائید که آذربایجان ایرانی نشین بوده...! لطفا ذره ای شعور و سواد تاریخی خود را بالا ببرید. ظاهرا تاریخ جعلی کوروش تان شما را دچار وهم و توهم کرده است.

4

آذربایجان همیشه ایرانی نشین بوده و فقط الان آذری زبان هستند، اونم به واسطه دستدرازی و مدتی حکومت کردن ترکان عثمانی

3.6
(8)
4,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان
پیرامون تاریخ و زبان آذربایجان
حیدرپیر علیلو
موسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن
3.6
(8)
4,800
تومان