0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شهرهای گمشده
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب شهرهای گمشده

درباره شهرهای گمشده
کتاب «شهر‌های گمشده» نوشته آیدا مرادی آهنی (-۱۳۶۲) داستان‌نویس جوان ایرانی است. اتفاقات این رمان در نیویورک رخ می‌دهد اما تهران به صورت شهری ناپیدا، با حوادث و جریان‌های چند دهه گذشته‌اش در آن حضور دارد. «...همین او را پرت می‌کرد سمت همه‌ی زندگی‌اش قبل از امریکا. ولی وقتی دیواری مثل ده‌ سال زمان این وسط باشد کم‌کم مرزها گم می‌شوند و دیگر خودت هم نمی‌دانی مرز شهر و خانواده‌ات دقیقاً کجاست. اگر دلتنگ نیستی، برای هیچ‌کدام نیستی؛ و اگر قلبت می‌تپد، از غم دوری هر دو به درد آمده. وگرنه، محیا دیگر چه تعلقی داشت به خانه‌ی خیابان آقابزرگی؟»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۸ مگابایت
تعداد صفحات
370 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۰:۰۰
نویسنده آیدا مرادی آهنی
ناشرکتاب سده
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
74,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۸ مگابایت
۳۷۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 39 مخاطب
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
7 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با مکافات و مصبیت تا تهش رو خوندم. یکی از بی سر و ته ترین رمانهای اخیر فارسی بود. آدمها به شدت تیپ بودند و اصلا شخصیت قابل درکی ازشون ساخته نشده بود از محیا قوامیان گرفته تا نوری که هیچ کدام رفتار قابل درکی ندارند. فقط یک مشت شعار سطحی تو دهن آدمها چپونده شده بود علاوه بر اینها نویسنده خیلی مواقع درکی از راوی نداره و یهو از زاویه دید موجود ، چیزی نشون داده می شه که اصلا در جایگاهش نیست. توصیفات به شدت ناملموس و غیز قابل فهم هستند. از اون طرف تو فصل آخر تو ۴ صفحه نویسنده با مسخره ترین و غیرقابل باورترین حالت ممکن سر و ته همه چیز رو هم میاره. حاوی پز نیویورک شناسی و سیاست دانی از طرف نویسنده ای که به نظر می رسه از دور دستی بر آتش دیپلماسی داشته و وابسته یکی از منسوبان وزارت خارجه ایران در آمریکا باشه.

4

متن بی‌نظم اما منسجمی داشت، یعنی باوجود درهم و برهم بودن جمله ها اما آخرش همه چیز جور درمی آید و داستان جلو میره. به نظرم موضوع در کل نو و جذاب بود. شخصیتها پیچیده ولی در کل خوب بودند. اما به نظرم یه مشکل واقعا اساسی داشت اونم اینکه به جای بهتر توصیف کردن موقعیتها و شخصیتها و استفاده از جمله های مستقیم و روراست از جملات پیچیده استفاده کرده، که خب شاید به نظر من یک عیب باشه اما میشه به عنوان یه تجربه و سبک جدید هم (که جای بهتر شدن داره) بهش نگاه کرد. پایان قابل قبولی داشت.

5

وقتی از یک نویسنده ایرانی خانم کتابی انتخاب می کنی,انتظار این سبک و داستان را نداری معمولا,حداقل در مورد نویسندگانی که تا به حال ازشون خوندم. داستان دیدن یک سریال هالیوودی را برایتان تداعی می کند که اتفاقات تاریخ معاصر و جنگ های خاورمیانه ای و اتفاقات سیاسی نظیربرجام و برخی عقاید و رسوم اسلامی و شرقی چاشنی اش شده و اتفاقا بهش جذابیت داده. خلاصه,به خواندنش می ارزد....

5

من نسخه کاغذی خریدم و یه شب تا صبح تو قطار خوندم. به شدت جذاب و خواندنی بود. ممنون

4

کتاب رو تکه‌تکه و در یک زمان طولانی (ده روز) خوندم. یه جاهایی خسته می‌کرد و گاهی ابهامش خیلی زیاد می‌شد، ولی در‌ کل کتاب خوب و قدرتمندیه.

1

مثل خیلی از رمان‌های جدید فارسی، ردیفی از جمله‌ها که بیشتر بدرد کپشن میخورند تا رمان، ملغمه‌ای نچسب از اتفاق‌ها و شخصیت‌هایی که بشدت باورناپذیرند

5

این کتاب عالیه. یک رمان پرجزییات و جذاب.

5

یک رمان جان دار. بیشتر از این کتاب خواهم نوشت و دوباره خوانی اش می کنم⚘

5

من تا الان هیچی از این کتاب نفهمیدم.لطفاً یه خلاصه ازش برام بدین.ممنون

5

رمان خوب و پر از اتفاقات داستانی. با کشش بسیار.

نمایش 6 نقد دیگر
4.4
(39)
99,000
٪50
49,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
شهرهای گمشده
شهرهای گمشده
آیدا مرادی آهنی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شهرهای گمشده
٪50
شهرهای گمشده
آیدا مرادی آهنی
کتاب سده
4.4
(39)
99,000
٪50
49,500
تومان