0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرهنگ معاصر عربی فارسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرهنگ معاصر عربی فارسی

ناشر:
نشر نی
درباره فرهنگ معاصر عربی فارسی
فرهنگ معاصر عربی ـ فارسی بر اساس کتابی تدوین شده است که هنوز هم مشهورترین فرهنگ عربی-انگلیسی میان غربیان است. دانشمند آلمانی، هانس ور، سال‌ها پیش از جنگ جهانی دوم بر آن شد که لغت‌نامه‌ای بر اساس زبان فصیح رایج در جهان عرب گرد آورد. وی از سال ۱۹۴۶ بر اساس آثار طه حسین، محمدحسین هیکل، توفیق‌الحکیم، محمود تیمور، منفلوطی، جبران خلیل جبران، امین‌الریاحی و نیز مجلات، روزنامه‌ها، سالنامه‌ها، راهنماها، کتاب‌های درسی مصر و برخی از کشورهای دیگر به گردآوری فرهنگی عربی-آلمانی پرداخت و سرانجام در سال ۱۹۵۲ توانست نخستین چاپ آن را منتشر کند. هانس ور در ۱۹۵۹ براساس آثار عبدالسلام عُجَیلی، میخائیل نُعَیمه، کرم مَلحَم کرم و نیز مطبوعات و کتاب‌های درسی جدید، ویراست تازه‌ای از فرهنگ خود انتشار داد. توجه خاص مجامع علمی امریکا به این فرهنگ، مؤلف را بر آن داشت که با همکاری میلتون کوان در پی ترجمهٔ آن به انگلیسی نیز برآید. سرانجام با کمک برخی از مؤسسات علمی و حتی شرکت‌های عربی-آمریکایی، تحریر انگلیسی کتاب در سال ۱۹۶۱ منتشر شد. در برگردان این قاموس به فارسی کوشش شده است در چارچوب عالمانه‌ای که مؤلف به‌دست داده، معادل‌هایی مقبول در فارسی معاصر انتخاب شود، و به‌دلیل این‌که در دهه‌های اخیر انبوهی اصطلاح و کلمهٔ تازه در زبان عربی پدید آمده‌است، برآن بوده‌ایم به یاری فرهنگ‌های تازه عربی-انگلیسی، فرانسه، فارسی کاستی‌های آن جبران شود؛ این افزوده‌ها به حدود ۵۰۰۰ واژه و اصطلاح بالغ می‌شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
12.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
1,271 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۲:۲۲:۰۰
نویسندهآذرتاش آذرنوش
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
9 دلار
قیمت چاپی
450,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۲.۰۲ مگابایت
۱۲۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
11 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سلام. ممنون که این کتاب رو گذاشتید. من این کتاب رو خریده ام ولی متاسفانه نمی تونم ازش استفاده کنم چون در نسخه های پی دی اف قابلیت جستجوی سریع وجود نداره. قابلیتی که دست کم در مورد این فرهنگ واژگان وجودش بسیار بسیار ضروریه. خواهش می کنم راه حلی پیدا کنید.ممنون.

4

نمیدونم چطوری فکر کردین!!؟؟ دیکشنری بدون سرچ لغت هم مگه میشه! خب در توضیحاتتون میگفتین نمیشه سرچ کرد. در حق ما بد کردین. ایکاش حداقل برای ما ناراضیان فایل pdfش را با یک قفل بر روی آن میفرستادین که فقط هم خودمون استفاده کنیم تا حق شما هم ضایع نشه ولی متاسفانه شما فقط بفکر فروشتون بودین نه خریدار

4

این که قابلیت جستجو نداره اصلا خوب نیست امکان جستجو حق مسلم کسیه که هزینه خرید نسخه الکترونیک رو میده

5

حضرت استاد جناب دکتر آذرتاش آذرنوش، استاد مسلم و یگانه ادبیات عرب دانشگاه تهران بودند. کتاب فرهنگ معاصر عربی به فارسی ایشون در واقع مهم ترین اثر علمی دکتر آذرنوش هستش. قدر آثار ایشون رو بدونیم.

4

این کتاب خریدیم استفاده کنیم چرا نمیشه جستجو کرد بدون جستجو که نمیشه استفاده کرد لطفا پول برگدونید

5

عالی عالی عالی، بهترین کتاب عربی به فارسی از نظر من، برای ترجمه کردم خیلی خوبه، اونایی که میخوان توی زبان عربی جدی و حرفه ای کار کنن، این بهترین کتاب براشون خواهد بود... ?

4

افتضاحه من تازه فکر کردم ۳۶۰۰۰ ریاله خریدم یه فایل پی دی اف بی هیچ امکاناتی ۳۶تومان می ارزه واقعا؟!

4

با توجه به نوع کتاب امکان جستجو اولین چیزیه ک باید داشته باشه. واقعا متاسفم.

5

#کتاب_بعدی_من سلام. عالی است. دالیل انتخاب: می شود گفت پرکاربردترین فرهنگ لغت فارسی عربی است. ضمنا اگر pdf نبود، دیگه حرف نداشت.

2

بخدا قسم این طرزش نیست هفتاد هزار تومن از مردم بگیرید بعد کتاب ندید ما که هر چه همگام سازی و... می زنیم برای ما نمیاد

نمایش 18 نقد دیگر
4
(42)
381,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرهنگ معاصر عربی فارسی
فرهنگ معاصر عربی فارسی
آذرتاش آذرنوش
نشر نی
4
(42)
381,000
تومان