0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود

درباره سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود

قلب انسان مانند چه چیزی است؟ یک دشت بزرگ یا یک اتاق کوچک؟ هر انسانی تعریف و تصویر خودش را از قلب دارد. اما مرتاض هندی که به چهارگوشه دنیا به صورت جادویی و اتفاقی سفر کرده متعقد است که « قلب انسان شبیه یک جالباسی بزرگ است»

نقد و بررسی کتاب صوتی «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»

کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، The Extraordinary Journey of the Fakir Who Got Trapped in an IKEA Wardrobe توسط رومن پوئرتولاس نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2013 به زبان انگلیسی در فرانسه منتشر شد. کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود در سال 2013 توسط سَم تیلور Sam Taylor به زبان انگلیسی ترجمه شده و در انگلستان به چاپ رسید. این کتاب بار دیگر در سال 2015 توسط آلفرد آ. ناپف Alfred A. Knopf به زبان انگلیسی ترجمه شد. این نسخه از کتاب در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. این رمان در فرانسه بیش از 100000 نسخه فروخته است. حقوق فروش خارجی کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود در 30 کشور به فروش رسید. این فروش برای ناشر کتاب لو دلتانته Le Dilettante یک رکورد محسوب می‌شود.

پوئرتولاس این رمان را در طی یک ماه نوشت. او به دیلی تلگراف گفته است:« من می‌خواستم کتابی در مورد مشکلات مهاجران بنویسم. به علاوه اینکه چگونه افراد در کشوری مانند سودان، اجازه برای سفر به جایی، حتی اگر به عنوان یک جهانگرد متولد شوند را ندارد.» ژانر این کتاب کمدی و طنز است. اما مسائل و نکات بسیار مهمی را بیان می‌کند. کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود داستان خود را در 6 فصل اصلی فرانسه (در یازده بخش)، بریتانیای کبیر (در نُه بخش)، اسپانیا (در یازده بخش)، ایتالیا (در چهارده بخش)، لیبی (در هشت بخش) و فرانسه (در پنج بخش) روایت می‌کند.

داستان این کتاب در مورد سفر پرماجرای یک مرتاض هندی ماجراجو و بدشانس به نام آژاتاشاترو لاواش‌پاتل Ajatashatru است. این مرتاض هندی 38 سال دارد و در یکی از روستاهای هند به نام راجستان Rajasthanزندگی می‌کند. او معتقد است که قدرت خاصی دارد. اما او فقط یک مرتاض معمولی است. در نهایت مرتاض با حیله و چرب زبانی از اهالی روستا پول گرفته تا به پاریس سفر کند. هدف او از این سفر خرید یک تخت میخی از فروشگاه آیکیا IKEA است. فروشگاه آیکیا یکی از بزرگ‌ترین برنده‌های فروشگاه لوازم خانگی در سراسر جهان است. مرتاض به پاریس سفر می‌کند. اما به محض رسیدن به فرودگاه دردسر‌ها و ماجراهای عجیب و غریب برای او آغاز می‌شود. به محض رسیدن به فروشگاه آیکیا می‌رود. اما او جایی برای اقامت در این شهر ندارد. به همین دلیل دزدکی در یکی از کمدهای لباس این فروشگاه مخفی می‌شود. اما از اقبال بد او، ماموران کمدی که وی در آن مخفی شده بود را همراه با خود می‌برند. آن‌ها این کمد را همراه مهاجران غیرقانونی آفریقایی به انگلستان منتقل می‌کنند. پس از این انتقال او ماجراهای عجیب و خنده‌داری را در چند کشور تجربه می‌کند. بعد از انتقال با کمد به انگلستان، او با یک چمدان لویی ویتون Louis Vuitton به اسپانیا، با یک بالن به طرابلس و با یک تاکسی که تحت تعقیب پلیس است، دوباره به فرانسه سفر می‌کند. او در طول را با یک سودانی به نام آسفا Assefa در یک کامیون سبزیجات آشنا می‌شود. آسفا مدام به مرتاض می‌گوید که از زندگی‌اش رنج می‌برد.

نویسنده این کتاب پوئرتولاس از مشاهدات و تجربه خود برای نگارش این کتاب استفاده کرده‌است. او سال‌های زیادی پلیس مرزی بود، به همین دلیل روزانه با بسیاری از این کامیون‌ها که مخفیانه مهاجران غیرقانونی را وارد کشور می‌کردند، سر و کار داشت. او مشاهداتش را با تخیل ترکیب کرد و این داستان را به انتشارات تحویل داد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»

با اقتباس از این کتاب یک فیلم سینمایی در سال 2018 توسط کارگردان کن اسکات Ken Scott ساخته شده‌است. هنرمندان هندوستانی و اروپایی بسیاری از جمله پرنیس بُژو Berenice Bejo، ارین موریاتی Erin Moriarty، دنوش Dhanush و ... بازی کرده‌اند. فیلم‌نامه نویس این فیلم سینمایی خود رومن پوئرتولاس است.

ترجمه کتاب صوتی «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» به زبان فارسی

این کتاب توسط ابوالفضل الله دادی به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه چاپی این کتاب در سال 1396 توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسید. نسخه صوتی آن در همان سال توسط انتشارات نوین کتاب منتشر شد. کتاب صوتی سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود با صدای هنرمند و صدا پیشه خوب کشورمان میرطاهر مظلومی موجود است. شما می‌توانید کتاب صوتی سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود یه قلم رومن پوئرتولاس، ترجمه‌ی ابوالفضل الله دادی، روایت میرطاهر مظلومی و انتشارات نوین کتاب از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

ابوالفضل الله دادی زاده آبان ماه سال 1361 در اهواز است. آقای الله دادی دانش آموخته رشته‌ی زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه شهید چمران اهواز است. آقای الله دادی در سال 1381 فعالیت خود را با خبرنگاری مجله «جوانان امروز» آغاز کرد. به علاوه مدتی هم زبان فرانسه تدریس می‌کرد. زمانی که خبرنگار بود شرایط برایش پیش آمد که او را به سمت ترجمه کتاب کشاند. اولین اثر ترجمه شده ابوالفضل الله دادی در سال 1393 با نام «ژان ژنه و معماری خلاء» توسط انتشارات به‌نگار منتشر شد. از دیگر آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به دخترکی که ابری به بزرگی برج ایفل را بلعیده بود، همه تابستان بدون فیسبوک، فرداها متشکرم، ناپلئون به جنگ داعش می‌رود، زندگی آسان است نگران نباش، قاتلی که در آرزوی جایی در بهشت بود و ... اشاره کرد. شما می‌توانید کتاب صوتی سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود به قلم رومن پوئرتولاس، ترجمه ابوالفضل الله دادی و انشتارات نوین کتاب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

صدا پیشه‌ی کتاب صوتی سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود، میرطاهر مظلومی است. میرطاهر مظلومی در هفتمین روز از اسفند ماه سال 1353 در تهران چشم به جهان گشود. این هنرمند دانش آموخته رشته تئاتر است. به علاوه دانش کافی برای بازیگری را در کلاس‌های استاد مرحوم حمید سمندریان آموخت. او از سال 1367 تا سال 1378 در تئاتر فعالیت می‌کرد. سپس در سال 1378 اولین فیلم تلویزیونی خود را به نام «قصه‌های فلانی» به هنرنمایی پرداخت. این هنرمند محبوب تاکنون در بسیاری از فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های تلویزیونی، فیلم‌های نمایش خانگی و تئاترها حضور داشته است. از کارهای میرطاهر مظلومی می‌توان به ایکس لارج، سامورایی در برلین، کیمیا، بوی باران، قهوه تلخ، هیولا، گشت ارشاد، روزگار غریب و ... اشاره کرد. آقای مظلومی در زمینه دوبله فیلم و سریال و گویندگی کتاب نیز فعالیت دارند. از فعالیت‌های این هنرمند در این زمینه می‌توان کلید اسرار، باربر درجه یک، وعده و ... را نام برد. میرطاهر مظلومی با لحنی مواج و بامزه داستان کتاب سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود را روایت کرده و شیرینی این داستان با صدای ایشان دو صد چندان شده‌است.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»، رومن پوئرتولاس

رومن پوئرتولاس Romain Puertolas در 21 دسامبر سال 1975 چشم به جهان گشود. او زاده مون پلیه شهری در جنوب فرانسه است. والدین رومن هر دو نظامی بودند. پدرش سرهنگ ارتش اسپانیا و مادرش مدیر ارتش فرانسه بود. پوئرتولاس در سن 33 سالگی افسر پلیس و نگهبان مرز فرانسه شد. او به عنوان یک افسر پلیس در بررسی تقلب در اسناد مهاجرتی تخصص داشت. این تخصص باعث شد رمانی را در این زمینه به نام «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود» در سال 2014 بنویسند. موفقیت این کتاب باعث شد تا او شغل خود را رها کرده و به نویسندگی روی بیاورد. از آثار منتشر شده توسط این نویسنده می‌توان به همه تابستان بدون فیسبوک، ناپلئونبه جنگ داعش می‌رود و دخترکی که ابری به بزرگی برج ایفل را بلعید اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «سفر شگفت‌انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود»

آژاتاشاترو با نیمچه لبخندی حرفش را این گونه پایان داد:«اين طوری بود که از تو چمدون شما سر درآوردم، خانم » غیب شدن توی چمدانی در بارسلون و ظاهر شدن در رم، از نگاه بیرونی؛ بهترین شعبده بازی تمام زندگی‌اش بود. هودینی هم نمی‌توانست بهتر از این عمل کند. زن جوان و زیبا با چشم‌های سبز و موهای فندقی بر‌و‌بر به او نگاه می‌کرد. هم تعجب کرده بود و هم به او شک داشت.

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
421.۲۶ مگابایت
مدت زمان
۰۷:۳۸:۱۰
نویسندهرومن پوئرتولاس
مترجم ابوالفضل الله دادی
راویمیرطاهر مظلومی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۲۱.۲۶ مگابایت
۰۷:۳۸:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

راوی با مزه تر از کتابه . کتاب به شدت پراکندگی موضوع داره و مدام شما رو به این و اون ور پرت میکنه . یه بخشهایی هم انگار ترجمه دست خورده یا سانسور شده ، داستان به شکلی که منتظر نیستید شما رو این ور اون ور میبره و به چیزی یا شخصیتی پایبند نمی‌مونه . به نظرم میتونست جذاب تر باشه واقعا

5

سلام کتاب جالبیه اما نمیدونم چرا فصل اسپانیا قسمت یازدهم دوباره قسمت اول پخش میشه هر کاری کردم درست نشد چند با حذف دوباره دانلود کردم یکبار هم کلا از حساب کاربری خارج و دوباره وارد شدم!!!!!

5

نثر روان و گیرا ، ترکیب عالی طنز و خیال با واقعیت و بیان مشکلات مهاجران در کنار صدای فوق العاده استاد مظلومی یک اثر بسیار دلنشین بوجود آورده

5

آقای مظلومی بسیار هنرمندانه کتاب را اجرا کرده اند!! داستان جذاب و گیرایی دارد و بسیار ملموس و واقعی می باشد!!!

4

امان از خوانش آقای میرطاهر مظلومی که اینقدر عالیه که بعداز شنیدن جز تقدیر و تحسین روایت چیزی برای گفتن نمیمونه، حتی اصل داستان

5

فکر میکنم کتاب کمی نادیده گرفته شده است. طنز مدرن و زیبایی دارد. گاهی کمی زیادی کش دار است. روایت نیز عالی است.

3

داستان متوسطی بود. ولی نحوه اجرای اقای میرطاهر مظلومی خیلی زیبا بود. البته از داستان توقع طنز بیشتری داشتم.

5

اقای میرطاهر مظلومی اگه اینو میخونید خواستم بگم خیلی جذاب خوندیدبسیارلذت بردم....

5

خيلي جالب و شنيدني بود فقط مشكل پخش داشت قسمتاش قاطي ميشد قسمت ليبي هم خيلي مشخص نبود

5

خییییلی باحاله متفاوت و جذاب و جالب حالتونو خوب میکنه من که لذت بردم

نمایش 4 نقد دیگر
4.8
(18)
43,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود
سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود
رومن پوئرتولاس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود
سفر شگفت انگیز مرتاضی که در جالباسی آیکیا گیر افتاده بود
رومن پوئرتولاس
نوین کتاب
4.8
(18)
43,000
تومان