0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درخت بید کور و دختر خفته

معرفی، خرید و دانلود کتاب درخت بید کور و دختر خفته

مجموعه داستان
درباره درخت بید کور و دختر خفته
کتاب «درخت بید کور و دختر خفته» نوشته هاروکی موراکامی( -۱۹۴۹) نویسنده مشهور ژاپنی است، که تا کنون جوایز ادبی متعددی دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه یومیوری، نوما و گونزو اشاره کرد. مهم‌ترین اثر موراکامی «کافکا در ساحل» است که به سرعت توانست در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز قرار گیرد، شاید چیزی که آثار موراکامی را از دیگران متمایز می‌کند، استفاده او از عناصر بومی و فرهنگی ژاپن است که در جا به جای نوشته‌هایش به خوبی دیده می‌شود. جذابيت فضاي داستاني موراكامي، نوع گستره معنايي و مفهومي جهان‌نگری او به مسائل و دغدغه‌های دنياي مدرن، پرداختن به مفاهيم وجودي بشري همچون؛ تنهايي، عشق، مرگ، پوچی، اضطراب، دلهره، اميد، انتظار و ... مخاطبان اثرش را به وسوسه وامی‌دارد كه داستان‌ها را براي چندمين بار و با ترجمه‌هاي مختلف و در قالب مجموعه‌هاي متفاوت بخوانند و بازخوانند . این کتاب شامل مجموعه داستانی از او به نامهای ؛ «راننده تاکسی خون‌آشام»، «شهر او»، «جشنواره شیر دریایی»، «درخت بیدکور و دختر خفته»، «آینه» و ... است. در بخشی از کتاب «درخت بید کور و دختر خفته» می‌خوانیم: «بعضی وقت‌ها حجم زیادی از بدشانسی و بداقبالی روی سر آدم هوار می‌شود. ممکن است اندکی اغراق در این باشد، اما وقتی اتفاقات بد برای یک نفر به وقایع دنباله‌دار بدل می‌شود، قطعاً می‌توان گفت که حجم عظیم بدشانسی و بداقبالی روی سر او هوار شده است. امروز من مصداق همین هوار شدن حجم زیادی از بدبختی بودم. اول از همه زنی که با او قرار داشتم، سرکارم گذاشت. سپس یکی از دکمه‌های ژاکتم گم شد. یک نفر را در مترو دیدم که حاضر بودم سرم برود اما نبینمش. دندانم شروع کرد به زق زق کردن و حالا هم زیر باران و ترافیک غیرقابل تحملی ناشی از تصادف، در تاکسی گیر افتاده‌ام. حالا به من حق بدهید اگر کسی بیاید بگوید همه‌ی این اتفاقات روزمره و طبیعی است، یک سیلی محکم مهمان من خواهد بود. موافق نیستید؟ همین است که می‌گویم سر و کله زدن با مردم کار دشواری است. البته من آدم چندان سخت‌گیری نیستم و گاهی اوقات به زندگی از دید پادرهایی که روی‌شان نوشته خوش‌آمدید و تمام وقت‌شان صرف خوابیدن جلوی در ورودی می‌شود، نگاه می‌کنم و می‌دانم آن‌ها هم بدبختی‌های خاص خودشان را دارند. اما نقش ما در زندگی چیست؟»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
854.۳۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
80 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۰:۰۰
نویسندههاروکی موراکامی
مترجممونا حسینی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
70,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۵۴.۳۹ کیلوبایت
۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
41 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
17 ٪
1
ستاره
23 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

داستان های کوتاهش حول این موضوع بودن که ممکنه در یک زمان خاطره ای از گذشته رو به یاد بیارید ولی ندونین چرا الان یهو یادتون اومده و این که اصن دقیقا اون زمان چه اتفاقی افتاد. (جاماییس وو)

3

راستش، من هیچی نفهمیدم:| بیشتر شبیه مواقعی بود که آدم میره تو فکر،به کلی چیز بی‌معنی و بی سر‌ و ته فکر میکنه یهو یکی صداش میکنه و رشته افکارش پاره میشه.

5

کتاب های هاروکی موراکامی فوق العاده‌ن . این کتاب داستان های کوتاه هست و من آخرین داستان رو دوست داشتم

1

ارتباط برقرار نکردم شاید من دوست نداشتم

5

زیبا

1

بده

3.2
(17)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درخت بید کور و دختر خفته
درخت بید کور و دختر خفته
مجموعه داستان
نشر قطره
3.2
(17)
28,000
تومان