0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عکاسی خیابانی با اریک کیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم

نویسنده:
اریک کیم
درباره عکاسی خیابانی با اریک کیم

عکاسی خیابانی یکی از سخت‌ترین اشکال عکاسی و در عین حال بی‌آلایش‌ترین شکل آن است. برای عکاسی خیابانی شما به یک دوربین نیاز دارید و اینکه بیرون از خانه در فضای عمومی باشید؛ اما چیزی که عکس‌های خیابانی خوب را از هم تفکیک می‌کند احساسی است که عکاس از لنز دوربین خود برای بیننده روایت می‌کند. داستانی که بیشتر جنبه‌ی روایت از آدم‌ها را در خود دارد؛ اما گرفتن یک عکس خوب خیابانی نیازمند نگاه عمیق، سواد و دانش کافی، تعاملات اجتماعی خوب و ... است. اریک کیم عکاس مشهور خیابانی در کتاب خود بیشتر دغدغه‌ها و سوالات عکاسان و علاقه‌مندان درباره‌ی عکاسی خیابانی را پاسخ داده است.

درباره کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم

کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم مجموعه‌ای از 4 کتاب الکترونیک این نویسنده است که در قالب یک کتاب منتشر شده است. اریک کیم به عنوان فردی که در زمینه‌ی عکاسی خیابانی تجربه و اطلاعات زیادی دارد سعی کرده تا با اشتراک گذاشتن این مطالب عکاسان و علاقه‌مندان به سبک عکاسی خیابانی را همراهی کند. در واقع این کتاب چکیده‌ای از تجربیات او در برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی و رشته عکاسی خیابانی است. اریک کیم سالهاست که به عنوان عکاس و پژوهشگر عکاسی خیابانی فعالیت دارد سعی کرده در این کتاب منطبق معیارهای روز عکاسی نوین صحبت کند. زبان او زبان ساده‌ای است و خواننده را همراه او نه به هنر عکاسی خیابانی که به هنر زندگی علاقه‌مند می‌کند. از این رو می‌توان گفت این کتاب در حوزه‌ی خود موفق است چرا که توانسته افراد زیادی را به این سبک علاقه‌مند کند.

این کتاب خود شامل چهار کتاب با عناوین «مقدمه‌ای بر عکاسی خیابانی»، «۳۱ روز برای غلبه بر ترس از عکاسی خیابانی»، «دستورالعمل پروژه عکاسی خیابانی» و «شبکه‌های اجتماعی برای عکاسان» است. در بخش اول اریک کیم تعریف و مقدمه‌ی خود را درباره عکاسی خیابانی بیان می‌کند. این بخش شامل نحوه کار و تکنیک‌های لازم برای شروع کار عکاسی خیابانی است. در کتاب دوم ترس‌هایی که هر فرد ممکن است در شروع کار عکاسی خیابانی داشته باشد مطرح می‌شود. تمرین‌ها و راهکارهایی که در این بخش ارائه می‌شود می‌تواند برای عکاسان ایرانی هم کارآمد و مفید داشته باشد.

در کتاب سوم با عنوان «دستورالعمل پروژه عکاسی خیابانی» نویسنده روش‌هایی را برای ادامه مسیر کار عکاسی و پیشرفت در این حوزه ارائه می‌کند. این بخش برای افرادی که به برگزاری و انجام پروژه‌های عکاسی خلاق علاقه دارند مفید خواهد بود.

با توجه به فراگیر شدن فضاهای مجازی-جایی که عرصه برای ظهور عکاسان بسیار فراخ است- تعاریف و مفاهیم عکاسی در این رسانه هم کمی تغییر کرده است. اریک کیم در کتاب چهارم از عملکرد و شگردهای موفقیت در این فضا صحبت می‌کند. اریک کیم شبکه‌های اجتماعی را بستری برای خلق منزلت معرفی می‌کند.

کتاب حاضر با ترجمه‌ی شاهین غفاری و نیما رجبی از سوی انتشارات تیسا راهی بازار نشر شده است تا عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی از مطالب آن استفاده کنند.

مروری بر فصل‌های کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم

عکاسی خیابانی چیست؟

کتاب یکم: مقدمه‌ای بر عکاسی خیابانی

فصل دوم: چرا عکاسی خیابانی؟

فصل سوم: هنگام عکاسی خیابانی باید به دنبال چه باشید

فصل چهارم: چگونه بر ترس خود از عکاسی خیابانی غلبه کنید

فصل پنجم: درس‌هایی که از اساتید عکاسی خیابانی فراگرفتم

فصل ششم: ابزار و تجهیزات عکاسی خیابانی، تنظیمات فنی و تکنیک

فصل هفتم: تکالیف/ تمرین‌های عکاسی خیابانی

فصل هشتم: نتیجه‌گیری

کتاب سوم: دستورالعمل پروژه عکاسی خیابانی

فصل دوم: چه چیزی یک پروژه عکاسی برجسته را می‌سازد؟

فصل سوم: چگونه به ایده‌های پروژه عکاسی خیابانی برسید؟

فصل چهارم: چگونه انگیزه خود را در حین دنبال کردن یک پروژه عکاسی حفظ کنید؟

فصل پنجم: چگونه به توالی سازی

ویرایش پروژه عکاسی خود بپردازید؟

فصل ششم: چگونه پروژه عکاسی خود را منتشر کنید

فصل هفتم: نتیجه‌گیری فصل سوم: اهمیت افزودن منزلت در شبکه‌های اجتماعی

فصل چهارم: چگونه دنبال کننده بیشتری به دست بیاوریم

فصل پنجم: اهمیت کار کردن در حوزه شبکه‌های اجتماعی

فصل ششم: اشتباهات رایج در شبکه‌های اجتماعی

فصل هفتم: استراتژی، راهنمایی و تکنیک‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی

فصل هشتم: نتیجه‌گیری

درباره اریک کیم

اریک کیم عکاس و نویسنده وبلاگ و کتاب‌های عکاسی خیابانی است. او به شهرهای مختلف دنیا سفر کرده و کارگاه‌های عکاسی با محوریت عکاسی خیابانی برگزار کرده است. اریک در دنیای مدرن یکی افراد مهم و فعال در زمینه‌ی عکاسی خیابانی است. او به گرفتن عکس‌های سیاه و سفید علاقه دارد. مترجمان این کتاب در مقدمه‌ی کتاب حاضر نوشته‌اند: «حضور فعال و قوی او در شبکه‌های اجتماعی گواهی بر میزان فعالیت حرفه‌ای این عکاس کره‌ای آمریکایی است؛ و قوی او در شبکه‌های اجتماعی گواهی بر میزان فعالیت حرفه‌ای این عکاس کره‌ای آمریکایی است. اریک کیم مطالعات بسیار عمیق و گسترده‌ای در زمینه عکاسی خیابانی و تاریخ آن انجام داده و تمام این مطالعات و تجربیات را با زبان و بیانی بسیار روان و جذاب به علاقه‌مندان منتقل می‌کند. وی با وجود فسلفه و بینش عمیقی که به عکاسی خیابانی دارد، نوشته‌هایش فاقد اصلاحات ثقیل و پیچیده است و از این رو برای عموم علاقه‌مندان عکاسی خیابانی بسیار کاربردی و جذاب است».

اریک کیم نگاه عجیب و متفاوتی به عکاسی خیابانی دارد. این حرفه برای او بیشتر جریان و سرزندگی زندگی را نشان می‌دهد. او از علاقه‌اش این طور می‌گوید: «عکاسی خیابانی برای من فقط عکاسی نیست. این یک روش زندگی است. عکاسی خیابانی به من شانس ماجراجویی بیشتر را می‌دهد. عکاسی خیابانی به من کمک می‌کند تا زیبایی دنیوی و عادی را درک کنم. عکاسی خیابانی به من کمک می‌کند تا احساساتم از دنیا را از طریق عکس‌هایم شرح دهم. عکاسی خیابانی باعث می‌شود من احساس سرزندگی کامل‌تری کنم».

در بخشی از کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم می‌خوانیم

در گذشته (حدود چهار سال پیش)، چنین نوشته بودم: «۸۰ درصد عکاسی خیابانی، شجاعت و 20 درصد آن مهارت است». بسیاری از افراد به اشتباه این طور برداشت می‌کنند که عکاسی خیابانی تنها به شجاعت وابسته است و مهارت در آن نقشی ندارد؛ اما در واقع منظور من این است که هنگامی که کار خود را شروع می‌کنید، ۸۰ درصد از دشواری عکاسی خیابانی تنها به این مربوط است که چگونه بر ترس خود از عکاسی از یک فرد غريبه بدون اجازه وی، غلبه کنید.

من چیزی در مورد شما نمی‌دانم، اما خود من در سال‌هایی که هنوز با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کردم، صدها و هزاران فرصت را از دست دادم؛ همین، بخش شگفت‌آور عکاسی خیابانی است؛ یعنی غلبه بر ترستان از عکاسی از یک فرد بدون اجازه وی.

اگر می‌خواهید یک فرد موفق در کار خود باشید، در ابتدا باید اعتماد به نفس

خود را به عنوان یک عکاس خیابانی به دست آورید. درصورتی که به شدت از عکاسی خیابانی واهمه دارید، تکلیف «۵ بله ۵ خير» ی که در ادامه خواهد آمد را انجام دهید؛ اما این تکلیف چگونه است؟

کاری که باید انجام دهید به این شرح است که برای کل روز باید به گروهی از افراد غریبه نزدیک شوید و از آن‌ها برای گرفتن عکس اجازه بگیرید و تکلیف شما این است که پنج «بله» و پنج «خیر» از افراد بشنوید؛ بنابراین در صورتی که در همان ابتدا پنج نفر برای عکاسی به شما «بله» گفتند، باید به دنبال پنج فرد دیگر باشید که به شما «خیر» بگویند؛ لذا سعی کنید پنج فرد با ظاهر ناخوشايند و ترسناک را بیابید که به شما اجازه عکاسی از خود را ندهند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب عکاسی خیابانی با اریک کیم بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی عکاسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۶۱ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهاریک کیم
مترجمشاهین غفاری
مترجم دومنیما رجبی
ناشرانتشارات تیسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Street Photography ۱۰۱: An Introduction to Street Photography
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۴/۲۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
16,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۶۱ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
65 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
3 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار کتاب مفید و ارزنده ای هست. قلم نویسنده و مترجم، بسیار روان هست. برای کسانی که می خواهند به تازگی عکاسی خیابانی را شروع کنند، توصیه می کنم.

5

یک کتاب فوق العاده برای عکاسی خیابانی .. تمام مشکلات و سوال های منو پاسخ داد.. (( ممنون از اریک کیم )) حتما بخونیدش ضرر نمیکنید .

5

یک کتاب فوق العاده که به همه عکاسا توصیه میکنم مطالعه کنند مخصوصا کسانی که به عکاسی خیابانی علاقه دارند و تازه میخواهند شروع کنند ممنون از فیدیبو

5

کتاب روانشناسی بهتری میشه گفت هست و کلا اگه کتاب رو به دو بخش ۲۰۰ صفحه تقسیم کنیم کلا بخش۱ چیزی یاد میدهد و بخش دوم استفاده ای ندارد

5

سلام لطفا کتاب های پرفروش عکاسی رو بزارید مث کتاب هک عکاسی

5

خوبه؛ اما قطعا کتاب‌های بهتری هم میشه درباره‌ی عکاسی خوند.

5

خیلی عالی بود ،،دیدگاه داد ،تکنیک داد ،،انگیزه داد و....??

5

ازین دست کتابهای عکاسی بیشتر ارائه کنید

4

عالی بود. خیلی به من کمک کرد.

5

چه عنوان جذابی....!

نمایش 8 نقد دیگر
4.5
(31)
12,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عکاسی خیابانی با اریک کیم
عکاسی خیابانی با اریک کیم
اریک کیم
انتشارات تیسا
4.5
(31)
12,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر