0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مگره و مرد تنها

معرفی، خرید و دانلود کتاب مگره و مرد تنها

نویسنده:
ژرژ سیمنون
درباره مگره و مرد تنها
در آن‌قدر پوسیده بود که حتی به دردِ سوزاندن هم نمی‌خورد. مگره در را باز کرد. همان‌طور که در چارچوب ایستاده بود، چشمش به همان چیزی افتاد که سربازرس می‌خواست با آن متعجبش کند. اتاق جاداری بود و به جای شیشه هر دو پنجره‌اش، مقوا و کاغذ کلفت گذاشته بودند. سطح ناهموار اتاق، که بین تخته‌هایش شکافهایی بود که حدود سه سانتی‌متر عمق داشت، با یک خروار خنزرپنزر پر شده بود که بیشترشان شکسته بودند و همگی، بدون استثنا، به‌دردنخور. آنچه در نگاه اول به چشم می‌آمد تختی فلزی بود که روی آن یک تشک کاهی قدیمی بود و بر آن، مردی درازکش افتاده بود که بی‌تردید مرده بود. سینه‌اش را خون لخته‌شده پوشانده بود، با این حال، چهره‌اش آرام و خونسرد بود. لباسهای تنش از آنِ ولگردها بود اما صورت و دستهایش به هیچ وجه به آن لباسها نمی‌خوردند. سنّی ازش گذشته بود و میان موهای نقره‌ای بلندش، رگه‌هایی آبی خودنمایی می‌کردند. چشمهایش هم آبی بود. مگره داشت زیر نگاه آن چشمهای خیره آرامش‌اش را از دست می‌داد که سربازرس آنها را بست. سبیل سفیدی داشت که گوشه‌هایش کمی رو به بالا تاب خورده بودند و ریش تُنُکش هم سفید بود. جدا از اینها، صورتش بدقت اصلاح شده بود و وقتی مگره با دقت بیشتری مرده را برانداز کرد، از اینکه می‌دید دستهایش بخوبی مانیکور شده‌اند، جا خورد. مگره زیرلب گفت: ــ شبیه هنرپیشه پیری است که خودش را شکل بی‌خانمان‌ها درست کرده باشد. اوراق شناسایی نداشت؟ ــ اصلاً. نه اوراق شناسایی، نه نامه‌ای، نه نوشته‌ای، هیچ. چندتایی از بازرسهایم که زمانی توی این بخش کار می‌کرده‌اند، آمدند و به او نگاهی انداختند، اما هیچ‌کدام او را نمی‌شناختند، اگرچه یکی گفت احتمالاً یکی دو باری او را دیده که داشته سطلهای زباله را زیر و رو می‌کرده.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
992.۹۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
181 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۲:۰۰
نویسندهژرژ سیمنون
مترجم شهریار وقفی پور
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Maigret et l'homme du banc, 2,007.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۹۲.۹۷ کیلوبایت
۱۸۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
2 ٪
25 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

برای من که طرفدار آگاتا کریستی هستم، داستان های مگره جایگزین بسیار مناسبیه. البته در ایده های قتل و شخصیت پردازی و روانشناسی جنایتکار به پای آگاتا کریستی نمی رسه ولی به لحاظ واقعی بودن و طرز کار اداره ی پلیس بالاتره. خطر اسپویل! در مورد این کتاب، برخلاف برخی که از تلفن ناشناس شاکی بودن، من مشکلی با این مورد نداشتم چون پرونده در مورد یک ولگرد بود و عجیب نبود اگه یک شاهد ولگرد بخواهد این طوری اطلاعات بده. برام عجیب بود که چرا کسانی که در مورد گذشته ی ویوین حرف میزدن، هیچ صحبتی از پرونده ی قتل قدیمی نکرده بودن در حالیکه بعضی هاشون حتی شاهد پرونده ی قدیمی بودن.

5

من عاشق کتابهای مگره هستم بدون توصیفات زیاد و خسته کننده . سریع روان و ساده و دوست داشتنی . کتاب‌های آگاتا کریستی بسیار توصیفات طولانی و حوصله سربر دارد برعکس کتابهای سیمنون که عالی سریع و روانشناسانه هست و از توصیفات زیاد در کتابهای مگره پرهیز شده . به نظرم سریال‌های آگاتا کریستی بهتر از کتابهاش هست

5

داستان هیجانی و جنایی جالبی بود ترجمه روانیم داشت به کسانی که سبک جنایی دوست دارند حتما توصیه میکنم این کتابو بخونن حتما خوششون میاد حتی کسایی که دوست ندارن اخرش مگره خیلی عادی و بدون هیجان نشون داده شد وقتی قاتل پیدا شد. به نظرم یکی از افراد دور و بر مائوسیه بوده که لوش داده.

5

کتاب جالب وخوبی بود فقط اینکه زیادی توضیحات داشت و پیچ درپیچ بود شاید چون کتابای اگاتا کریستی رو خوندم همچون انتظازی دلشتم موضوع قتل خیلی ساده بود شاید کم به اون موضوع اشاره کرده بود وخوضیحی زیاد نداده بود.ولی در مجموع برای یکبار خوندن خوبه

2

به دوستانی که کتاب معمایی دوست دارن خوندن بعضی از کتابهای خانم ماری هیگینز کلارک رو هم توصیه میکنم اکثر کتابهای از مگره خیلی بهتر هستند

4

اتمسفرشو دوست داشتم. مگره مثل پوارو بیش از حد باهوش نیست و باور پذیر تره. خوبی داستان اینه که در لوکیشن های زیادی جریان داره و فقط سر صحنه ی جرم روایت نمیشه.

5

این کتاب مثل بقیه کتاب های ژرژ سیمنون آموزنده است، کتاب های ژرژ سیمنون خیلی خوبه لطفا کتاب های جدیدش رو هم قرار بدید مخصوصا داستان های مگره.

4

برای من که به کتاب های آگاتا کریستی عادت دارم، به اون انىازه جذاب نبود و فضای متفاوتی داشت. اما روی هم رفته خوب بود و از خوندنش پشیمون نیستم.

4

کار خیلی قوی نبود. خیلی از کشفیات مگره با شانس و اتفاقی پیش آمد مثل اون تلفن ناشناس

4

کسانی که داستانهای کاراگاهی مثل پوآرو و مارپل دوست دارند بخونن. ترجمعه بسیار سلیس و روان بود. ?

نمایش 15 نقد دیگر
4
(35)
خوش‌خوان 🪶 (1)
18,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مگره و مرد تنها
مگره و مرد تنها
ژرژ سیمنون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه ماجراهای مگره
شامل 5 عنوان کتاب
مگره و مرد تنها
مگره و مرد تنها
ژرژ سیمنون
نشر هرمس
4
(35)
خوش‌خوان 🪶 (1)
18,000
تومان