0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آناتومی ساختار درام

معرفی، خرید و دانلود کتاب آناتومی ساختار درام

درباره آناتومی ساختار درام
کتاب «آناتومی ساختار درام» نوشته نصرالله قادری ( -۱۳۳۹)، نویسنده سمنانی الاصل است، قادری به جز نویسندگی به تدریس در دانشگاه و همچنین کارگردانی سینما نیز مشغول است. همان‌طور که از نام این کتاب برمی‌آید در آن به ویژگی‌های ساختاری درام پرداخته شده و اجزای دارم نویسی به همراه نظریات مربوط در شش فصل با عناوین مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند. نویسنده در تدوین این كتاب كوشیده است به دو پرسش اساسی در حوزه درام یا نمایش پاسخ دهد: ۱ـ نمایش‌نامه چیست؟ ۲ـ صنعت نمایش چه معنا و مفهومی دارد؟ وی به همین منظور به شرح و بررسی چهار عنصر مشخص درام می‌پردازد كه عبارت‌اند از «طرح»، «كاراكتر»، «انگاره» و «دیالوگ». از این رو می‌توان گفت این کتاب راه‌گشای خوبی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به رشته تاتر و نمایش‌نامه نویسی است. در بخشی از مقدمه کتاب «آناتومی ساختار درام» می‌خوانیم: «با عنایت به این كه هنوز گروه بسیاری براساس «پوئتیك»[ارسطو] می‌نویسند و به هیچ شكلی نمی‌توان منكر عملكرد آنها شد، آیا دلایل قابل قبولی نیست كه هنوز هم می‌توان بر این اساس به خلق درام پرداخت؟ .البته ما باور نداریم كه با تئوری می‌شود نمایش‌نامه نوشت، بلكه كاربرد تئوری بیشتر در حیطه نقد و تحلیل و آزمون است .اما شناخت عناصر درام در خلق اثر جدید موثر هستند .ما باور داریم كه درام از زندگی، حیات، تفكر فردی و جمعی سرچشمه می‌گیرد .یك درك بشری است نه یك كشف ادیبانه یا تئوریك !اما عناصر و عواملی دارد .این مدعا درك مفهوم جمع ضدین را دارد ... اساس این رساله بر "پوئتیك "قرار گرفته است».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
449 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۵۸:۰۰
نویسندهنصرالله قادری
ناشرانتشارات کتاب نیستان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۴/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
27,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۸ مگابایت
۴۴۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
40 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اشتباهات تایپی کتاب خیلی زیاده واقعا.. فیدبیو موظفه به حق مولف و خریدار کتاب احترام بذاره و نسخه اصلاح شده رو برای دانلود بذاره.. وگرنه چیزی جز منفعت‌طلبی فیدیبو رو نمیشه متصور شد.. نصرالله قادری اسم معتبری هست و پنج ستاره به خودِ کتاب می‌شه داد اما این فایل دیجیتال هیچ ستاره‌ای نداره..

3

اشتباهات تایپی و نگارشی بسیار زیادی داره. انگار حتی یک بار زحمت بازخوانی اثر رو ندادن به خودشون. به نظرم اشتباهات در حدیه که توهین به مخاطب کتاب دیجیتال به حساب میاد.

1

یه نوع کتاب سازی و کپی کاری. از یک نویسنده رانت باز و درباری...

3
(5)
20,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آناتومی ساختار درام
آناتومی ساختار درام
نصرالله قادری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آناتومی ساختار درام
آناتومی ساختار درام
نصرالله قادری
انتشارات کتاب نیستان
3
(5)
20,900
تومان