0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قضیه نامه های عاشقانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب قضیه نامه های عاشقانه

درباره قضیه نامه های عاشقانه

کسی هست که به شکار گنج علاقه نداشته باشد؟ ماجرایی که هرگز نمی‌توانید آن را پیش‌بینی کنید و دائما یک چیز تازه برای عرضه‌کردن دارد. کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه یک شکار گنج لذت بخش است. این کتاب را در دست بگیرید و یک سفر جذاب به دنیای داستان‌های جنایی داشته باشید.

‌درباره‌ی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه اثر آگاتا کریستی

«the secret of chimneys» اثر کارآگاهی جذاب دیگری از آگاتا کریستی است که اولین بار سال ۱۹۲۵ در انگلستان منتشر شد. این رمان پس از انتشار توانست توجه‌های زیادی را جلب کند و بسیاری از خوانندگان و منتقدان آن را ستایش کردند. قضیه نامه‌های عاشقانه بیش از یک داستان معمولی است و افراد زیادی آن را یکی از بهترین داستان‌های آگاتا کریستی می‌دانند.

ماجرای اصلی در عمارت چیمینیز اتفاق می‌افتد. به درخواست سیاستمدار جورج لوماکس، لرد کاترهام موافقت می‌کند مهمانی آخر هفته را در عمارتش یعنی چیمنیز برگزار کند. در این مهمانی یک قتل اتفاق می‌افتد و شاهزاده مایکل، وارث تخت سلطنتی هرزاسلوکی کشته می‌شود. سرهنگ باتل یکی دیگ از قهرمانان داستان‌های کریستی این بار کسی است که باید معما را حل کند.

از روی قضیه نامه‌های عاشقانه اقتباس‌های متعددی انجام‌شده است. اولین بار سال ۱۹۳۱ تئاتری بر اساس این داستان روی صحنه رفت و در یکی از قسمت‌های سریال خانم مارپل نیز به این داستان اشاره‌شده است. این کتاب به بیش از ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده است و هنوز هم طرفداران خود را میان کتاب‌خوان‌های سراسر جهان دارد.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه

آگاتا کریستی نویسنده‌ی انگلیسی داستان‌های پلیسی و معمایی است که سال ۱۸۹۱ از پدری آمریکایی و مادری انگلیسی متولد شد. او خواندن و نوشتن را در پنج سالگی از پدرش یاد گرفت و پس‌ازآن‌ هر روز در کتابخانه‌ی پدرش مطالعه می‌کرد. همین باعث شده بود علی‌رغم اینکه آگاتا تحصیلات آکادمیک نداشت دانش زیادی داشته باشد. او در سال‌های جنگ جهانی اول در داروخانه‌های پشت جبهه فعالیت می‌کرد و به دلیل علاقه‌اش به سم‌ها و داروها چیزهای زیادی یاد گرفت. رد پای این آموخته‌ها را می‌توانید در داستان‌های کریستی ببینید. در بیش از سی داستان از میان کتاب‌های این نویسنده قتل با سم اتفاق افتاده است.

آگاتا کریستی سال ۱۹۱۴ با همسر اولش آرچیبالد کریستی ازدواج کرد و ۱۴ سال بعد درحالی‌که یک فرزند داشت به دلیل خیانت آرچیبالد از او جدا شد و دو سال بعد با مکس مالوان باستان‌شناس انگلیسی که چند سالی از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد. ازدواج این دو نفر با ماجراجویی‌های زیادی همراه بود و آگاتا، مکس را در سفرهای باستان‌شناسی‌اش به خاورمیانه، مصر و سایر نقاط جهان همراهی می‌کرد. آن‌ها ورزش‌هایی مانند موج‌سواری را باهم یاد گرفتند و آگاتا از سایت‌های باستان‌شناسی عکاسی می‌کرد.

آگاتا اولین داستان معمایی‌اش را سال ۱۹۲۰ منتشر کرد و تا زمان مرگش همیشه چیزی برای نوشتن داشت. او شخصیت‌هایی مانند هرکول پوارو و خانم مارپل را به دنیای ادبیات جنایی اضافه کرده است و توانسته به رکوردهای فوق‌العاده‌ای در فروش کتاب‌هایش دست پیدا کند. داستان «سپس هیچکدام زنده نماندند» بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و در مجموع بیش از دو میلیارد نسخه از کلیه‌ی کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته‌شده است. از میان بهترین داستان‌های این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «پنج خوک کوچک»، «آقای کوئین مرموز»، «قتل در خانه کشیش»، «گناه مضاعف» و «جنایت‌های میهن پرستانه» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه به فارسی

قضیه نامه‌های عاشقانه یکی از داستا‌ن‌های مشهور کریستی است که ترجمه‌های مختلفی از آن انجام‌شده است. این کتاب با نام‌هایی همچون «اسرار قصر چیمنیز»، «راز قصر چیمنیز»، «راز کاخ ییلاقی» در دهه‌ی ۷۰ در بازار کتاب ایران موجود شد و سال ۹۵ سپیده حبیبی مترجم مشهور کشورمان آن را با نام «معمای چیمنیز» به فارسی برگرداند. مجتبی عبدالله‌ نژاد، مترجم نام‌آشنای ایرانی نیز این کتاب را ترجمه کرده است. هرمس ترجمه‌ی مجتبی عبدالله نژاد را با عنوان «قضیه نامه‌های عاشقانه» در مجموعه کتاب کارآگاه منتشر کرده است و می‌توانید نسخه الکترونیک این ترجمه را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

چرا باید کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه را خواند؟

اگر کمی به معما علاقه داشته باشید، قضیه‌ی نامه‌های عاشقانه یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید برای خواندن پیدا کنید. داستانی رازآلود که گره‌هایش به این سادگی باز نمی‌شود و پایانی رضایت‌بخش و غیرمنتظره دارد. آگاتا کریستی با قلم منحصربه‌فردش این داستان را طرح‌ریزی کرده و با آفریدن کاراکترهای متعدد و گوناگونی که همه می‌توانند قاتل باشند آن را به طرز دلپذیری پیچیده کرده است. قضیه نامه‌های عاشقانه یک کتاب خوب برای پر کردن لحظات یک عصر پاییزی طولانی است، کتابی که اگر خواندنش را شروع کنید نمی‌توانید نیمه‌کاره رهایش کنید.

‌در بخشی از کتاب قضیه نامه‌های عاشقانه می‌خوانیم

آنتونی چند دقیقه‌ای ایستاده بود و رفتنش را تماشا می‌کرد. بسته سیگارش را درآورد. مشغول روشن کردن سیگار بود که صداهایی شنید. کنار آشیانه ایستاده بود و صدا از پشت آشیانه می‌آمد. مثل‌اینکه یک نفر عطسه‌اش گرفته باشد و خواسته باشد جلو عطسه را بگیرد.

با خودش گفت:

-یعنی کی پشت آشیانه قایم شده؟ بهتر است بروم ببینم.

حرف و عملش را یکی کرد و چوب‌کبریت را انداخت و بی‌سروصدا آشیانه را دور زد ببیند چه خبر است. مردی را دید که روی زمین قوزکرده و تازه نیم‌خیز شده بود که بلند شود. مردی قدبلند با عینک آفتابی و کت رنگ روشن و ریش‌سیاه بزی و رفتاری سوسول مآب. سرووضع محترمانه‌ای داشت و حدود سی تا چهل سالش بود.

آنتونی پرسید:

-اینجا چه‌کار دارید؟

مطمئن بود که از میهمانان چیمنیس نیست.

- معذرت می‌خواهم. آقا. من می‌خواستم بروم مسافرخانه جالی کریکترز. راهم را گم‌کرده‌ام. ممکن است لطف کنید بگویید از کدام طرف باید بروم؟

 

آنتونی گفت:

-حتماً. ولی از دریاچه راه ندارد.

مرد با لحن کسی که تازه متوجه اشتباهش شده. گفت:

-راه ندارد؟

آنتونی با نگاه معنی‌داری به آشیانه تکرار کرد:

-از دریاچه راه ندارد. باید از توی باغ بروید. چند متری که جلو بروید. خودتان راه را پیدا می‌کنید. ولی توجه داشته باشید اینجا ملک خصوصی است. بدون اجازه واردشده‌اید.

مرد گفت:

-واقعاً معذرت می‌خواهم. پاک گیج شده‌ام. راهم را گم‌کرده‌ام. فکر کردم بیایم اینجا پرس‌وجو کنم.

آنتونی خواست بگوید این چه جور پرس‌وجویی است؟ چرا برای پرس‌وجو قایم شده‌ای پشت آشیانه قایق؟ ولی جلو خودش را گرفت و چیزی نگفت.

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۲ مگابایت
تعداد صفحات
339 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۱۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجم مجتبی عبداللّه نژاد
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The secretof chimneys
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
98,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۲ مگابایت
۳۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
0 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

ترجمه‌ی کتاب بسیار روان و‌خوندنیه ولی اگه خواننده‌ی حرفه‌ای کتابهای آگاتا کریستی باشید متوجه میشید که به نسبت بقیه ی کارهاش ضعیفتره، اونقدر هیجان نداره که خواننده رو دنبال خودش بکشونه و پایان بندیشم انتظارات آدم رو برآورده نمیکنه.

5

اسم اصلی کتاب راز چیمینیس هستش که نمیدونم چرا به این اسم منتشر شده‌. بسیار جالب و خلاقانه و بخش مهمی از حوادث درباره ی کشور ساختگی هرزاسلواکی هستش

5

وقتی کتاب رو میخونی تازه متوجه میشی که فیلم چیمنیز چقدر از کتاب فاصله داره! کتاب صد پله بهتر و هیجلن انگیزتر از فیلمشه.

5

وای این داستان خیلی خوب بود, من تازه تمومش کردم , در ضمن نه پوارو داره نه خانوم مارپل ولی عالیه

3

چقدر کتاب تم نژادپرستانه داشت!!!! انگار همه ملیت‌ها وحشی و غیرمتمدنند غیر از انگلیسی‌ها!

2

این کتاب غیر از ترجمه و پانویس های خوب، چیز دیگه ای نداره

5

فوق العاده مهیج بود و مثل بقیه آثار آگاتا کریستی غیر قابل پیش بینی

4

خیلی خوب و جذابه این داستان همراه با یک ترجمه‌ی خوب

5

ترجمه رمان و توضیحات پایانی بسیار عالی و جذاب بود

5

نظر شما چیه

نمایش 1 نقد دیگر
4.4
(15)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
قضیه نامه های عاشقانه
قضیه نامه های عاشقانه
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.4
(15)
58,000
تومان