0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قتل در قطار سریع السیر شرق

معرفی، خرید و دانلود کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق

درباره قتل در قطار سریع السیر شرق
نگاهش لحظه‌ای روی هرکول پوآرو متوقف شد، اما بی‌اعتنا از آن گذشت. پوآرو که ذهن انگلیسی را به درستی می‌خواند، می‌دانست که او با خودش گفته: «یه خارجی لعنتیِ دیگه». آن دو انگلیسی، به فراخور ملیت خود، آدمهای پرحرفی نبودند. چند جمله کوتاه میانشان ردوبدل شد و چیزی نگذشت که دختر بلند شد و به کوپه خود برگشت. موقع ناهار، آن دو باز هم پشت یک میز نشستند و باز هم هر دو هیچ توجهی به مسافر سوم نکردند. گفتگوی آنها این بار مهیج‌تر از موقع صبحانه بود. کلنل آربات نات درباره پنجاب حرف می‌زد و هرازگاه از دختر سؤالاتی در باره بغداد می‌کرد. معلوم شد که دختر در آنجا معلم سرخانه بوده است. در خلال گفتگو، متوجه شدند که چند دوست مشترک دارند و همین فورا باعث شد برخورد دوستانه‌تری در پیش بگیرند و از حالت خشک و رسمی آنها کاسته شد. درباره پسری به نام تامی و آدم دیگری به نام جِری حرف زدند. کلنل از دختر پرسید که مستقیم به انگلستان می‌رود یا در استانبول توقف می‌کند. ــ نه، مستقیم می‌روم انگلستان. ــ حیف نیست؟ ــ دو سال پیش که از این راه می‌آمدم، سه روز در استانبول ماندم. ــ عجب. راستش، از اینکه مستقیم می‌روید انگلستان خوشحالم، چون من هم همین کار را می‌کنم. کلنل تعظیم کوتاه و ناشیانه‌ای کرد و در حین این کار کمی سرخ شد. پوآرو که تا حدی سرگرم شده بود، پیش خودش فکر کرد: «کلنل ما آدم حساسی است. مسافرت با قطار به اندازه یک سفر دریایی خطرناک است!»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
279 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۸:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجممحمد گذرآبادی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Murder on the Orient Express.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
128,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۳ مگابایت
۲۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 154 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
گیرا 🧲 (6)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
1 ٪
99 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با اینکه قبلا نسخه کاغذی این کتاب رو خونده بودم، باز هم اینجا خریدمش. یادمه بیست صفحه آخر کتاب، از فرط هیجان نمی‌دونستم بخندم، گریه کنم، عصبانی بشم، کتابو بزنم تو سرم خودم یا چی.. موهای تنم سیخ شده بود از قدرت پردازش بی‌نظیر نویسنده. این کتاب در ژانر خودش فوق‌العاده‌س. جزئیات و پرداخت مثال‌زدنی داره و پایان‌ش غیرقابل حدسه. به جرئت می‌تونم بگم بهترین اثر از این نویسنده. جالبه بدونید که بانو آگاتا کریستی دومین پرفروش‌ترین نویسنده‌ی تمام دوران‌ها در قیاس همه‌ی ژانرها هستند. البته توصیه می‌کنم کتاب "تله موش" رو هم اگه نخوندید بخونید. ولی اینو از دست ندید که بی‌همتاس. بعد از خوندن کتاب می‌تونید برید سراغ فیلم‌هایی که ازش ساخته شده.

5

خب اول از همه بگم که یکی از عجیب ترین و هیجان انگیز ترین کتاب هایی بود که خوندم، من خیلی کتاب های جنایی دوست دارم ولی این کتاب گل سرسبدشون هست! احساسی که من همیشه تجربه میکردم حین خوندن این کتاب این بود که سعی میکردم منطق و مدارک رو بذارم کنار همدیگه و بتونم حدسی بزنم ولی نویسنده خیلی خشن از بنیان میزد تمام حدس ها و دانسته ها رو تخریب میکرد و زیر سوال میبرد، فقط میتونم بگم حتما بخونید و مطمئنا متوجه میشوید چرا این اثر اینقدر معروف و ماندگاره.

4

کتاب بی نقصی بود. قطعا لذت بخش بود. در داستان های معمایی که قبلا خوندم(از نویسنده های دیگه) خیلی سوتی دیده میشد اما نویسنده در این داستان حواسش به همه چیز بوده و این رضایت بخش بود. مثلا کتاب بیمار خاموش که همه کلی ازش تعریف کردن خطای شدید راوی دیده میشه و نویسنده پنهان کاری های غیر اصولی انجام داده برای معمایی کردن داستانش اما اینجا همه چیز در زمان درست اتفاق افتاد. جا داره از مترجم هم تشکر کنم عالی بود.

5
گیرا 🧲

به جرئت میشه گفت جزو معدود کتاب های بی نظیر جنایی است. داستان راجب قتلی اسرارآمیز در قطاری هست که ظاهرا این قتل ارتباط عمیقی با گذشته داشته... قدرت استبداد هرکول پوآرو و روند بی نظیر داستان فوق العاده بود که نشان از توانایی بالای قدرت نویسنده میده. پایان داستان واقعا غافلگیر شدم و ذهنیتم معمولم نسبت به معمول داستان های جنایی - فرمول یک قاتل - عوض شد. در کل پیشنهاد میکنم که کتاب رو بخونید.

4

بسیار کتاب خوبی بود. من نسخه چاپی آنرا خواندم . کلمات من.. در وصف آن ناتوان هستند. ( اگر این سوال را از خانم پرسیدم و به دست چپش نگاه کرد شاید او قاتل باشد ، اما اگر به دست چپش نگاه کرد حتما قاتل است ) بعضی ها می گویند این بهترین اثر آگاتا کریستی است اما بعضی ها ( سپس هیچ کدام باقی نماندند یا همان ده بچه زنگی ) را بهترین اثر او می دانند

5

من این کتاب رو با نسخه ی کاغذی خوندم ولی واقعا بهترین کتاب ژانر جنایی بود خلاصه ای کوتاه و بدون اسپویل (لودادن) یک فرد به نام راچت کشته می شود و پوآرو از بقیه ی مسافران شهادت می گیرد اما جالب اینجاست که پوآرو فکر می کند که این یک قتل آسان نیست و قاتل یک نفر نیست اما می فهمد که حرفش ........ بوده

4

کتاب خوبی بود ارزش خرید وخواندن را که حتما دارد ولی بی شک بهترین اثر نویسنده نیست چرا که ازمنظر رعایت قواعد ژانر و فصل بندی اتفاقات وترتیب وقوع صحنه های داستان وتعلیق و غافلگیری وفراز وفرود داستان قتل راجر اگروید بهترین اثر خانم کریستی شناخته شده .است

5

واقعا هر بار بیشتر حیرت زده میشم از نبوغ این نویسنده اتفاقات جنایی واقعی نمیتونه با این جزئیات روایت بشه که آگاتا کریستی از اتفاقات نیفتاده ساخته و تشریح کرده من به تحیر در صفحات آخر کتابهای این نویسنده عادت کردم هر بار سعی میکنم نامحتملترین احتمال رو در نظر بگیرم بازهم .....

5

خیلی عالی بود. بنظرم جزو 5 تا کتاب برتر آگاتا کریستی بود. با اینکه اول فیلمش دیده بودم باز هم کتاب رو خوندم و با اینکه از آخر داستان اطلاع داشتم ولی هیچی از لذتش کم نکرد و کتابش یک سر و گردن از فیلمش بالاتر بود. حتما بخونید، کتاب قتل راجر اکروید هم پیشنهاد میکنم.

5

یک نوشته قوی و معمایی پیچ در پیچ که حتی با وجودی که من قبلا فیلم و سریال مربوط به آن را دیده بودم باز هم چیزی از جذابیت کتاب کم نمی‌کرد! جنایت یا اجرای عدالت؟ یک هیئت منصفه خود ساخته به دنبال عدالتی که از آن ها گرفته شده! و پوآرو و هوش بی نظیرش!

نمایش 89 نقد دیگر
4.5
(160)
گیرا 🧲 (6)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
قتل در قطار سریع السیر شرق
قتل در قطار سریع السیر شرق
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.5
(160)
گیرا 🧲 (6)
75,000
تومان