0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سیری در نهج البلاغه

معرفی، خرید و دانلود کتاب سیری در نهج البلاغه

نویسنده:
مرتضی مطهری
ناشر:
صدرا
درباره سیری در نهج البلاغه
یک بخش از بخشهای اساسی نهج‌البلاغه مسائل مربوط به الهیات و ماوراءالطبیعه است. در مجموع خطبه‌ها و نامه‌ها و کلمات قصار، در حدود چهل نوبت درباره این مطالب بحث شده است. البته بعضی از این موارد جمله‌های کوتاهی است، ولی غالبا چند سطر و احیانا چند صفحه است. بحثهای توحیدی نهج‌البلاغه را شاید بتوان اعجاب‌انگیزترین بحثهای آن دانست. بدون مبالغه، این بحثها با توجه به مجموع شرایط پدیدآمدن آنها در حد اعجاز است. بحثهای نهج‌البلاغه در این زمینه مختلف و متنوع است. قسمتی از آنها از نوع مطالعه در مخلوقات و آثار صنع و حکمت الهی است. در این قسمت گاهی نظام کلی آسمان و زمین را مطرح می‌کند، گاه موجود معینی را مثلاً «خفاش» یا «طاووس» یا «مورچه» را مورد مطالعه قرار می‌دهد و آثار آفرینش یعنی دخالت تدبیر و توجه به هدف را در خلقت این موجودات ارائه می‌دهد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
333 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۰۶:۰۰
نویسندهمرتضی مطهری
ناشرصدرا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۰۹
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
66,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۸ مگابایت
۳۳۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من از این کتاب برای ارائه مبحث عدالت استفاده کردم. اینکه کتاب چقدر بدردتون بخوره بستگی به این داره که با چه دیدی بخونید. من سعی کردم بی طرف بخونم ولی سخت بود. بنظرم یا شهید مطهری نتونست خوب کنار هم جور کنه خطبه‌ها رو یا اینکه واقعا همینقدر تناقض وجود داره که من حین ارائه هم بهش اشاره کردم. فصول مربوط به بخش الهیات رو نمیفهمیدم و با خودم فکر کردم مخاطب ایشون فقط افراد حوزه بودن یا مردم عادی رو هم شامل میشدن؟! این شد که از خیر آوردن اون بخش توی ارائه گذشتم. این دومین کتابی بود که از ایشون میخوندم و برام تاثیرگذار نبود درحالیکه توقع دیگه‌ای داشتم.

5

این کتاب، دسته‌بندی موضوعی نهج‌البلاغه را در فصول مختلف مورد بررسی قرار داده‌است. بیان نویسنده آنقدر سلیس و روان هست که حتی برای افرادی که در زمین‌های فلسفی مطالعه‌ای ندارند، قابل درک است. لحظه لحظه‌ی مطالعه‌ی کتاب، آرزو داشتم که ای کاش در مورد هر کدام از موضوعات، بیشتر توضیح داده می‌شد تا از قلم روان نویسنده بهره‌ی بیشتری می‌بردم.

5

کتابی برای درک بهتر نهج البلاغه :) اوصیکم

5

بسیار عااالی حتما بخونید

5

بسیارعالییی??

5

خوب

4.5
(11)
42,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سیری در نهج البلاغه
سیری در نهج البلاغه
مرتضی مطهری
صدرا
4.5
(11)
42,000
تومان