0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسئله حجاب

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسئله حجاب

نویسنده:
مرتضی مطهری
ناشر:
صدرا
درباره مسئله حجاب
پوشیدن زن خود را از مرد بیگانه یکی از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی است، همچنانکه عدم جواز خلوت میان اجنبی و اجنبیه یکی دیگر از مظاهر آن است. این بحث را در پنج بخش باید رسیدگی کرد: ۱. آیا پوشش از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمین به غیرمسلمین سرایت کرده است؟ یا از مختصات اسلام و مسلمین نیست و در میان ملل دیگر قبل از اسلام نیز وجود داشته است؟ ۲. علت پوشش چیست؟ چنانکه می‌دانیم در میان حیوانات هیچ‌گونه حریمی میان جنس نر و جنس ماده وجود ندارد، آنها آزادانه با یکدیگر معاشرت می‌کنند. قاعده اوّلی طبیعی این است که افراد انسان نیز چنین باشند. چه موجبی سبب شده که میان جنس زن و مرد حریم و حائلی به صورت پوشیدگی زن یا به صورت دیگر به وجود آید؟ اختصاص به پوشش ندارد، در مطلق اخلاق جنسی جای چنین سؤالی هست. درباره حیا و عفاف نیز همین پرسش هست. حیوانات در مسائل جنسی احساس شرم نمی‌کنند ولی در انسان بالاخص در جنس ماده حیا و شرم وجود دارد. ۳. فلسفه پوشش از نظر اسلام ۴. ایرادها و اشکالها ۵. حدود پوشش اسلامی چیست؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
250 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۲۰:۰۰
نویسندهمرتضی مطهری
ناشرصدرا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۰۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
51,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۰ مگابایت
۲۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
18 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من بعد سالها حجاب رو انتخاب کردم و دوست داشتم با مطالعه و از روش علمی به پوشش فعلیم برسم نه صرفا با توجیهات دینی چون ذهن اغلب ما آدما در وهله ی اول در مقابل هر چیزی ک دین صرف باشه و حس کنیم توش منطق نداره مقاومت میکنه اما با خوندن این کتاب و صد البته تحقیقات گسترده ای که انجام دادم فلسفه ی حجاب به لحاظ علمی هم برام ثابت شد اگر دچار شک و تردید هستید حتما بهتون پیشنهاد میکنم بخونیدش البته به دور از تعصبات بیجا و فقط با منطق موفق باشید

1

من این کتاب رو برای یکی از دروس عمومی دانشگاه انتخاب کردم تا مورد بحث قرار بدم و ازش خلاصه بنویسم(هرکس یک کتاب انتخاب میکرد) متاسفانه این کتاب پاسخگوی سوالات ذهن من نبود. از طرفی بعضی از استدلالها از نظر من منطقی نبود. اما درکل میشه کلیتی از نظرات دین پیرامون مسئله حجاب دریافت کرد و شایان ذکره که خیلی از مواردی که توضیح داده میشه رو از قبل میدونستم و درواقع علم زیادی از این کتاب بدست نیاوردم. بخش هایی که از مسئله حجاب در تاریخ میگفت برام جالب بود. درآخر باید بگم جزو کتابهای پیشنهادی من نیست.

4

سلام. لطفا با توجه به اینکه pdf این کتاب در اینترنت وجود دارد و ناشر هم مشکلی با این قضیه ندارد ؛ این کتاب را رایگان کنید تا همه استفاده کننند.

5

انگار این شهید دهه ها جلوتر از زمان خودش زندگی می‌کرده. در این کتاب به یک سری شبهات پاسخ داده میشه؛ ویژه عزیزانی که دم از باستان گرایی میزنند. (البته باستان گرایی چیز بدی نیست تا وقتی بهانه سوءاستفاده نشود!)

5

خارق العاده دقت کنید حدود ۵۰ سال قبل نوشته شده.

2

برخلاف خیلی نظرات، بنظرم درسته که کتاب برای زمان خودش احتمالا خوب بوده منتها در زمان حال، استدلالهای ضعیف، قدیمی و دم دستی رو بیشتر روشون مانور میداد که باعث میشه نتونم به عنوان یک کتاب تحلیلی خوب در مورد حجاب در زمان حاضر بهش نگاه کنم.

5

من حجاب رو خودم انتخاب کردم اما همچنان نیاز داشتم به پیدا کردن پاسخ برای بعضی شبهاتم و این کتاب کاملا شبهات رو برام برطرف کرد

4

به نظر من هر کتابی از آیت الله مطهری باشه ارزش خوندن داره.

1

با توجه به زیاد شدن منابع روانشناسی و فلسفی و جو حاکم بر جامعه اصلا کتاب خوبی نیست ضد و‌نقیص زیادی داره

5

بسیار کتاب خوبی است. واقعا منطقی آیات رو تفسیر کردند. به نظرم. هر زن و مرد مسلمانی باید بخونه.

نمایش 12 نقد دیگر
3.8
(44)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسئله حجاب
مسئله حجاب
مرتضی مطهری
صدرا
3.8
(44)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
29,000
تومان