0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گناه مضاعف

معرفی، خرید و دانلود کتاب گناه مضاعف

درباره گناه مضاعف

«آدم هیچ‌وقت نمی‌تواند بفهمد که پوآرو دارد جدی حرف می‌زند یا دارد شوخی می‌کند و کسی را دست می‌اندازد.» این را هستینگز دوست پوآرو و راوی داستان گناه مضاعف درباره‌ی کارآگاه عجیب داستان‌های آگاتا کریستی می‌گوید. جمله‌ای که حرفه‌های زیادی درباره‌ی پوآرو می‌زند. آگاتا کریستی در شخصیت‌پردازی فوق‌العاده ماهر است. هرکول پوآرو و دوشیزه مارپل او به‌قدری خوب شخصیت‌پردازی شده‌اند باورش سخت است تنها بخشی از داستان‌های خانم نویسنده‌اند. در کتاب داستان مضاعف می‌توانید روایت‌هایی از هر دو شخصیت جذاب کتاب‌های کریستی بخوانید و لحظات لذت‌بخش و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید.

‌درباره‌ی کتاب گناه مضاعف اثر آگاتا کریستی

کتاب گناه مضاعف که نام اصلی آن «double sin and other stories» است نام مجموعه داستانی است که سال 1965 منتشر شد. داستان‌های «گناه مضاعف»، «لانه زنبور»، «سرقت یاقوت سلطنتی»، «حماقت گرینشاو»، «سرنخ اضافی» و «تحصن»، داستان‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند. در بیشتر ماجراهای این مجموعه داستان کارآگاه پوآرو، کارآگاه بلژیکی دوست‌داشتنی و کوتاه‌قد داستان‌های کریستی نقش‌آفرینی می‌کند. البته داستان «حماقت گرینشاو» از مجموعه داستان‌های خانم مارپل است.

داستان‌های این کتاب توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد و در سریال هرکول پوآرو می‌توانید بعضی از داستان‌های آن را ببینید. گناه مضاعف به زبان‌های زیادی برگردانده شده است و طرفداران خود را در سراسر جهان دارد.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی کتاب گناه مضاعف

آگاتا کریستی بزرگ‌ترین جنایی نویس تاریخ است. او کسی است که کتاب‌هایش رکورددار ترجمه شدن به زبان‌های مختلف هستند و پس از شکسپیر دومین نویسنده‎‌ی پرفروش دنیاست. کتاب «سپس هیچکدام زنده نماندند» از این نویسنده، بیش از صد میلیون نسخه فروخته‌شده است و پرفروش‌ترین کتاب جنایی تاریخ به‌حساب می‌آید.

این تنها رکورد کریستی نیست. «تئاتر تله‌موش» این نویسنده هم از دهه‌ی پنجاه در یکی از سالن‌های تئاتر لندن اجرا می‌شود و باوجود بیش از 23 هزار اجرا تاکنون متوقف نشده است. این اتفاق حتی برای آثار شکسپیر هم بی‌سابقه است.

آگاتا سال 1890 به دنیا آمد و علی‌رغم اینکه پدرش آمریکایی بود تمام عمرش را در انگلستان زندگی کرد. همسر اول او آرچیبالد کریستی، عضو ارتش سلطنتی و همسر دومش ماکس مالوان باستان‌شناس مشهور انگلیسی بود. آگاتا پس از اینکه همسرش لقب شوالیه گرفت پذیرفت لقب بانو را از دربار انگلستان قبول کند.

آگاتا پیش از آنکه به‌عنوان نویسنده‌ی داستان‌های جنایی شناخته شود با اسم مستعار چند داستان عاشقانه نوشته بود. بعدها وقتی خواهرش مارگارت گفت که او نمی‌تواند داستان جنایی بنویسد این کار را انجام داد. او پوآرو را در داستان اولش خلق کرد و پس از آن بیش از 60 داستان جنایی دیگر هم نوشت. از میان کتاب‌های ماندگار آگاتا کریستی می‌توان به «پنج خوک کوچک»، «کریسمس هرکول پوآرو»، «قتل در خانه کشیش»، «مرگ روی نیل»، «مصیبت بی‌گناهی» و «مرگ خانم مکگینتی» اشاره کرد.

از روی داستان‌های پوآرو از این نویسنده سریال کارآگاه پوآرو ساخته شده است که یکی از پرفروش‌ترین سریال‌های تاریخ است. همچنین چندین فیلم از روی آثار مهم این نویسنده ساخته‌شده است که از میان آن‌ها می‌توان به «خانه کج»، «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»، «شاهدی برای تعقیب» و «مرگ روی نیل» اشاره کرد.

به گزارش نوه‌ی آگاتا کریستی که سایت او را اداره می‌کند تاکنون بیش از دو میلیارد نسخه از کتاب‌های کریستی در سراسر جهان فروخته‌شده است. ملکه جنایت و مشهورترین نویسنده زن تاریخ سال 1976 در ملک شخصی‌اش در انگلستان درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب گناه مضاعف به فارسی

ادبیات جنایی در سال‌های اخیر با توجه بیشتری نسبت به قبل در کشورمان مواجه شده است و ناشران مختلف تلاش کرده‌اند این کتاب‌ها در اختیار مخاطب فارسی‌زبان قرار بگیرند. نشر هرمس یکی از ناشرانی است که آثار کریستی و سایر جنایی‌نویسان برجسته را در قالب کتاب کارآگاه منتشر کرده است. ترجمه‌ی رؤیا سعیدی از کتاب گناه مضاعف را هم هرمس روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نسخه‌ی الکترونیک ترجمه‌ی کتاب گناه مضاعف را می‌توانید از فیدیبو تهیه کنید.

چرا باید کتاب گناه مضاعف را خواند؟

آگاتا کریستی یک نویسنده‌ی معمولی نیست. او کسی است که کتاب‌هایش تمام جهان را گرفته و همه‌ی علاقه‌مندان به ماجراهای پلیسی با هر سن و سال و جنسیتی را به خود جلب کرده است. هنوز کسی نمی‌داند دلیل این همه استقبال از کتاب‌های کریستی چیست اما چیزی که واضح است این است که این داستان‌ها خواندنی‌اند. مجموعه داستان گناه مضاعف، تعدادی داستان کوتاه است که برای خواندن در زمان‌هایی که در تاکسی و اتوبوس یا اتاق انتظار پزشک می‌گذرانید بسیار مناسب است. این کتاب مانند بقیه‌ی داستان‌های کریستی برای علاقه‌مند کردن نوجوانان به کتاب نیز خوب است و می‌توانید آن را به هر نوجوانی که به معماهای جذاب علاقه دارد هدیه دهید.

‌در بخشی از کتاب گناه مضاعف می‌خوانیم

-ولی من حتی یک لحظه هم تصور نمی‌کنم که آقای دزموند لی ورتلی به قرارگاه پلیس رفته باشد. او اصلاً نمی‌خواهد که به اتهام قتل بازداشت شود. وقتی دید نبض بریجت نمی‌زند خیلی دستیاچه شد. به تنها چیزی که فکر می‌کرد این بود که یاقوت را بردارد و فرار کند. به همین دلیل بود که وانمود کرد تلفن خراب است. بعد هم به بهانه آوردن پلیس از اینجا در رفت. به نظر من شما دیگر تا مدتها او را نمی‌بینید. برای در رفتن از انگلستان حتماً نقشه‌ای کشیده. تا آنجا که من می‌‎دانم او یک هواپیمای کوچک شخصی دارد. درست است، خانم سارا؟

-بله. قرار بود ما با آن...

- می‌بینید؟ نقشه‌اش این بوده که با خانم سارا از اینجا فرار کند. راه خوبی برای خارج کردن یاقوت از انگلستان پیدا کرده بود. وقتی کسی با یک دختر فرار می‌کند و این خبر در همه جا پخش می‌شود، دیگر کسی تصور نمی‌کند که این آدم یک قطعه جواهر بسیار مشهور را هم دارد از کشور خارج می‌کند. بله. نقشه خوبی کشیده بود.

سارا گفت:

-من یک کلمه از این حرف‌ها را باور نمی‌کنم.

پوآرو سرش را به‌آرامی به‌طرف در چرخاند و گفت:

- می‌توانید از خواهرش بپرسید.

سارا با عصبانیت به در نگاه کرد. در آنجا زنی ایستاده بود که موهایش را به رنگ نقره‌ای درآورده بود. زن یک پالتوی پوست خز بر تن داشت و قیافه‌اش اخم‌آلود بود. معلوم بود که سخت عصبانی است.

با خنده‌ای کوتاه و تلخ گفت:

-خواهرش! آن خوک کثیف برادر من نیست!

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
185 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۰:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجمرویا سعیدی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Double Sin and other Stories.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۳ مگابایت
۱۸۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستانهای کوتاه کتاب جالبه ولی گاهی با حل معما، معمایی ایجاد میشه که چطور به این نتیجه رسید؟ کدوم دلیل و یا کدوم سرنخ اون رو به حل معما رسوند

3

نسبت به بقیه ی کتاب های آگاتا کریستی ضعیف تره مجموعه ای از داستان های کوتاه از پوآرو و مارپل درکل خوب بود

1

این کتاب مجموعه ای از چند داستان کوتاهه

4

داستانهای کوتاه... دوست ندارم.. بیشتر شبیه گزارش پرونده بود

3

نسبتا ضعیف

4
(9)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
گناه مضاعف
گناه مضاعف
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4
(9)
33,000
تومان