0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصمیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب تصمیم

نسخۀ pdf، ۵۰ الگو برای تفکر راهبردی
درباره تصمیم

درباره کتاب تصمیم

کتاب «تصمیم» The Decision Book: Fifty Models for Strategic Thinking نوشته‌ی «رومن چپلر» و «مایکل کروگِروس» در سال 2012 منتشر شد که شامل پنجاه الگو برای تفکر راهبردی است. این کتاب جزو مجموعه‌ای سه‌گانه است که دو عنوان دیگر آن عبارت‌اند از «کتاب سؤال» و «کتاب تغییر» که با تمرکز بر راه‌کارهای تغییر در زندگی به نگارش درآمده‌اند. کتاب «تصمیم» دارای پنج بخش کلی است که عبارت‌اند از:

  • چطور باعث پیشرفت خود شوید
  • چطور خودتان را بهتر درک کنید
  • چطور دیگران را بهتر درک کنید
  • چطور باعث پیشرفت دیگران شوید
  • حالا نوبت شماست

هر کدام از این بخش‌های کتاب «تصمیم» شامل الگوهای اصولی است که برای کارآمدتر شدن تصمیمات و اتفاق‌های شخصی و اجتماعی کاربردی هستند. برای مثال در بخش اول این اثر الگوی حل اختلاف ارائه شده است تا افراد به کمک آن بتوانند اختلافاتشان را باظرافت و دقت بسیار حل کنند. «رومن چپلر» و «مایکل کروگِروس» نویسندگان این اثر در این الگو از شش راه مختلف فرار، جنگ، تسلیم، شانه خالی کردن از مسئولیت، مصالحه یا رسیدن به توافق نظر برای پرداختن به اختلافات صحبت می‌کنند؛ در این قسمت از کتاب می‌خوانیم: «ناکامی‌های ما به دلیل شکست‌هایمان نیست بلکه به دلیل اختلافاتی است که در آن‌ها شرکت نمی‌کنیم.»

از پنجاه الگو راهبردی و مفید دیگر این کتاب می‌توان به الگوی ساختن اشاره کرد که در ارتباط با ساختن آینده براساس تصمیمات حال و گذشته است. طبق این الگو افراد بهتر است میان مهارت‌ها و توانایی‌های گذشته‌شان پلی ارتباطی با اهداف آینده‌شان برقرار کنند تا بتوانند تشخیص دهند کدام مسائل درگذشته به آینده ارتباط دارد و کدام یک را باید فراموش کنند. از دیگر الگوهای کتاب «تصمیم» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الگوی جدول آیزنهاور: چطور کارآمدتر عمل کنیم
  • الگوی کش لاستیکی: چطور با دوراهی‌ها مقابله کنیم
  • الگوی پیامدها: چرا سرعت در تصمیم‌گیری مهم است
  • الگوی تقاطع: بعد چه؟
  • الگوی جوهری: دیگران درباره‌ی شما چه می‌دانند
  • الگوی مد: چطور لباس بپوشیم
  • الگوی پنیر سوئیسی: اشتباهات چطور رخ می‌دهند

ترجمه کتاب تصمیم به زبان فارسی

کتاب «تصمیم» نوشته‌ی «رومن چپلر» و «مایکل کروگِروس» را انتشارات ققنوس با ترجمه‌ی «مریم تقدیسی» در سال 1394 منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «مریم تقدیسی» مترجم این اثر فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است، او کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه و روانشناسی را ترجمه ‌می‌کند و از آثار ترجمه شده‌ی دیگر او می‌توان به کتاب‌های «حذف مرگ» اثر «سام پرنیا»، «۱۰۰ راز برای داشتن رابطه‌ای فوق العاده» اثر «دیوید نیون» و «چگونه مردم را به خود جذب کنیم؟» اثر «لیل لوندز» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب تصمیم می‌خوانیم

ارسطو بیش از دو هزار سال پیش به این نتیجه‌ی منطقی رسید که چیزی که انسان‌ها بیش از همه می‌خواهند خوشحالی و رضایت است. میهالی چی‌کسنت میهالیی روان‌شناس آمریکایی در سال 1961 نوشت: «ما شادی و رضایت در زندگی را فقط به خاطر خود آن می‌خواهیم درحالی‌که برای اهداف دیگر مانند سلامتی، زیبایی، پول یا قدرت فقط به این دلیل ارزش قائلیم که باعث شادی‌مان می‌شوند.» چیکسنت‌ میهالیی به دنبال اصطلاحی برای توصیف احساس خوشحالی بود. او این حالت را «حالت سیلان» نامید. ولی ما چه زمانی در «حالت سیلان» قرار می‌گیریم؟ او بعد از مصاحبه با هزاران نفر درباره‌ی چیزهایی که باعث شادیشان می‌شود دریافت که همه‌ی پاسخ‌های آن‌ها پنج وجه مشترک دارد. شادی یا «حالت سیلان» زمانی رخ می‌دهد که:

به‌شدت بر فعالیتی متمرکزیم، فعالیتی که خودمان انتخاب کرده‌ایم، به این معنا که نه از سر ملالت آن را انتخاب کرده‌ايم که برایمان انگیزه‌بخش نباشد، و نه از سر کلافگی به آن تن در داده‌ایم که بیش‌ازحد برایمان طاقت‌فرسا باشد، و هدفی روشن دارد، و بلافاصله بازخورد دریافت می‌کند.

چیکسنت میهالیی دریافت افرادی که در «حالت سیلان» قرار می‌گیرند نه‌تنها رضایت عمیقی احساس می‌کنند بلکه از آنجا که عمیقاً در کاری که انجام می‌دهند غوطه‌ورند، زمان را از دست می‌دهند و خود را کاملاً فراموش می‌کنند. موسیقیدانان، ورزشکاران، بازیگران، پزشکان و نقاشان می‌گویند شادترین اوقات زندگی‌شان زمانی است که در فعالیتی اغلب دشوار غوطه‌ور می‌شوند - که این کاملاً با این نظریه که شادی و رضایت از حالت آرامش سرچشمه می‌گیرد مغایر است.

ما نمی‌توانیم شخصیتمان را به‌طور کامل درک کنیم، ولی می‌توانیم از بخشی از شخصیتمان که در دنیای خارج منعکس می‌شود آگاهی داشته باشیم. پنجره‌ی جوهری («جوهری» از اولین بخش‌های اسامی کوچک ابداع‌کنندگان آن جوزف لافت و هری اینگم گرفته شده است) یکی از جالب‌توجه‌ترین الگوها برای توصیف تعاملات انسانی است. پنجره‌ی چهار لنگه آگاهی فردی را به چهار نوع مختلف تقسیم می‌کند:

یکی از لنگه‌های معرف خصوصیات و تجاربی است که در خود سراغ داریم و دلمان می‌خواهد آن را با دیگران در میان بگذاریم. لنگه‌ی پنهان مرف چیزهایی است که درباره‌ی خود می‌دانیم ولی نمی‌خواهیم درباره‌ی آن‌ها با دیگران صحبت کنیم. هر چه روابط اعتماد آمیز با دیگران برقرار کنیم اندازه‌ی این لنگه کوچک‌تر می‌شود.  چیزهایی هست که درباره‌ی خود نمی‎‌‌دانیم ولی دیگران آن‌ها را به وضوح در ما می‌بینند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
173 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۶:۰۰
نویسندهرومن چپلر
نویسنده دوممایکل کروگِروس
مترجممریم تقدیسی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۰۰ مگابایت
۱۷۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
0 ٪
14 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چرا نمونه از کتاب رو اینجوری میذارید!؟ با خوندن نمونه من قراره راجع به خرید کتاب تصمیم بگیرم با خوندن مقدمه و عکس جلد و شناسنامه و مقدمه ناشر و ... که نمیشه راجع به خرید کتاب تصمیم گرفت

5

چطور می‌توانم تصمیم صحیح بگیرم؟ چطور می‌توانم به خودم یا تیمم انگیزه بدهم؟ چطور می‌توانم اوضاع را تغییر دهم؟ چطور می‌توانم بهتر کار کنم؟ و در مورد مسائل شخصی‌تر: دوستانم درباره‌ام چه می‌گویند؟ آیا در اینجا و در زمان حال زندگی می‌کنم؟ چه می‌خواهم؟ از سه گانۀ «کتاب تغییر: ۵۰ الگو برای توصیف رخدادها»، «کتاب سوال: چه چیز باعث می‌شود پاسخ بدهید؟» و «کتاب تصمیم: ۵۰ الگو برای تفکر راهبردی»

5

من خودم کتاب رو از کتابخونه گرفتم و واقعا مطالب خوب و نیازمند تفکری رو داشت اگه تو ارتباط با خودتون و دیگران و سبک زندگیتون مشکل دارید حتما امتحان کنید مطمئناً ضرر نمیکنید

3

اولین کتاب با ترجمه خانم تقدیسی بود که خیلی برام جذاب نبود و فقط همینجوری خوندم. شاید به درد من نمیخورد. ترجمه ایشون مثل همیشه عالی هست.

5

این کتاب واقعا راهکار های موثر و مفیدی رو ارائه میده، من استفاده خیلی مفیدی ازش کردم، خیلی ب دردم خورد

5

قسمت دام استعداد بالقوه رو کسی کامل متوجه شد؟ برای من یه مقدار گنگ بود

5

من این کتاب را برای مسابقه خوندم و اطلاعات خوبی از ان کسب کردم

5

کتاب خوبیست ممنون

3

برای یکبار خوندن بد نیس

4

خوب و‌کاربردی

نمایش 4 نقد دیگر
4.5
(24)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تصمیم
تصمیم
نسخۀ pdf، ۵۰ الگو برای تفکر راهبردی
گروه انتشاراتی ققنوس
4.5
(24)
49,000
تومان