0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه خودمان را دوست بداریم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

دانستن قدر و ارزش خود
درباره چگونه خودمان را دوست بداریم

عزت نفس و خودباوری دو مفهوم مهمی است که وجود یا عدم وجود آن در فرد می‌تواند شخصیت و زندگی او را به طور کامل دگرگون کند. خودباوری ضعیف موجب رنج آدمی می‌شود و احساس بی‌ارزشی و خجالت او را آزار می‌دهد. شارون وگشیدر در کتاب چگونه خودمان را دوست داشته باشیم از عزت نفس می‌گوید و به مخاطب می‌آموزد چگونه احساساتی که خودباروی ضعیف را به دنبال دارد شناسایی کند و با استفاده از تکنیک‌های موثر عزت نفس خود را افزایش دهد.

‌درباره‌ی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم اثر شارون وگشیدر کروز

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم برای اولین بار در سال 1987 منتشر شد. شارون وگشیدر در این اثر به طور خاص به  احساسات متناقض انسان از دوران کودکی تا بزرگسالی می‌پردازد و تاثیر آن را در خودباوری و عزت نفس بیان می‌کند. با مطالعه این کتاب می‌آموزید چگونه باید با احساسات خود روبه‌رو شوید و با خود مهربان‌تر باشید. به اعتقاد نویسنده وقتی انسان با خود صمیمی باشید و به احساسات خود اهمیت دهد، دیگران نیز برای آنها ارزش زیادی قائل می‌شوند. عزت نفس پدیده‌ای اکتسابی و قابل آموختن است

مروری بر فصل‌های کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

فصل یک: سفری به خودباروی

فصل دو: والدین و خودباوری

فصل سه: چشم‌اندازی جدید به روی احساسات کهنه

فصل چهار: دشمنان عزت نفس

فصل پنجم: رسیدن به احساس خودباوری بیشتر

فصل ششم: صمیمیت، تعهد و عزت نفس

فصل هفتم: راهنمای ایجاد صمیمیت

فصل هشت: نیازهای عاطفی و احساس خودباوری

‌درباره‌ی شارون وگشیدر کروز نویسنده‌ی کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم

شارون وگشیدر مشاور، مربی و نویسنده سرشناس آمریکایی است. عمده فعالیت‌های او در حیطه مشاوره خانواده است. و کارگاه‌های متعددی را در سراسر آمریکا برگزار کرده است. او هم‌چنین به عنوان مشاور در بسیاری از نهادهای دولتی و خصوصی حضور داشته است. این نویسنده آثار گوناگونی در حوزه روانشناسی به رشته تحریر درآورده است اما در ایران تنها یک کتاب از او منتشر شده است. انتشارات ذهن آویز کتاب «چگونه خودمان را دوست بداریم» را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم را خواند؟

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی کاربردی قرار دارد.

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 144 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 7 روز بخوانید.

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی کاربردی را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم می‌خوانیم

درک کردن احساسات

وقتی درباره درک کردن احساسات حرف می‌زنم، بعضی‌ها ممکن است مات و مبهوت شوند. می‌پرسند «چه مطلبی را باید فهمید؟ من می‌دانم چه موقع احساس خوبی دارم و چه موقع احساس بد. موضوع پیچیده‌ای در کار نیست.»

اگر می‌شد بگوبیم احساسات در یک زمان خوب و در زمان دیگری بد هستند حرف این اشخاص درست بود. جایی برای فهمیدن وجود نداشت. اما همان طور که دیده‌ایم. احساسات فعلی ما با سابقه‌ای از احساسات در رابطه هستند. سابقه‌ای که در دوران کودکی شکل می‎گیرد و به زمان حاضر امتداد پیدا می‌کند.

این نکته را به خاطر بسپارید:

در مواقعی هراس احساس گناه و رنجشی که کودک احساس می‌کند به قدری شدید و کلافه کننده است که کودک برای بقای خود آن بخش‌هایی از خود را که می‌تواند احساس کند از خود می‌زداید. این یک مکانیزم دفاعی است. برای این که کودک بقا پیدا کند و برای این که به عملکردش ادامه دهد. از احساسات و دانش درونی خود فرار می‌کند. کودک منکر کودک درون خود می‌شود و آن را دفن می‌کند.

بنابراین گرچه کودک سعی می کند از احساساتش فرار کند و این احساسات را سرکوب کند و دفع نماید. این احساسات باقی می‌مانند. به هر صورت انسان موجودی عاطفی و احساسی است. ما در ضمن موجوداتی منطقی هستیم. پس احساساتی که در کودکی شکل می‌گیرند، منجمد می‌شوند و به زمان اکنون کشیده می‌شوند. این درست است که می‌دانیم چه زمانی احساس خوب و چه زمانی احساس بد داریم، اما در حقیقت که ما منکر بسیاری از احساسات خود می‌شویم.

احساسات ما در حکم حس ششم هستند. این حسی است که تعبیر و تفسیر می‌کند، هدایت می‌کند و سبب می‌شود پنج حس دیگر را درک کنیم. به مفهومی دیگر احساس نکردن یعنی به لحاظ احساسی خرفت بودن که سبب می‌شود از دنیا و از سایر انسان‌ها برداشتی نامتعادل داشته باشیم. کسی که سعی می‌کند احساسات خود را سرکوب و کنترل کند، نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. کسی با این مشخصات به راستی انسان نیست، زیرا احساسات مخرج مشترک انسانیت است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم اثر شارون وگشیدر کروز بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی کاربردی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسنده شارون وگشیدر کروز
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Learning to love yourself: finding your self worth
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 227 مخاطب
پربار 🌳 (2)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
29 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
10 ٪
80 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی خوب شد که از همه نوع کتاب مخصوصا روانشناسی هم میزارید چون سلایق متفاوته و همه فقط رمان نمی خونند

3

کتاب رو کامل خوندم نکاته مهمشو هایلایت کردم و برای بار دوم هم مرورش کردم. به نظرم مهم ترین نکته اینه که حتما این دست کتاب هارو حداقل دوبار بخونید حتما نکته برداری کنید هایلایت کنید تا مرورش راحت تر شه و در نهایت تک تکه کارهایی که گفته شدرو انجام بدید حتی اگه به نظرتون مسخرست. من خوندن کتاب رو به همه ی دوستانی که مثل بنده مشکل اعتماد به نفس دارن پیشنهاد میکنم.کتاب های خوب بسیاری در این رابطه وجود داره که از این کتاب خیلی بهترن ولی این کتابم میتونه یه شروعه خوب باشه. باز هم میگم فقط تکرار و تمرین باعث میشه این آموزه های هر کتابی در وجود نهادینه شه مثل رمان نخونیدش‌. کتابو دولوپی بخورید. با تشکر نظری داشتید خوش حال میشم بخونم

4

می توانم بگویم که در بین کتاب های روانشناسی ای که خوانده ام، کتاب خیلی خوبی است؛ چون با نگاهی عملگرا و کاربردی نوشته شده و در بند تئوری و بازی با واژه ها گرفتار نیست و راهکارهای خوبی هم پیشنهاد می دهد. ترجمه این کتاب اگرچه خالی از اشکال نیست اما ترجمه خوبی است. این کتاب در بین خوانندگان انگلیسی زبان هم امتیاز بالایی به دست آورده و بارها تجدید چاپ شده است.

1

بنظرم کتاب خوبی نبود. ترجمه خوبی هم نداشت و اگر مثال ها نبود، ارتباط برقرار کردن با کتاب یجورایی سخت میشد. بیشتر شاید به درد کسایی میخوره که واقعا مشکلی داشتن تو کودکی یا تو خونواده شون و یه سری عادات و رفتار اشتباه توشون شکل گرفته مثل احساس گناه کردن، ابراز نکردن احساساتشون، شرم و.... برای من که هیچ کدوم از این رفتارها رو بصورتی که نویسنده توضیح داده، ندارم، نکات جالب خیلی کمی داشت و راستش زیاد منو به چیزی که دنبالش میگشتم نزدیک نکرد.

5

من این کتابو به طور کامل خواندم. پیشنهاد می کنم حتماً مطالعه اش کنید مخصوصاً اگه دنبال این هستید که به ضمیر ناخودآگاه خودتون دوستداشتن خودتون رو القاء کنید. بعضی از رفتارهای ما از این ناشی میشه که می خوایم خودمون رو در برابر رفتار دیگران تنبیه کنید. قطعاً این کتاب کمک زیادی برای خویشتندوستی به من القاء کرد و بنابراین مسلماً پیشنهاد می کنم مطالعه اش کنید

4

۵۷ نظر? خیر مثل اینکه اینجا بساط درددل پهن کردید اصلا نفهمیدم کتاب رو بخرم یا نه ? چطوره اصلا نظرسنجی رو بردارن و ارتباط پیامی شما رو با پشتیبانی برقرار کنند.... والا خاله بازیه مگه... نظری درباره این کتاب ندارید چیزی ننویسید... مگه چت رومه.... من این رو میخوام... اونو نمیخوام... فیبدیبو جونم ?

4

کتاب های روانشناسی ابزار آگاهی هستند و وسیله کمکی برای تغییر... بعد از کسب این آگاهی آنچه مهم است عمل کردن است. ممنون فیدیبوی عزیزم⚘⚘⚘

4

فیدیبو ممنون از طرح رایگانتون، لطفا کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را هم توی این طرح قرار بدین،?

4

واقعا هیچکسی این‌کتاب و نخونده ؟؟؟ همه فقط از علایقشون حرف میزنن بگید کتاب چجوریه؟؟

4

کتابای روانشناسیه که تغییرات رو ایجاد میکنه چه در زمینه فردی چه اجتماعی ولی رمان مثل سریال میمونه مجموعه ایه از یک سری اتفاقات هر رمانیم خونده میشه تمپم میشه میره سراغ بعدی بدون اینکه ردی از خودش باقی بزاره پس از لحاظ فرهنگی هم کتاب روانشناسی اولویت دارن به رمان

نمایش 70 نقد دیگر
3.9
(227)
پربار 🌳 (2)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
چگونه خودمان را دوست بداریم
چگونه خودمان را دوست بداریم
شارون وگشیدر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه خودمان را دوست بداریم
چگونه خودمان را دوست بداریم
دانستن قدر و ارزش خود
ذهن‌آویز
3.9
(227)
پربار 🌳 (2)
30,000
تومان