0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قصه های قرآن 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قصه های قرآن 1

درباره قصه های قرآن 1

حدود یک چهارم آیات قرآن را داستان‌ها تشکیل می‌دهند. داستان‌هایی که هر کدام آموزه‌ها و تعالیم زندگی به انسان می‌دهند و او را در داشتن زندگی سالم همراه خواهند کرد. نکات اخلاقی و تربیتی این داستان‌های قرآنی باعث شده تا سال‌ها نویسندگان زیادی آن‌ها را به زبان کودکان بازنویسی کنند. یکی از این نویسندگان مهدی آذر یزدی است. او در کتاب صوتی قصه‌های قرآن که در دو جلد منتشر شده است قصه‌هایی آموزنده و زیبا برای کودکان روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی قصه‌های قرآن 1

کتاب صوتی قصه‌های قرآن پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب به قلم مهدی آذر یزدی است. این کتاب شامل قصه‌های قرآنی به زبان کودکان و نوجوانان است. داستان‌هایی که از کتاب قرآن بازنویسی شده است تا کودکان و نوجوانان هم بتوانند از پند و اندرزها و در کل محتوای باارزش قرآن بهره ببرند. از سال‌های دور قصه‌های قرآنی همیشه برای مخاطبان همه‌ی سنین جذاب و قابل درک بوده است. چرا که هر کدام از این قصه‌ها موضوعی بر اساس واقعیت دارد که بدون اغراق و کم و کاست در قرآن مجید بیان شده است. قصه‌های قرآنی نه تنها به عنوان داستان بلکه به عنوان آموزه‌هایی که درس زندگی می‌دهند می‌تواند برای کودکان الگویی مناسب و درست در تربیت آن‌ها باشد.

مهدی آذریزدی به ارزش‌ها و قصه‌های دینی و مذهبی در آثار خود توجه ویژه‌ای داشته است. او به واسطه داستان‌هایی که با محتوای قرآنی و دینی خلق کرد لقب «خادم قرآن» گرفت. کتاب‌های صوتی قصه‌های قرآن که با عنوان 1 و 2 هستند از سوی انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده‌اند. مجموعه قصه‌های قرآنی 1 و 2 با هم 19 فصل دارد و خوانش این قصه‌ها را مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک که سال‌ها با اشعار او خاطره داریم به عهده گرفته است. در توضیح و توصیف این کتاب صوتی می‌توان این موضوع را نیز اضافه کرد که: «استفاده از فن‌های شنیداری در قصه‌گویی، فضا‌سازی شاد و در عین حال برانگیزاننده حس کنجکاوی و نیز آمیختن صدای قصه‌گو با نوای موسیقی اصیل ایرانی که در این مجموعه از آلبوم موسیقایی گفت‌وگوی نی و عود اثر استاد کسایی انتخاب شده است، به جذابیت بیش از پیش این اثر افزوده است. از سوی دیگر جذابیت ذاتی این قصه‌ها به دلیل فضای روایی پرهیجان و شکل روایت آن باعث شده که این مجموعه علاوه بر مخاطبان نوجوان، افراد بزرگسال را نیز به خود جذب کند. ورود این مجموعه به سایر کشورها و ترجمه آن که با اقبال قابل توجهی روبرو شده به فرازمانی بودن روایت‌های موجود در آن صحه گذاشته و تائیدی است بر سلامت محتوای بازخوانی‌شده است».

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب در هشت جلد

این مجموعه کتاب شامل 8 جلد است و هر جلد مختص به شاعر یا داستانی از دین است. شرح این 8 جلد به این شکل است: جلد اول «قصه‌های کلیله و دمنه»، جلد دوم «قصه‌های مرزبان‌نامه»، جلد سوم «قصه‌های سندبادنامه و قابوسنامه»، جلد چهارم «قصه‌های مثنوی»، جلد پنجم «قصه‌های قرآن»، جلد ششم قصه‌های شیخ عطار، جلد هفتم «قصه‌های گلستان و ملستان» و جلد هشتم «قصه‌های چهارده معصوم» نام دارند.

این مجموعه کتاب به چند زبان زنده‌ی دنیا از جمله زبان اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده ‌است و در ایران بیش از 40 بار تجدید چاپ شده است.

درباره مهدی آذر یزدی

مهدی آذر یزدی مردی است که با قصه‌های دلنشین خود در قلب میلیون‌ها کودک ایرانی جای خود را باز کرد. او توانست ادبیات واقعی را برای کودکان ایران‌زمین زنده کند و با بازنویسی قصه‌های جذاب پلی بین نسل دیروز و امروز بزند. او در 27 اسفند سال 1300 در شهر یزد به دنیا آمد. دوره کودکی و نوجوانی خود را به کار و فعالیت زیاد گذراند و کشاورزی می‌کرد او زمان نوجوانی و اوایل جوانی خود در یک کارگاه جوراب‌بافی مشغول به کار شد. جایی که تغییر اساسی در زندگی او ایجاد کرد. صاحب این کارگاه بعد از چند سال تصمیم می‌گیرد تا شغل خود را تغییر دهد و کتاب‌فروشی در شهر یزد افتتاح کند. او از میان شاگردانش مهدی آذر یزدی را برای کمک به او در این کار انتخاب کرد. همین موضوع آغاز تغییر و تحول زندگی مرد جوان شد. ادبیات درون او خروشید و رفته رفته کار در فضای کتاب‌فروشی زندگی این مرد جوان را از این رو به آن رو کرد و باعث شد آذر یزدی به شعر و ادبیات فارسی کهن علاقه‌مند شود؛ اما این علاقه به این جا ختم نشد. او مدتی بعد برای کار به شهر تهران آمد و در خیابان ناصرخسرو در چاپخانه‌ای مشغول به کار شد. چاپخانه‌ای که در مسیر موفقیت او قرار گرفته بود.

آغاز کار حرفه‌ای او زمانی که 35 سال داشت شروع شد. او با خواندن داستانی از انور سهیلی به فکر ساده‌نویسی و بازآفرینی متون کهن ادبیات برای کودکان افتاد. این موضوع زمینه‌ای برای شروع قصه‌نویسی او شد. آذر یزدی از سال 1335 قصه‌نویسی برای کودکان را با قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب و مجموعه‌ی «قصه‌های تازه» شروع کرد. او در ادبیات خود قصه‌هایی روان و دل‌نشین از آثار ادبی و دینی بازنویسی کرد و تا پایان عمر به این کار ادامه داد. او تا پایان عمر ازدواج نکرد و تمام زمان خود را صرف قصه‌نویسی برای کودکان کرد.

مهدی آذر یزدی در 18 تیر ماه 1388 در سن 87 سالگی بعد از سال‌ها تلاش در حوزه ادبیات کودک درگذشت. روز درگذشت او به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شد.

تعداد آثار آذریزدی به بیش از 30 اثر می‌رسد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «گربه ناقلا»، «شعر قند و عسل»، «مثنوی بچه خوب»، «قصه‌های ساده برای نوآموزان»، «تصحیح مثنوی مولوی»، «گربه تنبل»، «تذکره شعرای معاصر ایران»، «خودآموز مقدماتی شطرنج»، «خودآموز عکاسی برای همه»، «قصه‌های پیامبران»، «یاد عاشورا» «لبخند»، «چهل کلمه قصار حضرت امیر (ع)»، «دستور طباخی و تدبیر منزل» و «خاله گوهر» اشاره کرد.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی قصه‌های قرآن اثر مهدی آذر یزدی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
215.۳۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۳:۰۳
نویسنده مهدی آذر یزدی
راویمصطفی رحماندوست
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۵.۳۰ مگابایت
۰۳:۵۳:۰۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
4 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
24 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

متن بسیار جالب و گویایی داشت. و با روایت آقای مصطفا رحماندوست بسیار شنیدنی برای سنین نوجوان هست...

5

مهدی آذر یزدی یکی از بهترین هاست و صدای مصطفی رحماندوست هم عالیه

5

بسیار عالی مخصوصا با صدای زیبا و دلنشین جناب رحماندوست

5

عالی عالی داستان ها روان قابل درک برای بچه ها عالی

5

احسنت بر نویسنده و گوینده عزیز خیلی عالی بود

5

متن کتاب هم قابل دیدنه؟؟یا فقط صوت هست؟؟؟؟

5

عالی است، قصه‌های دوست داشتنی با صدای دلنشین

5

قران همیشه خوبه

3

خیلی خوبه عالیییییییی

3

خیلی خیلی خوب بود ممنونم ? ? ?

نمایش 14 نقد دیگر
4.5
(45)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قصه های قرآن 1
قصه های قرآن 1
مهدی آذر یزدی
نوین کتاب
4.5
(45)
33,000
تومان