0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
علی جوان

معرفی و دانلود رایگان کتاب علی جوان

مخترع لیزر گازی، کسی که پروژه ی بزرگش در ایران رد شد!
ناشر:
فیدیبو
درباره علی جوان
علی جوان در ۵ دی ۱۳۰۵ در تهران و در خانواده‌ای آذری به دنیا آمد (۲۲ شهریور ۱۳۹۵ فوت کرد). از ۵، ۶ سالگی و وقتی هنوز مدرسه نمی‌رفت در خانه شمارش و کمی حساب یاد گرفته بود و عاشق بازی با اعداد بود. بعد از اتمام دروه‌ی ابتدایی، تحصیلات خود را در رشته‌ی ریاضی-فیزیک در دبیرستان‌های مشهور فیروز بهرام و ماندگار البرز ادامه داد. با پایان متوسطه در کنکور شرکت کرد و با قبولی در رشته ریاضی-فیزیک دانشگاه تهران، هم به آرزویش رسید هم مسیر آینده‌ی خود را مشخص کرد. پس از دریافت مدرک فوق لیسانس دریافت که آن‌جا دیگر چیزی برای یاد دادن به او ندارد. به کمک شرایط مساعد وقت، راهی سرزمینی شد که امکان پیشرفت را برایش فراهم می‌کرد؛ «جوان» در ۱۹۴۸ برای تحصیل در دوره‌ی دکترای فیزیک به دانشگاه کلمبیای ایالات متحده رفت. علی به جز ریاضی و فیزیک، هنردوست هم بود و به طور خاص عشق زیادی به موسیقی داشت؛ در حدی که در همان دانشگاه کلمبیا در کلاس‌های هنری موسیقی هم شرکت می‌کرد. او در جایی گفته موسیقی باخ جلوه‌ای از عالم ریاضی است؛ علی جوان تحت نظر استاد راهنمایش، چارلز تونز، مدرک دکترا خود را گرفت و بعد به دوره فوق دکترا رفت. ده سال بعد از ورودش به خاک آمریکا، در حالی که هنوز مشغول تحصیلات دانشگاهی (دوره فوق دکترا) بود به گروه تحقیقاتی آزمایشگاه بل در نیوجرسی پیوست؛ جایی که در آن مهم‌ترین دست‌آوردش را هم به دست آورد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
474.۶۶ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسندهعلیرضا برادران
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۱۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۷۴.۶۶ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 52 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
5 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

برای اشنایی اولیه با یک چهره برتر علمی جهان بسیار مناسب است . دانشمندان واقعی برخلاف هنرمندان و با توجه به شخصیت متفاوت چهره های علمی ، که شهرت اهمیت چندانی برایشان ندارد ، معمولا ناشناخته می مانند درحالیکه اشنایی با طررز تفکر و قوای ذهن انها چیزی است که میتواند برای همگان بسیار مفید باشد . ممنون

3

کتاب جالبی بود مخصوصا اینکه نوشته بود بعد جلسه سه نفره با رییس جمهور پ وزیر علوم باز طرح اونجور که باید به سرانجام نرسید نشون میده فرهنگ جامعه و به تبع اون فرهنگ سازمانی منتج از اون که البته این دو هردو به روی هم موثراند چقدر مهمه و البته نباید درهرصورت ناامید شد! تجربه ای بود?

5

سلام از شما ممنون بابت کتاب ولی ایکاش کاملتر و مفصل تر بود که بشه از زندگی این بزرگ وار درس های بیشتری یاد بگیریم واقعا حیف که ما از زندگی های اسطوره های خودمون یا چیزی نمیدونیم یا اگه بدونیم خیلی کم در حد شنیده ها

5

غمناگ بود. بزرگترین اختراع های جهان سهم عمدش واسه دانشمندای ماست اما استفادش واسه اوناست خوش به حال کسایی که تو ایران مدرسه ساختن خوش به حال اونایی که داخلش درس یا گرفتن و خوش به حال ملتی که استفادش و بردن ?

2

محض آشنایی با علی جوان و کار بزرگی که انجام داده خوبه اما ای کاش در زمان حیات علی جوان باهاش مصاحبه میشد و کتابی مستند و واقعی نوشته میشد. ضمنا یکی دو جا به نظر میاد اشکال ترجمه وجود داره.

5

به نظرم چهره ی بسیار برجسته ای و صرفا به دلیل نبود امکانات نتونسته اسم ایران رو بالا ببره باز هم به دلیل ضعف حکومتی یه نابغه رو از دست دادیم

5

عالی بود کم از خدمت گراهام بل نداره. روحش شاد

5

خوب بود فقط کاش کمی از نوع نگاه و تفکرات و نگرش ایشان هم بیان می شد،در واقع ما امروز به اینگونه نگرش بیش از پیش احتیاج داریم.

4

کتاب خوبی هست و اینکه برای ایران متاسفم من قبلا اسمشونو از استادم شنیده بودم روحشون شاد و یادشون گرامی

5

خیلی خوبه که ما دانشمندان خودمون را بیشتر و بهتر بشناسیم و بدونیم چه زحماتی برای پیشرفت دنیا انجام دادن

نمایش 18 نقد دیگر
4.4
(52)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
رایگان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علی جوان
علی جوان
مخترع لیزر گازی، کسی که پروژه ی بزرگش در ایران رد شد!
فیدیبو
4.4
(52)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
رایگان