0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترمودینامیک

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترمودینامیک

دامیز
نویسنده:
مایکل پاوکن
درباره ترمودینامیک

 

آن‌هایی که در دانشگاه مهندسی یا فیزیک خوانده‌اند، زیاد اسم ترمودینامیک را شنیده‌اند. ترمودینامیک دانشی جذاب و خواندنی است که پایه‌ی بسیاری از دروس رشته‌های مهندسی است و برای پیشرفت در این رشته‌ها لازم  وضروی است که  ابتدا مفاهیم ترمودینامیک برای شما جا بیفتد. از سوی دیگر دانش ترمودینامیک بسیاری از پدیده‌های زندگی روزمره را توجیه می‌کند و از این ‌جهت می‌تواند برای افراد غیردانشگاهی، یا افرادی که در زمینه‌های دیگر هم تحصیل می‌کنند جالب و لذت‌بخش باشد. ترمودینامیک اگر به زبان ساده و ملموس گفته شود بسیار دوست‌داشتنی و جذاب است، کتاب ترمودینامیک for dummies کتاب هیجان انگیزی است که سفر جذابی را برای مخاطب به دنیای علم رقم‌زده است. این کتاب را بخوانید و یک بار دیگر به دنیای اطرافتان نگاه کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

‌درباره‌ی کتاب ترمودینامیک دامیز اثر مایکل پاوکن

کتاب ترمودینامیک با عنوان کامل thermodynamic for dummies اولین بار سال 2011 در آمریکا منتشر شد. این کتاب یکی از جلدهای مجموعه‌ی for dummies است که هرکدام در زمینه‌ی یک مهارت یا دانش خاص نوشته شده‌اند تا مخاطبان بیشتری بتوانند با این مطالب ارتباط برقرار کرده و از آن لذت ببرند. کتاب‌های دامیز در سراسر جهان طرفداران زیادی دارند و تعداد زیادی از آن‌ها در ایران نیز ترجمه و منتشر شده‌اند.

مایکل پاوکن در کتاب ترمودینامیک تلاش کرده به مخاطب کمک کند درک بهتری از نقش انرژی در زندگی بشر پیدا کند و کاربرد آن در وسایلی مانند خودرو، هواپیما و... که زندگی ما را آسان‌تر کرده‌اند توضیح داده است. نویسنده در این کتاب جذاب تلاش کرده است تمام مفاهیم و اصطلاحات فنی‌ای که استفاده کرده را توضیح دهد تا مطالب برای مخاطب واضح باشند. این کتاب به طور مفصل در بخش‌های مختلف مطالب متفاوت را توضیح داده و درصورتی‌که تمایل به خواندن کل مطالب کتاب ندارید می‌توانید قسمت‌های موردعلاقه‌ی خود را بخوانید.

کتاب ترمودینامیک for dummies تاکنون به زبان‌های زیادی برگردانده شده و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

مروری بر فصل‌های کتاب ترمودینامیک دامیز

کتاب ترمودینامیک for dummies با مقدمه‌ای آغازشده است که در آن به قواعد کتاب و دلایل نگارش آن اشاره‌شده است. خواندن مقدمه پیش از خواندن متن کتاب به شما کمک می‌کند با دیدگاه‌های نویسنده آشنا شوید و از مطالعه‌ی کتاب لذت بیشتری ببرید. همچنین خلاصه‌ای از بخش‌های مختلف کتاب در این مقدمه قرارگرفته است که با مطالعه‌ی آن می‌توانید دید بهتری به محتوای کلی کتاب به دست آورید. در ادامه محتوای اصلی کتاب ترمودینامیک در 5 بخش و 18 فصل نوشته شده که عنوان بخش‌ها و فصل‌های کتاب به شرح زیر است:

بخش 1: بررسی اصول در ترمودینامیک

فصل 1: ترمودینامیک در زندگی روزمره

فصل 2: پی ریزی مبانی ترمودینامیک

فصل 3: آشنایی با فازها و خواص مواد

فصل 4: کار و گرما باهم می‌آیند

بخش 2: کاربرد قوانین ترمودینامیک

فصل 5: کاربرد قانون اول در سیستم‌های بسته

فصل 6: کاربرد قانون اول در سیستم‌های باز

فصل 7: حاکمیت قانون دوم بر موتورهای گرمایی و یخچال‌ها

فصل 8: انتروپی، هبوط هستی

فصل 9: تحلیل سیستم‌ها با استفاده از قانون دوم ترمودینامیک

بخش 3: هواپیما، قطار و خودرو؛ کاری می‌کنند که گرما برای شما کار کند

فصل 10: کار با سیکل‌های کارنو و برایتون

فصل 11: کار با سیکل‌های اتو و دیزل

فصل 12: کار با سیکل رانکین

فصل 13: سرد کردن با سیکل سردسازی

بخش 4: بیان روابط ترمودینامیکی، واکنش‌ها و مخلوط‌ها

فصل 14: شناخت رفتار گازهای واقعی

فصل 15: اختلاط گازهایی که با هم واکنش نمی‌دهند

فصل 16: سوختن از طریق احتراق

بخش 5: بخش ده‌تایی‌ها

فصل 17: ده نام مشهور در ترمودینامیک

فصل 18: ده سیکل مهم دیگر

پیوست: جداول خواص ترمودینامیکی

‌درباره‌ی مایکل پاوکن نویسنده‌ی کتاب ترمودینامیک دامیز

مایکل پاوکن مهندس مکانیک آمریکایی شاغل در ناساست. او مدرک دکترای مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه جورجیا دریافت کرده است.

مایکل پاوکن سال‌هاست در جامعه‌ی علمی امریکا فعالیت می‌کند. او کار استادی را در دانشگاه واشنگتن آغاز کرد و در آنجا استادیار مهندسی مکانیک بود. او سال 2000 به jpl، آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا ملحق شد و از آن زمان در بخش سیستم‌های کنترل گرمایی فضاپیما کار می‌کند. او در کنار همکارانش تلاش می‌کند کاوش منظومه‌ی شمسی را برای بشر آسان‌تر کند.

مایکل پاوکن در کنار کار در ناسا در دانشگاه کلتک تدریس مهندسی مکانیک تدریس می‌کند. او همچنین در جوامع تخصصی مهندسی همچون ASHRAE، ASME و AIAA عضویت دارد.

ترجمه‌ی کتاب ترمودینامیک دامیز  به فارسی

سری کتاب‌های دامیز در ایران مانند سایر نقاط جهان طرفداران زیادی دارد. سال‌هاست انتشارات آوند دانش جلدهای مختلف این مجموعه را با موضوعات متفاوت ترجمه و وارد بازار کتاب ایران کرده است. ظاهر خاص این کتاب‌ها با جلد زرد و مشکی که مشابه نسخه‌ی اصلی است، آن‌ها را متمایز کرده و خوانندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

انتشارات آوند دانش کتاب ترمودینامیک for dummies را سال 95 با ترجمه‌ی عباس نصر آزادانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

 

چرا باید کتاب ترمودینامیک دامیز  را خواند؟

ترمودینامیک یکی از پایه‌ترین و پراهمیت‌ترین دانش‌های بشری است. دانش ترمودینامیک است که بسیاری از اتفاقات را برای بشر ممکن کرده و زندگی او را متحول کرده است. بدون شناخت علم ترمودینامیک و به کارگیری آن هیچ یک از وسایل نقلیه‌ی امروزی کار نمی‌کردند و حتی امکان بهره بردن از انرژی‌ای مانند برق که زندگی بشر کاملاً به آن وابسته است وجود نداشت. دانش ترمودینامیک از انتقال گرما حرف می‌زند و می‌گوید چگونه می‌توان از این انرژی استفاده کرد. آشنایی با دانش ترمودینامیک دید افراد را به زندگی تغییر می‌دهد و باعث خواهد شد بسیاری از اتفاقات ساده‌ای که برایشان دلیلی پیدا نمی‌کنیم به‌راحتی توجیه شوند. خواندن کتاب ترمودینامیک به تمام کسانی که ذره‌ای درباره‌ی عملکرد جهان کنجکاوند توصیه می‌شود. این کتاب همچنین هدیه‌ی بسیار خوبی برای نوجوانان به حساب می‌آید تا به دانش علاقه‌ی بیشتری پیدا کنند.

کتاب ترمودینامیک در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی است که از علم لذت می‌برند مناسب است.

کتاب ترمودینامیک جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علمی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی علمی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب ترمودینامیک اثر مایکل پاوکن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب ترمودینامیک دامیز  می‌خوانیم

خنک کردن با بیان کلازیوس برای یخچال‌ها

گرما به طور طبیعی از چشمه‌های گرم به چاه‌های سرد جریان می‌یابد. تا قبل از اختراع اولین ماشین سردساز (یخچال) کسی نمی‌توانست کاری درباره‌ی این جریان طبیعی گرما انجام دهد. فقط ناچار بودند در طول تابستان مدام عرق بریزند تا زمستان از راه برسد؛ اما اکنون همه چیز تغییر کرده، منتها جابه‌جا کردن گرما از یک منبع سرد به یک منبع گرم با کمی هزینه همراه شده که شما هم اگر تاکنون یک قبض برق سنگین برای کولر (تهویه مطبوع) خانه در تابستان پرداخت کرده باشید، به خوبی از این موضوع آگاه شده‌اید.

از نظر ترمودینامیک، یخچال‌ها بسیار شبیه موتورهای گرمایی هستند که به‌صورت معکوس کار می‌کنند. این وسایل برای انتقال گرما از یک منبع دما پایین مثل فضای داخل یخچال، به یک منبع دما بالا مانند فضای آشپرخانه، از کار استفاده می‌کنن. نمونه‌هایی از ماشین‌های سردسازی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و پمپ‌های گرمایی هستند. پمپ گرمایی، اساساً یک دستگاه تهویه مطبوع است که می‌تواند گرما را در طول زمستان، از بیرون به داخل خانه پمپ کند. این دستگاه‌ها برای مناطقی با زمستان‌های معتدل بسیار مناسب‌اند.

در مبحث بعدی توضیح می‌دهیم که چگونه قانون دوم ترمودینامیک را برای سیکل‌های سردسازی اعمال کنیم و مقدمه‌ای نیز در مورد نحوه‌ی کار سیکل سردسازی بیان خواهیم کرد. توضیحات بیشتر و بیان نحوه‌ی تجزیه‌وتحلیل سیکل‌های سردسازی را به فصل 13 موکول می‌کنیم.

مشخصات یخچال‌ها

چون گرما به‌طور طبیعی از دمای گرم به سرد جریان می‌یابد، برای به جریان درآوردن آن در جهت عکس، به کمی تلاش نیاز داری. این مشاهده به‌صورت بیان کلازیوس از قانون دوم ترمودینامیک ابزار می‌شود: غیر ممکن است که یک یخچال بدون هیچ کار ورودی بتواند گرما را از یک منبع سرد به منبع گرم منتقل کند. شکل 3-7 مشخصات زیر را برای یخچال‌ها نشان می‌دهد:

  • یخچال‌ها از یک سیال برای جذب و دفع گرما استفاده می‌کنند. سیال می‌تواند وظیفه‌ی ورود کار و در برخی موارد خروج کار از یخچال را نیز انجام دهد (کار خروجی برای انواع خاصی از سیکل‌های سردسازی، برای جبران کار ورودی به کار می‌رود).

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
14.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
380 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۰:۰۰
نویسندهمایکل پاوکن
مترجمعباس نصرآزادانی
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Thermodynamics For Dummies
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
62,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۱۴.۰۵ مگابایت
۳۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
30 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

لطفا در ابتدا بفرمایید امکان انتقال فایل کتاب خریداری شده وجود ندارد امثال من که تبلت ندارد باید کور شود تا بتواند تو صفحه موبایل کتاب بخواند

1

با سلام و احترام خواندن کتاب با فرمت PDF بسیار سخت تر از خواندن کتاب الکترونیکebook است.

4

خواهشا درس های دیگه این کتاب رو بزارید طراحی اجزا سیالات و....

5

وای این عالی بود سیالاتشم اگه هست بذارید لطفا

4

کاش مثال بیشتر داشت

5

عالی

5

عالی

3.5
(11)
46,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترمودینامیک
ترمودینامیک
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.5
(11)
46,500
تومان