0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنج حکایت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پنج حکایت

نسخه
درباره پنج حکایت

شما را به یکی از عاشقانه‌ترین اشعار شکسپیر مهمان می‌کنیم.

«من قلب تو را با خودم همه‌جا می‌برم

من آن را با خودم می‌برم

من هرگز بدون تو نیستم

هر جا من رفتم تو با من بودی

و هرکار که کردم، تو با من آن را انجام دادی

 عزیزم من! من این دنیا را نمی‌خواهم

هیچ سرنوشتی برای خودم نمی‌خواهم

شیرین‌ترین چیزها برای من سرنوشت تو است

و زیبایی دنیا برای من تو هستی

و این همان چیزی است که ماه همیشه به معنای آن بوده است

و خورشید همیشه برای تو می‌درخشیده است» 

 کتاب صوتی «پنج حکایت شکسپیر»

کتاب پنج حکایت شکسپیر توسط علی اصغر حکمت نوشته شده‌است. تحریر این کتاب چهل سال، بین سال‌های 1915-1953 به طول انجامیده‌ است. سرانجام در سال 1953 مجموعه کامل منتشر شد. کتاب پنج حکایت از شکسپیر مجموعه‌ای از نمایش‌نامه‌های مشهور شکسپیر است. علی اصغر حکمت با تسلط بر این نمایش‌نامه‌ها کتاب پنج حکایت شکسپیر را نوشته‌است. این پنج حکایت، خلاصه‌ای از داستان‌های اصلی هستند. کار علی اصغر حکمت فقط خلاصه نویسی نیست. او حکایات شکسپیر را با زبان اصیل فارسی ترکیبی کرده‌است. به علاوه برای فهم بهتر خواننده از مفهوم داستان، مثال‌هایی را از شاعران نامی ایران مانند حافظ، سعدی، نظامی، جامی و فردوسی آورده است. هدف آقای حکمت از نوشتن این کتاب، شناساندن هرچه بیشتر شکسپیر به فارسی زبانان بود. تاکنون بارها و بارها نمایش‌نامه‌های شکسپیر به ترجمه رسیده است. اما به علت سنگینی ادبیات این آثار فهم و درک درست معانی برای فارسی زبان اندکی دشوار است. به همین دلیل علی اصغر حکمت از شاعران فارسی زبان بهره گرفته‌است. کتاب پنج حکایت از شکسپیر شامل 5 نمایش‌نامه‌ی تاجر ونیزی، مکبث پادشاه اسکاتلند، غمنامه اتللو یا مغربی ونیز، رومئو و ژولیت و غمنامه هملت شاهزاده دانمارک است. علی اصغر حکمت سبک و لحن کتاب را به نثر هم عصر خود شکسپیر در ایران نوشته است. نثر کتاب علی اصغر حکمت نثر کهن محسوب می‌شود.

کتاب صوتی شکسپیر

یکی از حکایت‌های این مجموعه نمایشنامه مکبث، پادشاه اسکاتلند است. داستان این کتاب مربوط به یک سردار شجاع به نام مکبث است. مکبث یکی از محبوب‌ترین و دلیرترین سرداران پادشاه دانکن محسوب می‌شود. مکبث و یکی دیگر از سرداران به نام بانکو زمانی که از یک نبرد با نروژی‌ها باز می‌گردند. آن‌ها در راه به ساحران برمی‌خورند. ساحران به مکبث می‌گویند که در آینده پادشاه اسکاتلند خواهد شد. زمانی که مکبث به دربار باز می‌گردد، محسور حرف‌های زنش می‌شود. لیدی به او می‌گوید که دانکن را کشته و تاج و تخت را بدست آورد. سرانجام مکبث به حرف همسرش گوش داده و جان پادشاه دانکن را می‌گیرد. پس از کشته شدن پادشاه دانکن، مکبث بر تخت سلطنت می‌نشیند. اما این پایان خوش ماجرا نیست. مکبث برای اینکه جایگاهش متزلزل نشود، فرزندان بانکو را به قتل می‌رساند. زیرا ساحران به او گفته بودند که این فرزندان تهدیدی برای تاج و تخت او به شمار می‌روند. بانکو یکی از فرزندانش را از دست قاتلان فراری می‌دهد‌. اما خودش جای فرزندش کشته می‌شود. مالکوم نیز فرزند پادشاه دانکن است. او هم از کشور می‌گریزد تا جانش را نجات دهد‌. در اسکاتلند بیشتر مقامات از دست مکبث به کشورهای دیگر گریخته‌اند. تنها چاپلوسان و متملغان باقی مانده‌اند. پس از مرگ دانکن، لیدی کم کم به بیماری جنون مبتلا می‌شود. او شب‌ها در کاخ راه می‌رود و به ندیمه‌ها از راز قتل دانکن می‌گوید. سرانجام لیدی خودش را می‌کشد.

مکبث که ترس از دست دادن حکومت تمام زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده‌است، دوباره به ساحران پناه می‌برد. ساحران به او می‌گویند که از جنگل بیرنام دوری کند. پس از چندی مالکوم سپاه خود را جمع کرده و از سمت جنگل بیرنام به اسکاتلند حمله می‌کند. مکبث که همراهی به جز عده‌ای چاپلوس برایش باقی نمانده است، از سپاه مالکوم شست خورده و کشته می‌شود. پس از جنگ، مالکوم شکوهمندانه وارد کاخ شده و دوباره فرمانروایی اسکاتلند را برعهده می‌گیرد. نمایش‌نامه مکبث، پادشاه اسکاتلند چهار شخصیت اصلی مکبث، دانکن، لیدی و بانکو را دارد. هرکدام از آن‌ها شخصیت منحصر به فرد خود را دارند. مکبث سرداری دلیر، اما نمک نشناس است. لیدی شخصیتی ظالم و سیاه دل دارد. دانکن پادشاهی عادل، محبوب و خوش قلب است.

انتشار کتاب «پنج حکایت شکسپیر»

نسخه چاپی کتاب پنج حکایت شکسپیر در سال در سال 1394 تو انتشارات ققنوس به چاپ رسید. نسخه صوتی آن نیز در در سال 1396 تو سط انتشارات نوین کتاب منتشر شد. گوینده‌ی کتاب صوتی پنج حکایت شکسپیر، هنرمند خوب کشورمان حسین پاکدل است. حسین پاکدل در سال 1338 در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل دانشگاه تهران است. حسین پاکدل فراتر از فعالیت در عرصه باریگری، فیلم‌نامه نویس و کارگردان نیز هست. او سال‌های بسیاری در زمینه اجرای برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کرد. حسین پاکدل به مدت 7 سال مدیر شبکه اول صدا و سیما بود.

آقای پاکدل یکی از چهره‌های سرشناس در تئاتر کشورمان محسوب می‌شود. او سال‌ها مدیر تئاتر شهر نیز بود. حسین پاکدل در یک خانواده هنرمند زندگی می‌کند. برادرش مهدی پاکدل یکی از بازیگران خوب کشورمان و دیگر برادرش مسعود پاکدل عکاس و برنامه‌ساز تلویزیون است. به علاوه همسر او بانو عاطفه رضوی، از هنرمندان نامی کشورمان است. از فعالیت‌های این هنرمند در زمینه تئاتر می‌توان به حضرت والا، دکتر نون، سمفونی درد و ...، در زمینه فیلم‌های سینمایی خانه کاغذی، برف روی کاج‌ها و ...، در زمینه فیلم‌های تلویزیونی از سرنوشت، شاهرگ، ایراندخت و فیلم‌های نمایش خانگی مانکن، عالیجناب و ..‌. اشاره کرد.

دانلود اشعار شکسپیر

برای دانلود اشعار زیبای شکسپیر می‌توانید از فیدیبو کمک بگیرید. به علاوه کتاب پنج حکایت از شکسپیر به قلم علی اصغر حکمت یکی از بهترین مجموعه‌ها برای داشتن اشعار شکسپیر است.

دانلود کتابهای شکسپیر

اشعار و داستان‌های شکسپیر همگی در کتاب‌های مجزا در فیدیبو موجود هستند. شما می‌توانید با استفاده از موتور جستجوگر فیدیبو لیست کتاب‌های شکسپیر را در اختیار داشته باشید.

درباره‌ی نویسنده کتاب صوتی «پنج حکایت از شکسپیر»، علی اصغر حکمت

علی اصغر حکمت در بیست و ششم مرداد ماه سال 1271 چشم به جهان گشود. وی زاده، شهر لسان الغیب، شیراز است. آقای حکمت از نوادگان حسن فصایی و سید علی خان امیر کبیر بود. حکمت در خانواده‌ای ادیب بزرگ شد. او تا پایان دوران مدرسه در شیراز زندگی می‌کرد. اما برای ادامه تحصیل در به تهران مهاجرت کرد. او در تهران به تحصیل در رشته علوم اسلامی پرداخت. به علاوه در همن زمان به مدرسه آمریکایی‌ها نیز می‌رفت. سپس از اتمام دوران تحصیل سال‌ها به عنوان مدرس زبان انگلیسی در مدارس کار می‌کرد. سپس به همراه یکی از آشنایانش حزب را رادیکال را بنیان‌گذاری کرد و رسما وارد سیاست شد. او از سال 1297 تا 1309 در وزارت معارف کار می‌کرد. آقای حکمت تا قبل از بازنشستگی فعالیت‌های بسیاری در زمینه سیاست انجام داده بود. او در سال 1317 به عنوان وزیر کشور منصوب شد. سپس در سال 1320 فعالیت خود را در وزارت پیشه و هنر آغاز کرد. او در زمان فعالیت خود در ورازت فرهنگ و وزارت کشور اقدامات بسیاری از جمله تاسیس دانشگاه تهران، تاسیس کتابخانه ملی، تاسیس بسیاری از موزه‌ها، نهضت سواد آموزی، فارسی سازی نام‌ها، تاسیس وزارت تربیت بدنی، تاسیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و ... اشاره کرد. آقای حکمت کسی بود که در سال 1313 صداق هدایت را ممنوع القلم کرد. پس از تاسیس دانشگاه تهران وی بر مسند ریاست این دانشگاه رسید. علی اصغر حکمت یکی از چهره‌های شریف و زحمت‌کش کشورمان است. اقدامات او برای آبادانی این سرزمین بی‌شمار است. آقای حکمت فراتر از تمامی فعالیت‌های دولتی، یکی از مشاهیر ادب فارسی محسوب می‌شود. او آثار گران‌بها و اصیلی را در ادبیات ایران از خود به جا گذاشته است. او به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد و نام ایران و ادبیات فارسی را در همه جا به گوش مردم رسانید. از آثار ادبی این مرد بزرگ می‌توان به از سعدی تا جامی، رستاخیز، الواح بابل، راه زندگی و ... اشاره کرد. علی اصغر حکمت چند سال قبل از فوت، بیش از پنج هزار جلد کتاب، و صدها نامه خطی را به موزه‌های کشور اهدا کرد. اما ناگذیر از پایان عمر وی در سوم شهریور سال 1359 چشم از جهان فروبست. آرامگاه او در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی است. کشور پهنار ایران به چشم خود بسیاری از این مردان و زنان دلسوز را دیده‌است. بنیانگذار بسیاری از بخش‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی ایران علی اصغر حکمت بود. اگر چنین مردهایی در کشورمان نبودند، امروز بسیاری از فرهنگ ما، از بین رفته بود.

بخشی از کتاب صوتی «پنج حکایت شکسپیر»

حکایت کنند که در روزگار پیشین پادشاهی بر سریر سلطنت کشور دانمارک جای داشت به فضایل آراسته و از رذایل پیراسته, لشکری از فر او نیکنام و کشوری از داد او شادکام. قضا را به مرگی نامعلوم ناگهان درگذشت. بانوی خوبروی او ملکه گرترود هنوز ماهی دو از سوگ شوی نگذشته با برادرش کلادیوس پیمان مزاوجت بست و او به جای برادر بر تخت نشست.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
402.۶۶ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۵۷:۵۶
نویسندهویلیام شکسپیر
مترجم علی اصغر حکمت
راویحسین پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۰۲.۶۶ مگابایت
۰۶:۵۷:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام و تشکر فراوان یک سوال فنی دارم , آیا من میتونم کتابهای صوتی که از شما خریداری کرده ام را , در گوشی خودم دانلود کنم , چون بعد از دانلود میخواهم بر روی یک ام پی تری , قرارشون بدهم , و داشته باشمشون . باسپاس

4

خیلی عالیه. مدتی بود میخواستم آثار شکسپیر رو بخونم و این نسخه صوتی خیلی کار رو راحت کرد. فقط بنظرم ترجمه نثر روایت در بعضی داستانها مثل مکبث اندکی زیاد از حد دچار تکلف در لغات شده. در کل به همه توصیه میکنم

5

آقای پاک دل در خواندن کتاب اشتباهات زیادی دارند.هم بسیاری از کلمات و ترکیب ها را غلط می خوانند.هم شعرها را.از لحن بسیاری از جمله ها بر می آید معنای آن را در نیافته اند. حیف ازین صدای زیبا.

4

خیلی وقت بود دوست داشتم نمایشنامه های شکسپیر رو بخونم و این کتاب صوتی به من کمک کرد تا بتونم تو وقتای مرده و حین رفت و آمد به این نمایشنامه های معروف گوش بدم.?

4

این کتاب واقعا افتضاح بود.متاسفم برای یک عده مترجم نما که این شاهکار شکسپیر وبه کلمات فارسی شاهنامه و مناجات نامه خواجه ترجمه کردند.خیلی چندش آور بود

5

من فیلم های این ۵ قصه را در سینما دیده بودم شنیدن دوباره آنها برای بسیار لذت بخش و آموزنده بود.

4

من عاشق آثار شکسپیر م.صدای آقای پاکدل هم که حرف نداره ولی من به شخصه این مدل ترجمه رو نمی پسندم.

5

کتاب صوتی خوبی است که ارزش چند بار شنیدن را هم دارد اما در قسمت‌هایی میشد تدوین صدای بهتری داشت

4

داستان های معروف و جالبی بود اما راوی ضعیف بود و بعضا کلمات اشتباه تلفظ میشدن

1

بدتر از این نمی شد آثار شکسپیر رو خلاصه کرد ! واقعا ناامید کننده بود

نمایش 12 نقد دیگر
4.6
(29)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پنج حکایت
پنج حکایت
ویلیام شکسپیر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پنج حکایت
پنج حکایت
نسخه
نوین کتاب
4.6
(29)
58,000
تومان