0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

معرفی، خرید و دانلود کتاب افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

پولتان را هوشمندانه مدیریت کنید
درباره افزایش هوش مالی شاهراه ثروت

کتاب «افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت» یکی از آثار نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی-ژاپنی، «رابرت کیوساکی»، است. این نویسنده که پیش از این توانسته بود با کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» شهرت و اعتبار زیادی در تمام دنیا به دست آورد، این بار در این کتاب نشان می‌دهد که چطور می‌توانید پول‌تان را هوشمندانه مدیریت کنید تا به ثروت و رفاه برسید. او در این کتاب به دنبال نشان دادن راه‌های ثروتمند شدن نیست؛ بلکه می‌خواهد روش‌های افزایش و نگهداری از ثروت را نشان دهد. این اثر یکی از آثار برجسته در زمینه‌ی امور مالی و اقتصادی است، تا جایی که «دونالد ترامپ» شخصا مقدمه‌ای در ابتدای آن نوشته است. کتاب افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت با ترجمه‌ی «ناهید سپهرپور» در سال 93 در انتشارات آوین منتشر شده است.

درباره کتاب افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت

راه حل موفقیت در زمان بحران اقتصادی چیست؟ چطور می‌توانیم به نظام اقتصادی روح تازه و سالمی بدهیم؟ و برای این که اقتصاد خود را از نابودی نجات دهیم، به چه معیارهایی نیاز داریم؟ پاسخ این پرسش‌ها خیلی ساده است: آموزش. تنها آموزش است که دانش لازم برای از بین بردن موانع بر سر راه فرصت‌ها را در اختیارمان می‌گذارد. از طریق آموزش می‌توانیم قیدوبندهای محدودکننده‌ی نیت خوب را از بین ببریم و به نوعی عکل‌گرایی تاثیرگذار و آگاهانه دست پیدا کنیم که تنها از طریق دانش و درک ممکن خواهد بود.

رابرت کیوساکی کسی است که امکانات آموزش مالی را برای کسانی که می‌خواهند زندگی‌شان را تغییر دهند و به امنیت مالی برسند نوشته است. همین که این کتاب را دست گرفته‌اید نشان می‌دهد مه در مسیری درست برای بهسازی خود و کشورتان قدم برداشته‌اید. او که با داشتن پدری ثروتمند، از همان کودکی هوش مالی و اقتصادی را آموزش دیده، درباره‌‌ی اهمیت هوش مالی در جامعه می‌گوید: «این آموزش مالی است که مردم را قادر می‌سازد اطلاعات مالی را تجزیه و تحلیل و به دانش مالی تبدیل کنند. اغلب مردم فاقد آموزش مالی مورد نیاز برای به عهده گرفتن مسئولیت زندگی‌شان هستند».

یکی از نخستین گام‌ها برای ثروتمندتر شدن از طریق مدیریت هوشمندانه‌تر پول‌تان، بهره‌گیری از فرصت‌هایی است که پیش روی‌تان قرار می‌گیرند. اگر به دنبال فرصتی شگفت‌انگیز هستید، کتاب «هوش مالی‌تان را افزایش دهید» را بخوانید و به آن توجه کنید. به این ترتیب می‌توانید در مسیر درست استقلال مالی و موفقیتی پایدار قرار بگیرید. این کتاب به شما نمی‌گوید چه کنید. درباره‌ی توصیه‌ی مالی نیست. حتی درباره‌ی این هم نیست که شما به لحاظ مالی باهوش‌تر شوید تا بتوانید اطلاعات مالی خود را تجزیه و تحلیل کنید. چیزی که در این کتاب می‌خوانید خیلی ساده‌تر است: با هوشمندتر شدن، ثروتمندتر می‌شوید. درواقع این کتاب به افزایش هوش مالی شما کمک می‌کند و به جای این که به شما چند ماهی بدهد، کمک می‌کند به یک ماهی‌گیر حرفه‌ای تبدیل شوید. در این اثر پنج هوش مالی اصلی که برای ثروتمندتر شدن به آن‌ها نیاز دارید، برای‌تان شرح داده می‌شود؛ فارغ از این که در کدام بازارهای اقتصادی، سهام یا املاک فعالیت می‌کنید.

مروری بر فصل‌های کتاب افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت

فصل اول، هوش مالی چیست؟: راه حل‌های افراد فقیر برای مشکلات پولی، راه حل مشکلات مالی چیست؟، با حل مشکلات پولی باهوش‌تر می‌شوید، علت فقر، تغییر قوانین پول، شبکه‌های امن دولت، چرا ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند، نحوه تعامل فقرا با مشکلات پولی، نحوه تعامل طبقه متوسط با مشکلات پولی، ثروتمندان چگونه مشکلات پولی خود را حل می‌کنند، حل کردن مسائل مالی سایرین.

فصل دوم، پنج ضریب هوشی مالی: هوش مالی در قیاس با ضریب هوش مالی، ارزیابی هوش مالی، همه به هوش مالی نیاز ندارند، چه کسی به بیشترین ضریب هوش مالی نیاز دارد؟.

فصل سوم، ضریب هوش مالی شماره 1، کسب پول بیشتر: پیش از آن که شغل‌تان را ترک کنید، مراحل رسیدن به هدف، هوش احساسی، افراد ضعیف‌النفس به ندرت برنده می‌شوند، کسب پول بیشتر، چرا پولدارها پولدارتر می‌شوند.

فصل چهارم، ضریب هوش مالی شماره 2، حفاظت از پول: معیار ضریب هوشی مالی شماره 2، بوروکرات‌ها یا کارکنان اداری، اهمیت مالیات، کدام حزب سیاسی بهتر است؟، طرفدار نظام سرمایه‌داری هستید یا سوسیالیستی؟، درآمد خود را با دقت انتخاب کنید، بانک‌دارها، کارگزاران یا دلال‌ها، بازرگانان در قیاس با سرمایه‌گذاران، خرید و فروش سهام.

فصل پنجم، ضریب هوش مالی شماره 3، بودجه‌بندی پول: بودجه یک برنامه است، کسر بودجه، کسر بودجه دولتی، کسر بودجه فردی، بودجه مازاد، مازاد بودجه دولت، دموکرات‌ها چطور بودجه را مدیریت می‌کنند، جمهوری‌خواهان چطور بودجه را مدیریت می‌کنند، کسب و کار با بودجه مازاد، بودجه مازاد فردی، بودجه مازاد در اولویت است، سرمایه‌گذاری پول، پس‌اندازها، وقتی پول کم می‌آوریم، فقیر بودن چطور می‌تواند شما را ثروتمند کند؟، بدهی خوب و بدهی بد.

فصل ششم، ضریب هوش مالی شماره 4، اهرم ساختن از پول: نظام سرمایه‌داری جدید، اهرم چیست؟، ارزش نه بر مبنای تورم، اهرم ریسک‌پذیر نیست، کنترل یا نظارت چیست؟، هوش مالی کلید دستیابی به کنترل است، مدیریت اموال نوعی کنترل کلیدی است، سودهای بالاتر و ریسک‌های پایین‌تر، هدف شما از سرمایه‌گذاری چیست؟، سه نوع سرمایه‌گذاری، کسب پول در قبال هیچ، استراتژی برون رفت، شروع کردن با هیچ.

فصل هفتم، ضریب هوش مالی شماره پنج، ارتقاء دانش مالی: چهار عصر بشری، ابَر ثروتمندان، سرریز اطلاعات، هوش نظامی، طبقه‌بندی اطلاعات، بالا بردن قیمت و سپس فروش، طبقه‌بندی اطلاعات برای پولدارتر شدن، قوانین بر ارزش دارایی می‌افزایند، روند بازار دوست شماست، جمعیت‌شناسی، مبنای سرمایه‌گذاری است، نقدینگی کمتر اطلاعات بیشتر.

فصل هشتم، یکپارچگی پول: یکپارچگی در اتومبیل، یکپارچگی سلامت و ثروت، کارت گزارش مالی، فقدان یکپارچگی مالی، زبان تجارت، یکپارچگی مالی دولت، ارزش ذاتی خود را افزایش دهید، ارزش ذاتی املاک.

فصل نهم، پرورش نبوغ مالی: کمتر از سطح امکانات‌تان زندگی نکنید، باهوش‌ها شکست می‌خورند، یافتن نبوغ، هوش‌های چندگانه، بخش‌های سه‌گانه‌ی مغز، نبرد مغزها، یاد بگیرید با استفاده از کل مغزتان برنده شوید، گویش‌های فقرا و طبقه متوسط، قدرت محیط‌ها، یافتن محیط خودتان، مخروط یادگیری.

فصل دهم، ارتقاء ضریب هوش مالی: برخی کاربردهای عملی، کارآفرین شدن مستلزم چیست؟، دو مشخصه‌ کارآفرینان، حلقه‌ی بازخورد.

در بخشی از کتاب افزایش هوش مالی، شاهراه ثروت می‌خوانیم

فقدان آموزش مالی موجب شده تا مردم دست به کارهای احمقانه بزنند یا توسط افراد احمق گمراه گردند. به عنوان مثال، در سال ۱۹۹۷، وقتی برای نخستین بار کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را منتشر کردم و گفتم «خانه‌ی شما یک دارایی نیست... خانه شما یک بدهی است»، فریادهای اعتراض برخاست. در آن زمان من و کتابم به شدت مورد نقد قرار گرفتیم. بسیاری از کسانی که مدعی بودند کارشناس مالی هستند، در رسانه‌ها به من حمله کردند. ده سال بعد در سال ۲۰۰۷، وقتی بازارهای اعتباری در هم شکستند و میلیون‌ها نفر در سراشیبی سقوط مالی قرار گرفتند، بسیاری خانه‌های‌شان را از دست دادند، بسیاری اعلام ورشکستگی کردند، و سایرین متوجه شدند که با افت ارزش املاک، پولی که بابت خانه‌های‌شان داده بودند، بیش از ارزش آن‌ها بود. این افراد در کمال ناراحتی دریافتند که خانه‌های‌شان در حقیقت، بدهی هستند، نه دارایی.

امروزه، بسیاری از کارشناسان مالی همچنان به مردم توصیه می‌کنند: «سخت کار کنید، پول پس‌انداز کنید، در سطحی پایین‌تر از امکانات‌تان زندگی کنید، و در صندوق‌های مشترک، سرمایه گذاری کنید». مشکل این توصیه این است که توصیه بدی است ـ صرفا به این دلیل که منسوخ شده است. قوانین پول تغییر کرده‌اند. این قوانین در سال ۱۹۷۱ تغییر کردند. امروز با یک نظام سرمایه‌داری جدید روبه‌رو هستیم. روش مبتنی بر پول پس‌انداز کردن، بدهی خود را تسویه کردن و داشتن سرمایه‌گذاری‌های متنوع، در دوران سرمایه‌داری قدیم کارآیی داشت. کسانی که به شعار سرمایه‌داری قدیم «سخت کار کنید و پول پس‌انداز کنید» عمل می‌کنند، در عصر سرمایه‌داری جدید با مشکل مالی روبه‌رو خواهند شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۵ مگابایت
تعداد صفحات
278 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۱۶:۰۰
نویسندهرابرت کیوساکی
مترجمناهید سپهرپور
ناشرانتشارات آوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Rich dads increase your financial IQ : get smarter with your money
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۱۶
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
118,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۵ مگابایت
۲۷۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 31 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
16 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام به همه ی عاشقان ثروت خوندن این کتاب رو بهتون واقعا توصیه میکنم اما چند نکته در مورد این کتاب زیبا: ۱. حدود یک سوم این کتاب در مورد قوانین پولی و مالی امریکاست و به درد ما ایرانی ها نمیخوره ۲. نکاتی که در مورد بورس، طلا و نقره بیان شده قدیمیه و مربوط به سال ۲۰۰۸ هستش، پس بر مبانی گفته های این کتاب برای موارد گفته شده تصمیم‌گیری‌ نکنید ۳. مطالب گفته شده در کورد تقویت هوش مالی رو با دقت بالا بخونید و به ذهن بسپارید به امید ثروتمند شدن بالفعل ایران

5

کتاب بی نظیر است. به عنوان یک متدولوژی کامل می توان برای ثروتمند شدن و برخورد با مشکلات مالی از این کتاب ارزشمند کیوساکی استفاده کرد. بسیار جامع و کامل و در عین حال ساده به توانمندی های مالی مورد نیاز برای کسب ثروت اشاره کرده است.

4

کتاب خوبی بود، بخش هایی از کتاب مربوط به قوانین ایالت متحده آمریکا بود و شاید کاربردی برای ما نداشته باشه، اما برای باز کردن ذهن و ایده خوب هست

4

نمی تونم دانلوود کنم پشتیبانی تون هم پاسخگو نیست راهنمایی لطفا

5

واقعا فوق العاده است و کاربردی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه فرمایید

4

کتاب خوبیه مقدمه ای برای افزایش بیشتر هوش مالیه.

1

جالبه خود کتاب ۲۴ تومنه . مسخره کردید مارو

5

صوتی اش گوش کردم بسیار خوب و تاثیر گذار است

4

اقا نسخه جدیدش نمیشه دانلود کرد

5

یک کتاب بی نظیر برای افزایش هوش مالی

نمایش 6 نقد دیگر
3.7
(33)
82,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
افزایش هوش مالی شاهراه ثروت
افزایش هوش مالی شاهراه ثروت
پولتان را هوشمندانه مدیریت کنید
انتشارات آوین
3.7
(33)
82,000
تومان