0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ثروتمندترین مرد بابل
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

درباره ثروتمندترین مرد بابل

برنامه‌ریزی یکی از ارکان مهم موفقیت و دستیابی به اهداف و آرزوها است. عدم حضور یک روش منسجم و عملی افراد را در این مسیر با شکست مواجهه می‌کند. در این مسیر بهتر است از برنامه‌ریزی‌هایی که بارها استفاده شده‌اند و افراد موفق آن‌ها را تائید می‌کنند، استفاده شود. کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» اثر «جورج سیموئل کلاسون» برنامه‌ای مدونی در خصوص موفقیت مالی ارائه می‌دهد که از دیرباز مورد استفاده قرار می‌گرفته است و محدود به هیچ زمان و مکانی نیست.

درباره کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» The Richest Man in Babylon اثر «جورج سیموئل کلاسون» در سال 1927 منتشر شد. این کتاب حاصل سال‌ها تلاش و مجموعه‌ای از جزوات این نویسنده‌ درزمینه‌ی مدیریت مالی و موفقیت است که براساس داستان‌های کهن شهر بابل نگاشته شده است. شهر قدیمی بابل درگذشته یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و شهرت جهانی داشته است. «جورج سیموئل کلاسون» براساس پیشینه‌ی این شهر و روایت‌های نقل شده از آن دوران این کتاب را نوشته و حکایت‌های ماندگار و کاربردی که محدود به زمان قدیم نیست را گردآوری کرده است. او تکنیک‌های مالی و راه رسیدن به موفقیت را در کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» جمع‌آوری کرده است و آن‌ها را با زبانی بسیار ساده و قابل‌فهم عنوان می‌کند. او در میان داستانی تاریخی و واقعی فن‌های مفید و راهگشا را برای مدیران و افراد علاقه‌مند به کتاب‌های موفقیت مطرح کرده است تا خواننده با استفاده از آن‌ها به پیشرفت مالی دست یابد. 

کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» اثر «جورج سیموئل کلاسون» راهکارهای ساده و عملی درباره‌ی پس‌انداز کردن، راه‌اندازی کسب‌وکار و پرداخت قرض‌ مطرح و برنامه‌ای قابل‌اجرا برای موفقیت مالی بیان می‌کند. کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» شامل دوازده فایل صوتی است که میانگین آن‌ها حدود بیست دقیقه است و می‌توان در فرصت‌‌های کوتاه از آن‌ها بهره‌مند شد.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» شامل بخش‌های متعددی است که عبارت‌اند از «نگاهی کلی به تاریخ بابل»، «پولدارترین مرد بابل»، «بخشی از کل درآمدتان را برای خودتان نگه دارید»، «دیدار با الهه‌ی شانس»، پنج قانون طلا»، «دیوارهای شهر بابل» و «خوش‌شانس‌ترین مرد بابل». طی این فصل‌ها نویسنده ابتدا درباره‌ی تاریخ این شهر صحبت می‌کند و منابع درآمد آن‌ها را بیان می‌کند و ضرب‌المثلی از آن‌ها را یادآور می‌شود: «خوشبختی را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد؛ کافی است خوش‌‎شانس باشی، اگر تو را به آب‌های متلاطم فرات بیفکنند، بی‌شک با دستانی پر از مروارید بازمی‌گردی.»

«جورج سیموئل کلاسون» در این اثر از پنج قانون طلایی در راه موفقیت و ثروتمندتر شدن سخن می‌گوید که فرصت و برنامه‌ی خوبی برای کسانی است که به‌دنبال یک برنامه‌ی کارآمد برای سروسامان دادن به وضعیت مالیشان هستند. قانون اول درباره‌ی پس‌انداز حداقل یک‌دهم درآمد است، قانون دوم درباره‌ی انجام دادن کاری سود آورد برای درآمد است، قانون سوم درباره‌ی مشورت با افراد باصلاحیت است، قانون چهارم درباره‌ی حفظ و مراقبت از درآمد است و قانون پنجم درباره‌ی پیشنهادهای عجیب و تخیلی دیگران به صاحب درآمد است.

درباره جورج کلاسون

«جورج سیموئل کلاسون» George Samuel Clason نویسنده‌ی حوزه‌ی موفقیت و روانشناسی اهل آمریکا در نوامبر 1874 در شهر لوئیزیانا متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه نبراسکا دنبال و مدتی هم در ارتش خدمت کرد. «جورج ساموئل کلاسون» از مؤسسان یک شرکت نقشه‌کشی بود و در آن دوران کتاب «نقشه راه‌ها در آمریکا» را نوشت. او در تاریخ 7 آوریل سال 1975 درگذشت و در ایالات کالیفرنیا آمریکا به خاک سپرده شد.

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» یکی از مهم‌ترین آثار «جورج سیموئل کلاسون» است که علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و اصول مالی را جذب خودش کرد. این کتاب نویسنده را به شهرت جهانی رساند و تحسین افرادی همچون «رابرت کیوساکی» و «دونالد ترامپ» را به دنبال داشت.

ترجمه کتاب ثروتمندترین مرد بابل به فارسی

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» اثر «جورج سیموئل کلاسون» را «انتشارات نوین کتاب گویا» با گویندگی «محمد عمرانی» منتشر کرده است و نسخه صوتی آن برای خرید و دانلود در همین صفحه از فیدیبو موجود است. همچنین نسخه‌ی الکترونیک آن را «انتشارات هورمزد» با ترجمه‌ی «ژیلا ناظریان» منتشر کرده است که آن هم در فیدیبو برای خرید و مطالعه موجود است. «سبکتو» نیز ناشر صوتی دیگری هست که کتاب صوتی «ثروتمندترین مرد بابل» را با روایت «دادبه دادمهر» در اختیار فیدیبو قرار داده و برای شنیدن و دانلود آن می‌توانید به سایت و اپلیکیشن مراجعه کنید. 

در بخشی از کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل می‌شنویم

خوب! چون وقتی به خودم اومدم و یادم اومد که چقدر بی‌پول هستم، احساسم درست مثل کسی بود که آدم‌های یاغی لختش کردند. خوب می گم حالا که هر دومون به قول معروف هم دردیم بیا با هم این موضوع رو بررسی کنیم. در نوجوانی برای یادگیری دانش و تعلیمات نزد کاهنان رفتیم. در جوانی با هم گردش و تفریح رفتیم. بزرگ‌تر هم که شدیم، دوستی‌مان همچنان ادامه یافت. ما از آدم‌هایی مثل خودمان راضی بودیم؛ از اینکه ساعت‌های طولانی کار کنیم و راحت ولخرجی کنیم، لذت می‌بردیم. در این سال‌ها پول زیادی درآوردیم، اما هنوز نمی‌دانیم که چطور از سرمایه‌مان لذت ببریم. آخه ما از این گوسفندها خرفت‌تریم؟ ما داریم در ثروتمندترین شهر دنیا زندگی می‌کنیم. همه می‌گویند ازنظر ثروت هیچ جایی با آن برابری نمی‌کند. در اطراف ما ثروت زیادی به نمایش گذاشته شده است، اما چیزی از آن متعلق به ما نیست. یک‌عمر کار کردم، اما وقتی بهترین دوستم به من می‌گه: «می‌شه امشب دو تا سکه‌ی نقره به من قرض بدی؟» من چه جوابی می‌دم؛ «ندارم، من هم مثل تو دستم تنگه. موضوع چیه؟ چرا ما نمی تونیم، بیشتر از خوردوخوراکمان سکه‌ی طلا و نقره به دست بیاریم؟».

بنسیر ادامه داد: «حالا فکرش رو بکن پسرهای ما هم پاشون رو درست جا پای پدرانشون بگذارند، اون وقت چی؟ آیا آن‌ها و همین طور پسرهای آن‌ها هم در وسط گنجینه‌های طلای این شهر مثل ما زندگی می‌کنند و مثل ما با نان و شیرترش بز شکمشون رو سیر می‌کنند؟».

کبی حیرت‌زده گفت: «بنسیر تو در تمام این سال‌ها که باهم دوست بودیم هیچ‌وقت از این حرف‌ها نزده بودی!».

من هم هیچ‌وقت این‌طوری فکر نکرده بودم. از سپیده‌ی سحر تا تاریکی شب‌کار کردم. کار من ساختن ظریف‌ترین ارابه‌هاست که هرکسی نمی‌تواند از پسش بر بیاد. همیشه امیدوار بودم که روزی خدایان به خاطر اعمال شایسته‌ام مرا خوشبخت کنند، اما هیچ‌گاه چنین نشد. آخر هم فهمیدم که آن‌ها هرگز مرا خوشبخت نخواهند کرد؛ بنابراین، کاملاً مأیوس شدم. آرزو می‌کنم که ثروتمند شوم و لباس‌های فاخر به تن کنم. آرزو می‌کنم که صاحب زمین و گله بشوم. می‌خواهم که برای به دست آوردن این چیزها با تمام قدرت و توان و با استفاده از مهارت و ابتکارم کار کنم، می‌خواهم پاداشی که بابت کارم می‌گیرم خوب و عادلانه باشد. ایراد کار ما کجاست؟ یک‌بار دیگه ازت می‌پرسم، چرا ما نمی‌توانیم از چیزهای خوب سهمی ببریم ولی افرادی که سکه‌ی طلا دارند از این چیزهای خوب سهم فراوانی دارند که با سکه‌های طلا می‌خرند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
359.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۰۹:۱۶
نویسندهساموئل کلاسون
مترجممحیا فراست
راویمحمد عمرانی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۹.۳۹ مگابایت
۰۶:۰۹:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 517 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (4)
پربار 🌳 (3)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
370 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

نظرات رو از سال ۱۳۹۶ میشه دید.من نمیخوام کسی رو نا امید کنم.کتاب بسیار زیبا و درستی هست ولی متاسفانه من کاسبی دهه ۸۰ و ۹۰ رو دیدم و لمس کردم از کارگری تا کارفرمایی.ولی اون دو دهه گذشته رو اصلاً با امروز اقتصاد ایران نمیشه مقایسه کرد.امیدوادم ۵ سال بعد هر کس کامنت من رو میخونه بگه رفیق دیدی از اون دوران تاریک گذشتیم.ولی باورش سخته الا با تغییر روش حکومت و بیشتر مردم.امیدوارم این رخوت و نا امیدی امروز که بزرگترین افت برای یک سرزمین هست ریشه کن بشه.امریکا و ژاپن و آلمان و کشورهای توسعه یافته با تلاش بی وقفه مردم به نتیجه خوب رسیدن،حکومت تاثیر گذاره ولی اخلاقیات و روش و سخت کوشی مردم خیلی تاثیر گذارتر هست.

5

من با خواندن این کتاب مشکلات مالی ام حل شد حتما پیشنهاد میشه بخونید

5

خیلی خیلی کتاب خوبیه... کتابی هست که واقعا از صفر میگه باید چیکار کرد و راه همه چیو نشون میده. بقیه کتاب ها هیچ وقت راز ها و کارهایی که از صفر انجام دادند تا به ثروت یا موفقیت رسونده رو نمیگن. الکی جوگیر میکنن. ولی این کتاب فوق العاده هست...

2

خیلی خیلی کتاب معمولی و حتی سطح پایینی از نظر بنده بود. کل نکاتی که مدنظر نویسنده بود در چند خطر زیر خلاصه می‌شدند: ۱- ده درصد درآمد خود را ذخیره کنید ۲- بخش ذخیره شده را در امور مناسبی سرمایه گذاری کنید و اجازه ندهید سرمایه گذاری در امور پر ریسک که وعده‌ی سود بالا می‌دهند شما را وسوسه کنند چرا که راه آسان و سریعی برای پولدار شدن نیست. ۳- برای مشورت و سرمایه گذاری از افراد خبره، متخصص و قابل اعتماد کمک بگیرید. داستان و قلم نویسنده هم به شدت سطح پایین بود و به شخصه هیچ جذابیتی برایم نداشت.

4

کتاب واقعا خوبیه، تو قالب داستانِ و باعث میشه کش پیدا کنه ، موارد مهمو بارها تکرار میکنه که مطمئن باشین از کسی که این کتابو خونده بپرسین واقعا ٣-٤ تا چیز اساسیو به خاطر میاره و عملی کرده دلگرمی خوبیه این کتاب حتما بخونینش نه یکبار چند بار خلاصه برداری کنین و در هر اِسْکِیْل مالی که هستین عملیش کنین و به تمام کسانی که دوسشون دارین آموخته های این کتابو بگین البته این اولین تجربه کنتابصوتی بنده بود که بسیار لذت بردم. با تشکر از گوینده این کتاب ??

5

اول اینکه گوینده این کتاب صوتی بسیارخوب و شیوا کتاب را میخونه. به نظرم کتاب جالبیه که در عین اینکه چند داستان تاریخی و ساده تعریف میکنه, چند مورد و اصل مهم را برای پس انداز درامدتون و امنیت مالی یاد میده وجالب اینه که این موضوعات واقعا پایه ای هستند و خیلی ابتدایی به نظر میان اما حقیقت داره و هر ادمی که تازه شروع به پول دراوردن میکنه باید این موضوعاتو بدونه و به کارببنده تا از درامدش هم لذت ببره و هم به معجزه پس انداز با وجود همه مشکلات اقتصادی حتی در ایران ایمان بیاره

5

کتاب خوب نوشته شده و محیط رو خیلی خوب میتونید تصور کنید اما خب روش هایی که گفته جواب نمیده چون هیچکی نمیتونه پولی پس انداز کنه که سرمایه گذاری کنه مثلا گفته یک دهم از حقوقتون رو پس انداز کنید و باهاش سرمایه گذاری کنید با این حقوق نیاز های اولیه مثل آب و غذا قابل تهیه نیست تو ایران با کل پول هم نمیشه کاری کرد چه برسه به یک دهمش که میشه ۵ دلار ???? الان وضعیت ما از برده های اون زمان هم بدتره چون حداقل اونا اب و غذا داشتن و امیدی برای آزادی

5

این کتاب می‌تونه به شما در زمینه ی مالی کمک کنه. به این صورت که میگه چه طور پولتون و پس انداز کنید، اهمیت کار کردن چیه و اینکه چه کار کنید که با پس انداز خیلی کم، در طی چندین سال، بتونید یک سرمایه ای برای خودتون داشته باشید . البته خب مثلا گفته یک دهم از درآمدت و پی انداز کنی، خب اینو دیگه همه میدونند. ایرانی ها هم که صد در صد درامدشون و پس انداز میکنن⁦✋?⁩? ولی در کل خواندنش و توصیه میکنم. به پیشرفتتون کمک میکنه

5

کتابی بسیار آموزنده و کاربردی برای زندگی امروز بخصوص برای کسانی که میخواهند از درآمدهای پایین به سمت درآمدهای بالا پیشرفت کنند.داشتن پلن و نقشه راه در کتاب یکی از بارزترین خصوصیات این کتابه و این نکته که راه های کسب درامد و پیشرفت در امور مالی منوط به مکان و زمان خاصی نیست یکی از زیباییهای کتابه. از فیدیبو تشکر میکنم برای تولید این کتابهای صوتی و محصولاتی که برا رشد و پیشرفت مردم ارائه میده.???

5

من هنوز شروع نکردم و همین الان زدم دانلود پس نمیتونم نظر بدم. قطعا بعدش میام و نظر میدم ولی یک سوال برام پیش اومده! چرا این کتاب وقتی حجم اش کم تر از ۴۰۰ مگ هست رو میگید حجیم که من اولش نگران بشم برم بسته پر حجم بگیرم؟ دقت هم نکردم توی توضیحات حجم رو ... ولی ۴۰۰ مگ برای کتاب صوتی به نظرم معقول هست. ممنون از فیدیبو.

نمایش 360 نقد دیگر
4.6
(517)
آرامش‌بخش 🌱 (4)
48,000
٪30
33,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ثروتمندترین مرد بابل
٪30
ثروتمندترین مرد بابل
ساموئل کلاسون
نوین کتاب
4.6
(517)
آرامش‌بخش 🌱 (4)
48,000
٪30
33,600
تومان