0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیکولا تسلا

معرفی، خرید و دانلود میکروبوک نیکولا تسلا

مردی فراتر از زمان
نویسنده:
مارگارت چنی
ناشر:
فیدیبو
درباره نیکولا تسلا

نیکولا تسلا در یک شب طوفانی پر رعد و برق به دنیا آمد و مادرش او را فرزند نور خواند. شهرت تسلا به دلیل طراحی موتورهای جریان متناوب است  و او را پدر تکنولوژی‌های امروزی می‌دانند. این نابغه‌ی خلاق با ایده‌های خاص و متفاوت خود رفاه و آسایش زیادی را برای مردم فراهم کرد  و بنیان بسیاری از تکنولوژی‌های امروزی بنا نهاد. مارگارت چنی در کتاب نیکولا تسلا با زبانی شیوا و گیرا داستان زندگی این نابغه‌ی عجیب و مرموز را روایت کرده است.

‌درباره‌ی میکروبوک نیکولا تسلا اثر مارگارت چنی

نیکولا یکی از نوآوران علم در قرن بیستم بود. دستاوردهای تسلا جهان ارتباطات را دگرگون کرد و در زمینه برق انقلاب عظیم به وجود آورد. رادیو، ارتباطات بی‌سیم و برق متناوب را از شناخته‌شده‌ترین اختراعات او به شمار می‌آید. تسلا زندگی پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تا مرز میلیونر شدن پیش رفت اما برخلاف دیگر دانشمندان آن روزگار نظیر ادیسون، در فقر از دنیا رفت. تسلا در طول زندگی خود بیش از 300 اختراع ثبت کرده است و ما بدون آنکه خود بدانیم از فکر خلاق او بهره می‌بریم. میکروبوک نیکولا تسلا نگاهی جامع و دقیق به زندگی و دستاوردهای نیکولا تسلا داشته است و سرگذشت جالب او و اختراعتش را روایت می‌کند.

‌درباره‌ی مارگارت چنی نویسنده‌ی میکروبوک نیکولا تسلا

مارگارت تسلا یکی از نویسندگان شناخته شده در زمینه نگارش زندگی‌نامه است. او آثار متعددی درباره‌ی نیکولا تسلا منتشر کرده است. کتاب «استاد روشنایی» یکی دیگر از کتاب‌های او درباره‌ی این دانشمند برجسته است که به صورت مشترک با رابرت اوت نوشته شده است. از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به زندگی‌نامه جاز مابل مرکز اشاره کرد.

ترجمه‌ی میکروبوک نیکولا تسلا به فارسی

فیدیبو کتاب میکروبوک نیکولا تسلا را با ترجمه‌ی گروه مترجمان عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید میکروبوک نیکولا تسلا را خواند؟

اگر به علوم فیزیک یا مهندسی علاقمندید یا درباره‌ی زندگی دانشمندان کنجکاو هستید، میکروبوک نیکولا تسلا به شما توصیه می‌شود. کتاب میکروبوک نیکولا تسلا در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت‌نامه قرار دارد. و برای گروه سنی نوجوان مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 20 صفحه است که با صرف 20 دقیقه زمان می‌توانید این کتاب را در 1 روز بخوانید.

کتاب میکروبوک نیکولا تسلا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت‌نامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از میکروبوک نیکولا تسلا می‌خوانیم

نیکولا تسلا درست در نیمه شب بین 9 و 10 جولای سال 1856 در کرواسی به دنیا آمد. به صورت سنتی بیشتر مردان این منطقه یا کشیش کلیسا می‌شدند یا افسر ارتش اتریش-مجارستان.

اما تسلای جوان برنامه های دیگری داشت. زندگی او با سه چیز تعریف شده بود: بیماری، یک تراژدی خانوادگی و ژن های منحصربه فردی که از مادرش به ارث برده بود.

تسلا هميشه بر این باور بود که حافظه تصویری و تخیل قوی خود را از مادرش، دوکا ماندیک به ارث برده. او اشعار طولانی را بدون مکث و تردید از حفظ می‌خواند و پارچه‌هایی با طرح‌های باورنکردنی و فوق العاده ظریف می‌بافت که ابزار آن را هم خود ساخته بود.

وقتی نیکولا پنج سال داشت. برادر ۱۲ ساله اش دانیل در یک تصادف رمزآلود کشته شد. این فاجعه نیکولا را به شدت تحت تاثیر قرار داد و او تلاش کرد والدینش را با تنها راهی که بلد بود تسلی دهد: با بهترین دانش آموز شدن. در هشت سالگی او پیوسته در حال مطالعه بود و علاقه‌اش به مهندسی و فیزیک آشکار شد.

اما در نوجوانی با ابتلا به وبا تحصیلاتش نیمه کاره ماند. در بستر بیماری از پدرش کشیش میلوتین تسلا خواهش کرد که اجازه دهد به جای پیوستن به کلیسا وارد رشته مهندسی شود. پدرش نهایتا موافقت کرد و نیکولا به مدد این امید توانست از بیماری نجات پیدا کند.

حوالی همین زمان بود که تخیلات و ترس‌های عجیب تسلای جوان شروع شدند. او در تمام زندگی خود هر وقت هیجان زده می‌شد تلالو روشنی از نور و تصاویری وهمناک می‌دید. به نظر می‌رسید این عوارض جانبی تخیل قوی و شفاف او بود که می‌توانست اختراعاتش را آن قدر واضح در ذهن ترسیم کند که نیازی به قلم و کاغذ نداشت.

او همچنین با نفرت عجیبی از جرم، گوشواره زنانه و مروارید دست به گریبان بود. و شاید عجیب وغریب ترین اختلال روانی او وسواسش در محاسبه حجم مکعبی غذاها و نوشیدنی‌ها قبل از خوردن آنها بود. ایده‌های جاه طلبانه تسلا در مورد الکترپسیته او را به آمریکا کشاند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد میکروبوک نیکولا تسلا اثر مارگارت چنی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
227.۷۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
20 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۴۰:۰۰
نویسندهمارگارت چنی
ناشرفیدیبو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲۲۷.۷۲ کیلوبایت
۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

خلاصه مختصر و مفیدیه از زندگی بزرگترین نابغه تاریخ به عقیده من. تسلا یکی از افرادیه که میتوته الگوی من و امثال من باشه. سخت کوشی تسلا چیزیه که جامعه ما امروزه بهش نیازمنده.

3

به نظر چندین اشکال نگارشی داشت که بهتر بود قبل از انتشار رفع می شدند. برخی از جملات مفهوم نبود و مشخص بود ترجمه صحیح نشده اند.

1

به نظرم ایراد نگارشی داشت و اکثر جملات مفهوم نبود. اگه اشنایی با زندگی تسلا نداشتم، هیچی از کتاب نمیفهمیدم

5

خیلی خوب خلاصه میشه میکروبوک ها ممنون فیدیبو

4

مطالب به اندازه کتاب ۳۰ صفحه ای خوب بود... یه دید کلی نسبت به زندگی تسلا.

5

به عنوان یک میکروبوک کتاب قوی ای بود، پیشنهاد میکنم بخونید

5

اجازه داد هرچیزی در زندگی اش نابود شود به جز تخیلاتش

3

کمی تحریف تاریخی دارد با استناد به متون لاتین

5

بسیار خلاصه ولی مفید ?

4

تشکر

نمایش 5 نقد دیگر
4.1
(34)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیکولا تسلا
نیکولا تسلا
مردی فراتر از زمان
فیدیبو
4.1
(34)
10,000
تومان