0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهار میثاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی چهار میثاق

درباره چهار میثاق

کتاب چهار میثاق اثر دن میگوئل روئیز کتابی با موضوع خودیاری است. این کتاب راهنمایی عملی در مسیر رسیدن به آزادی فردی است و بر اساس خرد سرخپوستان تولتک نوشته شده است. نویسنده در این کتاب سعی دارد بگوید هر یک از ما در قلمرو زندگی شخصی خویش قادریم باورهای منفی موروثی را به تدریج تغییر دهیم. در واقع این کتاب درباره‌ی چهار میثاقی است که هر فرد می‌تواند با خود ببندد تا از بند باورهای منفی و میثاق‌های قدیمی رها شود.

چهار میثاق نخستین بار در سال 1997 میلادی منتشر شد و از آن زمان بیش از 12 میلیون نسخه از آن در آمریکا به فروش رفته است. همچینین به 48 زبان دنیا از جمله اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و ترکی ترجمه شده است و بیش از یک دهه در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

کتاب صوتی چهار میثاق درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

این کتاب بر اساس باورهای مردم تولتک نوشته شده است. تولتک فرهنگی باستانی است که بین سال‌های 800 تا 1000 میلادی در آمریکای مرکزی رایج بود. خوانندگان این کتاب می‌توانند به کمک رهنمودهای آن به آزادی، شادی حقیقی و عشق برسند و زندگی خود را دگرگون سازند. دن میگوئل روئیز، نویسنده‌ی این کتاب، بر این باور است هر آنچه که افراد انجام می‌دهند بر اساس میثاق‌هایی است که با خودشان، دیگران، خدا و زندگی بسته‌اند، میثاق‌هایی که تعیین کننده مسائل مهمی هستند. افراد بر اساس میثاق‌هایشان تعیین می‌کنند که هستند، چگونه رفتار کنند، چه چیزی ممکن و چه چیزی ناممکن است.

برخی از میثاق‌ها که بر پایه‌ی ترس بنا نهاده می‌شوند قدرت این را دارند که انرژی فرد را بگیرند و ارزش او را در نزد خودش کاهش دهند. این میثاق‌ها همان‌هایی هستند که باعث رنج و عذاب افراد می‌شوند. روئیز در این کتاب سعی دارد خواننده را از شر این میثاق‌های تحمیلی و بر پایه‌ی ترس که ناخودآگاه بر رفتار و تفکر او تاثیر می‌گذارند، برهاند. نویسنده معتقد است انسان اغلب اوقات توانایی دگرگون کردن افکار و موقعیت منفی‌های را دارد. او ریشه‌ی ناخشنودی‌ در زندگی را نشان می‌دهد و چهار میثاق را به خواننده پیشنهاد می‌دهد.

میثاق‌هایی که هر شخص با پایبندی به آن‌ها می‌تواند بدون توجه به شرایط بیرونی، میزان خشنودی را که در زندگی احساس می‌کند، افزایش دهد. این چهار میثاق عبارت‌اند از: با کلام خود گناه نکنید، هیچ چیز را به خود نگیرید، تصورات باطل نکنید، همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید. 

درباره دون میگوئل روئیز

میگوئل آنگل روئیز مکیاس که با نام دون میگوئل روئیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای مکزیکی است که در 27 آگوست سال 1952 میلادی به دنیا آمد. او کوچک‌ترین فرزند در میان 13 خواهر و برادر دیگرش بود. اگرچه میگوئل در دانشکده پزشکی تحصیل کرد و جراح شد، به خاطر تصادفی مرگبار جراحی را کنار گذاشت و وارد وادی معنویت شد. او هم اکنون به واسطه‌ی نوشته‌هایش درباره‌ی آموزه‌های معنوی تولتک‌ها شناخته می‌شود و در میان اعضای جنبش اندیشه‌ی نو محبوبیت زیادی دارد. اعضای این جنبش از آموزه‌های باستانی  به عنوان ابزاری به دستیابی به روشنگری معنوی استفاده می‌کنند. او در سال 2018 در میان لیست 100 نفره‌ی تاثیرگذارترین افراد زنده دنیا در امور معنوی از نگاه مجله‌ی واتکینز قرار گرفت.

از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

سه دلیل برای گوش دادن به کتاب صوتی چهار میثاق

  • اگر از علاقمندان کتاب‌های خودشناسی و خودسازی باشید حتما از مطالعه‌ی این کتاب لذت می‌برید. 
  • رسیدن به آزادی درونی و شخصی، تضمین کننده‌ی رسیدن به آزادی اجتماعی و بیرونی و موجب تداوم آن است. پس مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی افرادی که به دنبال رسیدن به آزادی اجتماعی هستند، مفید خواهد بود.
  • صدای دلنشین نیما رئیسی، بازیگر و گوینده‌ی معروف در کنار دل‌آرا قهرمان مترجم و دیگر گوینده‌ی این کتاب اوقات خوشی را هنگام گوش سپردن به کتاب صوتی چهار میثاق برای شما رقم خواهد زد.

کتاب صوتی چهار میثاق از انتشارات ذهن‌آویز در دسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد. 

در بخشی از کتاب چهار میثاق می‌شنوید

هرآنچه اکنون در این لحظه مى‌بینید و مى‌شنوید، چیزى جز یک رویا نیست. شما در این لحظه دارید رویا مى‌بینید. شما در بیدارى دارید رویا مى‌بینید.

رویا دیدن فعالیت مهم و عمده ذهن است، و ذهن بیست و چهار ساعت در شبانه روز رویا مى‌بیند. ذهن رویا مى‌بیند هنگامى که مغز بیدار است، و همچنین هنگامى که مغز در خواب است. تفاوت در این است که وقتى مغز بیدار است، چهارچوبى مادى موجب مى‌شود که ما اشیا را به طریق خطى ادراک کنیم. وقتى به خواب مى‌رویم، دیگر چهارچوب نداریم و رویا تمایل به تغییر مداوم دارد.

موجودات بشرى تمام مدت رویا مى‌بینند. قبل از تولد ما، انسان‌هایى که پیش از ما مى‌زیستند رویایى بزرگ و برونى آفریدند که مى‌توانیم آن را رویاى جامعه یا رویاى سیاره زمین بنامیم. رویاى سیاره زمین، رویاى مشترک میلیاردها رویاى کوچک‌تر و شخصى است که با هم رویاى یک خانواده، رویاى یک جامعه، رویاى یک شهر، رویاى یک کشور و بالاخره رویایى را که همه بشریت را دربر مى‌گیرد، مى‌سازند. رویاى سیاره دربرگیرنده تمام قوانین اجتماعى، باورها، مقررات، مذاهب و فرهنگ‌هاى مختلف است که شامل چگونگى اداره حکومت‌ها، مدارس، وقایع اجتماعى و تعطیلات هم مى‌شود.

ما با توانایى رویا دیدن به دنیا مى‌آییم و انسان‌هایى که پیش از ما زیسته‌اند به ما مى‌آموزند که چگونه به شیوه جامعه رویا ببینیم. رویاى برونى بشر تعداد بى‌شمارى قاعده دارد، و هنگامى که فردى متولد مى‌شود، ما توجه او را جلب مى‌کنیم و این قواعد را وارد ذهنش مى‌سازیم. رویاى برونى از پدر و مادر، مدارس و مذهب استفاده مى‌کند تا به ما بیاموزد که چگونه رویا ببینیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی چهار میثاق

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و علاقمندید درباره‌ی تمدن‌های باستانی آمریکا بیشتر بدانید، کتاب‌های زیر پیشنهادهای ما به شما هستند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
399.۵۳ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۲۲:۱۳
نویسنده دون میگوئل روئیز
راوی دل آرا قهرمان
راوی دومنیما رئیسی
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۹۹.۵۳ مگابایت
۰۴:۲۲:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 1280 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
حال‌خوب‌کن ✨ (15)
5
ستاره
78 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
3 ٪
801 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار عالی. من واقعا لذت بردمو خیلی استفاده کردم.واقعا برای همچین متن قوی روایت ماندگاری همچون روایت جناب نیما رییسی لازم بود.تشکر میکنم از همه دست اندرکاران و بهره بردن از کتابو به همه توصیه میکنم

5

کتاب خیلی خوبی بود. کتاب تاکید زیادی به ساده بودن و واضح اندیشی داره. حرفش اینه که در زمین، نامتنهایی قلاب (انگل) (باور) وجود داره که از گذشته بودن و هستن مثل باور به دین، کشور، تعصب های نژادی، ارتقا تحصیلات، افزایش ثروت، طمع قدرت، اعتیاد به مواد، جنگ و خونریزی، بقا به هر قیمتی، عشق و ازدواج، کار و سرمایه داری، حسادت، پایبندی به سنت، و بی نهایت باورهای خوب و بد زیادی که بعضا در تعارض باهم هستن. زمانی که انسان به دنیا میاد ازاده ولی کم کم دیگران این قلاب هارو به ما وصل میکنن که جهان مارو تشکیل میدن. راه کتاب اینه که اول باید تمام این قلاب هارو، یا برید یا خودکشی کرد و مجدد متولد شد (رستاخیز) و اینبار بدون هیچگونه باوری، کاملا ازاد. کتاب سفارش میکنه ۴ باور (میثاق) رو صرفا به خودت وصل کن و غیر از اینهارو انگل خطاب میکنه. با این تفسیر هر انچه که ما بهش باور داریم از ما نیست بلکه برگرفته از افکار پوسیده گذشتگان ماست. برای جهانی که برای خودت ساختی ارزش زیادی قائل باش و جهان دیگران رو هم با کلام بشناس و نه باورهای غلط. که مثال های زیبایی هم مطرح میکنه براشون.

5

عالی بود بخصوص با صدای جذاب و بی نقص آقای نیما رئیسی

5

با خوندن این کتاب دیدم به زندگی کاملا عوض شد این کتاب ترس های بزرگ زندگیم رو گرفت و جاش رو با ایمان پر کرد این کتاب بهترین هدیه ای هست که ما میتونیم به هر کسی که برامون با ارزش هست معرفی کنیم ومن از اینجا این کتاب رو به همه شما هم زبونای خوبم پیشنهاد میکنم

5

میتونم بگم بهترین کتابی هست که تا به این لحظه از عمرم داشتمش.کتابی هست که یاد میده چطور یک انسان خوب باشیم و چطور سالم زندگی کنیم و چطور خودمون رو دوست داشته باشیم و چطور از آسیب های اجتماعی و حتی آسیب هایی که ممکنه خودمون باعث بوجود اومدنشون شده باشیم خودداری کنیم و درنهایت بیشترین تلاشمون رو بکنیم تا با اجرایی کردن حداکثری هرکدوم از میثاق ها یک زندگی شاد و سرشار از عشق و سلامت رو تجربه کنیم.شما هم میتوتید مثل من ابتدا این کتاب رو برای خودتون هدیه کنید و بعد برای دیگر کسانی که مایل هستید معرفی و یا به اشتراک بگذارید تا دیگران هم تا حدودی برای یک انسان خوب بودن تلاش کنند😊

4

لحن خوانش و صدای خواننده خیلی خوبه ولی یک نکته هست که خیلی آزار دهنده است این که آهنگ بین کتاب خیلی زیاد و آزاردهنده هست در واقع کسی که کتاب صوتی تهیه میکنه اکثرا به دنبال خود کتاب هستن مثلا فصلهایی هست که بیش از ۵ دقیقه داره موزیک پخش میشه آدم شک میکنه یه لحظه میگه کتاب چی شد. شاید این سبک برای افرادی که زمان زیادی در روز داشته باشند جذاب باشه ولی برای من به شخصه با مشغله های زیاد هستم و این که طبق یک برنامه خاص در روز مطالعه میکنم دوست دارم که تو تایم کتاب مطالعه مطالب و یادگیری بیشتری داشته باشم تا اینکه موزیک گوش کنم. نظری که در بالا نوشتم بصورت سراسیمه هست و هنوز کتاب رو تمام نکردم در آتی اگر کتاب رو تمام کردم سعی میکنم نظری جامع‌تر و پخته تر از محتوا و موارد دیگر این کتاب بدم که برای خوانندگان جدید مفیدتر باشه

5

موسیقی متن کتاب هم در جایگاه خودش بی نظیره و حال و هوای خیلی مناسبی رو برای این کتاب به وجود آورده. پیشنهاد می کنم اون رو هم تهیه کنید و ازش لذت ببرید. اسم آلبومش هست روح مقدس

3

کتاب چهار میثاق هم همون طور که از اسمش پیداست چهار تا پیمان و عهد رو بازگو میکنه تا به نوعی بتونه ما رو از قید و بندهایی که از کودکی با اونها بزرگ شدیم و توی شرایط بهمون تحمیل شده رها کنه و کمکمون کنه تا برای خودمون زندگی بهتری رو رقم بزنیم. راستش هر چند خوندن این قبیل کتاب ها خالی از لطف نیست و قطعا چیزی برای یاد گرفتن و بهتر شدن داره ولی گاهی دنیای کتاب ها با دنیای اطرافمون خیلی متفاوت و شاید همه این راهکارها و میثاق ها فقط بتونه کمی ذهنمون رو برای دریافت ناپسندی های دنیامون آماده بکنه تا کمتر تحت تاثیر قرار بگیریم، کمتر برنجیم و گاهی وقت ها هم بی تفاوت رد بشیم.

5

این کتاب با صدای آقای نیما رییسی واقعا شنیدنی ست. اما دو بخش آخر که صدای ایشون نیست افتضاحه. این خانم اصلا در صداشون عشق وجود نداره و صدای دلنشینی برای مراقبه دادن ندارن. لطفا در صورت امکان دو بخش آخر رو هم یا با آقای رییسی یا با خانمی با صدای دلنشبن تر ارائه بدین. سپاس...

1

کتابش به زبان اصلی خیلی عالیه ولی مدل ترجمه بنظرم اصلا شبیه نثر خود نویسنده نیست زیادی کتابی ترجمه شده و الکی شما شما کرده در صورتی که متن زبان اصلیش خیلی خودمونی و به زبان ساده نوشته شده و با مخاطب ارتباط برقرار کرده که ۱۰۰٪ دلیلی داشته برای این کار. اصلا درست نیست این کار که مترجم اینقدر عوضش کرده. حس میکنم دارم تمرینات یوگا گوش میدم. راوی هم صداش قشنگه ولی بنظرم باز مدل خوندنش خوب نیست یجوری خیلی رویایی و فاز ارامشبخش میخونه که اصلا به هیچ عنوان این مدل ارتباط برقرار کردن با مخاطب قصد نویسنده نبوده.

نمایش 791 نقد دیگر
4.6
(1,292)
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چهار میثاق
چهار میثاق
کتاب خِرَد سرخپوستان تولتک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهار میثاق
چهار میثاق
دون میگوئل روئیز
ذهن‌آویز
4.6
(1,292)
انگیزه‌بخش 🚀 (15)
28,000
تومان