0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پنج انگشت بودند که

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پنج انگشت بودند که

مراسم و شغل ها
درباره پنج انگشت بودند که

درباره‌ی کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها اثر مصطفی رحماندوست

مجموعه کتاب‌های پنج انگشت مصطفی رحماندوست را بیشتر کودکان ایرانی می‌شناسند. این بار همان شعر‌قصه‌ها به صورت ترانه و موسیقی برای کودکان. شعر‌قصه‌های این اثر، به صورت ترانه و در مورد غذاها، بازی‌ها، مراسم و شغل‌هاست. ترانه‌هایی بسیار شاد که ناخودآگاه کودک و پدر و مادرش را به حرکت وا می‌دارد تا نمایشی از داستان پنج انگشت اجرا کنند. ویِ‍ژگی مهم و قابل توجه این اثر، موسیقی بی‌نظیر آن است که با آهنگسازی و تنظیم مهدی زارع تهیه و با همخوانی جمعی از کودکان ایرانی اجرا شده است. موسیقی این کتاب با بررسی ردیف موسیقی ایرانی و دستگاه‌ها و آوازهای متنوع آن برای دستیابی به نغمه‌ها و ملودی‌های مناسب برای کودکان شکل و ساختار گرفته است و قبل از ضبط و اجرا نت به نت با کودکان تمرین شده است. قطعات موسیقی ساخته‌شده در این اثر، بر مبنای ذائقه و سلیقه مخاطب کودک با تغییراتی نسبت به موسیقی دستگاهی ایرانی همراه شده است تا بر شیرینی آن بیافزاید. صداهای قابل شنیدن در این اثر همگی صداهای حقیقی کودکان است و هیچ نوع صدا‌سازی نشده و یا از صداهای الکترونیکی دست‌‌ساز در تولید این اثر استفاده نشده است. تلقین حس پاک کودکانه در میان مخاطبان شنیداری این کتاب در هر گروه سنی و همچنین ایجاد حس کنجکاوی برای آشنایی با برخی از کلیدواژه‌های معرفی‌شده در کتاب از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که این اثر صوتی را از آثار مشابه با آن متمایز می‌کند. کودک مخاطب این اثر، هم از ترانه‌های زیبای ایرانی لذت می‌برد و هم با ظرافت‌های موسیقی ایرانی از جمله فواصل گوشه‌ها و گردش ملودی‌ها آشنا می‌شود.

مروری بر قطعات کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها

موضوع و عنوان قطعات موسیقی به کار رفته در این کتاب و شعرهای آن‌ها به ترتیب زیر است:

  • جشن نوروز
  • جشن تولد
  • نماز کودکانه
  • باران
  • جشن عروسی
  • صف نانوایی
  • خرید کودکانه
  • به دنبال گنج
  • معلم
  • کشاورز آسیابان
  • آشنایی با سازها

‌درباره‌ی مصطفی رحماندوست نویسنده‌ی کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. مصطفی رحماندوست چهره‌ی آشنای ادبیات کودک و نوجوان متولد 1329 در شهر همدان است. او پدر شعر کودک ایران است و همچنین تلاش‌های فراوان و قابل‌تقدیری برای رشد ادبیات کودک و نوجوان در ایران داشته است. او شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان است و شعر مشهور او «صد دانه یاقوت» است که بیش از سه نسل از کودکان و نوجوانان ایران‌زمین با آن خاطره دارند. مصطفی رحماندوست فارغ التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. او به عنوان کارشناس کتاب‌های خطی در کتابخانه مجلس، مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر مسئول نشریات رشد، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیر و پدیدآورنده سروش کودکان و نوجوانان، سردبیر مجله شهرزاد قصه‌گو فعالیت کرده است. او همچنین به مدت سه سال مدیرکل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران بوده است. در سال 1371 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی گرفت و کمی بعد توانست درجه یک هنری (دکترا) را از آن خود کند. مصطفی رحماندوست، علاوه بر این، مدرس داستان‌نویسی و قصه‌گویی و ادبیات کودکان و نوجوانان در دانشگاه‌ها نیز بوده است. بیش از 30 سال است که مصطفی رحماندوست بی وقفه برای کودک و نوجوان کار می کند و تمام فعالیت‌های او به هر شکلی که بوده به ادبیات مرتبط بوده است. او تا امروز بیش از 314 اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تالیف و ترجمه داستان و کتاب‌هایی درباره شیوه‌های قصه‌گویی و ادبیات کودک در ایران و جهان منتشر کرده است. کتاب‌های او به بیش از شش و نیم میلیون نسخه می‌رسد و بعضی از آثار او از جمله قصه «دو لاک‌پشت تنها»، «بازی با انگشت‌ها»، «سه قدم دورتر شد از مادر»، «دو تا عروس، دو تا داماد» و ... به سیزده زبان ترجمه شده است.

  • کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها در دسته‌ی کتاب‌های موسیقی کودک قرار دارد.
  • کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها مناسب برای گروه سنی ب است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها را مصطفی رحماندوست به‌عهده داشته‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی پنج انگشت بودند که... کتاب مراسم و شغل‌ها اثر مصطفی رحماندوست بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی موسیقی کودک می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
47.۵۸ مگابایت
مدت زمان
۴۰:۱۱
نویسندهمصطفی رحماندوست
راویمصطفی رحماندوست
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷.۵۸ مگابایت
۴۰:۱۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 87 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
2 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خیلی عالیه! دخترم الان دوازده سالشه ولی این کتابا خاطرات دوران مهد کودکشو زنده می کنن! زیباست و آموزنده برای کودکان!

5

خیلی کتاب خوبیه،هم مفاهیم رو با شعر به کودکان یاد میده هم موسیقی اصیل ایرانی رو،فقط اشکالش اینه صدای آقای رحماندوست که با اون داستان شروع میشه کمتر از صدای موسیقی وشعر هست.

5

سلام بسیار عالی و دلنشین پسر من دوسال و نیمشه خیلی از اهنگاش خوشش اومده هرشب قبل خواب گوش میده،و اینکه اول هر اهنگ دستگاه موسیقی اون رو اعلام میکنه خیلی برام جالب بود

5

برای دختر یکساله ام خریداری کردم. خیلی دوستش داشت و با دقت گوش میداد. کمک به تمرکز و زبان باز کردن ، آشنایی با سازها و توسعه دایره لغات از فواید این کتاب بود.

5

عالی بسیار لذت بخش هست همینطور اینکه هر کدام از قصه ها و اشعار در یک دستگاه بیان شده و بچه ها تا حدودی صدای سازها رو تفکیک میکنن

5

من یه پسر یکسالو نیمه دارم که با تک تک اهنگ ها ارتباط برقرار کرد ممنون از دست اندر کاران هم موضوعات جالبه و هم صداگذاری

5

اولش فکر میکردم کتاب گرونیه. بعد از خرید متوجه شدم چقدر کتاب قوی و عالی هست. همچنین بسیار سازگار بافرهنگ و موسیقی ایرانی.

5

این کتاب بی نظیره هر چی بگم کم گفتم عالیه عالی خیلی شاد و لذت بخش هم بچه ها کیف می کنن ....هم بزرگتر ها نشاط خاصی می ده

5

کنسرت های دیگه این گروه رو هم دیدیم و به نظرمون خوب بود برای بچه ها جذابه در صمن اینکه با موسیقی ایرانی هم خو میگیرن

3

انتظارم بیشتر بود. چراکه نام استاد رحماندوست رو بر خود داره اما به نظر من از محتوای هم شأن ، برخوردار نیست

نمایش 40 نقد دیگر
4.6
(88)
اجرای روان 🎙️ (1)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پنج انگشت بودند که
پنج انگشت بودند که
مراسم و شغل ها
نوین کتاب
4.6
(88)
اجرای روان 🎙️ (1)
27,000
تومان