0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر رزم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر رزم

نویسنده:
سون تزو
درباره هنر رزم

چینیان باستان آیین‌ها و آموزه‌های جذابی دارند. آنان یکی از اسرارآمیزترین تمدن‌های بشری را دارند و رازهای زیادی را سینه‌به‌سینه منتقل کرده‌اند. مطالبی که سبک زندگی خاص آن‌ها را به وجود آورده است. یکی از باقیمانده‌های این تمدن که بیش از 2500 سال قدمت دارد کتابی به نام هنر رزم است. کتابی که به زمان خود تعلق ندارد و در هرکجای تاریخ می‌توان آن را به کار بست. کتاب هنر رزم نوشته‌ی سون تزورا باید خواند و به آن اندیشید.

‌درباره‌ی کتاب صوتی هنر رزم اثر سون تزو

هنر رزم کتابی باستانی درباره‌ی آموزه‌های چگونه جنگیدن است. این کتاب منتسب به سون تزوفرمانده‌ی چینی دوران پادشاهی وو است. هنر رزم اولین بار در قرن هجدهم میلادی به فرانسه برگردانده شد و به‌این‌ترتیب به اروپا راه پیدا کرد. سال 1910 «لیونل گیلز» تاریخدان انگلیسی متخصص چین باستان این کتاب را به انگلیسی برگرداند و از آن‌ زمان این کتاب به زبان‌های مختلف برگردانده و در سراسر جهان پخش شد.

کتاب هنر رزم یکی از هفت کتاب برتر استراتژی چینی است که در دو قرن اخیر هم بسیاری از رهبران دنیا از جمله مائو تسه تونگ به آن اقبال نشان داده‌اند. اگرچه کتاب هنر رزم درباره‌ی استراتژی جنگ نوشته‌شده است بسیاری معتقدند در دیگر عرصه‌های زندگی از جمله اقتصاد به‌خوبی قابل‌استفاده است.

از روی کتاب هنر رزم مستندی نوددقیقه‌ای در سال 2009 ساخته شد. همچنین سال 2000 فیلمی به نام هنر رزم در هالیوود ساخته شد که داستان یک مامور سازمان ملل است که از روش‌های مخصوص خود برای برقراری صلح استفاده می‌کند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی هنر رزم

طرح نقشه

برپایی جنگ

حمله مدبرانه

لشکر آرایی

انرژي

نقاط قوت و ضعف

رزمایش

متغیرهای نه‌گانه

راهپیمایی لشکر

انواع زمین

زمین‌های نه‌گانه

حمله با آتش

به‌کارگیری جاسوسان

‌درباره‌ی سون تزونویسنده‌ی کتاب صوتی هنر رزم

سون تزویکی از فرماندهان بسیار بزرگ تاریخ چین است. او 544 سال پیش از میلاد مسیح متولد شد و 48 سال زندگی کرد. البته بر سر تاریخ تولد و دوران زندگی او اختلافاتی میان تاریخدانان وجود دارد. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که بر اساس روایت‌ها در دوران پاییز و بهار یعنی بین سال‌های 771 تا 476 سال پیش از میلاد زندگی کرده است اما در کتاب تاریخی‌ای که در این دوران نوشته‌شده است نامی از او نیست.

او مردی بود که استراتژی‌های زیادی بلد بود و حتی پادشاه نیز از او حساب می‌برد. سریال «بیگ شنگ» سال 2008 بر اساس زندگی سون تزوساخته شد که در آن به جنگاوری و قدرت رهبری او پرداخته‌شده است.

ترجمه‌ی کتاب صوتی هنر رزم به فارسی

هنر رزم اثری است که در سال‌های اخیر بارها و بارها در ایران ترجمه‌شده و به شکل‌های مختلفی منتشرشده است. اولین بار دکتر حسن حبیبی سیاستمدار ایرانی سال 1359 این کتاب را به فارسی برگرداند. پس از آن ترجمه‌های مختلفی از افرادی مانند محمدهادی موذن جامعی، دکتر مهدی سمسار، محمود حمیدخانی، حمید رضا رفیعی، محمد جواد نعمت‌زاده و... در بازار کتاب ایران موجود است.

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی هنر رزم را با ترجمه‌ی فاطمه مشایخی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

درباره منوچهر زنده‌دل، گوینده کتاب صوتی هنر رزم

منوچهر زنده‌دل بازیگر، دوبلور و گوینده‌ی رادیوی ایرانی است. او سال 1351 به دنیا آمده است و سال 1378 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. او در طی سال‌های فعالیتش در فیلم‌های زیادی مانند بازیگر بازی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به آنام، معمای شاه، عمارت فرنگي، شهرزاد و وارش اشاره کرد. او همچنین دوبلور بسیاری از فیلم‌ها و انیمیشن‌های سال‌های اخیر است. امپراطور دریا، خانواده‌ی کیمچی، انیمیشن زوتوپیا، سریال مامور انتقال و فیلم سینمایی نامحدود مشهورترین کارهایی است که او به‌َعنوان دوبلور در آن‌ّها فعالیت کرده است. منوچهر زنده‌دل به‌عنوان داور در جادوی صدا حضور داشته است.

چرا باید کتاب صوتی هنر رزم را خواند؟

هنر رزم یک کتاب معمولی نیست. این کتابی است که آموزه‌های بسیار مهمی در خود دارد. سون تزودر هنر رزم استراتژی‌های مهمی را بیان کرده است که در زندگی به‌خوبی قابل‌استفاده‌اند. این کتاب به‌راحتی قابل‌تعمیم به اقتصاد، بازار بورس و حتی روابط بین فردی است. هرکسی باید این کتاب را بخواند و تلاش کند از نگاه سون تزوبه دنیا نگاه کند.

کتاب صوتی هنر رزم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب صوتی هنر رزم مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی هنر رزم را منوچهر زنده‌دل به عهده داشته است.

کتاب صوتی هنر رزم حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی هنر رزم اثر سون تزوبود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب صوتی هنر رزم می‌خوانیم

سون تزوگفت در اختیار داشتن سپاهی با نفرات بسیار بر همان اصلی استوار است که در اختیار داشتن تنی چند سرباز. چالش همان تقسیم کردن تعداد آن‌هاست. جنگیدن با سپاه بزرگی که تحت فرمان شما است به‌هیچ‌روی با سپاهی کوچک تفاوت ندارد. چالش همان استقرار نمادها و نشانه‌هاست. برای اطمینان یافتن از اینکه تمام قشون شما در برابر فشار حمله‌ی دشمن ایستادگی می‌کند و همچنان تزلزل‌ناپذیر می‌ماند رزمایش‌های مستقیم و غیرمستقیم برگزار کنید. برای اطمینان یافتن از اینکه تأثیر سپاه شما بر دشمن مانند حرکت سنگ آسیاب روی تخم‌مرغ است از نقاط ضعف و قوت آگاه شوید. در تمام جنگ‌ها برای شروع یک نبرد می‌توان به روش مستقیم کارکرد اما یک پیروزی مسلم به روش‌های غیرمستقیم نیازمند خواهد بود. روش‌های غیرمستقیم اگر به شکل کارآمدی به کار گرفته شوند مانند آسمان و زمین خستگی‌ناپذیر و مانند جریان رودها و نهرها بی‌انتها خواهند بود. آن‌ها مانند خورشید و ماه پایان می‌پذیرند و از نو آغاز می‌شوند؛ مانند چهارفصل آرام می‌گذرند تا یکبار دیگر بازگردند. بیشتر از پنج نت موسیقایی وجود ندارد اما ترکیب این پنج نت به آفرینش آهنگ‌های بیشتری می‌انجامد که هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌ها را شنید. بیشتر از پنج رنگ اصلی وجود ندارد، آبی، زرد، قرمز، سفید و سیاه؛ اما ترکیب آن‌ها باهم طیف‌های رنگی بیشتری را ایجاد می‌کند که هیچگاه نمی‌توان آن‌ها را دید. بیشتر از پنج مزه‌ی اصلی وجود ندارد تند، ترش، شور، شیرین و تلخ؛ اما ترکیب آن‌ها باهم طعم‌های بیشتری را ایجاد می‌کند که هیچگاه نمی‌توان آن‌ّها را مزه کرد. در نبردها بیشتر از دو روش حمله وجود ندارد:‌ روش مستقیم، روش غیرمستقیم.

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
174.۱۳ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۴۵:۲۸
نویسندهسون تزو
راوی منوچهر زنده دل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۲
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۴.۱۳ مگابایت
۰۲:۴۵:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 105 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
59 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

با وجود گویندگی و موسیقی زمینه ی فوق العاده اما به کسانی که با دید تجارت و کسب و کار میخوان این کتاب رو بخرن توصیه می کنم کتاب «۱۲ اصل رهبری عالی» برایان تریسی رو بخرن چون در فصل اول اون کتاب خیلی بهتر کاربرد استراتژی های جنگی رو در دنیای تجارت توضیح میده. کتاب هنر رزم برای استفاده در دنیای تجارت نیاز به تفسیر‌ داره چون چیزی جز مجموعه ای از استراتژی های جنگی رو بیان نمیکنه.

4

کتاب جالبیه...میشه گفت مجموعه ای از نکات و تجربیات کوتاه توسط یک ارتشیار چینی در ژمان قدیمه. بخشی درباره ساماندهی لشگر و بخشی درباره جنگ های قدیم پس هنوزم میشه ازش استفاده کرد. گویندگی استاد منوچهر زنده دل همراه با موسیقی چینی کتاب رو خیلی عالی کرده بود اما از اونجایی که کتاب مجموعه نکات کوتاهه باید به مرور خونده بشه

3

متاسفانه ترجمه خوب نیست، ساده و روان نیست، حالا میگیم ترجمه خیلی خوب، ولی بدرد کتاب صوتی نمیخوره این ترجمه، کتاب صوتی باید ساده و روان باشه که مثلا حین رانندگی هی مجبور نشی بزنی عقب ببینی چی گفت. مترجم به خودش زحمت نداده تبدیل واحد انجام بده!

5

اضافه شدن افکت های صوتی جذاب تر کرده کتاب رو. خصوصا اگر یکبار نسخه چاپی رو خونده باشید

3

کتابش کاملا مربوط به اصول نظامی هست و هر کس باید تو ذهن خودش ببینه میتونه منطبق با شرایط کاری و زندگی خودش بکنه یا نه. از نظر سرگرمی خوندنش بد نیست ولی برای من کاربرد چندانی نداشت...

4

ممنونم تا به الان که گوش دادم مفید بود

5

کتاب فوق العاده ای مخصوصا تاکید روی این نکته که وقتی قانونی وضع میکنید پس همه باید ازش پیروی کنن ٬ هر کس قانون رو نقض کرد باید تنبیه بشه . صدای گوینده و موزیک هم فوق العاده بود

5

این کتاب فوقالعاده است، از اسم کتاب اینطور به نظر میرسه که راجع به جنگ باشه اما ... درسش به کسب و کار زندگی تعاملات و ارتباطات و... نیز مربوط میشه پس از دست ندینش

5

اگر از دسته‌ی افراد اهل تجزیه و تحلیل هستین، این کتاب توصیه می‌شه. کتاب درباره‌ز فنون رزمی‌ و جنگی در گذشته است، ولی قابل بسط دادن ب زندگی و کسب و کارهای امروزی??

5

بیشتر داستان‌هایی که در خلال درسهایش روایت میکرد جالب بود، کتاب خشنی هست، بیشتر به درد فرماندهان نظامی میخوره. البته امیدوارم هیچوقت جنگی صورت نگیره.

نمایش 49 نقد دیگر
4.5
(105)
پربار 🌳 (1)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر رزم
هنر رزم
سون تزو
نوین کتاب
4.5
(105)
پربار 🌳 (1)
58,000
تومان