0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استارت آپ نوپای هفت روزه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه

نویسنده:
دن نوریس
درباره استارت آپ نوپای هفت روزه

همیشه عادت کرده‌ایم مسیر موفقیت را از زبان مدیران، موسسان و سرمایه‌گذاران دنیای اقتصاد بشنویم و بدانیم آن‌ها در طول رسیدن به اهداف‌شان چگونه بر فرازونشیب‌ها پیروز شده‌اند. تجربیات این افراد بسیار موثر و کارآمد است زیرا افراد را در راه‌اندازی کسب‌وکارشان راهنمایی می‌کند. این افراد معمولا مسیر موفقیت را برای دیگران ترسیم می‌کنند و تجربیات‌شان را از طریق کتاب، مقالات و سخنرانی‌ها با دیگران به اشتراک می‌گذارند. کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه نیز درباره‌ی چگونگی موفقیت است ولی با نگاه و زبانی متفاوت از سایر کتاب‌های مربوط به این حوزه نگاشته شده است. دن نوریس در این اثر تنها از شکست‌هایش در مسیر کسب‌وکارش می‌گوید و از این طریق دریچه‌ی جدیدی را به سوی جویندگان ثروت و تجارت باز می‌کند.

درباره‌ کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه اثر دن نوریس  dan norris سال 2014 منتشر شد. این کتاب با رویکردی جدید برای علاقه‌مندان به دنیای تجارت و کسب‌وکارهای جدید در دنیای تکنولوژی نوشته شده و در آن نوریس تجربیاتش را به اشتراک گذاشته است. این نویسنده از مسیرهای مختلفی که برای عملی کردن ایده‌هایش پشت سرگذاشته می‌گوید و مشکلاتی را که هنگام شکل‌گیری یک استارتاپ ممکن است گریبان‌گیر افراد باشد را مطرح می‌کند.

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه با نام اصلی The 7 Day Startup: You Don't Learn Until You Launch درباره‌ی راه‌اندازی شرکت‌ها در مدت زمان کم سخن می‌گوید و نویسنده‌ی آن معتقد است افراد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن استارتاپ خودشان را راه‌اندازی کنند تا زمان را از دست ندهند. نوریس از تولید ایده‌ها تا به دست آوردن اولین مشتری که پرداخت می‌کند سخن می‌گوید و روش‌ راه‌اندازی بخش‌های مهم یک استارتاپ در طول هفت روز که عبارتند از بررسی ایده، MVP، نام تجاری، راه‌اندازی سایت، بازاریابی، تعیین اهداف و در نهایت راه‌اندازی را بیان می‌کند.

نویسنده‌ی کتاب استارت آپ نوپای هفت روزه در این اثر عوامل و حاشیه‌هایی که افراد را از راه‌اندازی استارتاپ‌شان دور می‌کند را بازگو می‌کند و در این باره‌ می‌گوید: «مغز سعی می‌کند کار واقعی را از طریق تمرکز بر وظایف کم‌اهمیت‌تر، شبیه‌سازی نماید.به عبارت دیگر، به جای آن که محصول خود را بفروشید، ساعت‌ها و رزها صرف لوگو و وب‌سایت می‌کنید. از یک کسب‌وکار بدون مشتری، به‌جایی برسید که بتوانید در هفت روز مشتریان متعدد و دست‌به‌نقد.»

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه برای چه کسانی مناسب است

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه برای تمام کسانی که به‌دنبال راه‌اندازی استارتآپها و تجارت نو هستند مناسب است. نوریس این کتاب را برای بنیانگذاران مشاغل کوچک، کارآفرینان و فریلنسرها نوشته است تا به‌سرعت ایده‌هایشان عملی شود و در مرحله‌ی آزمون و خطا قرار بگیرند. کتاب در واقع تلنگری برای افرادی است که ایده‌های تئوری خود را عملی نکرده‌اند و از تبدیل شدن به یک نام تجاری بازمانده‌اند.

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه شامل هفت فصل است که عبارتند از «تا شروع نکنید، یاد نمی‌گیرید»، «استارت‌آپ چیست؟»، «طرح، اجرا، سرعت عمل»، «چرا هفت روز؟»، «استارت‌آپ، نوپای هفت روزه»، «مدل کسب‌وکار خود را اصلاح کنید» و «14 قانون تجاری برای امرار معاش».

دن نوريس در این کتاب از اولین طرح تجاری، کسب‌وکار و استارتاپ‌اش صحبت می‌کند و تمام فرازونشیب‌هایش در این مسیر را در قالب داستان به تصویر می‌کشد. شکل‌گیری یک ایده و عملی کردن آن در هفت روز کمی غیرقابل باور است ولی در فصل پنجم کتاب، «استارت‌آپ، نوپای هفت روزه» تمام اصول این هفت روز نوشته شده است. روز اول این برنامه درباره‌ی «9 عامل برای راه‌اندازی یک طرح عالی تجاری با هزینه‌ی کم» است و به‌دنبال آن در روز دوم به «آیا استارت‌آپ یک MVP است؟» پاسخ داده می‌شود. در روز سوم از این بخش از کتاب، نوریس درباره‌ی مسائل و موضوعات مربوط به «انتخاب یک نام تجاری» صحبت می‌کند و روز چهارم برنامه‌ی راه‌اندازی یک استارتاپ در هفت روز را به «با مبلغی کمتر از صد دلار در یک روز وب‌سایت بسازید» اختصاص داده است. در روز پنجم نویسنده «ده راه معرفی کسب‌وکار خود به بازار» را بیان می‌کند و از شیوه‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات سخن می‌گوید. روز ششم هم به موضوع مهم و پراهمیت «هدف‌های‌تان را تعیین کنید» اختصاص دارد و در روز هفتم مهم‌ترین مسله یعنی «راه‌اندازی» آموزش داده می‌شود. 

در بخش‌های پایانی کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه درباره‌ی «مدل کسب‌وکار خود را اصلاح کنید»،

«ایجاد کسب‌وکاری که نتوانست رشد کند» و «کسب‌وکاری ایجاد کنید که دی ان اِی رشد را داشته باشد» توضیح داده شده و در فصل هفتم کتاب «14 قانون تجاری برای امرار معاش» آورده شده است.

استارتاپ به زبان دن نوریس

استارتاپ Startup یا Start-up مفهومی است که بارها در این کتاب از آن نام برده شده درحالی‌که تنها حدود دو دهه است که وارد دنیای کسب‌وکار شده است. تکنولوژی و دنیای اطلاعات امروز روش‌های تجارت را نیز تغییر داده است و استارتاپ‌ها جای خود را در صنعت و تجارت بازکرده‌اند. استارتاپ‌ها که در فارسی به شرکت‌های نوپا ترجمه شده‌اند به‌دنبال نوآوری‌ها ایجاد می‌شوند و موفقیت بعضی از آن‌ها آن‌چنان چشمگیر است که دنیای کسب‌وکار را زیر و رو کرده است. در ابتدای این کتاب درباره‌ی اهمیت استارتاپ‌ها گفته شده است: «هر فردی می‌تواند کسب وکاری برای خود دست‌وپا کند اما هرکسی قادر به تغییر جهان نیست.»

درباره دن نوریس

دن نوریس Dan Norris کارآفرین و بازاریاب جوانی است که تجربیاتش را در قالب کتاب می‌نویسد. او تا امروز سه کتاب موفق نوشته است که همه‌ی آن‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های لیست آمازون بوده‌اند. دن نوریس براساس شکست‌هایش کتاب کم حجم استارت آپ نوپای هفت روزه را نوشت و در این کتاب می‌گوید: «از شکست‌ام در راه‌اندازی یک کسب‌وکار درس باارزشی گرفتم. آن درس این است: «تا شروع نکنی، یاد نمی‌گیری.»

کتاب‌های دن نوریس که شامل «خلق یا نفرت» و «ماشین محتوا» نیز هست به سیزده زبان دنیا ترجمه شده و افراد زیادی را در سراسر دنیا به راه‌اندازی مشاغل‌شان ترغیب کرده است. او از موسسان شرکت Black Hops Brewing در استرالیا نیز هست و علاقه‌مند است تا به مردم کمک کند تا پروژه‌های کارآفرینی‌شان را شروع کنند.

ترجمه کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه به فارسی

کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه را «وحیده مرادی» به فارسی ترجمه کرده و «انتشارات سیوا» آن را در سال 1394 منتشر کرده است. «نوین کتاب گویا» نسخه‌ی صوتی کتاب را با روایت «مسعود میرزایی» در اختیار فیدیبو قرار داده است که در همین صفحه برای خرید و دانلود موجود است.

«نشر آدینه» این کتاب را با ترجمه‌ی «محسن ذکایی» سال 1396 منتشر کرده است و پس از آن «انتشارات آموزشی تالیفی ارشدان» هم کتاب را با عنوان «استارت‌آپ در 7 روز: تا شروع نکنید، یاد نمی‌گیرید» با ترجمه‌ی «شمس‌الدین یوسفیان‌ملا» در سال 1398 راهی بازار کرد.

در بخشی از کتاب صوتی استارت آپ نوپای هفت روزه می‌شنویم

این راهنما از تمام رازهای مدیریت منابع انسانی پرده برمی‌داشت. نکات مهمی مثل: چگونگی استخدام و اخراج؛ چگونگی به‌کارگیری افراد با استعداد؛ چگونگی برخورد با تغییرات و هم‌چنین چگونگی تشکیل یک گروه و آموزش آن‌ها. این کتاب‌چه، جام مقدس منابع انسانی بود.

برای کلاسم به یک طرح تجاری نیاز داشتم. بعد از پیدا کردن آن کتاب راهنما به این فکر افتادم که: اگر راهنمای منابع انسانی را در اینترنت به اشتراک بگذارم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

می‌توانستم سایتی ایجاد کنم که در آن صاحبان مشاغل به همه‌ی فرم‌ها و روش‌های لازم برای بهترین نحوه‌ی اجرای منابع انسانی از جمله شرح مشاغل، ارزیابی کارمندان، حساب‌رسی نیروی انسانی و برنامه‌های آموزشی دسترسی داشته باشند. خیلی خوب می‌شد! نمی‌شد؟ اولین طرح تجاری من شکل گرفت.

طی شش ماه بعد، تمام جزئیات این طرح و موضوعاتی را که می‌خواستم در آن بگنجانم، به دقت بررسی و برای آن برنامه‌ریزی کردم؛ مواردی مانند چگونگی ارائه‌ی این اسناد، چگونگی دریافت دستمزد خودم و چگونگی استخدام نویسندگان.

با این طرح می‌توانستم اولین درآمد میلیونی خودم را به دست آورم. مدیران نیروهای انسانی مجبورند هزاران دلار به افرادی که برای آن‌ها کار می‌کنند. بپردازند. پس با خودم فکر کردم آن‌ها مطمئنا برای هر سندی که لازم داشته باشند، دست کم چند صد دلار می‌پردازند. تا جایی که تحقیقات من نشان می‌داد، طرح مشابهی وجود نداشت.

به طرح خودم می‌بالیدم، سازماندهی شده، دقیق و کامل بود. نگران، اما امیدوار برای کسب یک نمره‌ی عالی تکلیفم را انجام دادم و منتظر ماندم...منتظر اعلام نتایج. بالاخره، روز موعود فرا رسید. بله نمره‌ی الف، بووم!

اما یک مشکل وجود داشت. من این کسب‌وکار را راه‌اندازی نکرده بودم. به یقین، بعد از سپری کردن ساعت‌های بی‌شمار در کتاب‌خانه در حالی که غرق تحقیقات دشوار و پرزحمت بودم، توانستم طرح زیبایی برای کسب و کار طراحی کنم.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
254.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۱:۳۰
نویسندهدن نوریس
راویمسعود میرزایی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۵۴.۹۱ مگابایت
۰۴:۰۱:۳۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 59 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
13 ٪
33 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خوبیه . من با نویسنده تجربیات مشترکی دارم . ولی در مورد شریک موسس مخصوصا در ایران مواظب باشید . طرف با ۱۰۰ میلیون پول میاد جلو فکر می‌کنه خیلی پوله و به خیال خودش سر سال ۱۰۰ میلیارد هم برداشت خواهد کرد. و در آخر میبینی که پول نداره یا خیلی زرنگ بازی های دیگر که این جماعت انجام میدهند و کار می‌ره رو هوا و داستان های شکایت داستان های دیگر که برای دوزار پول خرج کرده به وجود میاد .تا جایی که امکان دارد باید به قابلیت های خود اکتفا کرد . تجربیات شخصی خودم حاصل دو سال کار طاقت فرسا بر روی پروژه عظیمی که شامل ۱۲ پروژه نرم افزاری بود . مواظب باشید

3

داداش انقدر دامبلو دمبول (اهنگ) وسط صحبت راه انداختین نفهمیدیم چی گفت...اخه خداییش داریم کتاب گوش میدیم یا اهنگ؟؟ خدایی یکم عاقلانه تر رفتار کنین...یکی متن میخونه یکی شیپور میزنه😂

4

از فیدیبو ممنونم که شاید برای کسانی که پیگیر دنیای کسب و کار هستند , انتشار این فایل خوشحال کننده باشد. شاید این کتاب کمی سطحی به نظر بیاید و با اصول صحیح و منطقی علم بازار فاصله داشته باشد, اما همین که نگاه فیدیبو به مخاطبین این دسته هست , جای تشکر دارد.

2

دو سه فصل کتاب رو گوش دادم و با توجه به کهنگی موضوعات مطرح شده متوجه شدم احتمالا سال انتشار خیلی قدیمی و مطالبش منسوخ شده است.سال انتشار این کتاب سال ۹۴ هستش و عموم افرادی که تو معقوله fs نویسی فعالیت دارن میدونن قدیمی حساب میشه. وقت تلف کردنه.

5

چند سال با طراحی و تولید محصول، استارتاپ و کارآفرینی مشغول بودم و انواع دوره های آموزشی دیدم در یک کلام میتونم بگم عالیه و برای من بسیار آموزنده بود بشدت توصیه میکنم… راوی هم بسیار خوب خونده و اصلا خسته کننده نیست، از ایشون متشکرم

5

این حجم از موزیک های بی مزه و نامربوط چیه وسط مباحث خیلی موزیکاش کسل کنندس ، در کل صدای گوینده خوبه و مطالبش خیلی عالیه موزیک الکی زیاد داره

3

اگر طرحی داشته باشین که واقعا عالی و سود اور باشه این کتاب شاید فقط شاید سرعت رسیدن به موفقیت رو مقداری کوتاه میکنه . واگر طرح خوب نباشه سرعت رسیدن به شکست رو کوتاه تر میکنه .

5

دکترالهی قمشه ای توصیه کرده بودند خصوصا با صدای احسان چریکی عاشقشم اپلیکیشن آوانو رو دانلود کنید کتاب های صادق هدایت و خونده چریکی

3

کتاب بدی نبود اما انتظار بیشتری ازش داشتم. برای شروع استارت آپ بصورت وب سایت و الکترونیکی بد نبود ولی خیلی جالب ایده نمیداد. تشکر از فیدبو

5

کاملا مفید و کار بردی با ایده های ساده و به درد بخور در راه اندازی کار جدید راه حل در نزدیک ترین حالت ممکن نهفته است

نمایش 23 نقد دیگر
3.7
(59)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استارت آپ نوپای هفت روزه
استارت آپ نوپای هفت روزه
دن نوریس
نوین کتاب
3.7
(59)
19,000
تومان