0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

نویسنده:
جنیفر امرنا
درباره چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

یک کتاب کوچک و خودمانی که تمام اسرار کوچک و بزرگ پیری را فاش می‌کند. «جنیفر امرنا» در کتاب «چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم» از همان ابتدا سر اصل مطلب رفته و تمام حقایقی که شاید خیلی‌ها از شنیدنش می‌ترسند را با زبانی ساده و راحت بیان کرده است. راهکارهای این کتاب شامل رژیم‌های تغذیه و ورزش‌هایی مانند ایروبیک و یوگا است. با اجرای تمرین‌ها و توصیه‌های این کتاب می‌توانید خیلی زود تاثیر آن‌ها را روی احساسات، رفتار و ظاهر بدن خود ببینید.

خلاصه‌ی فصل‌های کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

فصل اول: معرفی کلیات پدیده‌ی پیری و روش‌های پذیرش آن.
فصل دوم: انواع رژیم غذایی شامل رژیم‌های سنتی و گیاهی و استفاده از سبزیجات یا مکمل‌های غذایی.
فصل سوم: اهمیت ورزش کردن به جای یک جا نشستن و تماشای تلویزیون و روزنامه خواندن.
فصل چهارم: مراقبت از بدن و شناسایی علائم نامرئی پیری مانند پوکی استخوان، التهاب مفاصل و ناراحتی‌های قلبی.
فصل پنجم: مراقبت از پوست و راه‌های شاداب و سالم نگه داشتن پوست صورت و بدن.
فصل ششم: دوره‌ی یائسگی و به حداقل رساندن مشکلات جسمی و روانی ناشی از آن.

درباره کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

پیر شدن برای زنان و مردان معانی متفاوتی در جامعه دارد. مردان هنگامی که پیر می‌شوند احترام و اعتبار بیشتری به دست می‌آورند و حتی جذابیت بیشتری هم پیدا می‌کنند. و این در حالی است که زنان مسن کم کم در جامعه و گروه‌های مختلف اجتماعی محو می‌شوند و کمرنگ می‌شوند. جامعه به این زنان به چشم موجودی شکننده و ضعیف نگاه می‌کند که از کار افتاده شده‌اند. آن‌ها حتی دیگر جاذبه‌ی زنانه هم ندارند. الگوهای رفتاری در تمام دنیا زنانی را زیبا، جذاب و قدرتمند می‌داند که از قدرت جوانی و سرزندگی برخوردار باشند. به محض این که همین زنان وارد دوران میان‌سالی و پیری می‌شوند، به حاشیه رانده می‌شوند و دیگر جایگاهی در جامعه ندارند. خیلی از زنان در این دوران با انواع لوازم آرایشی یا عمل‌های زیبایی با پیری و سالخوردگی می‌جنگند.

دهه‌های چهل و پنجاه در زندگی هر فرد، دورانی است که تجربه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ است و این در حالی است که هنوز نیمی از عمر را پیش رو دارد. حالا زمانی است که باید برای خود به عنوان انسان احترام و ارزش قائل باشیم و بتوانیم الگوی درستی برای فرزندان و نوه‌های خود باشیم. هنگامی که در این دوران خانه و آشیانه خالی می‌شود و هر یک از فرزندان به دنبال زندگی خود رفته‌اند، زمان آزادی و رهایی رسیده است. اما باید با دقت برای این دوره از زندگی برنامه‌ریزی کرد. حالا همان زمانی است که به تمام کارهایی که تا امروز دوست داشته‌اید برسید، از انواع سفرهای تفریحی و ماجراجویی گرفته تا کلاس‌های ورزش یا حتی ادامه تحصیل.

حالا که علم و تکنولوژی به پیشرفت‌های بهداشتی و پزشکی زیادی برای سلامت افراد رسیده است، خیلی راحت می‌توان با استفاده از انواع رژیم‌های غذایی و ورزش زندگی سالم‌تر و سرزنده‌تری داشت و این سرزندگی را تا دوران میان‌سالی و پیری هم حفظ کرد. هر چند باید به خاطر داشت که در این میان عوامل ثابت و موثری در روند پیری تاثیر دارند، استرس، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل زیاد و آلودگی همیشه می‌توانند پیری را تسریع کنند. با شناسایی این عوامل در زندگی می‌توان به‌راحتی تاثیر آن‌ها را کنترل کرد و از بین برد. برای این که بتوانید دوران پیری را بپذیرید چند روش ساده و کوچک وجود دارد. باید بپذیرید که عمر می‌گذرد و طی سال‌ها چندتایی چین و چروک دور و بر چشم‌ها و گونه‌ها باقی می‌گذارد. با ورزش کردن و رعایت رژیم‌های غذایی مناسب با شیمی بدن، می‌توان شادابی و سلامت بدن را همیشه حفظ کرد.

درباره جنیفر امرنا

جنیفر امرنا مدیر یک آموزشگاه مکمل‌درمانی حرفه‌ای در لندن است. امرنا در ماساژ بافت‌های عمیق هم تخصص دارد. او با 25 سال تجربه در زمینه‌ی ماساژ، تغذیه و ورزشپف فرد قابل اعتمادی برای شناخت و درمان پیری از طریق تغذیه و وزش است. او تا کنون توانسته زندگی افراد زیادی را در تمام دنیا متحول کند.

ترجمه کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم

«عفت حیدری» دانش‌آموخته‌ی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. او تا کنون حدود 60 کتاب در زمینه‌های خودیاری، زنان و سلامتی، سبک زندگی، روابط موثر و تاب‌آوری از نویسندگان مختلف ترجمه کرده است. «موثرترین روش‌های انتخاب همسر» اثر «لیندا فیلد»، «دیگر تاسف نخور» اثر «مارک موچینک» و «فرار از احساس گناه» اثر «سوزان کارل. آر. ان» از آثار معروف این مترجم هستند. این مترجم در انتقال کامل مفاهیم متن اصلی، آن هم با زبانی ساده‌ و روان‌، در میان مترجمان دنیای روان‌شناسی مهارت و تخصص زیادی دارد. البته حیدری دغدغه‌هایی فراتر از ترجمه و انتشار کتاب دارد. او یکی از اعضای اصلی برگزاری کارگاه‌های تاب‌آوری برای شبکه‌ی یاری کودکان کار و از اعضای فعال جشنواره‌ی آرزوهای رنگی است.  در این جشنواره از 100 هزار کودک خواسته می‌شود آرزوی خود را نقاشی کنند. سپس اعضای جشنواره تلاش خواهند کرد تا آرزوی هر نقاشی را برآورده کنند. در آرزوهای رنگی سال 97، عفت حیدری برنده‌ی تندیسِ تقدیرِ این جشنواره شد.

در بخشی از کتاب چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم می‌خوانیم

اکسیژن برای زندگی حیاتی است، اما همچنین می‌تواند برای بدن یک سم باشد. این به دلیل آن است که وقتی اکسیژن برای فرایندهای اساسی داخل بدن استفاده می‌شود، منجر به تخریب مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد می‌شود. مخرب‌ترین خصوصیت رادیکال‌های آزاد، ساختمان شیمیایی آن‌هاست که شامل یک الکترون ناقص هستند. این بدان معناست که آن‌ها در اطراف بدن می‌چرخند و در «جستجوی» مولکول‌های سالمی هستند که بتوانند با آن جفت شوند. بدبختانه، این روند جفت شدن ساختمان مولکول میزبان را تخریب و برای همیشه  DNAرا عوض می‌کند. اگر به رادیکال‌های آزاد، در دوره‌ای طولانی، اجازه تخریب سلول‌های بدن داده شود، منجر به تخریب وسیع سلولی و پیری و بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی، شب کوری و سرطان می‌شود.
یک مثال خوب برای فهم روند تخریب رادیکال آزاد در بدن آن است که بررسی کنیم وقتی آب لیمو روی یک برش سیب می‌ریزد چه می‌شود. به محض آن‌که سیب بریده می‌شود و در معرض هوا قرار می‌گیرد، به اکسیژن واکنش نشان داده و رنگ آن عوض می‌شود. اگر آب لیمو روی سطح سیب ریخته شود، عمل آنتی اکسیدانِ ویتامین ث در آب میوه، مانع تغییر رنگ آن می‌شود. به هر حال، این محافظت موقتی بوده و سطح بریده شده شروع به اکسیده شدن می‌کند، درحالی که عمل آنتی اکسیدان ضعیف می‌شود.
اهمیت آنتی اکسیدان‌ها در رژیم غذایی شما مبالغه‌آمیز نیست. برای همه افراد، به خصوص افراد مسن، خوردن غذاهای غنی از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی حیاتی است. متخصصان تغذیه، خوردن مقادیر زیادی از میوه‌های تازه و سبزیجات را در رژیم غذایی توصیه می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها به شکل مکمل‌های غذایی هم در دسترس هستند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
868.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهجنیفر امرنا
مترجمعفت حیدری
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Aging naturally: how to show down the aging
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۶۸.۸۵ کیلوبایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

Danke ich libe Buch

5
(1)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم
چگونه از پیری زودرس جلوگیری کنیم
جنیفر امرنا
انتشارات البرز
5
(1)
10,000
تومان