0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارک و پلو

معرفی، خرید و دانلود کتاب مارک و پلو

درباره مارک و پلو

 

«اگر این مجموعه بتواند تابوی غیرممکن بودن سفر را در ذهن خواننده‌ی ایرانی و به‌ویژه‌ خوانندگان کتاب بشکند، من موفقیت بزرگی به دست آورده‌ام.» این جمله را منصور ضابطیان در پیشگفتار کتاب مارک و پلو آورده است. کتابی که اولین کتاب از سفرنامه‌های اوست. داستان سفرهایی که با  کمترین امکانات و هزینه‌ها و تنها با رویای جهانگردی و با برنامه‌ریزی در طول سال برای تأمین هزینه‌ها انجام‌شده‌اند. منصور ضابطیان کتابی پر از شور، امید و تجربه‌های جذاب نوشته است که چون تجربه‌های شخصی واقعی نویسنده‌اند بسیار به دل می‌نشینند. اگر اندکی اهل سفر باشید و این کتاب را در دست بگیرید، امکان ندارد پیش از پایان زمین بگذارید.

‌درباره‌ی کتاب مارک و پلو اثر منصور ضابطیان

کتاب مارک و پلو با عنوان کامل «مارک و پلو، مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها » اولین کتاب از مجموعه سفرنامه‌های منصور ضابطیان به نقاط مختلف دنیاست. این کتاب اولین بار سال 89 در ایران منتشر شد و در مدتی نزدیک به یک سال به چاپ دهم رسید. سفرنامه‌های این کتاب که با تصاویر بسیار جذابی که اغلب خود نویسنده آن‌ها را تهیه‌کرده است گزارش‌هایی است که او پس از هر سفر منتشر می‌کرد و درنهایت در کتاب مارک و پلو همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرارداد.

انتشارات مثلث، که تصویرسازی‌ها و جلدسازی‌های کم‌نظیری را انجام می‌دهد مسئولیت انتشار کتاب‌های منصور ضابطیان را بر عهده دارد. این ناشر کتاب مارک و پلو را عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

مروری بر فصل‌های کتاب مارک و پلو

کتاب مارک و پلو با پیشگفتاری از منصور ضابطیان آغازشده که در آن از چگونگی علاقه‌اش به سفر و دلایل نگارش این کتاب حرف زده است. پس‌ازآن محتوای اصلی کتاب در 8 بخش مختلف آمده است که در هرکدام از آن‌ها به نقطه‌ای از جهان پرداخته‌شده است.

‌فرانسه، خواب‌های پاریسی

اسپانیا، چند روز در یک دنیای کوچک

لبنان، سرزمین آواز و زیتون

هندوستان، جایی شبیه خودش

ایتالیا- اتریش، تعطیلات رمی

ارمنستان، سرخوشی‌های کارگرانی که مشغول کارند

کره جنوبی، گمشده در پنج و نیم

ایالات‌متحده امریکا، نهایت فقر و ثروت

‌درباره‌ی منصور ضابطیان نویسنده‌ی کتاب مارک و پلو

منصور ضابطیان، نویسنده، مجری و کارگردان تلویزیون متولد سال 1349 در تهران است. او در ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته‌ی علوم آزمایشگاهی درس خواند اما بعدها تغییر رشته داد و وارد رشته‌ی سینما در دانشگاه شد.

منصور ضابطیان ابتدا به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد. چلچراغ، حیات نو و گزارش فیلم ازجمله اولین رسانه‌هایی است که منصور ضابطیان در آن‌ها فعالیت کرده است. او سال 1378 به تلویزیون پا گذاشت و به‌عنوان مجری و کارگردان در برنامه‌های جذابی مشارکت داشت. نقره، صدبرگ، مردم ایران سلم و جغرافیای فریاد ازجمله کارهایی است که او در تلویزیون ایران انجام داد.

بیشترین شهرت منصور ضابطیان مربوط به اجرای برنامه‌ی رادیو هفت بود که خود او نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت. این برنامه به مدت 5 سال از شبکه‌ی آموزش پخش می‌شد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نگه می‌داشت.

منصور ضابطیان کتاب‌های مختلفی نوشته است که اغلب در بازار کتاب ایران موجودند. «اگر یک سوسمار بودیم » و «اگر یک زرافه داشتیم» اولین آثار مکتوب او است که انتشارات آفتابگردان سال 85 منتشر کرده است. نشر مثلث از سال 89 و با انتشار مارک و پلو، سفرنامه‌های او را منتشر می‌کند. جلدهای دیگر سفرنامه‌های او کتاب‌های «مارک دو پلو»، «برگ اضافی»، «سباستین، سفرنامه‌ و عکس‌های کوبا»، «چای نعنا، سفرنامه‌ و عکس‌های مراکش»، «موآ، سفرنامه‌ و عکس‌های ویتنام» و «بی زمستان، سفرنامه‌ و عکس‌های تاجیکستان، آذربایجان، گرجستان» است. او هم‌اکنون با تیم رادیو هفت برنامه‌ای به نام رادیو شب برای شبکه‌ی شما می‌سازد.

چرا باید کتاب مارک و پلو را خواند؟

مارک و پلو یک تجربه‌ی شخصی است. منصور ضابطیان در این کتاب دوست‌داشتنی و جذاب از لحظات سفرهایش سخن گفته است. او مخاطب را با خود در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لبنان و ... با خود همراه می‌کند. او را با دوستانش آشنا می‌کند، چیزهایی را که دیده با او در میان می‌گذارد و از چیزهایی که یاد گرفته حرف می‌زند. لحن منصور ضابطیان لحن یک جهانگرد نیست، او سفرش را تعریف می‌کند و جوری باز جزئیات این کار را انجام می‌دهد که اگر اندکی قوه‌ی تخیل داشته باشید می‌توانید تصور کنید همراه او در آن سفر بوده‌اید . او تصاویر، بوها، مزه‌ها لحظه‌ها را با چنان دقتی توصیف کرده است که حتی بوی ساحل‌های لبنان هم از درون کتابش به مشام می‌رسد. کتاب مارک و پلو کتابی است که باید خواند و به سفر عشق ورزید. از همان کتاب‌هایی که باید خواندنش را که تمام کردید کوله‌پشتی‌تان را جمع کنید و به اولین سفر ممکن بروید.

کتاب مارک و پلو در دسته‌ی کتاب‌های سفرنامه  قرار دارد.

کتاب مارک و پلو مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 184 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید.

کتاب مارک و پلو حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سفرنامه  را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب مارک و پلو اثر منصور ضابطیان بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سفرنامه  می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب مارک و پلو می‌خوانیم

اتاقی که گرفتم چهار تخته بود. یک پسر امریکایی و دو تا پسر استرالیایی دیگر هم تو اتاق بودند و با من ، تیممان کامل شد.ظهر بین ساعت یک تا سه که وقت نظافت اتاق‌ها بود، همه باید بیرون می‌رفتند. استراحتی کردم و بیرون زدم. ساعت 5/3 بود که برگشتم. شیفت پذیرش عوض‌شده بود و به‌جای مرد میانسال، پسر جوانی پشت میز بود. قیافه‌اش به اسپانیایی‌ها نمی‌خورد. بیشتر شبیه یونانی‌ها بود. وقتی وارد شدم، شماره تختم را پرسید و خواست کلیدم را نشانش بدهم.

توی اتاق، جرج و جانی دوتا رفیق استرالیایی و پسر امریکایی هر سه خواب بودند. من هم روی تخت خودم رفتم و چند لحظه‌ای نگذشت که خوابم برد. نمی‌دانم چقدر گذشته بود که از صدای خروپف پسر امریکایی خوابم به هم خورد. کمی نگاهش کردم، ولی هیچ جور نمی‌توانستم ساکتش کنم. توی دلم فحش را کشیدم به جرج بوش و کاندولیزا رایز. اختلاف تاریخی ما انگار باید در یک اتاق کوچک چهار تخته هم باید خودش را نشان می‌داد. در کشاکشی میان عصبانی و فکرهای احمقانه، صدای رسپشن به گوشم رسید که داشت سوت می‌زد. اگرچه صدای سوت هم نمی‌گذاشت خوابم ببرد، ولی دست‌کم از صدای خرناس یک پلنگ زخمی بهتر بود. صدای سوت آشنا بود. این آهنگ را قبلاً شنیده بودم. اما کجا؟ گوش‌هایم را تیز کردم. خدایا این ملودی کدام ترانه است؟

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
27.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
186 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۲:۰۰
نویسندهمنصور ضابطیان
ناشرنشر مثلث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲۷.۱۳ مگابایت
۱۸۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 153 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
3 ٪
91 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سفرنامه ای که بیشتر شبیه یادداشت های شخصی منصور ضابطیان است، تلاش او برای یادداشت مشاهداتش است و قابل تقدیر است، نثر روان او از نکات مثبت دیگرش است و همچنین شوخی های بجایش. اما برای یک سفرنامه شاید لازم باشد نگاه دقیق تر و جامع تری داشت. یکی از نکاتی که شاید خرده گرفتن به او را کمتر می کند، فرصت کم او در هر سفر بوده و یا یک بار سفر به این مناطق جهان. از نظر نگارشی هم بعضا مشکلاتی دیده می شود که امیدوارم در کتاب های بعدی با آن ها مواجه نشوم.

5

کتاب بسیار جالب و روونه. البته کتابهای مارک و پلو و مارک دوپلو رو باید با هم خوند که قشنگگگگ بهت بچسبه? اینو بگم اگه دنبال سفرنامه های خشک و جدی و رسمی ای هستین که مثلا از مبدا شروع میکنه ،کیلومتر به کیلومتر میگه کجاست و بناهای تاریخیش چی هستن و تاریخچه بگه برات،تو این کتاب اینجوری نیست. بیشتر یه خاطره نوشته از سفرها و چیزای جالبی هست که تو هر کشور توجهش رو بیشتر به خودش جلب کرده. و همین باعث شده خیلی دلی، خیلی صمیمی و جوری باشه انگار خودت اونجایی! انقد روون و شیرین که نمیفهمی کی تموم میشن این دو کتاب.

5

من فکر نمی کردم یک سفرنامه می تونه خیلی چیرها رو در قالب کلمات و جملات بیان کنه و نشون بده. رشته گردشگری خوندم و واقعا خیلی خیلی لذت بردم از خوندن این کتاب و برام خیلی لذت بخش، شیرین، قابل لمس و حس کردن بود انگارخودم باهاشون ارمنستان هند و اسپانیا و .. رو رفتم. من رو شیفته کرد که بیشتر کتاب های سفرنامه ای بخونم. اون تصور و ذهنیتی که نسبت به خارج از کشور دارم تا حدودی درست هستش و در بعضی مواذد اشتباه.

5

سلام کتاب همین حالا تمام کردم تعدادی از دوستان گفتند این کتاب بامزه و جذابه ، من چنین چیزی را در کتاب ندیدم کتاب به صورت یک خلاصه ای زیبا از یک سفرنامه است . در این کتاب ایشان به لبنان، اسپانیا، آمریکا ، کره و ... سفر میکنند و خلاصه ای از رویداد های آن کشورها رو مینویسند این کتاب برای افرادی که آرزو دارند به کشور های دیگه سفر کنند این امکان رو میده که برای چند دقیقه ای در آنجا باشند

5

از چند ماه پیش به این فکر افتاده بودم که با توجه به این که فعلا شرایط سفر به خارج از کشور رو ندارم قطعا خوندن سفرنامه می‌تونه تا حدی ولو کم، لذت این قبیل سفرها رو بهم بچشونه و بعضا چیزهایی از سایر فرهنگ‌ها رو بهم یاد بده. تا این لحظه کتاب «مارک و پلو» رو تموم کردم و اواسط کتاب «مارک دو پلو» هستم. شخصا از خوندنشون خیلی لذت می‌برم و ترغیب شدم که سفرنامه‌های بعدی ایشون رو هم خریداری و مطالعه کنم.

5

با یه قوه ی تخیل نه چندان قوی هم خیلی خوب میشه وارد کتاب شد و تو شهر ها قدم زد ? لحن داستان شیرین و خیلی خوندنیه، اگه دنبال کتابی میگردین که برای یه مدت ذهنتونو درگیر نکنه و در عین حال دلچسب باشه، گزینه ی خوبیه، اگه انتظارات بالایی از یه سفر نامه دارین از جمله اینکه همه اماکن و فرهنگ ها رو براتون شرح بده ، دنبال کتاب دیگه ای بگردین.

2

ذهنیت نثر قوی‌تری داشتم. بیشتر متن احساسات ناسیونالیستی موج میزنه با خوندن متن نمی‌تونی خودتو در اونجاها تجسم کنی و یا تشخیص بدی آیا اگر می‌خواستی سفر کنی الویت سفرت کجا بود. شاید بخاطر خلاصه نوسی باشه و حجم کم مطالب. اما کتاب چیزی نبود که بتونم به عنوان سفرنامه معرفیش کنم و بیشتر شبیه متنی روزنامه‌ای دولتی از یک کشور دیگه بود

3

سفرنامه به خاطر وقت محدود در هر شهر کامل نبود ...ضمنا اینکه داستان ها مربوط به حدود ۱۵ سال پیش هستند و به لطف شبکه های اجتماعی شناخت دنیا از دریچه حتی تلفن های همراه ممکن شده .. شاید داستانها برای ۱۵ سال پیش جذاب بودند ولی الان جذابیت زیادی نداشتند ...به هر حال کتاب بدی نبود ولی بقیه سفرنامه های این نویسنده را تهیه نمیکنم

5

با سلام ، کتابی خوبی است ولی نه به خوبی سباستین، شاید چون در این کتاب به صورت اجمالی و هول هولکی به شرح مسافرت در چند کشور پرداخته شده است. بهتر بود هر کشور را جداگانه بررسی میکرد در کتابی جدا و مفصلتر.

5

اولین تجربه سفرنامه خوندن برام جذاب بود واقعا حس میکردم کنار منصور ضابطیان تو جاهای مختلف دنیا(کره جنوبی،ایتالیا،آمریکا،هند،ارمنستان و ...)قدم میزنم و کلی به اطلاعات ام اضافه میشه و وقتی به یه چیزی اشاره میکرد خودم دوست داشتم برم یه سرچی هم بزنم تا در موردش بیشتر بدونم در کل خوش گذشت :)

نمایش 81 نقد دیگر
4.4
(153)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
46,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مارک و پلو
مارک و پلو
منصور ضابطیان
نشر مثلث
4.4
(153)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
46,000
تومان