0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاطرات خانه ی مردگان

معرفی، خرید و دانلود کتاب خاطرات خانه ی مردگان

ناشر:
مجید
درباره خاطرات خانه ی مردگان
«خاطرات خانه‌ی مردگان» را که شرح دوران زندان و تبعید داستایفسکی در سال ۱۸۵۵ یعنی در سی و چهارسالگی نوشت، اما رویدادهای آن مربوط به شش سال پیش از آن یعنی سال ۱۸۴۹ به‌بعد است. داستایفسکی فقط ده سال پس از زندانی‌شدن توانست به‌عنوان شهروندی عادی به سن‌پطرزبورگ برگردد و زندگی‌اش را مانند فردی آزاد از سربگیرد. در «خاطرات خانه‌ی مردگان» هرچند بخشی از زندگی‌نامه‌اش است، اما نویسنده خود را پشت تصویرهایی که از هم‌بندی‌هایش به دست می‌دهد پنهان کرده و کم‌تر از خودش و خیلی بیش‌تر از دیگران حرف می‌زند. ولی آن‌چه از این افراد گونه‌گونِ متعلق به طبقات مختلف جامعه آموخته، درون‌مایه‌ی همه‌ی داستان‌های بعدی‌اش است. اگر بخواهیم داستایفسکی را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم خودش کتاب‌های نانوشته‌ای بوده که بعد با قلم خودش به‌صورت نوشته درآمده‌اند و تا بشریت باقی است، این کتاب‌ها و اندیشه‌های درون آن بخش بزرگی از فرهنگ همه‌ی ملت‌های جهان خواهند بود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
424 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۸:۰۰
نویسندهفئودور داستایفسکی
مترجمپرویز شهدی
ناشرمجید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Souvenirs de la maison des morts
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۶ مگابایت
۴۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 34 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
64 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
8 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

به نظر من نمی‌شه گفت کتاب بدیه ولی بی نظیر هم نیست... بزرگترین مشکل من با این کتاب توصیف های خیلی طولانی ایه که داره که گاهی حتی لزومی هم به بودن‌شون وجود نداشت و باعث بیش از حد کش‌دار شدن متن کتاب شده. وجود اسم های زیاد باعث سردرگمی آدم می‌شه. این‌طوریه که وقتی دو سوم کتاب رو خوندید، یادتون نمیاد اولش چی شده بود و چه‌جوری شروع شده بود??‍♀️ به خاطر تعداد صفحات زیادش هم صبوری ویژه ای می‌طلبه که بشینی و با حوصله بخونی و تمومش کنی. به نظر من از بخش بیمارستان به بعد جذاب تر شد و از این قسمت به بعد بیشتر مشتاق بودم بخونمش.

5

اولش که شروع کردم خیلی خوشم نیومد ولی بعدش دیگه نمیتونستم کتابو زمین بذارم ،داستایوسکی واقعا فوق العادس !!اونقدر قشنگ توصیف کرده زندان سیبریو که کامل میتونی تصورش کنی و از اون بهتر توصیف آدمها بود که فکر میکنی همه اونارم میشناسی.و بخشی که تو بیمارستان بود رو وقتی میخوندم حالت تهوع گرفتم انقدر که حس میکردم منم اونجام.و خیلی خوب میتونی شرایط زندانیارو درک کنی.در کل نوشته های داستایوسکی واقعا ارزش خوندن داره.

4

با نسخه ی دیگه ای نشر نگاه ک مقایسه میکنم میبینم این روانتره و گاها اضافه داره بجای مشروب و ... نوشابه اورده نشر نگاه هم بی ایراد نیست داستانم خیلی خوب بود اسامی زیاده ک خب من طبعا خیلیارو هی یادم میرفت کی هستن و خودش باز ی تیکه کوچیک مینوشت ک یادت بیاد

5

به دلیل کنجکاوی زیادی که درمورد طرز تفکر داستایوسکی داشتم کتاب رو خواندم.توصیفات عالی و بی نقص بودند.ولی برادران کارامازوف چیز دیگری بود....

4

ترجمه خوبی داشت. نسبت به سایر کتاب‌های داستایوسکی ضعیف‌تر بود و بعضی جاها داستان از دستتون در میره. ولی باز هم مثل بقیه آتارش فضا سازی فوق العاده ‌ای داره.

4

این کتاب با نام های دیگه هم منتشر شده مثل خاطراتی از خانه مرده ها و یادداشت ها از خانه مرده مجموعه اب بی نقص از حقایق

5

عالی هستش این کتاب

5

عالی ترجمه هم از ترجمه های دیگه بهتره

4

لطفا هرچه سريعتر به صورت كتاب صوتي انتشار بدين

5

عااااااالی بود

نمایش 7 نقد دیگر
4.3
(34)
گیرا 🧲 (1)
68,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاطرات خانه ی مردگان
خاطرات خانه ی مردگان
فئودور داستایفسکی
مجید
4.3
(34)
گیرا 🧲 (1)
68,000
تومان