0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چراغ زندگی ات را روشن کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب چراغ زندگی ات را روشن کن

پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی
نویسنده:
جان جی میلر
درباره چراغ زندگی ات را روشن کن

ما عادت کرده‌ایم که همیشه دنبال مقصر بگردیم؛ مثلا وقتی چاق می‌شویم می‌گوییم تقصیر غذاهای حاضری است. یا زمانی که خشونت پیدا می‌کنیم تنها مقصر این موضوع را بازی‌های کامپیوتری میدانیم و مسائلی شبیه به این که در همه‌ی زمینه‌ها وجود دارد. جان جی.میلر در کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن به ما نشان می‌دهد که چگونه با مسئولیت‌پذیری شخصی موانع را از سر راه برداریم و با از بین بردن عادت سرزنش، شکایت و تعلل سازمانی قوی‌تر، تیم پویاتر و روابط سالم‌تری داشته باشیم.

‌درباره‌ی کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن اثر جان جی.میلر

کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن نوشته‌ی جان جی.میلر کتابی است که بر پایه‌ی 5 اصل مفاهیم و ارزش‌های اساسی که هدف‌های انسان را در زندگی هدایت می‌کنند به مخاطب ارائه می‌کند. این کتاب در اصل می‌خواهد به ما بگوید که نباید تقصیر و مسئولیت مشکلات خود را به گردن دیگران و اتفاقات بیندازیم. چراغ زندگی‌تان را روشن کنید به شما این امکان را می‌دهد تا حس مسئولیت‌پذیری‌تان را رشد دهید و آن را شکوفا کنید. در واقع افرادی که مسئولیت کارهای خود را قبول می‌کنند در زندگی و روابط خود به پیشرفت و موفقیت دست پیدا می‌کنند. نویسنده در این کتاب پنج اصل اساسی موجبات موفقیت در زندگی شخصی و شغلی را فراهم می‌کند و به افراد می‌گوید که چطور می‌توان با عناصری مثل یادگیری، مالکیت، خلاقیت، خدمات‌دهی، اعتماد و ... تبدیل به فردی مسئولیت‌پذیر شویم.

انتشارات لیوسا کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن را با ترجمه‌ی عطیه رفیعی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن در دسته‌ی کتاب‌های خودشناسی و مهارت‌های فردی قرار دارد و مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 120 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید. کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع خودشناسی و مهارت‌های فردی را بخوانند مفید خواهد بود.

مروری بر فصل‌های کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن

1. سؤال پس از سؤال! اصول تفوق و برتری

اصل تفوق و برتری اول: یادگیری

اصل تفوق و برتری دوم مالکیت

اصل تفوق و برتری: سوم خلاقیت اصل تفوق و برتری چهارم: خدمات‌دهی

اصل تفوق و برتری پنجم: اعتماد

زندگی با اصول تفوق و برتری

پیوست

چرا باید کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن را خواند

کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد تا:

یادگیری: رشد و تغییر شخصی مثبت، زندگی پویا و پرانرژی داشته باشید

مالکیت: با تبدیل شدن به فردی که قادر است مشکلات خود را حل کند، به اهداف خود برسید

خلاقیت: با خلاقیت بتوانید روش‌های جدیدی برای دستیابی به موفقیت پیدا کنید

خدمات‌دهی: با کمک به دیگران، از خود میراثی بر جای بگذارید

اعتماد: با اعتماد روابط عمیق و ارزشمندی در زندگی خود ایجاد کنید.

‌در بخشی از کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن می‌خوانیم

بعضی اوقات مشکل یا موقعیتی خاص می‌تواند از جانب افرادی که ربطی به آن‌ها ندارد، ایجاد شود. ران پات ، کارشناس ایمنی در محیط کار، این داستان را برایم تعریف کرد:

زمانی که من مدیر بخشی از یک کارخانه‌ی بزرگ و اساسا خطرناک کاغذ بودم، یک روز سه‌شنبه ساعت پنج صبح از کارخانه با من تماس گرفتند. استیو، یکی از کارکنان نوبت‌کاری شب آسیب‌دیده بود. در ظرف سی دقیقه همسر وحشت‌زده و سه فرزند گریان او را در بیمارستان ملاقات کردم. استیو یک بازویش شکسته بود، جمجمه‌اش ترک خورده و جراحت‌های متعددی برداشته بود. او واقعا در وضعیت بدی بود، ولی خوشبختانه زنده بود.

آنچه رخ داده بود، این بود: استیو صفحه‌ی فلزی محافظ قطعه‌ی بزرگی از یک دستگاه را در آورده بود تا دستش به آن برسد و بتواند آن را تنظیم کند. در حین انجام این کار، آستین پیراهنش به محور چرخان گیر کرده و او را به طرف خودش کشیده بود. راستش امکانش بود که او کشته شود.

وقتی شنیدم او چه کار کرده است، اولین فکری که به ذهنم رسید این بود: چرا استیو چنین کاری کرد؟ چرا چنین خطری کرد که سلامتی‌اش را به خطر بیندازد؟ من اصلا نمی‌توانستم درک کنم چرا کسی باید با برداشتن محافظ‌های ایمنی، خلاف ضوابط و خط مشی شرکت عمل کند. استیو کارمندی نمونه بود و از او بیشتر از این‌ها انتظار می‌رفت و می‌بایست بیشتر توجه می‌کرد. او در چه فکری بود؟

بعد ناگهان به ذهنم خطور کرد: استيو و خانواده‌اش رنج می‌بردند صرفا به دلیل فرهنگی که من و دیگران در بخش مدیریت ایجاد کرده بودیم. ما برنامه‌ی ایمنی در محل کار داشتیم، اما آن بیشتر مربوط به چسباندن شعارها بر روی دیوار و سخنرانی‌های بی‌شمار و طولانی برای کارمندان در جلسات بود. راستش را بخواهید، برنامه‌ی ما مالکیت ایمنی را بیشتر به عهده‌ی مدیران گذاشته بود تا افراد خط مقدم کارمندان. کاملا معلوم بود که باید مسئولیت بیشتری به کسانی که نهایتا بار پیامد کاری خطرناک را به دوش می‌کشیدند، محول شود. ما به عنوان مدیران هرگز قادر نبودیم مانع حوادثی مثل مورد استیو شویم، چون ما نمی‌توانستیم تمام مدت همه‌جا باشیم تا همه‌ی تصمیم‌ها را اتخاذ کنیم. اگر قرار بود تا ایمنی شرکتمان را ارتقا دهیم، لازم بود افراد مواظب خودشان و افراد گروهشان باشند.

بدین ترتیب تلاش تازه‌ای شروع شد تا افراد را برای بر عهده گرفتن احساس مالکیت امنیت خودشان ترغیب کند.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چراغ زندگی‌ات را روشن کن اثر جان جی.میلر بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خودشناسی و مهارت‌های فردی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
550.۳۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسنده جان جی میلر
مترجمعطیه رفیعی
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Flipping the switch: Unleash the power of pesonal Accountability using the QBQ
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۵۰.۳۶ کیلوبایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
4
(4)
17,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چراغ زندگی ات را روشن کن
چراغ زندگی ات را روشن کن
پنج کلید موفقیت شما در کار و زندگی
انتشارات لیوسا
4
(4)
17,000
تومان