0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بوطیقای نثر
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب بوطیقای نثر

ناشر:
نشر نی
درباره بوطیقای نثر
در سنت پرفروغ و اما مستعجل ساختارگرایی ادبی، بوطیقای نثر جایگاه یگانه‌ای دارد: هم از سویی نمونهٔ بارز تلاش نقد ادبی‌ست برای پیوستن به انقلاب ساختارگرایی که تفکر نسل تودورف را سخت دگرگون کرده بود؛ و این نه‌تنها در وام‌گیری ابزار نظری نقد از دیگر حوزه‌های پیشرو ساختارگرایی (زبان‌شناسی، انسان‌شناسی، فلسفه و روان‌کاوی) بلکه نیز در برداشت تازه نسبت به خود کنش نقد نمود یافته است. هم، از سوی دیگر، علائم بی‌بست عنقریبِ این نوع وام‌گیری چیزی نیست که از نگاه خوانندهٔ نکته‌بین دور بماند. بعید است تصادف صرف باشد که از فردای انتشار، فاصلهٔ تودورف با این نگاه دم به دم بیشتر شده تا آن‌جا که سرآخر از محافظه‌کارانه‌ترین اشکال ممکنِ نقد سر درآورده، و درعین‌حال کتاب، به اقرار مؤلف هنوز پراقبال‌ترین کار اوست. از این لحاظ سوای ارزش‌های فی‌نفسهٔ کار تودورف و خاصه استحالهٔ نقدِ قصه به «قصهٔ نقد»، ضرورت خواندن بوطیقای نثر همانا ضرورت اندیشیدن به برون‌رفت از عسرتی‌ست که نقد ادبی بدان دچار آمده؛ ضرورت طرح این پرسش که چرا جهشی که درونی‌کردن انقلاب ساختارگرایی در دیگر ساحت‌های تفکر رقم زده، در نقد ادبی به بازگشت ارتجاعی به سده‌های پیشین انجامیده، آن‌گاه که منتقد ساختارگرا خواسته نسبت ادبیات و سیاست را در کانون تفکر خویش قرار دهد؟ باری، بوطیقای نثر به نظر نقطه‌ای می‌آید که باید از نو از آن‌جا شروع کرد. نقطه‌ای که می‌توان نقطهٔ سقط ساختارگرایی در ادبیاتش نامید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
259 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۸:۰۰
نویسندهتزوتان تودوروف
مترجم انوشیروان گنجی پور
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Poétique de la prose, 1,971 ouvelles recherches sur le récit
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۰ مگابایت
۲۵۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

فعالیت ادبی‌اش را با ترجمه متونی از نویسنده‌های فرمالیست روس آغاز کرد. در دهه ۶۰ و ابتدای ۷۰ برای مجله‌ «تل کل» می‌نوشت و نقشی نیز در تحولات فرهنگی آن سالیان فرانسه ایفا کرد. سپس به موضوع ساختارگرایی ادبی علاقه‌مند شد. نخستین کتابش: «نظریه‌ ادبی، متن‌هایی از فرمالیست‌های روس». چند سال بعد به موضوع «بوطیقا» روی آورد و «بوطیقای نثر» را به انتشار رساند.

5

کتاب نثر روان پخته‌ای دارد و یکی از منابع قابل اعتماد و معتبر در این زمینه است که نویسنده در موضوع تسلط کافی داشته است و در ضمن منابع معتبر را هم معرفی کرده است

5

نتونست ترجمه‌ش نظرم رو جلب کنه

4.8
(8)
79,000
٪10
71,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بوطیقای نثر
٪10
بوطیقای نثر
تزوتان تودوروف
نشر نی
4.8
(8)
79,000
٪10
71,100
تومان