0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قوانین روابط موفق

معرفی، خرید و دانلود کتاب قوانین روابط موفق

درباره قوانین روابط موفق

درباره‌ی کتاب قوانین روابط موفق اثر باربارا دی آنجلیس

باربارا دی آنجلیس را با کتاب‌های رازهایی درباره‌ی مردان، رازهایی درباره‌ی زنان و آیا تو آن گمشده‌ام هستی می‌شناسیم. کتاب پیش‌رو میز یکی دیگر از آثار دوست داشتنی این نویسنده‌ی پرفروش است. قصه‌ی نگارش این کتاب به کتاب دیگری مربوط است. اندکی پیش از نوشته شدن این کتاب، کتابی چاپ می‌شود به نام قوانین The Rules که متاسفانه نتوانستیم از نویسنده‌ی آن اطلاعی پیدا کنیم. کتاب قوانین مجموعه‌ای از اصولی است که نویسنده‌ی آن رعایت این قوانین را برای بانوان اجباری و پسندیده می‌دانسته است. قوانینی مثل این‌که زنان باید مراقب زیبایی خودشان باشند و حالت دست نیافتنی و اسرار آمیز خود را حفظ کنند و به طور کلی چه‌گونه یک کدبانو و معشوق تمام عیار باشند. شوخی یا جدی این کتاب تبدیل به یکی از کتاب‌های پرفروش آمریکایی می‌شود. دی آنجلیس کتاب پیش رو به نام The real rules یا قوانین واقعی را در پاسخ به کتاب قوانین می‌نویسد تا طرز فکر و فرهنگ ابزاری ایجاد شده توسط آن کتاب را از بین ببرد و به خوبی موفق به انجام این کار می‌شود. دی آنجلیس با نگارش این کتاب تلاش کرد نگاه جنسیت زده و تفکیک زنان و مردان و بازی‌های خام عاشقانه را از روابط حذف کند.

مروری بر فصل‌های کتاب قوانین روابط موفق

کتاب قوانین روابط موفق در شش بخش به همراه یک مقدمه و یک بخش پایانی نوشته شده است. هناوین این بخش‌ها عبارتند از:

  • قوانین واقعی کدام‌اند و چرا به آن‌ها نیاز داریم؟
  • به منظور یافتن همسر مناسب چه قوانینی را باید در نظر داشته باشیم؟
  • برای برقراری ارتباط درست چه قوانینی را باید در نظر داشته باشیم؟
  • قوانین واقعی در روابط جنسی کدام‌اند؟
  • قوانین واقعی تعهد و پای‌بندی کدام‌اند؟
  • چگونه با قوانین واقعی زندگی کنیم؟

‌در بخشی از کتاب قوانین روابط موفق می‌خوانیم

شغلش چیست؟

هرگاه خانمی از دوستش می شنود که ازدواج کرده است. فوری می پرسد:«شغل شوهرتان چیست؟»

اغلب شاهد بوده‌ام چنان چه شغل شوهرشان چندان با اسم و رسم و آبرودار نباشد اغلب در رویارویی با اين سوال با خجالت و شرمندگی پاسخ می‌دهند: « فقط فروشنده‌ای ساده است» یا «راستش الان توی یک مغازه‌ی لباس فروشی کار می‌کند اما دارد شب ها به کلاس می‌رود تا بتواند وارد شغل املاک و مستغلات بشود.» ما زن‌ها اغلب شاهد گفته‌های پدر و مادرانمان یا پدربزرگ و مادربزرگ‌های مان بوده ایم، وقتی از نظر خودشان شوهری ایده‌ال را برای ما توصیف می‌کردند مثلا فلان زن فامیل یا آشنا با چه کسی ازدواج کرده است به این معنا که مردی با شغل خوب و اسم و رسم دار و پرآبرو یا مردی پول دار پیدا کرده، نه به این معنا که با مردی مهربان، با محبت و مسئولیت پذیر ازدواج کرده است.

به تازگی در میهمانی بودم و تصادفی صحبت‌های زن دیگری را شنیدم که داشت درباره‌ی نامزد جدیدش به دوستانش می‌گفت:«او بهترین مرد دنیاست!» با هیجان تمام گفت :«او خانه ای شیک و مجلل در شهر و ویلایی زیبا و رویایی در بیرون از شهر دارد. هنوز هیچی نشده مرا به سه مسافرت برده است. یکی به اسپن، یکی به چشمه‌ی آب معدنی که خواص سلامتی و درمانی ویژه دارد و یکی هم به مکزیک. تازه این دستبندی را که برایم خریده ببینید. تمام الماس و یاقوت قرمز است. هنوز سه ماه هم نشده که با هم آشنا شده‌ایم. حسابی عاشقش شدم. البته زیاد موضوع رو بهش، لو ‌نداده‌ام و احساساتم رو خیلی بهش نشون نمی‌دم. گذاشتم واسه موقعی که یه حلقه‌ی نامزدی بکشه بیرون تا اون موقع بهش بگم.»

حالم بد شد. در واقع او تفاوت زیادی با زن فاسدی که دستمزدش سنگین است نداشت. می دانم این واژه ها، کلماتی بسیار سنگین با لحنی تندند. اما می خواهم شما نیز لحظه‌ای به آن فکر کنید. او در قبال عشق خود توقع پول و دستمزد داشت که البته مرد هم خیلی خوب به او پرداخت می کرد. هرچه آن مرد پرداختی خود را بیش تر کند. زن بیشتر می‌بخشد. به عقیده‌ی من این وصف زن های بد است...

در جایگاه یک زن، از این که ما همواره در طول تاریخ ضعیف و عقب نگاه داشته شده‌ایم بسیار غمگین می‌شوم. به طوری که هنوز بعضی از ما ترجیح می‌دهیم با مردهای پولدار زندگی کنیم و شوهری پیدا کنیم که شغل مهم و پر درآمد یا با اسم و رسم دار یا ماشین شیک یا خانه ای زیبا و بزرگ داشته باشد. به جای آن که ارزش و قدر خودمان را از درون خودمان بجوییم. این درست است که بسیاری از ما زن‌ها هنوز نیز در درآمد خانواده شرکت داریم یا حتی همه‌ی مخارج خانه را به تنهایی به عهده گرفته‌ایم.

‌ترجمه‌ی کتاب قوانین روابط موفق به فارسی

انتشارات نسل نو اندیش کتاب قوانین روابط موفق را با ترجمه‌ی هادی ابراهیمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. این کتاب ترجمه‌ای است از کتاب The real rules: How to find the right man for the real you که برای اولین بار در سال 1997 به چاپ رسیده است. این کتاب با عنوان روابط موفق: 25 قانون مهم برای انتخاب مرد یا زن دلخواه خود بر اساس رابطه‌ی مبتنی بر عشق توسط انتشارات شباهنگ و با ترجمه‌ی بهناز روان آسا و کامران افشار نیز به چاپ رسیده است.

  • کتاب قوانین روابط موفق در دسته‌ی کتاب‌های خانواده و سبک زندگی قرار دارد.
  • کتاب قوانین روابط موفق مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 239 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 11 روز بخوانید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب قوانین روابط موفق اثر باربارا دی آنجلیس بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی خانواده و سبک زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
239 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۸:۰۰
نویسنده باربارا دی آنجلیس
مترجمهادی ابراهیمی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The rael rules: how to find the right man for the rael you
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۱۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
23,900 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۶ مگابایت
۲۳۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 73 مخاطب
5
ستاره
47 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
8 ٪
41 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

شاید به نظر برسه دیدگاه نویسنده یکم قدیمی هست و الان با جامعه مدرن تری روبرو هستیم اما نیاز های ما و روابط انسانی هنوز هم مثل گذشتس تنها فرم اونا تغییر کرده.. هنوزم خیلی از دخترا به خاطر ندونستن خیلی از از قوانین کتاب وارد ارتباط های نادرست میشن که حتی سال ها تو اون رابطه میمونن و نمیدونن کجای کار اشتباهه! خوندنش رو توصیه میکنم اگه هنوز وارد رابطه نشدی یا اوایل یه رابطه هستی اما اگه از رابطه ای بیرون اومدی و خیلی متوجه نشدی کجای کار هردوی شما اشتباه بوده به نظرم خوندش خیلی خوبه برای اینکه بفهمی اشتباهات چی بوده و درس درستی بگیری از اون تجربه ناکام..! خیلی هم ساده و روان و کم حجم هست.

4

من نپسندیدم اصلا ی تیکش میگه اگه از پسری پرسیدید که قبلا رابطه داشته یا نه اگه بحث عوض کرد شک کنید به ادامه رابطه. و باید بیاد بهتون بگه رابطه داشته اگه واقعا رابطه ای بوده.در صورتی که من خودم هیچ تمایلی ندارم از گذشته طرف اطلاع داشته باشم.واگه ی نفر هم از من بپرسه دلیلی نمیبینم بخوام راوبط قبلیمو بهش توضیح بدم.در صورتی که قصد زیر ابی رفتن هم اصلا ندارم ولی کلا با بیل زدن باغچه خیلی مخالفم.و ی خواسگارم از بس هی میخواس تند تند از گذشته من سر در بیاره کلا زدم از همه جا بلاکش کردم در صورتی که همه چیزش عالی بود.

3

من به امانت داری مترجم شک دارم. مخصوصا در بخش چهارم (روابط جنسی) مدام به &#۳۴;شوهر&#۳۴; و &#۳۴;همسر&#۳۴; اشاره شده و یا &#۳۴;رابطه‌ی پایدار (ازدواج، عروسی و ...) &#۳۴;. مطمئن نیستم نویسنده غربی دقیقا همین کلمه رو نوشته باشه. چون قوانینی برای شناخت شوهر در اتاق خواب (!) بیان شده ، که به نظرم منطقی نیست بعد از ازدواج توی اتاق خواب توجه کنیم که شوهر معتاد هست یا نه! دیگه کار از کار گذشته که .. من فکر میکنم مترجم محترم پارتنر رو شوهر ترجمه کردن.

1

این کتاب توسط یک روانشناس خانم غیر ایرانی نوشته شده و نویسنده در جامعه ای زندگی می کند که بنیان خانواده در آن خیلی سست و بی ارزش است و یک پسر یا دختر ممکن است در سال یک مرتبه یا دو مرتبه و یا حتی بیشتر، افرادی که با آنها رابطه دارد را کنار بگذارد و سراغ فرد دیگری برود. البته نویسنده از دین اسلام پیروی نمی کند و آموزه های دین اسلام در آن جامعه رواج ندارد. شالوده و دید کلی نویسنده این کتاب اینگونه است.

5

من بقیه کتاب های باربارا رو هم خوندم، این کتاب برای من مفید بود و کمک کرد که بتونم روابطم رو بهتر کنم، این که میگه سیاست های زنانه و نصیحت های مادربزرگ‌ها دیگه جواب نیست، و اگر بخوای تو رابطه ای باشی که خوشحالت کنه باید بدونی خودت چی میخوای نه که صرفا یکی رو مجاب کنی تا باهات ازدواج کنه.

5

این کتاب شاید برای بعضی از افراد یه تابوشکنی باشه چون توی جامعه ما بایدو نبایدهای زیادی برای ارتباط با جنس مخالف هست، ولی من تأییدش میکنم چون باعث میشه چهارچوب ذهنی افراد شکسته بشه

2

فکر میکنم برای مجردها مناسبتره و قوانینش در مورد اینه که کیو انتخاب کنیم و چه شرایطی در خودمون و اون باشه. فقط چند صفحه آخرش قوانین کلی در خصوص روابط با مردم بود.

4

فوق العاده اس. بنظرم لازمه هر کسی این کتاب رو بخونه. زن و مرد و پیر و جوون و ازدواج و غیر ازدواج هم نداره. اصول روابط درست هستند که به عنوان یک انسان باید دونست و جزئی از شخصیت هر انسانی باشه.

2

دیدگاه های این کتاب با علم روانشناسی روز فاصله داره و قدیمی شده‌. یکی از اساتید روانشناسی میگفت کتابها این خانم دیگه بیشتر برای گرم کردن خونه مناسب هستن (سوزاندن در شومینه!) تا گرم کردن روابط

5

کتاب فوق العاده ایه. اگر براتون مهمه که حتما تو رابطه ای باشین که سرشار از احترام و حس خوب باشه ولی راهش رو بلد نیستین بنظرم حتما این کتاب رو مطالعه کنید.

نمایش 31 نقد دیگر
4
(73)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
قوانین روابط موفق
قوانین روابط موفق
باربارا دی آنجلیس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قوانین روابط موفق
قوانین روابط موفق
باربارا دی آنجلیس
انتشارات نسل نواندیش
4
(73)
69,900
تومان