0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اوریگامی  کتاب هنر کاغذ و تا

معرفی، خرید و دانلود کتاب اوریگامی کتاب هنر کاغذ و تا

دامیز
درباره اوریگامی کتاب هنر کاغذ و تا

هنر کاغذ و تا قدمت بسیار زیادی دارد. ریشه‌های این هنر جذاب که کاغذ را به شکل‌های زیبا و باورنکردنی درمی‌آورد در ژاپن است. کاغذهای رنگین مربعی ابزار کار افراد علاقه‌مند به اوریگامی هستند. اوریگامی هنر خلاقیت است. تصور کردن آنچه می‌خواهید بسازید و انجام آن با کاغذ. اوریگامی از زبان اهل فن پیوند میان تکنیک و هنر است و چیزی بیش از تا کردن کاغذهاست. ساخت اوریگامی یک تفریح است، تفریحی که نیاز به خلاقیت، ذهن باز، کنجکاوی و احساس دارد. کتاب هنر کاغذ و تا را بخوانید و به دنیای کاغذها نزدیک شوید. لذت کم‌نظیری در انتظار شماست.

‌درباره‌ی کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز اثر نیک رابینسون

کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز با عنوان اصلی origami kit for dummies اولین بار سال 2008 در آمریکا منتشر شد. این کتاب یک راهنمای کامل برای یادگرفتن اوریگامی است. نویسنده‌ی کتاب، نیک رابینسون که خودش بیش از سی سال است به هنر کاغذ و تا مشغول است در این کتاب تلاش کرده است هر چه لازم است درباره‌ی اوریگامی بدانید را جمع‌آوری کند و تعداد زیادی طرح هم برای مخاطب علاقه‌مند گذاشته تا هنر کاغذ و تا را تجربه کند.

هنر کاغذ و تا در سراسر جهان مخاطبان زیادی دارد و کتاب اوریگامی دامیز نیز توانسته است جایگاه خود را میان مخاطبان پیدا کند. این کتاب به چندین و چند زبان مختلف ترجمه‌شده و برای آموزش اوریگامی به کار گرفته می‌شود.

مروری بر فصل‌های کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز

کتاب هنر کاغذ و تا- اوریگامی دامیز ساختاری مشابه کتاب‌های دیگر این مجموعه دارد. این کتاب نیز با مقدمه‌ای آغازشده است که در آن ابتدا مطالبی درباره‌ی کتاب و قواعد رعایت شده در آن آمده است. بعد مطلبی به نام تصورات خنده‌دار نوشته‌شده و پس از آن نیز مباحث کتاب مرور شده‌اند. نمادهای به‌کاررفته در کتاب و همچنین مقصد بعدی نیز در این مقدمه آمده‌اند. پس از مقدمه محتوای اصلی کتاب قرار دارد که در 3 بخش و 10 فصل نوشته‌شده است. عنوان بخش‌ها و فصل‌های کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز به شرح زیر است:

بخش 1: وارد شدن به خط تا: تکنیک‌های مقدماتی

فصل 1: اوریگامی را شروع کنید

فصل 2: رسم شکل و خلاقیت

بخش 2: تا زدن: مدل‌ها

فصل 3: پایه سازی و تقسیم‌بندی کاغذ

فصل 4: از آسان شروع کنید

فصل 5: مدل‌های دشوارتر هم بسازید

فصل 6: معمای مدل‌های هندسی

فصل 7: رویارویی با مدل‌های دردسرساز

بخش 3: بخش ده‌تایی‌ها

فصل 8: ده نکته‌ی مهم

فصل 9: ده روش اوریگامی

فصل 10: ده اوریگامیست خارق‌العاده

‌درباره‌ی نیک رابینسون نویسنده‌ی کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز

نیک رابینسون متولد سال 1957 در انگلستان است. او از اوایل دهه‌ی 80 درحالی‌که خیلی جوان بود اوریگامی را از میان هنرهای دیگر انتخاب کرد و از آن فعالیت‌های زیادی در کارنامه دارد.

او در رشته‌ی علوم ارتباطات در دانشگاه درس‌خوانده و نوازنده نیز هست. نیک رابینسون بیش از 25 سال است که در انجمن اوریگامی انگلستان عضویت دارد و 5 سال نیز سردبیر یکی از نشریات این انجمن بوده است. او سال 2004 نشان سیدنی فرنچ که بالاترین نشان انجمن اوریگامی است را دریافت کرده است.

نیک رابینسون بیش از 200 اثر اوریگامی اعتباری دارد که شهرت جهانی دارند. او تاکنون بیش از 25 کتاب اوریگامی نوشته که در سراسر جهان مشهورند. www.origami.me.uk وبسایت اوست.

ترجمه‌ی کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز به فارسی

مجموعه کتاب‌های دامیز پر از آموزش‌های جذاب و کاربردی‌اند و در سراسر جهان مخاطبان زیادی دارند. چند سالی است انتشارات آوند دانش کتاب‌های این مجموعه را در بازار کتاب ایران منتشر می‌کند. کتاب هنر کاغذ و تا- اوریگامی دامیز یکی از جذاب‌ترین کتاب‌های این مجموعه است.

انتشارات آوند دانش کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز را سال 90 با ترجمه‌ی مهرک ایروانلو عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز را خواند؟

هنر کاغذ و تا هنر بسیار جذابی است. سرشار از خلاقیت و حس زندگی. این‌که بتوانید تکه کاغذی مربعی را با استفاده از ذهن خلاق و چند تای ماهرانه به تصویری دیدنی تبدیل کنید لذت بسیار زیادی دارد. علاقه‌مندان به کارهای هنری از بازی با کاغذ لذت می‌برند. بازی با کاغذ و تا سرگرمی بسیار خوبی برای کودکان هم هست چراکه دقت و خلاقیت را در کنار هم می‌خواهد. اگر دلتان می‌خواهد از یک سرگرمی آرام‌بخش لذت ببرید و در ضمن بدون نیاز به امکانات زیاد اثری هنری خلق کنید کتاب هنر کاغذ و تا را بخوانید. این کتاب می‌تواند هدیه‌ی بسیار خوبی برای آدم‌ها اهل خلاقیت و هنر هم باشد.

کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز در دسته‌ی کتاب‌های خلاقیت و سرگرمی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان بزرگ‌سالان و تمام کسانی است که از فعالیت‌های خلاقانه لذت می‌برند مناسب است.

کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع سرگرمی و خلاقیت است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند به یک سرگرمی جالب تاریخی زمان بیشتری را اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز اثر نیک رابینسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگرمی و خلاقیت ‌می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب هنر کاغذ و تا – اوریگامی دامیز می‌خوانیم

به‌طورکلی مناسب‌ترین محل برای تا زدن، سطح صاف و منظم یک میز است که بتوان تاهای دقیق را راحت‌تر اجرا کرد.

شاید به نظر توضیح واضحات بیاید ولی هنگام تا زدن کاغذ، حتماً از هر دو دستتان استفاده کنید. دستان شما دو یار جدانشدنی در اوریگامی هستند. یکی کاغذ را می‌گیرد و دیگری خط تا می‌اندازد.

بهتر است از دستانتان به نوبت استفاده کنید تا در صورت لزوم بتوانید با هرکدام از آنها خط تا بیندازید. خوانندگانی که از موهبت داشتن سه دست و یا بیشتر برخوردارند، زمان تا زدن مدل‌های حجره‌دار به ارزش آن پی می‌برند.

اول فکر کنید بعد خط تا بیاندازید! هر جا و هر وقت که کاغذ را تا بزنید، خط تا هم ایجاد کرده‌اید. همیشه باید کاغذ را در همان بار اول و جای صحیح تا بزنید. چون خط تای ایجاد شده روی کاغذ را نمی‌توانید مثل اثر مداد یا پاک‌کن از بین ببرید. الیاف چوب که در اثر تا خوردن می‌شکند دیگر قابل ترمیم نیست. حالا ببینیم چطور می‌شود یک خط تای بدون نقص ایجاد کرد:

  1. کاغذ را به آرامی در محلی که باید باشد قرار دهید. چند ثانیه‌ی دیگر هم صرف کنترل محل دقیق لایه‌ها، لبه‌ها و دستورالعمل‌های لازم کنید.
  2. وقتی از نظم و ترتیب همه چیز مطمئن شدید، کاغذ را با یک دست در محل نگه‌دارید. دست دیگر شما باید برای تا زدن کاغذ آزاد باشد. مثل همه‌ی استادکارها، هر طور که مایلید با دست راست و یا چپ تا بزنید.
  3.  اول از وسط لبه‌ی تا شده شروع کنید. با نوک انگشت (نه ناخن) ابتدا از یک طرف مرکز لبه و بعد از طرف دیگر آن به سمت بیرون بکشید.
  4. وقتی جای تا مشخص شد با هر دو انگشت به طور همزمان و از وسط لبه به سمت بیرون بکشی. خط تا عمیق‌تر می‌شود. نوک انگشتان شما نقش اتویی را دارند که قرار است خط تا به شلوارتان بیاندازد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
5.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهنیک رابینسون
مترجممهرک ایروانلو
ناشرانتشارات آوند دانش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Origami kit for dummies, c۲۰۰۸
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۵.۱۷ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 37 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
35 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
18 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

ای کاش حداقل ۱-۲تا شکل توی نمونه میگذاشتین تا ببینیم کتاب چه جوری هست. کتاب عملی هست. مقدمه به درد ارزیابی نمیخوره.

4

برای ارزیابی هر کتابی بهتر است چند صفحه از وسط آن بگذارید. با جلد و شابک و مقدمه نمیشه کتابها رو ارزیابی کرد.

5

از نظرم کتاب جالبیه. من از طرفدار های پر و پا قرص اورگامی نیستم، ولی این کتاب من رو به خودش جذب کرد و حالا از این هنر بدم نمیاد?

4

برای شروع کتاب خوبیه، میشه گفت طرح های خاصی نداره و توضیحاتش زیاده. مرحله به مرحله هر طرح رو توضیح داده و ترسیم کرده

4

کتاب فلسفه نیست که با خوندن متنش به محتوا پی ببریم لطفا چند عکس از کارها بگذارید

5

به اطلاع دوستانی که میگن عکس نداره برسونم که کتاب عکس داره اشتباه نظر ندید

3

ببخشید میشه لطفا یک نفر کامل و درست توضیح بده که عکس داره یا نه و ایا قابل فهم و انجام دادن هست یا نه ؟

2

فقط نظرات و میذارید؟اخه چرا مقدمه ها تو نمونه کتابه؟نمیشه که

4

مفید بود و توش ویزای جالبی داره ❤فقط بعضی جاهاش مبهمه

4

متاسفانه خیلی بد!!

نمایش 7 نقد دیگر
3.6
(37)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اوریگامی  کتاب هنر کاغذ و تا
اوریگامی کتاب هنر کاغذ و تا
دامیز
انتشارات آوند دانش
3.6
(37)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
45,000
تومان