0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هوش هیجانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب هوش هیجانی

برای دستیابی به نتایجی مثبت تر در جهانی سرشار از تنوع
درباره هوش هیجانی

«هوش هیجانی» با عنوان کامل «هوش هیجانی برای دستیابی به نتایجی مثبت‌تر در جهانی سرشار از تنوع»، کتابی در زمینه‌ی خودیاری و خودپروری است. این کتاب را «آنیتا رو»، «خورخه چرباسک» و «لی گاردنزوورتز» برای بهبود و تقویت هوش هیجانی در محل کار نوشته‌اند. با این که تمرکز اصلی کتاب، محیط‌های کاری است، تاثیر هوش هیجانی را می‌توانید در زندگی شخصی و خانوادگی خود هم ببینید. کتاب هوش هیجانی را «فرزام حبیبی اصفهانی» ترجمه کرده و انتشارات درسا آن را در سال 92 منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب هوش هیجانی

فصل اول، نمی‌توانید احساسات‌تان را در خانه جا بگذارید.
در این بخش یاد می‌گیرید که هر قدر هم جامعه و مردم شما را وادار کنند که باید هنگامی که از خانه خارج می‌شوید، احساسات‌تان را پشت در بگذارید، باز هم این احساسات همراه شما به مدرسه، دانشگاه و محل کار می‌آیند. اینجاست که باید نوع برخورد با بحران‌های عاطفی در خارج از محیط خانه را یاد بگیرید و ببینید چطور می‌توانید از این احساسات ضد و نقیض، به بهترین شکل ممکن برای ایجاد محیطی متعادل و آرام استفاده کنید.

فصل دوم، ما نمی‌توانیم همه چیز را به حال خود رها کنیم.
در این فصل با مفهوم هوش هیجانی و تنوع آشنا می‌شوید و تفاوت‌های آن را با هوش هیجانی درک می‌کنید. در مورد این که چطور تفاوت‌ها باعث اختلال در برزو عواطف می‌شوند هم نکات مفیدی یاد می‌گیرید.

فصل سوم، خویشتن‌نگری مثبت: نگاهی به درون
خویشتن‌نگری با خودشناسی تفاوت دارد. در واقع پیش از آن که کسی به خودشناسی برسد باید خویشتن‌نگری داشته باشد. در این بخش با مهارت خویشتن‌نگری آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور از آن در تقویت هوش هیجانی و تنوع، استفاده کنید.

فصل چهارم، احاطه بر خویش: سردرآوردن از احساسات
در این فصل یاد می‌گیرید که ضرب‌المثل «چیزی که آن را نمی‌شناسید، نمی‌تواند به شما لطمه بزند»، چندان هم در شرایط واقعی زندگی واقعیت ندارد. اینجا یاد می‌گیرید که درون‌نگری خود را بهتر بشناسید. این شناسایی شامل کشف ارزش‌های بنیادی و اصلی شما و این که در مواقع متفاوت، واکنش‌های مختلف نشان می‌دهید، می‌شود.

فصل پنجم، دانش میان فرهنگی: تفسیر صحیح گفتار و کردار دیگران
در این فصل با موضوع بسیار جدی و مهم اختلاف زبان و فرهنگ اعضای یک جامعه آشنا می‌شوید. محل کار، محل زندگی، فروشگاه، مترو، تمام محیط‌های کوچک و بزرگ می‌تواند بستری برای حضور افراد مختلف با زبان و فرهنگ متفاوت باشد. اینجا یاد می‌گیرید که با وجود تفاوت زبان، باز هم انسان‌ها می‌توانند با هم ارتباط عاطفی برقرار کنند و یکدیگر را بفهمند.

فصل ششم، معماری اجتماعی: جلب مشارکت دیگران.
در این فصل با مفهوم معماری اجتماعی آشنا می‌شوید. اینجا یاد می‌گیرید که چطور به عنوان یک معمار می‌توانید نقش تاثیرگذار و پیش‌برنده‌ای در روابط و گروه‌های اجتماعی مختلف داشته باشید.

فصل هفتم، در محیط کار سرشار از تنوع، کارکنان را برای فراگیری هوش هیجانی آموزش دهید.
مخاطبان اصلی این فصل مدیران، سرپرستان یا مشاوران هستند. حالا که چهار اصل هوش هیجانی و الگوی تنوع را یاد گرفته‌اید و از آن برای گسترش و تکامل خود استفاده کرده‌اید، آماده‌اید تا به دیگران هم در این زمینه کمک کنید. این فصل راه‌های ویژه‌ای در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کارمندان و مراجعین خود مشاوره دهید.

فصل هشتم، هدایت گروه در خصوص هوش هیجانی در محیط کارِ سرشار از تنوع.
گروه هم مانند فرد نیازمند گسترش هوش هیجانی است و به همین طریق به قوی‌تر شدن کار گروهی، اصلاح نیروی پویایی و در نهایت افزایش کارایی گروه کمک می‌کند. در این فصل فعالیت‌ها و راهکارهایی معرفی می‌شوند که باعث پیشرفت و بهبود وضعیت کاری و فرهنگی گروه می‌شود.

درباره کتاب هوش هیجانی

این کتاب در هشت فصل مجزا نوشته شده است. این فصل‌ها طوری پشت سر هم قرار گرفته که هر کدام مرحله به مرحله به رشد و تکامل شخصیتی شما کمک می‌کند. پس بهتر است فصل‌ها را به همان ترتیبی که تدوین شده، بخوانید. نویسندگان و پس از آن مترجم سعی کرده‌اند تا در انتخاب کلمات و توضیح مفاهیم، از اصطلاحات دشوار و تخصصی استفاده نکنند. به این ترتیب از همان ابتدا با کتابی خوش‌خوان و روان سروکار دارید.

راهکارها و روش‌های این کتاب هر قدر هم ساده به نظر برسند، تا زمانی که به مرحله‌ی عمل نرسند، تاثیری در بهبود بهره‌‌وری هوش اجتماعی نخواهد داشت. این روش‌ها را باید مدام تمرین کنید و آن‌ها را به شکل عادت در زندگی روزمره خود تبدیل کنید. یک دفترچه و مداد می‌تواند به ثبت و مرور مداوم نکات و مطالب کتاب کمک کند.

این کتاب با تکیه بر تجربیات شخصی نویسندگان و مراجعه‌کنندگان نوشته شده است. این تجربیات در قالب تقشه‌ها و فرآیندهایی شامل چند گام در این اثر آمده است. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید که استفاده از هوش هیجانی و تنوع‌پذیری و همچنین به کار گیری مهارت‌هایی که در این اثر معرفی شده، چه تاثیری در دگرگونی زندگی‌تان دارد. توضیحات، مفاهیم، مثال‌ها و گام‌های اجرایی این کتاب کمک زیادی به خودکاوی می‌کند.

پرورش هوش هیجانی کمک می‌کند خودتان را بهتر بشناسید و برای موثر بودن، خوشنودی و ایجاد آرامش در فضای کار و سایر محیط‌های اجتماعی، از راهکارهای این کتاب بیشترین استفاده را ببرید.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی می‌خوانیم

عواطف و هیجانات، احساساتی نیستند که فقط مختص به جلسات روان‌درمانی باشند. آن‌ها جنبه‌هایی نیستند که لازم باشد پنهان‌شان کنید یا بابت آن شرمنده شوید، یا مجبور باشید نادیده‌شان بگیرید. آن‌ها بخش مشروع و توانمند شما در روابط‌تان هستند؛ و همچنین نیرویی در پشت رفتارها، چه در رابطه با خودتان و چه دیگران، به شمار می‌آیند. آن‌چه بیشتر اهمیت دارد، این است که دست آخر چگونه با آن هیجانات عاطفی کنار می‌آیید و آن‌ها را به سمت موفقیت یا شکست سوق می‌دهید. رفتار انسان، بر هر دو سطح عقلانی و احساسی بنا شده و عواطف، قلبِ انرژی و انگیزه و تعهد به شمار می‌آید.
گرچه هیجانات عاطفی منبع لذت و تعهد و نیرو به حساب می‌آید، همین احساسات، اصلی‌ترین دلیل خشم و عجز و ناکامی و پشت پازدن به تعهدات و قیدوبندها محسوب می‌شود.
احساسات همواره با ما هستند، چه خوشتان بیاید، چه نیاید؛ و اگر نتوانید آن‌ها را بشناسید و درست هدایت‌شان نکنید، آن وقت آن هیجانات، شما و روابطتان را در محیط کار، به هر طرف که دلشان بخواهد می‌برند. بدون توانایی شناخت و برخورد موثر با هیجانات عاطفی، به تدریج موقعیت‌های موثر و مثبت خود را از دست خواهید داد.
هوش هیجانی، توانمندی درک چگونه کنار آمدن با احساسات خود و دیگران به صورت سالم و سازنده محسوب می‌شود و توانایی شما برای مفید بودن در این دنیای پرتنوع، چه در محیط کار و چه در خارج از آن، بستگی تام به آن دارد. وقتی ابزار لازم برای سامان‌دهی نیروی احساسات‌تان در اختیار شما باشد، بدون شک می‌توانید گروهی پرتوان و متعهد و پربازده در اختیار داشته باشید. در غیر این صورت همین احساسات، بر روابط شما با دیگران، گروه کاری، و بازده آن، سایه می‌افکند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۰ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهلی گاردنزوورتز
نویسنده دومخورخه چرباسک
نویسنده سومآنیتا رو
مترجم فرزام حبیبی اصفهانی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Emotionalintelligence from managing results in a diverse world
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۰ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
59 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
3 ٪
19 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب کاربردی ایه، البته برای استفاده بهتر ااز کتابهای ازین دست موضوع پیشنهادم اینه که قبلش کتابهای خودآگاهی مثل تحلیل رفتار متقابل خونده شه

5

لطفا کتاب هوش هیجانی از دانیل گلمن رو هم قرار بدید

5

تمام تلاش نویسنده اینه که یاد بده چطوری احساسمون رو مدیریت کنیم و سعی کرده تمرین های عملی هم داشته باشه

5

بیشتر درباره روابط مدیر و کارمندانش میپردازه. به نظرم نخونید مگر اینکه مدیر یا رهبر جایی باشید

5

حدود یک سوم کتاب خوندم چیزی ازش نفهمیدم نمیدونم مشکل از ترجمه هست یا اینکه متنش گیرا نیست

5

عالی به خصوص برای مدیران.اما میسه مستیل رو به خارج از محیط کار تعمیم داد.

2

کتابه یه جوری هست که سخت ازش چیزی میفهمی.شاید مترجمش بد بوده

5

خوبه.ارزش خواندن داره.

3

کناب خوبی است اما ترجمه بسیار ضعیف است

4

کتاب جالبیه #کتاب_بعدی_من کتاب_بعدی_من#

نمایش 9 نقد دیگر
4.3
(28)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هوش هیجانی
٪50
هوش هیجانی
برای دستیابی به نتایجی مثبت تر در جهانی سرشار از تنوع
انتشارات درسا
4.3
(28)
40,000
٪50
20,000
تومان