0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه کلکسیون کلاسیک، تصویر دوریان گری
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه کلکسیون کلاسیک، تصویر دوریان گری

ناشر:
نشر افق
درباره مجموعه کلکسیون کلاسیک، تصویر دوریان گری

«هنرها همه در یک زمان سطح‌اند و نماد.

می‌بخشاییم آن کس را که چیزی مفید می‌سازد و تحسینش نمی‌کند. تنها بهانه برای ساختن چیزی نامفید آن است که شخص به تحسین شدید آن بپردازد. هنرها همه کاملا نامفیدند.»

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

کتاب تصویر دوریان گری به عنوان مشهورترین اثر اسکار وایلد نویسنده‌ی ایرلندی شناخته می‌شود. اسکار وایلد در این کتاب فلسفه‌ی زیبایی شناختی را به خوبی شرح داده است و با خلق شخصیتهایی عمیق و فلسفی معنای زیبایی را به خوبی بیان کرده است. رمان تصویر دوریان گری را به عنوان نخستین اثر ادبی درباره‌ی زیبایی شناسی می‌شناسند. زیبایی شناسی یا زیبایی پرستی یک جنبش هنری است که در قرن نوزدهم میلادی به‌وجود آمد. تمرکز جنبش زیبایی شناسی بررسی زیبایی یک اثر هنری فارغ از جست‌وجوی هرگونه معنی غایی برای آن است. شعار اصلی این جنبش «هنر به (خاطر) هنر بودن» است. تاثیر این جنبش در اروپا به شدت زیاد بود و بهترین نمونه‌های ادبی تاثیر گرفته از این جنبش در ادبیات انگلستان قابل مشاهده و بررسی است. اسکار وایلد یکی از پیشگامان این جنبش بود و تصویر دوریان گری بهترین نمونه‌ی آن.

فیلم تصویر دوریان گری

لحن شاعرانه‌ی اسکار وایلد سبب شده آثارش نظر هنرمندان را جذب کند. آلبرت لوین در سال 1945 فیلمی بر اساس رمان تصویر دوریان گری ساخت. این فیلم یکی از شاهکارهای هنری در فیلم‌های کلاسیک محسوب می‌شود. آلبرت لوین فیلم‌نامه‌ را خودش نوشت و کاملا به سبک و لحن اسکار وایلد متعهد بود. استفاده از قاب‌ها، رنگ‌ها و نورپردازی این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین نمونه‌های اثرهای اکسپرسیونیسم است.

درباره‌ی کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

کتاب تصویر دوریان گری نوشته‌ی اسکار وایلد برای نخستین بار در سال 1890 منتشر شد. این رمان که به عنوان یک رمان فلسفی شناخته می‌شود یکی از بهترین نمونه‌های رمان قرن نوزده به شما می‌آید و در معتبرترین دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود. زمان چاپ این رمان در مجله، ویراستار مجله درون مایع داستان را نامتعارف دانست و حدود پانصد کلمه از آن را بدون اطلاع نویسنده، اسکار وایلد، سانسور کرد. علیرغم این سانسور و حذف بی دلیل، کتاب تصویر دوریان گری به نقادان ادبی توهین کرد و موجب آزار آن‌ها شد. آن‌ها معتقد بودند رمان وایلد به شعور و اذهان عمومی توهین کرده است. اسکار وایلد از خود و کتابش در برابر این اتهامات دفاع کرد. او هنگام بازنویسی کتاب برای چاپ مجدد در قالب کتاب، بخش‌هایی از کتاب را حذف کرد.

خلاصه داستان تصویر دوریان گری

این کتاب داستان مردی به نام دوریان گری است. دوریان گری مدل نقاشی، مردی به نام بسیل هال‌وارد می‌شود. بسیل هال‌وارد هنرمند و نقاشی انگلیسی است که تحت تاثیر جمال و زیبایی بی نقص دوریان قرار گرفته است. او معتقد است تصویری که از دوریان کشیده است، بهترین اثری است که تاکنون کشیده است زیرا او بخشی از روح خودش را در آن نقاشی جای‌ساز کرده است.

دوریان گری از طریق بسیل با مردی به نام لرد هنری آشنا می‌شود. لرد هنری مسائلی مانند زیبایی شناسی و لذت‌گرایی را به دوریان یاد می‌دهد و دوریان بعد از فهم این‌ حقیقت که زیبایی‌اش فانی است دست به کارهایی می‌زند و تصمیماتی می‌گیرد...

اسکار وایلد در مصاحبه‌ای می‌گوید که هر سه شخصیت رمان تصویر دوریان گری در واقع بازتابی از شخصیت خود من هستند. او می گوید:« بسیل هال‌وارد، کسی است که من فکر می‌کنم هستم؛ لرد هنری کسی است کی دنیا از من می‌بیند و در نهایت دوریان کسی است که من دوست دارم باشم.»

در بخشی از تصویر دوریان گری می‌خوانیم

یک ماه بعد، در یک بعدازظهر، دوریان گری در کتابخانه ی جمع وجور لرد هنری در خانه اش در خیابان کرزن استریت، روی صندلی راحتی مجللی لم داده بود. اتاق کتابخانه ی لرد هنری جای خیلی دل نشینی بود. دیوارش با چوب بلوط زیتونی رنگی پوشیده شده بود. در کف آن نیز فرشی آجری رنگ و قالیچه‌های ابریشمی ایرانی با ريشه هایی بلند گسترده شده بود. روی میز، مجسمه ی کوچکی از کلودیون بود و روی پیش بخاری، گلدان های بزرگ آبی پر از گل های لاله.

لرد هنری هنوز نیامده بود. او هميشه موقع ملاقات دیر می آمد. می گفت سر موقع حاضرشدن سر قرار، باعث اتلاف وقت است. دوریان از این وضع کمی بدخلق به نظر می رسید و با انگشت هایی بی حال کتابی پرنقش و نگار و پر از تصویر مانون لِسکو را که در یک قفسه پیدا کرده بود ورق می زد. تیک تیک های خشک و خسته کننده ی ساعت دیواری لویی کوارتز عصبانی اش می کرد. یکی دوبار تصمیم گرفت بلند شود و برود.

بالاخره صدای پاهای آهسته‌ای را در راهرو شنید و در اتاق باز شد. دوریان بی آنکه سرش را بلند کند، زیر لب گفت: «چقدر دیر آمدی هنری!»

صدای زنانه ای گفت:«آقای دوریان گری» متأسفانه هنری نیست من ام.»

دوریان فوری نگاهی به طرف در انداخت و بلند شد و گفت:« ببخشید فکر می کردم که...»

-بله شما فکر می کردید شوهرم است. من خانم شان هستم. خیلی می بخشید که من خودم را این طور معرفی می کنم. من شما را از روی عکس ها تان خیلی خوب می شناسم. گمان می کنم هنری بیست وهفت تا از عکس های شما را دارد.

درباره نویسنده

اسکار وایلد نویسنده ایرلندی قرن نوزدهم میلادی است. او یکی از مشهورترین شاعران و نمایشنامه‌نویس‌های تاریخ ایرلند است. «اهمیت صادق بودن» معروف‌ترین نمایشنامه‌ و تصویر دوریان گری پرطرفدارترین رمان اوست. اسکار در دانشگاه دوبلین ادبیات کلاسک خواند. اسکار وایلد بعد از دانشگاه دوبلین برای تکمیل نحصیلاتش به دانشگاه مگدالن و آکسفورد رفت. او تمام دوران تحصیلش دانشجوی ممتاز و نابغه‎ای بود. وایلد در دانشگاه مگدالن موفق به دریافت مدال طلای «برکلی» شد، این نشان ارزشمندترین جایزه برای دانشجویان بود.

اسکار وایلد شخصیت جالب و پیچیده‌ای داشت. او علاوه‌بر این‌که دانشجوی ممتازی بود، در جنبش‌های هنری زمان خودش بسیار تاثیرگذار بود. کنجکاوی وایلد در مورد جهان اطرافش به حدی بود که او مدتی هم عضو فرقه‌ی فراماسونری شد. وایلد در یکی از نامه‌هایش خطاب به یکی از خوانندگان می‌نویسد:« جدیت در رفتار، لباس بدلی است که شخص احمق بر تن می‌کند. حال آن‌که جنون و دیوانگی، با شیوه‌ های بی اندازه جالب خود که از بی تفاوتی، سطحی بودن، ابتذال و فقدان ابراز اهمیت به هر چیز تشکیل شده است، ردای انسان خردمند و فرزانه است.»

اسکار وایلد تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی ادبیات کلاسیک تکمیل کرد. مطالعات کلاسیک او تاثیر شگرفی بر نوشته‌هایش داشت. استفاده از استعارات شرقی و اسطوره‌‌ای نثر وایلد را فوق‌العاده جذاب می‌کند. تصویرسازی‌های وایلد از طبیعت و استفاده‌ی استعاری او از عنصرهای طبیعی برای بیان تصاویر بزرگ‌تر، نگاه خواننده را به کتاب تغییر می‌دهند. نثر وایلد آن‌قدر شاعرانه است که تاکنون بیشتر از 250 اقتباس از آثارش برای ساختن اوپرا، قطعه‌ی موسیقی و... شده است.

ترجمه‌ی تصویر دوریان گری به فارسی

شاهکار بزرگ وایلد تاکنون مترجمان زیادی را برای ترجمه به چالش کشیده است. نخستین ترجمه‌ی این کتاب متعلق به فردی به نام «فرهاد» است، این کتاب را انتشارات معرفت منتشر کرد و در زمان انتشارش با قیمت 80 ریال به فروش می‌رفته است. «محسن سلیمانی»، «رضا مشایخی» و «ابوالحسن تهامی» هم این کتاب را به فارسی برگردانده‌اند. کتاب پیش رو به قلم محسن سلیمانی ترجمه شده است. محسن سلیمانی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی است. محسن سلیمانی با ترجمه‌ی مجموعه‌ی بزرگی از آثار کلاسیک سهم انکارناپذیری به معرفی این آثار به خوانندگان و به ویژه نوجوانان داشته است.

آنچه در بالا خواندید نقد و بررسی کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد با ترجمه‌ی محسن سلیمانی است. خرید و دانلود کتاب الکترونیکی این اثر در همین صفحه‌ی فیدیبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۵ مگابایت
تعداد صفحات
432 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۲۴:۰۰
نویسندهاسکار وایلدف
مترجممحسن سلیمانی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The picture of Dorian Gray
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۵ مگابایت
۴۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
21 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من متوجه اینکه بعضی از فعل ها محاوره ترجمه شدن بعضی رسم نمیشم به وفور هم تو متن دیده میشه . یکی از کامنتام یه نفر ایراد گرفته گفتن ترجمه آقای سلیمانی قابل ایراد گرفتن نیست ‌. من رشتم ادبیات نیست اما با ادبیاتی که تا الان خوندم هیچ وقت با همچین سبکی مواجه نشدم البته اگه بهش بتونیم بگیم سبک . &#۳۴;من برای اولین باره که نارحتت کرده ام &#۳۴; یا &#۳۴;نمیشه امشب من را ببخشی&#۳۴; وگرنه به غیر از این ایراد بله صحبت ها خیلی قشنگ نوشته شدن

5

این کتاب فوق العاده زیبا و جذاب است من این کتاب را به همه ی مردم کشورم توصیه می کنم حتما مطالعه کنید کاش می شد این کتاب را جزء دروس عمومی مقطع راهنمایی مدارس می گذاشتند تا راهنما و چراغ روشن راه زندگی فرزندان بشه

5

روند کتاب با فیلم سال ۲۰۰۹ تفاوتهایی داشت ولی من کتاب رو بیشتر دوست داشتم. توجه به اصالت روح و اینکه پایان توجه به تمام لذائذ دنیوی یاس، تنفر و ترس از وجود خود است.

5

این کتاب یکی از بهترین رمان های تاریخه. زیباییش شما رو شگفت زده میکنه در حدی که احتمالا چندبار بخونیدش. شیوه نگارش خیلی قشنگی داره و مخاطب رو عمیقا به فکر فرو میبره.

5

این ترجمه واقعا بده. گاهی جمله ها و مکالمه ها رو به صورت محاوره ای ترجمه کرده و گاهی کتابی.

5

فوق العاده بود. اصلا انتظار نداشتم این قدر خوب باشه چون هیچ شناختی از نویسنده نداشتم. این قدر جذاب بود که توی سه شب تمامش کردم

2

داستان سو رئالیستی جنایی روانشناختی کلاسیک، نشانگر وجود دونیروی خیر و شر در انسان ، کتابی بسیار جذاب وهیجان انگیز با پایانی بسیار زیبا

4

یک کتابه با فضای سوررئالیستی و سیاه ولی به شدت تاثیرگذار.

4

همه ما به یک لرد هنری در زندگی نیاز داریم تا ما رو با جنبه های تاریک وجودمون روبرو کنه

5

ترجمه خوب نیست واقعا، یسری از جاهای متن رو دلبخواهی حذف کردن و ترجمه نکردن! یسری جاهاهم که ترجمه غلط!

نمایش 11 نقد دیگر
4.2
(35)
47,500
٪50
23,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه کلکسیون کلاسیک
شامل 26 عنوان کتاب
مجموعه کلکسیون کلاسیک، تصویر دوریان گری
٪50
مجموعه کلکسیون کلاسیک، تصویر دوریان گری
اسکار وایلدف
نشر افق
4.2
(35)
47,500
٪50
23,750
تومان