0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنها در پاریس و داستان های دیگر

معرفی، خرید و دانلود کتاب تنها در پاریس و داستان های دیگر

نویسنده:
جوجو مویز
درباره تنها در پاریس و داستان های دیگر

«اگر بخت یارت بوده باشد و در جوانی پاریس را دیده باشی، خاطره‌اش یک عمر با تو باقی خواهد ماند، چرا که پاریس؛ جشنی‌ست بیکران!» این جمله‌ی معروف ارنست همینگوی به ما خاطرنشان می‌کند که پاریس نه تنها برای عشاق که برای افرادی که عاشق ماجراجویی و تجربه‌های تازه هستند بسیار دیدنی خواهد بود. جوجو مویز هم جزو نویسندگانی است که بارها به شکل پررنگی از این شهر به عنوان عنصری مهم در داستان‌های خود استفاده کرده است. جوجو مویز در کتاب تنها در پاریس روایتی از ماجراجویی و قصه‌ای عاشقانه را در هم آمیخته تا در نهایت خواننده‌ی خود را با اثری متفاوت رو به رو کند.

درباره کتاب تنها در پاریس و داستان‌های دیگر

کتاب تنها در پاریس و داستان‌های دیگر اثر جوجو مویز نویسنده انگلیسی خالق کتاب‌های من پیش از تو و پس از تو است. این کتاب اولین بار در سال 2016 منتشر شد و تفاوت بزرگی که با دیگر آثار مویز دارد کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه است. بر خلاف کتاب‌های قبلی مویز که عمدتا رمان بودند این بار شاهد یک مجموعه داستان کوتاه از او هستیم. کتاب شامل 9 داستان است که اولین داستان آن که داستان اصلی کتاب میباشد در واقع یک داستان طولانی است که از حالت داستان کوتاه درآمده است اما داستان‌های دیگر کتاب کوتاه هستند. مویز در این کتاب هم روال گذشته را پیش گرفته است و داستان‌های روان و با احساسی را خلق کرده است. او در دل هر قصه روایتی پر از احساس دارد که در لایه‌های زیرین آن شوخ‌طبعی و طنز زیرکانه‌ای نهفته است. مویز که همواره روای قصه زنان بوده در این کتاب هم از زنانی می‌گوید که هر کدام به شکلی از زندگی خود راضی نیستند. داستان اول این مجموعه درباره‌ی دختری به نام نل است. در خلاصه داستان این کتاب آمده است: «شخصیت اصلی این کتاب «نل» دختری است که بسیار پایبند به اصول و قوانین مخصوص به خودش است. او طی یک اتفاق در زندگی خود با خود واقعی‌اش روبه‌رو می‌شود و به جای تن دادن به عادت‌های همیشگی در مقابل آن‌ها می‌ایستد و مسیری جدید را در زندگی خویش شروع می‌کند. روند تغییرپذیری شخصیت نل در این رمان به همراه اتفاقات عاشقانه‌ای که برای او اتفاق می‌افتد روند داستانی پرکششی را برای خواننده ایجاد می‌کند و این روند پرکشش تا نیمه‌های پایانی رمان خواننده را به دنبال خود می‌کشاند.»

کتاب تنها در پاریس با ترجمه‌ی «فرانک سالاری» شامل داستان‌های «تنها در پاریس»، «در میان جیرجیرک‌ها»، «عشق در بعدازظهر»، «پرنده‌ای در دست»، «کفش‌های پوست تمساح»، «سرقت مسلحانه»، «کت پارسال»، «سیزده روز با جان سی» و «فهرست خرید کریسمس» است. این کتاب از سوی انتشارات البرز منتشر شده است.

در بخشی از کتاب تنها در پاریس و داستان‌های دیگر می‌خوانیم

نل کیفش را برروی صندلی پلاستیکی ایستگاه جابه جا کرد و برای هشتاد و نهمین بار به ساعت دیواری نگاه کرد. در شیشه‌ای ورودی باز شد، به عقب نگاه کرد. مسافر دیزنی لند است؛ پدر و مادری با کالسکه بچه؛ بچه‌هایی که جیغ می‌کشند؛ معلوم است آن‌ها مسافت زیادی از راه را بیدار بوده‌اند، به سالن استراحت پیش از عزیمت وارد شدند.

نیم ساعت آخر، قلبش تندتند می‌زد؛ در سینه‌اش احساس بیمارگونه‌ای داشت.

زیر لب زمزمه می‌کرد: «اون می آد، تو راه، می تونه خودش رو برسونه.»

بلندگو اعلام کرد: « قطار شماره نهصد و پنجاه و یک به مقصد پاریس تا ده دقیقه دیگر سکو را ترک خواهد کرد. لطفاً به نزدیک سکو بیایید. باروبنه خود را فراموش نکنید.»

لب اش را گزید، سپس بار دیگر برای او پیامک فرستاد.

کجایی؟ قطار داره راه می افته!

از هنگام راهی شدن این پیامک را دو بار فرستاده بود تا ببیند آیا هنوز هم قرار است در ایستگاه یکدیگر را ببینند؟ وقتی پاسخی نداد، به خودش گفت، حتماً چون داخل مترو بوده پیامک نرسیده است. شاید هم رسیده بود. برای سومین و چهارمین بار همین پیامک را فرستاد. آنجا ایستاده بود، تلفن در دستانش می‌لرزید. صدای رسیدن پیامک را شنید؛ نفسی راحت کشید.

ببخشید عزیزم، درگیر کارم، نمی‌رسم.

گویی با هم قرار نوشیدن نوشیدنی گذاشته بودند. با ناباوری به تلفن نگاه کرد؛ دوباره پیامک فرستاد.

به این قطار نمی‌رسی؟ باید منتظر بمونم؟

و ثانیه‌هایی دیگر پاسخ این بود:

نه تو برو. سعی می‌کنم با قطار بعدی بیام

بیش از آنکه یکه خورده باشد؛ عصبانی شد. مردم دوروبرش ایستادند تا کت‌هایشان را بپوشند، او بی‌حرکت ایستاد و پاسخ پیامک او را داد.

اما کجا همدیگه رو ببینیم؟

جواب نداد.

درگیر کار. او در یک مغازه فروش وسایل غواصی کار می‌کند. اکنون نیز ماه نوامبر است. چگونه ممکن است درگیر کار باشد؟

به اطرافش نگاه کرد، شاید یک شوخی باشد. شاید، همین الان، با همان لبخند همیشگی از در ایستگاه داخل شود و به او بگوید که سربه سر او گذاشته است (به شوخی کردن با او خیلی علاقه دارد). بعد هم دست او را بگیرد، صورتش را ببوسد و بگوید: فکر کردی در این سفر تنهایت می‌گذارم؟

ـ اولین سفرت به پاریس رو؟

اما درهای شیشه‌ای محکم باز شدند.

مامور ایستگاه به او نزدیک شد و بلیت را خواست. «خانم؟ باید بروید طرف سکو» او لحظه‌ای تردید کرد. آیا او می‌آید؟ سپس داخل جمعیت شد. چمدان چرخ‌دارش را نیز از عقب می‌کشید. ایستاد و دوباره پیامک فرستاد: پس توی هتل می‌بینمت.

درباره جوجو مویز

جوجو مویز نویسنده‌ و روزنامه‌نگار بریتانیایی است که در سال 1969 متولد شده است. کتاب‌های او تا امروز به بیش از یازده زبان ترجمه شده‌اند و همگی جزو آثار پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند. مویز در دانشگاه لندن در رشته‌ی روزنامه‌نگاری تحصیل کرده و حدود 12 سال به روزنامه‌نگاری مشغول بوده است. او از سال 2002 با انتشار کتاب «سرپناه بارانی» به طور جدی شروع به نوشتن رمان کرده است و تا کنون بیش از 12 رمان از او منتشر شده است که موضوعات عاشقانه‌ای دارند و اغلب در فهرست پرفروش‌ها بوده‌اند. رمان‌های جوجو مویز به زبان‌های مختلف در سراسر دنیا ترجمه شده‌اند و بین دوستداران داستان‌های عاشقانه‌ی امروزی محبوب هستند. رمانی که بیش از همه باعث شهرت چشمگیر و موفقیت مویز در جهان شد رمان عاشقانه‌ی «من پیش از تو» بود که در سال 2012 منتشر شد، این رمان به سرعت در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت و باعث شکل‌گیری موج پرشوری بین جوانان برای خواندن آثار دیگر مویز شد. با نگاه به بیش‌تر آثار جوجو مویز می‌توان به این نکته پی برد که زنان آسیب‌پذیر شخصیت‌های اصلی اغلب داستان‌های او هستند. او به خوبی می‌تواند قصه‌گویی کند و خواننده را با داستان‌هایش همراه کند.

رمان من پیش از تو کتابی بود که مویز را در جهان به شهرت رساند و فیلم آن بر این شهرت اضافه کرد. بعد از این زمان بود که بازار فروش کتاب‌های مویز داغ شد و از آن زمان او تقریبا هر سال یک داستان جدید منتشر کرده است.

«سرپناه بارانی»، «من پیش از تو»، «پس از تو»، «میوه‌ی خارجی»، «اسب رقصان» «دختری که رهایش کردی»، «یک به علاوه یک» و «موسیقی شب» از آثار جوجو مویز هستند که در فیدیبو وجود دارند.

«آخرین نامه‌ی معشوق»، «ماه عسل در پاریس»، «خلیج نقره‌ای»، «کشتی نوعروسان»، «هنوز هم من»، «ماه عسل در پاریس» و «رها در باد» از جمله آثار ترجمه شده‌ی دیگر از جوجو مویز در ایران هستند که با استقبال خوبی هم رو‌به‌رو بوده‌اند.

جوجو مویز بعد از سال‌ها زندگی در شهر شلوغ لندن با همسرش «چارلز آرتور» که روزنامه‌نگار است و سه فرزندشان به مزرعه‌ای در نزدیکی شهر لندن نقل مکان کردند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسندهجوجو مویز
مترجمفرانک سالاری
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Paris for one and other stories, 2,016
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۷۳ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 114 مخاطب
5
ستاره
31 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
7 ٪
71 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

من از این ترجمه کتاب راضی نبودم. پر از غلط املایی و اشتباهات نگارشی و جمله های ناقص و اشتباه بود. به نظرم اصلاً ویرایش نشده بود و ایرادهای اساسی داشت (رایج ترینش گذاشتن ه به جای کسره). ترجمه های دیگر را نمی دانم ولی اگر می خواهید یک متن روان بی غلط بخوانید این ترجمه اش را انتخاب نکنید.

4

متاسفم چگونه این کتاب و این نویسنده مطرح شده موضوعات بسیار سبک و سطحی این موضوع این سبک و این نوشتار همش چیزی شبیهه نویسنده ایرانی ر اعتمادی و عشق های هندی هست چرا سطح رمانهای ما اینقدر افول کرده چهار کتاب از این نویسنده خواندم امید داشتم من اشتباه کرده باشم و چیزی پیدا کنم متاسفانه دستمایه همه یکی بود

4

تنها در پاریس بینظیر بود، من کلا ازون دسته ادمها نیستم که فکر کنم یه رمان باید خیلی طولانی و پر از کاراکتر و پر از بدبختی و فراز و نشیب باشه تا بشه بهش گفت رمان خوب، من دقیقا تونستم خودم رو جای مل بذارم و بینهایت با ساده بودن اتفاقات و احساسات نل ارتباط برقرار کردم. نمیدونستم با کدوم کتاب جوجو مویز شروع کنم اما الان کاملا راضیم و منتظر فرصتم که کارهای دیکه اون رو بخونم. مرسی فیدیبو ❤️

4

هدف داستان اینه که بگه خیلی از اتفاقاتی که فکر میکنیم بد شانسیه یا بخت بده در واقع راه رسیدن به خوشی‌هاییه که علاوه‌بر چیزی که انتظارشو داریم خیلی درسهای دیگه هم یادمون میده ، داستان اول فوق‌العاده ست آموزنده و صحیح شاید هر کسی حداقل یکبار از چنین راهی به هدفی رسیده که مدتها در انتظارش بوده و بعدا فهمیدیم که چقدر به نفعمون بوده

4

خیلی قشنگ بود ... کتاب چند داستانی هست بعصی داستانها واقعااا عالی بود یکی دو تا هم کمی صعیفتر ولی در کل خوب بود ... کلا ویژگی نوشته های جوجو مویز خیلی قابل لمس بودن داستانهاشه ... خیلی به واقعیت نزدیکه و این عالیه

4

اراده و اختیار، توان سرکشی و پرداختن به اصول، فضای بی تکلف و حقیقی که نکته ی مهم و اصلیِ داستانِ اصلیِ این کتاب است، حلقه ی گم شده ی جامعه ی ما نیز هست. به این سبب خواندن این کتاب را اکیدا توصیه می کنم. مشخصا جوانان و نوجوانان نیز مانند بزرگسالان خوب است که این کتاب را بخوانند

4

نثر روان و زیبای نویسنده باز هم در این کتاب به خوبی تکرار شده، اولین داستان این مجموعه که طولانی ترین داستان آن نیز هست بسیار شیرین وجذاب بود. بقیه داستانها هم فضای خوبی داشت. در کل اگر طرفدار داستان های واقع گرایانه هستید انتخاب خوبی در پیش دارید.

3

من داستان تنها در پاریسش رو دوست داشتم.اما یه جورایی شبیه فیلم ایرانیا بود اخرش.خیلی یهویی تموم شد.جایی که اصلا انتظارشو نداشتم و دقیقا اوج داستان بود با ذوق و شوق زدم صفحه بعدی دیدم تموم شده داستان.و رفته یک داستان دیگه.

2

فقط داستان اصلی کتاب من رو به خودش جذب کرد ولی بقیه داستان ها حتی ارزش خواندن رو هم نداشتن و فقط برای زیاد کردن قطر کتاب بودن..جوجو مویز آثار ضعیف زیادی داره که به نظرم این هم از دیگر آثار ضعیف اوست

4

میتونم بگم متاسفانه کتاب ضعیفی بود ، داستان تنها در پاریس یکم خوب بود ولی داستان های کوتاه رو به زور تموم کردم ، اینکه دو تا کتاب بد پشت سر هم خوندم به نظرم اوج بدشانسی هستش?

نمایش 61 نقد دیگر
3.7
(121)
10,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنها در پاریس و داستان های دیگر
تنها در پاریس و داستان های دیگر
جوجو مویز
انتشارات البرز
3.7
(121)
10,000
تومان