0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از خوب به عالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب از خوب به عالی

چرا بعضی از شرکت ها جهش می کنند و بعضی های دیگر نه!
نویسنده:
جیم کالینز
ناشر:
هورمزد
درباره از خوب به عالی

کسب و کارهای خوب زیادی در دنیا وجود دارند. اما تعداد شرکت‌هایی که توانسته‌اند مرزهای خوب بودن را پشت سر بگذارند و به عالی دست پیدا کنند بسیار اندک است اما چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ کلید موفقیت آن‌هایی که به عالی دست پیدا می‌کنند چیست؟ جیم کالینز در کتاب از خوب به عالی پاسخ این پرسش‌ها را در اختیار مخاطبانش گذاشته است.

معرفی کتاب از خوب به عالی

از خوب به عالی اثر جیم کالینز اولین بار در سال ۲۰۰۱ و با عنوان کامل «good to great: why some companies make the leap- and other’s not» منتشر شد. این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های مدیریتی قرار می‌گیرد و درباره‌ی مهارت‌هایی حرف می‌زند که می‌توانند یک اتفاق خوب را به یک اتفاق عالی تبدیل کنند. این کتاب در زمان انتشار به فروش چهارمیلیون نسخه رسید که در میان کتاب‎‌های حوزه کسب و کار در زمان خودش بی‌نظیر بود. تعدادی از مدیران وال استریت ژورنال این کتاب را بهترین کتاب مدیریتی‌ای که خواندند نامیدند و پابلیشرز ویکلی آن را با واژه‌ی ارزشمند توصیف کرد.

در این کتاب جیم کالینز از شرکت‌هایی حرف می‌زند که توانسته‌اند گردش مالی‌ای چندین برابر میانگین بازار را برای یک دوره‌ی پایدار حداقل پانزده‌ساله حفظ کنند. روند نگارش این کتاب درواقع یک پروژه‌ی تحقیقاتی بود که منجر به ایجاد بیش از ۶۰۰۰ مقاله و ۲۰۰۰ صفحه استاد شد. او در نهایت توانست یک سری ویژگی‌های کلیدی را پیدا کند که سازنده‌ی مسیر حرکت از خوب به عالی است.

کتاب از خوب به عالی تاکنون به بیش از بیست زبان مختلف برگردانده شده و دو دهه پس از انتشارش هنوز هم نکات ارزشمندی در خود دارد که می‌توانند برای کسب و کارهای مختلف راهگشا باشند.

درس‌های کتاب از خوب به عالی برای کسب و کارها

از خوب به عالی یک کتاب کاربردی است. این کتاب ایده‌هایی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد تا مرحله‌ی متوسط بودن را پشت سر بگذارند و به جایگاهی والاتر دست پیدا کنند. اگر بخواهیم خلاصه کتاب از خوب به عالی را بگوییم باید از درس‌هایی که هرکدام در یک فصل این کتاب بررسی شده‌اند، حرف بزنیم. این درس‌ها در عبارات زیر خلاصه شده‌اند:

  • رهبری سطح پنجم را به کار ببندید
  • اول فرد، سپس هدف، افراد درست را انتخاب کنید
  • با حقایق تلخ روبه‌رو شوید (با این حال، ایمان خود را از دست ندهید)
  • مفهوم خارپشتی (سادگی در چارچوب سه محور فکری)
  • فرهنگ نظم گرایی، دیسیپلین در شرکت‌های موفق حرف اول را می‌زند
  • استفاده از شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی
  • چرخه‌ی رشد و چرخه‌ی نابودی

جیم کالینز، مردی که دنیای تجارت را می‌شناسد

جیم کالینز نویسنده، محقق و سخنران آمریکایی است که بیشتر کارهایش در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار هستند. او متولد ۱۹۵۸ است و در دانشگاه استنفورد در رشته‌ی ریاضی در مقطع لیسانس و رشته‌ی MBA در مقطع ارشد درس‌خوانده است. او در شرکت‌های زیادی به‌عنوان مدیر محصول کار کرده و کارهای تحقیقاتی مختلفی را هم در استنفورد پیش برده است. این نویسنده شش کتاب نوشته است که بیشتر آن‌ها در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌اند:

  • فرای کارآفرینی
  • ساختن برای ماندن
  • از خوب به عالی
  • تعالی مبتنی بر انتخاب صحیح
  • تبدیل کسب و کار شما به یک شرکت بزرگ ماندگار

بهترین ترجمه از خوب به عالی در بازار کتاب ایران

کتاب جیم کالینز در طی سال‌های گذشته بارها و بارها به فارسی برگردانده شده و از سوی ناشران مختلفی چاپ شده است. انتشارات هورمزد یکی از ناشرانی است که این کتاب را با ترجمه‌ی سمیرا اشتری در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این ترجمه را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو خریداری کرده و دانلود کنید.

نسل نواندیش هم کتاب از خوب به عالی را با ترجمه‌ی دکتر مهدی خیراللهی در بازار عرضه کرده است. کتاب صوتی این ترجمه هم از سوی ماه آوا با صدای امیر فرحان نیا منتشر شده است. ترجمه ناهید سپهرپور از نشر آوین و ترجمه فاطمه باغستانی از این کتاب هم در بازار کتاب ایران موجودند.  

پس از این کتاب چه کتاب‌هایی بخوانیم؟

حوزه‌ی کسب و کار پر از کتاب‌های ارزشمندی است که توانسته‌اند در افزایش مهارت‌های افراد به آن‌ها کمک کنند و در ارتقای روش‌های مدیریتی موثر باشند. اگر شما هم به این نوع کتاب‌ها علاقه‌مندید و کتاب از خوب به عالی توانسته است اثرگذاری لازم را برای شما داشته باشد در ادامه پیشنهادهایی برای شما وجود دارد.

کتاب «حالا نقاط قوتت رو کشف کن» اثر مارکوس باکینگهام و دونالد کالیفتن یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب به شما کمک می‌کند استعدادهایتان را کشف کنید و مهارت‌هایتان را توسعه دهید.

«زندگی و کار من» اثر هنری فورد یکی دیگر از این کتاب‌هاست. این کتاب را مؤسس کمپانی آمریکایی فورد نوشته است و تجربیاتش را در اختیار آن‌هایی که می‌خواهند در صنعت گام‌های بزرگی بردارند گذاشته است.

کتاب هدف نوشته‌ی الیاهو گلدرت و جف کاکس هم کتابی درباره‌ی بهبود همیشگی مهارت‌هاست که می‌تواند در بازار کار بسیار کمک‌کننده باشد.

در بخشی از کتاب از خوب به عالی می‌خوانیم

بنابراین، مثل ژنرالی که پس از ورود به خاک دشمن، دستور دارد همه‌ی قایق‌ها را بسوزانند، تنها یک گزینه می‌ماند و آن پیروزی است. وقتی اسمیت تصمیم خود را مبنی بر فروش ماشین آلات اعلام کرد، یکی از اعضای هیئت مدیره تصمیم او را حرکت جسورانه‌ای نامید که تا آن زمان از یک مدیر عامل دیده نشده بود.

او حتی ماشین آلات کیمبرلی و ویسکانسین را فروخت و تمام درآمد حاصل از این کار را به تجارت مصرفی اختصاص دارد و بر برندهایی چون هاگیز و کلینکس سرمایه گذاری کرد.

رسانه‌های تجاری این حرکت را احمقانه خواندند و تحلیل‌های وال استریت سبب افت سرمایه شد. اسمیت هرگز مردد نشد. ۲۵ سال بعد، کیمبرلی- کلارک صاحب بلافصل اسکات پیپر شد و بر شرکت پروکتر و گمبل در تولید شش محصول از هشت محصول پیشی گرفت. اسمیت عملکرد عالی خود را در دوران بازنشستگی نشان داد و به‌روشنی گفت: ‌ «من هرگز از تلاش برای ارتقای کارم دست برنمی‌دارم».

پیش بینی ناپذیری

داروین اسمیت نمونه‌ی عالی رهبر سطح پنجم است؛ فردی که تواضع انسانی و اراده‌ی حرفه‌ای فراوانی دارد و ما این دست رهبران را در زمامداری شرکت‌های خوب به عالی در طول دوره‌ی تحول یافته‌ایم. رهبرانی مانند اسمیت، افراد متواضعی بودند که عزم بسیاری در ساختن شرکت عالی داشتند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
350 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۰:۰۰
نویسندهجیم کالینز
مترجمسمیرا اشتری
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Good to great : why some companies make the leap--and others don't.
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
249,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۳۱ مگابایت
۳۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 154 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
43 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
8 ٪
57 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

تعداد صفحات نمونه چرا اینقدر کمه؟ با این حجم کم مطالب نمونه, عیار کتاب دست آدم نمی آد یعنی منظورم آدمو کامل قانع و مجاب نمی کنه

4

لطفا یک قسمت برای درخواست کتاب به اَپ اضافه کنید و جای خالی خیلی از کتاب های نشر سیته هم توی کتابخونتون خالیه... ممنون

1

کتاب خوبو پد محتوا و بدرد بخوریه ولی ترجمش خیلی ضعیفه و سنگین و گیج کننده . کتاب باید به صورت یک داستان باشه تا مخاطب از خوندنش لذت ببره ولی از این کتاب نمیشه لذت برد . من تا صفحه ۱۶۰ بیشتر مغزم جواب نداد که بخونم ان شاء ا... اگه بتونم بعد ها روزی ۱۰ صفحشو میتونم . در ضمن پاراگراف بندیش هم ضعیف بود

4

کتاب خیلی خوبیه هم در سطح مدیریت هم برای پرسنل و کارمندان متاسفانه تو کشور ما مدیریت تو همه بخش ها افتضاحه فکر نمیکنم مدیر سطح ۵ تو کشورمون باشه ایرانیا کلا ادمای مغرورو خودمحورین انتخاب فرد شایسته کجا بود اینجا اول فامیل بعد بقیه..‌.

4

کتاب خوبی هست و البته کمی سنگین بود.فکر می کنم اگر مقداری با ویراستاری روان تر می شد خیلی بهتر می شد.درضمن بخش هایی از کتاب ازنظر صفحه بندی درهم ریخته است؛نمی دونم برای من این جور بود یا واقعا این مشکل وجود دارد.لطفا در صورت امکان بررسی شود.

4

کتاب فوق‌العاده است ولی ترجمه و ویرایش خیلی ضعیفه، بعضی جمله‌ها رو چند بار باید بخونی تا متوجه بشی، بعضی ها رو هم اصلا نمی شه متوجه شد. با این حال کتاب بسیار عالی است و مبتنی بر تحقیقات تجربی و سند و مدرک است، نه فرضیات موفقیت.

4

ب نظرم متنش یکم سخته، و ترجمه روانی نداره . همش از لغات انگلیسی استفاده کرده.برای من سخت بود خوندنش و حقیقتش تا اخر نخوندم.در طول کتاب شرکت های مختلف رو با هم مقایسه میکنه.من زیاد ب کارم نیومد

5

من این کتاب رو با ترجمه ی زهرا بختیاری مطالعه کردم و واقعا بی نظیر بود. البته اگه به مدیریت و کارآفرینی علاقه دارید می تونه براتون بسیار مفید باشه در غیر این صورت بکم ممکنه باهاش حال نکنید

5

کتابی بینظیر. تغییر مسیر تو زندگی روزانه و عادی من با خوندن این کتاب شروع شد . از لحظه خوندن این کتاب تا به الان .موفقیتم تو هر زمینه ای چند برابر شد و من همشو مدیون خوندن این کتاب میدونم

5

کتا عالی و کاربردیه.اما برای شرکتها ویا حداقل کارگاه های کوچک .ولی می توانیم خیلی از مطالب را بصورت فردی برای پیسرفت در زندگی و حرفه خود استفاده کرد در واقع فردی سازی کنیم

نمایش 47 نقد دیگر
4
(156)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از خوب به عالی
از خوب به عالی
چرا بعضی از شرکت ها جهش می کنند و بعضی های دیگر نه!
هورمزد
4
(156)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
30,000
تومان