0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صدایی که شنیده نشد

معرفی، خرید و دانلود کتاب صدایی که شنیده نشد

ناشر:
نشر نی
درباره صدایی که شنیده نشد
کتابی که در دست دارید، بخشی از تحقیقاتی است که در دهه‌ی ۵۰ شمسی با عنوان «طرح آینده‌نگری» انجام شد. گذشت سالیان متمادی از زمان انجام این تحقیقات، ارزش‌های آن را بیش از پیش آشکار کرد. این تحقیق از اولین نظرسنجی‌های ملی در کشور است و اطلاعات منحصربه‌فرد تجربی از نگرش مردم در دهه‌ی ۵۰ شمسی به‌دست می‌دهد، و نشان می‌دهد که چگونه در زیر پوست جامعه، جریان دینی در حال رشد بود. برای ما که در سال‌های بعد از این تحقیق، شاهد انقلاب بوده‌ایم، شاید جای شگفتی باشد که چگونه چنین علامت‌هایی دیده و صدای جامعه‌ای که در این تحقیق پژواک یافته بود،‌ شنیده نشد. این تحقیق هم از فضل تقدم در میان پیمایش‌های اجتماعی برخوردار است و هم به‌خاطر تصویری که از وضعیتِ نگرشیِ آن روزگار ارائه می‌کند، دارای اهمیت است. علاوه بر آن باید به پیوند دیدگاه‌‌های نظری و تحقیق تجربی اشاره کنیم که «آینده‌نگری» به آن توجه جدی داشت. اکنون که چهار دهه از زمان انجام این تحقیق می‌گذرد، در موقعیتی قرار داریم که با فاصله‌ی عاطفی به نتایج بنگریم و تفسیری دقیق‌تر از شیوه‌ی واکنش ذهنی و رفتاری جامعه به «نوسازی» ارائه کنیم. توضیح یک حادثه‌ی روی داده با استفاده از یافته‌های یک پژوهش، تمرینی برای شیوه‌ی خواندن پژوهش است. شاید این شیوه‌ی بازخوانی در خود نکته‌های آموزنده‌ای داشته باشد که چگونه می‌توان یافته‌های یک تحقیق را تفسیر کرد و از انکار یا پذیرش کلی تحقیق پرهیز کرد و یافته‌های ناسازگار با شناخت متعارف را جدی گرفت. این کتاب به کوشش عباس عبدی و محسن گودرزی تدوین شده‌ است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
10.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
325 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۰:۰۰
نویسندهعلی اسدی
نویسنده دوممجید تهرانیان
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
170,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰.۷۵ مگابایت
۳۲۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 33 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
42 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
6 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همیشه تو مملکت هایی که توسعه سیاسی و فرهنگی خیلی کند باشه ، جریانات احساسی زیاد رخ می ده. توی این تحقیقات دقیقانشون می ده که طبقه تحصیل کرده در واقع بی سواده. چرا؟! چون سطح مطالعه در این طبقه دانشجو از همه گروه ها کمتر بوده و هست. الان تو دانشگاه وقتی کتاب های فلسفی و اجتماعی بخونی یا بهت می خندند و می گن خره یا می گن عاشق شده و می خواد وقت کشی کنه دقیقا همین قشری که توی همین تحقیق حضور داشتند توی جریان انقلاب فعالیت کردند و جریانات دستگیری ها و اعدام های اول انقلات رو باعث شدند.( برای مطالعه بیشتر مراجعه شود به کتاب خاطرات مامور گا گ ب در ایران و مجموعه کتاب های زیباکلام پیرو انقلاب و کتاب خاطرات رفسنجانی و خاطرات افسران ارتش در اوایل انقلاب) الان هم همین گروه شامل مدیر های به اصطلاح با سابقه کشور می شوند. نسل بعدی مدیران هم از این ها بیسواد تر هستند. به قول آقای دهباشی این نسل توی هیچ چیز عمیق نمی شه و مطالعه نمی کنه. این نسل با اون نسل قدیم در خصوص سواد هیچ فرقی نداره . نسل بعدی به لطف شبکه‌های اجتماعی نمونه عالی بیسوادی میشه.

5

موضوع و مطالب کتاب خیلی جالب است. چون به پرسش‌هایی پاسخ می‌دهد ولی شیوه نگارش و تدوین آن مناسب نیست. چون در نگارش آن از ادبیات تخصصی جامعه‌شناسی بهره گرفته شده. از این‌رو خواننده غیر رشته جامعه‌شناسی برای درک درست، باید آنرا بیش‌از یکبار بخواند. علاوه براین از آمارهای آن می‌شود نتیجه‌گیری‌های بیشتری کد.

4

کاش الان همچین پژوهش هایی انجام می شد تا این دفعه صدا شنیده بشه

4

فیدیبو سلام! یه فکری برای ارجاع کتابهایی که به صورت epub منتشر میشه بکن. حداقل برای کتابایی که نظری و پژوهشی هستند و قابل ارجاع اهل تحقیق، پی دی اف اون رو بزار یا لااقل شماره صفحات رو تو نسخه epub مشخص کن. با تشکر

4

به جای ۴۰یا۶۰صفحه اول ی که حرفای نویسنده ها و نقادهاست، ای کاش خود کتاب رو میزاشتید تا میخوندیم. تو این نسخه فکر کنم ۴-۵ صفحه از خود کتاب باشه. من واقعا چیزی دستگیرم نشد از کتاب که آیا ارزش خریدشو داره یا خیر.

1

ای کاش به جایی عنوان "صدایی.." عنوان "صداهایی.." بود که نمیخواستند شنیده شوند.

5

در این روزها برای کسایی که نقد به حکومت سابق رو پذیرا نیستند توصیه میشه. کاش یکم روی تفکر انتقادی هممون کار کنیم تا تاریخ رو تکرار نکنیم.

5

این کتاب فوق العادست، مخصوصا برای کسانی که دوست دارند بدونند در دهه ۵۰ شمسی طرز فکر و نگرش مردم چه چیزی بوده

4

در مشخصات کتاب همراه با اسم اقای اسدی انتظار بود فیدیبو این خرد رو به خرج بده که اسم اقای عبدی هم بگذاره .

4

کتاب بی نظیری هست و جالبه که اون زمان همچین پژوهشی انجام شده.

نمایش 6 نقد دیگر
4
(35)
102,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صدایی که شنیده نشد
صدایی که شنیده نشد
علی اسدی
نشر نی
4
(35)
102,000
تومان