0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
وزارت ترس

معرفی، خرید و دانلود کتاب وزارت ترس

نویسنده:
گراهام گرین
درباره وزارت ترس
در گاردن‌پارتی چیزی آن‌چنان وسوسه‌انگیز و مقاومت‌ناپذیر وجود داشت که توجه بی‌چون‌وچرای آرتور رو را به خود جلب می‌کرد. غرش آوای دسته‌‌ی موزیک و صدای تَق‌تَق توپ‌های چوبی‌یی که به نارگیل‌ها می‌خوردند او را به‌ صیدی بی‌اراده و دست‌وپابسته تبدیل می‌کرد. البته آن ‌سال، به‌ خاطر وقوع جنگی که هنوز هم ادامه داشت، نارگیل نایاب بود: آثار این جنگ را می‌شد از فاصله‌های نامرتبی که بین خانه‌های خیابان بلومزبری به وجود آمده بود، دید ــ دودکش مسطحی در نیمه‌ی بالای یک دیوار که شبیه دودکش نقاشی‌شده روی یک خانه‌ی عروسکی بی‌ارزش بود و کلّی آینه و کاغذدیواری سبز و از آن‌ طرف نبش بعدازظهر آفتابی صدای خش‌خش روفتن خرده‌شیشه‌ها، مثل صدای برخورد موج‌های خسته‌ی دریا روی ساحلی سنگلاخی. با این‌همه میدان با پرچم‌های کشورهای مستقل و توده‌ای از پارچه‌های رنگارنگ، که پیدا بود کسی از زمان جشن‌های آزادی حفظ‌شان کرده، برای ایجاد فضایی شاد، منتهای سعی‌اش را کرده بود. آرتور رو مشتاقانه به نرده‌ها نگاه کرد ــ نرده‌هایی که هنوز بی‌آن‌که از بمباران‌ها آسیبی دیده باشند برپا بودند. گاردن‌پارتی او را درست همچون معصومیت، معصومیتی که با کودکی، با باغچه‌‌ی خانه‌ی کشیشی، و دخترانی در لباس‌های سفید تابستانی و عطر پرچین‌های پوشیده از گیاه و امنیت درآمیخته بود، به‌ خود جلب می‌کرد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۶ مگابایت
تعداد صفحات
229 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۸:۰۰
نویسندهگراهام گرین
مترجم ناهید تبریزی سلامی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The ministery of fear
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۶ مگابایت
۲۲۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
پربار 🌳 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
پربار 🌳
گیرا 🧲

در ادامه خوانش کتاب های گرین به این کتاب رسیدم. نمی دانستم در چه ژانری است و به سیاق کتاب های دیگر گرین مانند آمریکایی آرام و یا قدرت و جلال ، مسحور قدرت قلم گرین بودم و تازه اواسط کتاب متوجه شدم با کتابی پلیسی و کارآگاهی روبرو هستم! با این همه کتاب از اولین پاراگراف، خواننده را دنبال خود می کشد و در همان فضای نیمه‌ی اول هم خواننده غرق در فضای خاصی است که نویسنده خلق کرده است. بی‌شک یکی از ناب‌ترین کتاب‌های پلیسی و کارآگاهی نوشته شده است. شاید در طراز کارهای دیگر گرین که آثاری کلاسیک و شاهکار به شمار می‌آیند قرار نگیرد اما خواندن آن لذت خواندن آثار گرین را به همراه دارد. کتابی نفس‌گیر و چند لایه و پر از تعلیق و سورپرایز... ترجمه داریوش شاهین را داشتم اما این ترجمه را خواندم و از خواندن آن لذت بردم. برای نظر دادن نهایی در خصوص ترجمه باید تخصص داشته باشم و متن اصلی هم در دسترسم باشد اما از نظر روانی و سلیسی، ترجمه هیچ کم نداشت. خواندن آثار گراهام گرین همیشه برای من لذتی تکرار نشدنی بود مانند تجربه‌ای که از خواندن آثار نویسندگان روسی دارم. تجربه‌ای که در رمان‌های غربی کمتر یافت می‌شود. نوشته‌های او اغلب با همدلی با مردم دیگر نقاط جهان منهای بلوک غرب همراه می‌باشد، در همین کتاب هم این همدلی هرچند بسیار محو اما وجود دارد و البته خود را در آخرین صفحات کتاب نشان می دهد. گرین همچنین دغدغه‌های انسان مدرن را در حوزه دین، فرهنگ و خیر و شر به بهترین نحو در رمان‌های خود بیان کرده است. روحش شاد.

3

ترجمه کتاب خوشخوان است و مشکلی ندارد. موضوع این رمان داستانی جاسوسی در طی جنگ جهانی دوم در لندن است که فردی عادی درگیرش می شود. گراهام گرین درین کتاب به دغدغه خود رجوع می کند یعنی جنگ جهانی دوم و خرابی های لندن و تاثیری که بر روح و روان شهروند عادی گذاشته است. در این رمان وی نظیر گذشته شخصیتی محوری دارد که در زمانه ی پوک شدن مشروعیت دولت مدرن، نهادهای مدرن نظیر روانپزشکی و صنعت سرگرمی به پرسش درباره انسان بودن و ماندن می پردازد.

4

ابتدا این کتاب رو با ترجمه پرویز دارویش مطالعه کردم و لازمه که بگم اصلا سمتش نرید چون ترجمه ش انقد بد هست که کلا از هرچی کتاب و کتابخوانی زده میشید. اما وقتی اینیکی کتاب رو مطالعه کردم، جذابیت داستان با ترجمه ی خوبش، برجستگی خودشو نشون داد و کاملا لذت بردم. واقعا از ترجمه خوب خانم ناهید تبریزی-سلامی ممنونم.

5

کتاب خوبی است اما ترجمه آن در بعضی جاها روان و سلیس نیست

4.4
(8)
پربار 🌳 (1)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
وزارت ترس
وزارت ترس
گراهام گرین
نشر چشمه
4.4
(8)
پربار 🌳 (1)
40,000
تومان